Huhtikuiset 2019 ♡

Joo siis kyllähän tytöt alkaa vuotaa verta kerran kuussa ja pojilla alkaa siemensyöksyt, mut ei ole meillä vielä vaikuttanut tähän mennessä kun esikoinen vasta 9-vuotias :)
 
Meillä on aika paljon tavaraa jo, kun on sukulaisilta saatu, mm. pinnasänky, vaunut, turvakaukalo, jotakin vaatteita myös. Ite en oo uskaltanu vielä ostaa mitään, ehkä rakenneultran jälkeen vois jotain pientä. Pitäis varmaan alkaa sitä peittoakin neulomaan :)
 
Me ollaan hankittu jonkin verran vaatteita käytettynä. Vaunuja on käyty alustavasti katsomassa. Sänky ja joitain muita tarvikkeita saadaan/saatiin sisaruksilta. Meilläkin on huomenna rakenneultra. Halutaan kyllä tietää sukupuoli, jotenkin tuntuu, että on ehkä helpompi kuitenkin kuvitella minkälainen tyyppi meille on tulossa. Jos kaikki on hyvin, niin täytyy ehkä juhlistaa sitä ostamalla jotain kivaa vauvalle. Nyt ei olla ehditty stressata tai jännittää kun koira tuli yhtäkkiä viikonloppuna tosi kipeäksi. Lähinnä ollut ajatukset siihen liittyvissä asioissa.
 
Me kyllä halutaan sukupuoli tietää jos vaan vauveli sen suostuu paljastamaan :grin Jotenkin se omalla kohdallamme auttaa konkretisoimaan raskautta ja luomaan suhdetta vauvaan. Enää alle kaksi viikkoa rakenneultraan :nailbiting:

Hankinnoista.. :grin Oon tosiaan ostellut vauvaa varten ennenkuin edes olin raskaana, joten pieniä vaatteita löytyy pari kolme isoa muovipussillista, leluja pussillinen (osa minun ja miehen perintöä, osa miehen siskon lasten perintöä :rolleyes:).. Nimenomaan tätä vauvaa varten olemme ostaneet jo yhdistelmävaunut, turvakaukalon sekä vaatteita. Ystäviltä ja minun äidiltä tullaan saamaan lisää vaatteita, kunhan sukupuoli mahdollisesti selviää :rolleyes:
 
Meillä on kaikki esikoiselta säästettynä, mikä koettiin tarpeelliseksi :) nyt kun tämä toinenkin on poika, niin eipä tarvi onneksi oikein mitään ostella. Itselle lähinnä vaatetta ja tuplat tietysti on tarpeen :) Odotan vaan jo sitä, että pääsee vauvan kasvun myötä eroon siitä kaikesta tavarasta mitä on säilönyt :D :D
 
Meillä siis valmiina yhdistelmävaunut, koliikkikeinu (esikoisella oli paha koliikki ja pelkään et tällekin tulee), hoitopöytä ja pinnasänky. Nyt ollaan hankittu turvakaukalo, vaatetta jo varmaan ihan liikaakin, sekä mummolaan tilasin nyt alesta vaunut (olivat halvemmat kuin käytetyt torista :eek:) niin ei tartte aina kuskata niitä edestakaisin kun matka on sinne tosi pitkä ja auto aina muutenkin täynnä :) helpottaa elämää varsinkin jos yksin lähden lasten kanssa reissuun:smiley-bounce012 toinen telakka toiseen autoon on vielä hankintalistalla.
 
Joko ulkopuoliset ovat bonganneet raskausmahanne? Palasin puolentoista viikon loman jälkeen töihin. Loman aikana plumsahti raskausmaha esille. Ajattelin, että nyt kyllä kaikki huomaa. Mutta ei. :laughing002 Tosin työvaatteet eivät ole mitkään kovin istuvat, että antavat vielä piilon tälle pikku kummulle. Tai sitten ihmiset eivät kehtaa kysyä, jos epäilevät vain lihonneen.
 
Mä näytän lähinnä vielä siltä, ettei voi tietää oonko vaan lihonut vaiko raskaana. Ei oo siis juurikaan kukaan kehdannut kysyä mitään. Ehkä tiukassa paidassa nyt jo raskausmahaks tunnistaisi, mutta useimmiten on joku löysempi paita päällä.
 
