Huhtikuiset 2019 ♡

Tuli tässä mieleen, onko kellekään ikinä mainittu neuvolassa, että omega3 syöminen tulis lopettaa hyvissä ajoin ennen synnytystä? Itelle ei oo ikinä mainittu, mutta muutenhan on yleistä että ennen leikkauksia ei saa sitä syödä. Kun asiaa tutkin niin myös ennen synnytystä suositellaan se lopettamaan ilmeisesti juuri sektion mahdollisuuden takia.
Ei mulle ole ikinä sanottu, enkä ole lopettanut. Tutkimustuloksia on vähän laidasta laitaan, omegat kyllä vähentävät veren hyytymistekijöitä, mutta eivät lisää verenvuotoriskiä leikkauksissa, jollei vedä omegoita aivan överimääriä.
 
On sanottu jo edellisen raskauden aikana (-15) että omega 3 valmisteet tulee lopettaa hyvissä ajoin ennen synnytystä.. tarkkaa aikaa en muista, olisiko ollut se kolme viikkoa vähintään.. Itse lopetin ne reilu kk aikaisemmin.
 
Tuli tässä mieleen, onko kellekään ikinä mainittu neuvolassa, että omega3 syöminen tulis lopettaa hyvissä ajoin ennen synnytystä? Itelle ei oo ikinä mainittu, mutta muutenhan on yleistä että ennen leikkauksia ei saa sitä syödä. Kun asiaa tutkin niin myös ennen synnytystä suositellaan se lopettamaan ilmeisesti juuri sektion mahdollisuuden takia.

Mulle taidettiin siitä jo mainita jotain.
 
Tulipas tässä mieleen, että tietääkö teistä kukaan, onko niitä "pissa-tikkuja", joita käyttävät neuvoloissa pissan seurannassa, saatavilla mistään kotia? Niillähän olisi suhteellisen helppo itsekin seurata esim. sokeria pissasta yms :)
 
Onpa täällä ollut hiljaista tällä viikolla! Mitä porukalle kuuluu? :)

Mä olin tänään äippäpolilla radi-seurannassa, pääsin taas kurkkaan vauvaa ultralla :Heartred 140g rakkautta siellä polski! :happy7
Kaikki hienosti, niin vauvalla kuin mullakin. Radiin riittää vielä ruokavaliohoito, kun arvot vielä niin hyvät. Metformin-lääkkeen aloitan kuitenkin ennaltaehkäisyyn, se kun auttaa myös hillitsemään painonnousua!
Hyvä fiilis jäi käynnistä, nyt voi rauhallisin mielin porskuttaa eteenpäin! Olokin on flunssan jälkeistä tukkoisuutta lukuunottamatta hyvä, pahoinvointia ei ole enää ollut :)

Nyt rv 15+4!

Ps. Myös pienenpieniä hipaisuja on tuntunut jo muutaman päivän ajan! Pian ne voimistuu ja se on kyllä maailman ihanin ja huikein tunne, kun joku potkii sun sisällä!! :Heartred:Heartpink
 
Huomenna ois pitkästä aikaa taas työpäivä ja ois lebyet 8h nii vähä jännittää kieltämättä miten selviän :woot: keskiviikkona viimeks lenti oksennukset eikä nyt hirveen kehuttava olokaan oo ollu tässä, muttaa pitänee yrittää.. Voi sitä sit lähtee pois, jos tarvii :rolleyes:
 
Meillä on huomenna toka neuvolakäynti. Ekasta onkin jo melkein 2 kk vierähtänyt. Ihan kiva, tällä kertaa mies tulee myös mukaan, kun ei viimeksi päässyt.
 
Täällä on eka neuvolalääkäri maanantaina ja uudet verikokeet, siis keskivaiheen raskausseulontaan. Vointi on hyvä :happy: Töissä aika hurahtaa niin nopeasti. Ens viikko ollaan esikoisen kanssa lomalla, ollaan kyllä molemmat loman tarpeessa :grin Vielä ei ole liikkeitä tuntunut, ehkä :think005 Kerran saattoi tuntua potku, mutta saattoi olla myös suoliston toimintaa :grin Dopplerilla sykkeet 140-150 välillä ja masu kasvaa kokoajan. Mulla on ollut jo kivuttomia supistuksia töissä, jos päivä on ollut kiireinen ja pitkä. Jospa loma auttaisi rentoutumaan :angelic:
 
Mulla eka neuvolalääkäri kuun lopussa, sitä odotellessa. Töissä todellakin aika kuluu nopsaan, tajusin, että kohtahan on jo joulu ja raskaus sillon puolessa välissä!

