Hormonikierukan poiston jälkeen raskaaksi?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Helou! Täällä kans yks yhden lapsen äiti vauvakuumeilee! Poika nyt elokuussa täyttää 2v ja meillon molemmilla miehen kanssa järkyttävä kuume! Kierukka poistettiin 2.12.2015 eikä vieläkään mitään :(

Onko onnistunut jo teillä jotka ette ole kirjoittaneet enää tänne? Kuinka pian kierukan poiston jälkeen sitten ON turvallista raskautua, tietääkö joku? Kirjoitin tuonne toiseen kierukkajuttuun että luin jostain toiselta palstalta, että jollekki lääkäri olisi sanonut ettei ihan heti kannata yrittää koska km-riski suurempi. Ja täälläkin sitten tuli tuo sama vastaan. Mutta koska sitten se riski ei enää ole suurempi?

Kierukka poistettiin toukokuun lopulla, nyt kk yritystä takana. Pitääkö laittaa paussille :grumpy:

Ei kai vaikuta lääkäriltäkään kysyä kun jotkut sanovat että heti voi, toiset taas ihan erimieltä.

Täällä myös vauvakuumeillaan. Meillä kolme lasta ja neljäs olisi tervetullut. Kierukka vielä paikoillaan kun lääkäri ei sitä saanut pois. Odottelen aikaa polille, jotta saadaan kierukka pois joko puudutukseen tai nukutukseen :( ärsyttävää odottelua. Saisi aika jo tulla, niin päästäisiin hommiin. Lääkäri käski kyllä sitten odottaa yhdet menkat poiston jälkeen, jotta limakalvo paksunee eikä tule keskenmenoa. Toivottavasti aika tulisi pian, että nelonen saisi pian alkunsa. Esikoinen aloittaa koulun ensi vuonna ja haluaisin olla kotona ensimmäisen kouluvuoden tai edes puolet, joten vauvan kanssa se onnistuisi. KUopus sai alkunsa pillereistä huolimatta, huomasin raskauden vasta ollessani jo rv 17

Piia, mikä tilanne teillä nyt? Mulla tuli poiston jälkeen yhdet menkat ja sitten ei enää. :)

Mulla kesti 6kk että tärppäs niin että pysy matkassa mukana. Ennen tätä pysyvää tärppiä tuli 3km:a. Yritys saatiin aloittaa heti. Nyt on meneillää rv 15+1

Ei oo viäkää tullu kutsua postissa. Ärsyttää odottelua...lähete mennyt pian 2kk sitten.

Ootko piia soitellu perään kurjaa varmasti odottelu tääläki lähti 7kk poiston jälkeen eikä tärppiä näy :( ja väitän kohta jos ei plussaa näy niin kierukka on tehnyt jotain väkivalloin otettiin pois

Mulla ollut hormonikierrukka 2 kertaa sitten edellisen lapsen saannin jälkeen. Viimeisen kierrukan poiston jälkeen meni 4kk kunnes tulin raskaaksi.

Kierukka laitettiin 11/07 (esikoinen syntyi 07/07). Kierukka poistettiin 05/10 ja toinen syntyi 01/16... välissä ainakin 6 keskenmenoa, joille ei mitään syytä löytynyt...

Eilen saatiin kierukka pois. Saman tien alkoi tyhjennysvuoto ja menkatki alkoi eilen aamulla eli juuri ennen kierukan poistoa

Mulla poistettiin kierukka 15.8. Sen jälkeen tuli muutama päivä pientä vuotoa. Nyt odotellaan, että pääsisi testaamaan. Keskenmeno kyllä pelottaa, tosin gyne sano kierukan poistossa, että heti voi alkaa yrittää, eikä ainakaan maininnut keskenmenoriskistä.

Ei mullakaa naisten polilla mainittu mitään ettei saisi heti alkaa yrittämään raskautta. Yksityisellä oltiin eri mieltä

Tällä otettiin hormoonikierrukka viime elokuussa (2015) pois. Yksi km takana ja malttamattomana pitäs taas viikko odottaa ennenku pääsee taas tikkuun pissimään elikkä 13kk tässä ainaki jo odoteltu, meinaa alkaa jo vähän tympäseen... esikoinen tuli ekalla yrittämällä, ei ollut mitään hormooni ehkäisyä ollut sitä ennen vuoteen...

Hei!

Olen uusi täällä. Vähän jänskättää, sillä kukaan ei tiedä meidän perheenlisäyssuunnitelmista vielä... No, tuskin minua täältä tunnistetaan. Minä olen parikymppinen nainen ja mieheni jo lähempänä kahtaviittä. Minulla on ollut Mirena noin 3,5 vuotta, ja menen poistattamaan sen tämän kuun lopussa. Olemme olleet yhdessä mieheni kanssa jo melkein kaksi vuotta, ja paljon on koettu ja tehty yhdessä. Nyt luonnollisena askeleena perheenlisäys on molemmilla aktiivisesti mielessä.

Nyt minua alkoi kuitenkin pelottaa tuo keskenmenoriski Mirenan poistamisen jälkeen? Onko se miten yleistä, ja onkohan iällä siihen merkitystä? Mitä minun kannnattaisi kysyä lääkäriltä, kun menen poistattamaan kierukkaa?

Paljon tsemiä muillekin yrittäjille! :Heartblue:Heartpink

Kävin itse yksityisellä gynellä poistattamassa kierukan ja hän meinasi, että saman tien saa alkaa yrittämään. Ei puhunut mitään keskenmenoriskistä.

Lady19 en osaa sanoa miten yleisiä keskenmenot on mirenan poistamisen jälkeen, mutta sitähän tosiaan ainakin kannattaa lääkäriltä kysyä. Ja kerrothan myös meille muille tänne, itse kun en tajunnut siinä jännityksessä kysyä. :shy: Ja kyllähän ikä osittain vaikuttaa raskautumisen vaikeutumiseen ja myös keskenmenot käsittääkseni jonkin verran yleisempiä. Mutta sinähän olet vielä nuori niin tuskin ikä on hidasteena. :)

Niin onhan niitä paljon jotka tulleet raskaaksi heti kierukan poiston jälkeen ja kaikki mennyt hyvin loppuun asti. Ja sitten taas paljon niitä joilla keskenmeno tullut ekoilla viikoilla. Toivotaan kaikille parasta ja että tärppejä tulisi ja kaikki menisi hyvin loppuun saakka. Täällä ollaan ainakin jo jännän äärellä :)

Takaisin