Ei oo kukaan mitään ääneen sanonut :grin töissä vissiin nyt sit kaikki tietää mun raskaudesta, vaikka ite oon tainnu neljälle kertoa, mutta juorut kulkee :rolleyes: ps. Oli kivaa olla mammahousuilla töissä! Ne työhousut on niiiin epämukavat päällä, että. On vyö ja huonolla korkeudella se nappi ja vetskari ja ei veny YHTÄÄN ne housun. Ne paino jo ikävästi alavatsaa ja rakkoa, sai eilenki juosta mobta kertaa sen takia vessassa, mutta tänään ei :p
 
Töissä kaikki kyllä huomanneet jo (ainakin luulisin). Useimmat kyselijät ihmettelevät että ai huhtikuullako vasta syntyy kun maha varsinkin illasta melkoinen pallo. Kävely muuttunut kans vähän köpötteleväiseksi kun häpyliitos vaivaa.
 
Ei oo vielä töissä sanoneet mitään, mut on muutama katellu vähä tota maha seutua, se tosiaan on kans vielä sen näkönen, että ei voi varmaks tietää onko raskaana, vai lihonu, jos ei tiedä, niin eivät oo kehdanneet kysyä :D nyt ehkä viime päivinä alkanu muotoutumaan pienen kummun näköseks enemmän, mut työvaatteet tosi hyvin peittää. Yks asiakas on kyllä huomannu, mut iäkkäät rouvat onkin osa aika taitavia näissä.
 
Oon sosiaali- ja terveyspuolella töissä, niin meidän lääkäri sanoi tällä viikolla, että "mieti, että jotkut menee tollasella mahalla synnyttämään". Mun raskaus huomattiin töissä jo rv 10.
 
Mulla on kyllä jo ihan selkeä maha, ollut jo noin kuukauden verran. Kukaan töissä ei ole sitä mulle erikseen kommentoinut, mutta olen kyllä jo kertonut meidän tiimipalaverissa ja muutamissa muissakin yhteyksissä, että olen jäämässä helmikuussa äitiyslomalle, eli periaatteessa ”kaikki” tietää. Tällä viikolla hain myös äitiyspäivärahaa Kelalta ja laitoin äitiyslomailmoitukset ja raskaustodistuksen esimiehelle ja hallinnolle, eli mun raskaus on töissä jo kaikin puolin virallista tietoa:)
 
Ei ole kukaan kommentoinut mahaa, enkä itse kommentoi kenenkään kroppaa kun ei se vaan ole millään tavalla tahdikasta :)
 
Mulla kaikki työkaverit tietää, itse olen kertonut. Muutama vanhempi naiskollega arvasi uutisen melkein heti kun olin plussannut, kuulema kasvoista ja eleistä näkyi raskaus :rolleyes: Pomoille en ole vielä kertonut kun mulla loppuu työt vuoden lopussa, mikäli sopparia jatketaan niin sitten vasta mainitsen asiasta. Mahaa ei ole kyllä kukaan asiasta tietämätön kommentoinut, paitsi muutama iäkkäämpi rouva (asiakas), mutta kuten Candice sanoikin, he on aika taitavia näissä jutuissa :grin
 
Esimiehelle oli kerrottava aika alussa, kun ultra-aika tuli keskelle työpäivää. Tavallaan ihan helpottavaa, että muutkin tietävät pian. Vaikka olenkin halunnut pitää tämän yksityisasiana, niin samalla on ollut vähän yksinäinen olo pitää kaikkia ajatuksia ja fiiliksiä sisälläni. Varsinkin kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. :laughing002 Puoliso ja äiti ovat saaneet toimia senkin edestä kuuntelevina korvina.
 
Tota mä oon salainensydän itse miettinyt, että miltä sitä oikein kasvot näyttää, kun sen niistä näkee? Esikoista odottaessa mulle siis sanottiin noin myös.
 
Tota mä oon salainensydän itse miettinyt, että miltä sitä oikein kasvot näyttää, kun sen niistä näkee? Esikoista odottaessa mulle siis sanottiin noin myös.
En todellakaan tiedä :grin Omasta mielestäni en näyttänyt yhtään sen erikoisemmalta :rolleyes: Anoppikin sanoi itkua pidätellen että että näytän ihan raskaana olevalta (siis kasvoista) kun kerrottiin vauvauutinen :) Liekö ollut sitä raskaushehkua, mutta ei se ole kyllä omaan silmään asti näkynyt, ikävä kyllä :grin
 
En todellakaan tiedä :grin Omasta mielestäni en näyttänyt yhtään sen erikoisemmalta :rolleyes: Anoppikin sanoi itkua pidätellen että että näytän ihan raskaana olevalta (siis kasvoista) kun kerrottiin vauvauutinen :) Liekö ollut sitä raskaushehkua, mutta ei se ole kyllä omaan silmään asti näkynyt, ikävä kyllä :grin

Se on kyllä jännä, kun ei tosiaan omaan silmään näy. :D
 
Takaisin
Top