Selän kanssa ongelmia ollu, levossa kipeytyy niin, että nyt vapaapäivänäkin piti heti kuuden jälkeen jo nousta sängystä ku ei kärsiny olla. En tajua, mistä johtuu, ei oo mahakaan oikein vielä tullu esille, rv 13+2 tänään, liikkeellä ollessa ja esim töissä ei mitään ongelmaa. No, saapa aamupalaa syödä rauhassa ja katella samalla kun aamu alkaa valostua. Suunnittelin kyllä, että kömmin tästä vielä takas nukkumaan.

Muuten on olo ihan ok, välillä fiilistelen epäuskosena ultrakuvia, että miten ihmeellistä on, että mun sisällä voikin kasvaa tuommoinen pieni ihmisen alku :Heartred
 
Mulla eka neuvolalääkäri kuun lopussa, sitä odotellessa. Töissä todellakin aika kuluu nopsaan, tajusin, että kohtahan on jo joulu ja raskaus sillon puolessa välissä!

Selän kanssa ongelmia ollu, levossa kipeytyy niin, että nyt vapaapäivänäkin piti heti kuuden jälkeen jo nousta sängystä ku ei kärsiny olla. En tajua, mistä johtuu, ei oo mahakaan oikein vielä tullu esille, rv 13+2 tänään, liikkeellä ollessa ja esim töissä ei mitään ongelmaa. No, saapa aamupalaa syödä rauhassa ja katella samalla kun aamu alkaa valostua. Suunnittelin kyllä, että kömmin tästä vielä takas nukkumaan.

Muuten on olo ihan ok, välillä fiilistelen epäuskosena ultrakuvia, että miten ihmeellistä on, että mun sisällä voikin kasvaa tuommoinen pieni ihmisen alku :Heartred
Voisko olla ihan kudosten löystymisestä johtuvaa kipua tai sit iskias alkaa vaivaamaan? Mulla alkaa aina selkä, polvet ja lonkat kipuilemaan jo alkuraskaudesta, täytyy vaan yrittää pitää huoli lihaskunnosta, liikkua mahdollisimman paljon ja venytellä lonkat, pakarat ja nivuset huolellisesti joka päivä. Mitä enemmän on paikallaan niin sitä järkyttävämmät kivut mulle tulee. Liike on lääke :)
 
Tänne ei oikeastaan kuulu mitään uutta. Pahoinvointi on jatkuvasta etovasta olosta ja oksentelusta vaihtunut tyhjänmahanpahoinvointiin ja helpompi siis pitää kurissa tiheämmällä syömisellä, eli saan varmaan ekat reiät hampaisiin tällä menolla tän raskauden aikana :D Verenpaineet ihan onnettomat ja verensokerit ei meinaa pysyä riittävän korkealla, mut se nyt johtuu liian tiheästä syömisestä. Toisaalta se on ihan sama, että oksennanko ja sokerit siksi tippuu, vai syönkö ja sokerit taas tippuu... Ennemmin kuitenkin oon oksentamatta!

Pieniä liikkeitä tuntuu päivittäin, maha edelleen samanlainen pallo ja se luultavasti alkaa taas kasvaa vasta puolivälin jälkeen kuten aiemminkin :)

Ruoka alkanut maistua paremmin ja enää ei tarvitse miettiä ruuan koostumusta sen mukaan mitä olis mukavin oksentaa, vaan voi jo syödä karkeampaakin.
 
Täällä painittu matalien verenpaineiden kanssa. Huimausta siitä seurauksena. Töissä selviytymistä. Aikaisemmissa raskauksissa ei ole näin paljoa huimannut. Pahoinvointi loppui ja siitä pian huimaus alkoi. Hemppari kuitenkin toistaiseksi pysynyt ok lukemissa. Nuo verenpaineet vaan tosi matalat :dead:

Nt-ultrassa pieni liikkui hyvin, vastasi viikkoja mutta ei laskettua aikaa muutettu kun oli juuri 5 päivää se ero.. joten pysyn tuolla huhtikuun ihan lopussa. Meillä kaikki lapset syntyneet ennen laskettua aikaa joten veikkaan että samalla kaavalla mennään :wink

Sen olen huomannut että puristavia vaatteita ei sovi enää käyttää, painaa vatsaa. Mieluummin löysät vaatteet niin mukavampi olla, koti collareissa siis paras :grin
 
Täällä maha ihan kunnon raskausvatsa, nautin kyllä kovasti sen näkymisestä. Esikoisen kohdalla olin niin isokokoinen ettei maha näkynyt kuin loppuajasta.. verenpaineet on matalat mullakin ja välillä huimaa todella paljonkin. Liikkeitä yritän tunnustella, mut hyvin hyvin harvakseltaan niitä tuntuu.
 
Mä pohdin täälä nyt ultria ja miten hyvin ne pitää paikkaansa? Kävin varhaisultrassa 6+2 ja oli 2 päivää pienempi,sitten nt-ultra 11+0 ja oli ehkä päivän pienempi ja toinen käynti 12+2 oli taas pari päivää pienempi.
Osaatteko sanoa,onko siis aivan mahdoton ajatus että hedelmöittyminen olisi tapahtunut jo kesäkuun lopulla? Voiko ultra heittää muutamallakin viikolla,vaikka kolme ultraa sanoo "samaa" vain parin päivän heitolla?
Jotenkin vaan pohdin kun kesäkuussa oli vähän vähemmän petipuuhia kuin heinäkuussa :joyful:

15+0
 
Jos osaava mittaaja, ultra on melko luotettava ja tuskin viikkoja heittää, varsinkin kun useammassa ultrassa todettu suunnilleen saman kokoiseksi. Heitot varhaisultrassa voi olla isompia, kun alkio niin pieni ja mittavirhe korostuu, mut kyllä jo np-ultrassa mitat on melko helppo ottaa ja heittoa ei enää juurikaan tule. Siittiöt voi elää jopa viikon naisen sisällä ja seksikertoja tarvitaan vain se yksi, että raskaus alkaa :wink
 
Mä pohdin täälä nyt ultria ja miten hyvin ne pitää paikkaansa? Kävin varhaisultrassa 6+2 ja oli 2 päivää pienempi,sitten nt-ultra 11+0 ja oli ehkä päivän pienempi ja toinen käynti 12+2 oli taas pari päivää pienempi.
Osaatteko sanoa,onko siis aivan mahdoton ajatus että hedelmöittyminen olisi tapahtunut jo kesäkuun lopulla? Voiko ultra heittää muutamallakin viikolla,vaikka kolme ultraa sanoo "samaa" vain parin päivän heitolla?
Jotenkin vaan pohdin kun kesäkuussa oli vähän vähemmän petipuuhia kuin heinäkuussa :joyful:

15+0
Kyllä pari viikkoa heittoa ultrassa mitattuun taitaa olla aika mahdoton. Ilmeisesti varhaisultrassa tulee aika helposti muutamien päivien heittoja ja alkuvaiheen kasvuvauhdissakin voi olla vähän eroja. Tiesithän muuten, että raskausviikot lasketaan edellisistä kuukautisista ja hedelmöittyminen tapahtuu siis vasta noin 2+0. Mä oon sua noin kaksi viikkoa edellä, mutta kyllä mullakin hedelmöittyminen reilusti heinäkuun puolella, todennäköisesti joskus 6.-11.7. Jos sulla olisi tapahtunut hedelmöittyminen jo kesäkuussa, olisit todennäköiseti jo viikolla 18+.
 
Kiitos teille! Niin mä tässä olen itselleni koittanut takoa päähän, että vaikka mulla oli vielä heinäkuun alussa niukahkot kuukautiset,niin en ole mitenkään voinut jäädä raskaaksi,koska ultratkin niin sanovat.. tässä taustalla on vähn muutakin ollut,niin sen takia tämä asia on nyt painanut mieltäni koko raskauden.. mutta uskallan nyt luottaa,että ultrat pitää paikkaansa ja olen tullut vasta kuukautisten jälkeen raskaaksi.
Kuulostan varmaan ihan idiootilta,mutta päässä nyt pyörii kaiken moista.. :oops:
 
Takaisin
Top