Hoitolaukku

Me ostettiin vaunujen mukana se emmaljungan sport-laukku, sai samalla kuosilla kun vaunut ja mun mielestä on ihan kiva. Käytännöllisyyden näkee sitten kun se joutuu todelliseen testiin :grin
 
Joo ihan joka paikkaan se laukku tuli mukaan, mut harvemmin se mulla vaunuissa oli mukana. Ainakaan jos kävi vaan kävelyllä. Muuten laukku kyllä kulki mukana joka paikassa. Siinä kulkee tavarat mukana muutamaksi tunniksi, mutta hohhoijaa sitä tavaran määrää kun lähtee päiväksi tai viikonlopuksi reissuun :) Ei meinaa takakonttiin riittää :)
 
Mimmi, me ollaan naureskeltu miehen kanssa, että mitenkähän meillä mahtaa riittää autossa tila tulevaisuudessa, kun jo nyt reissuun lähdettäessä takakontti on aina ihan täynnä ja meitä on vaan mie, mies ja koira. Siihen kun lisää kaikki vauvan tarvitsemat tavarat niin voipi olla että pitää hankkia peräkärry :wink
 
Ei meilläkään mies varmaan paljookaan yksin vauvan kanssa kulje varsinkaan kun vauva on ihan pieni. Mutta kun vauva kasvaa niin sitten voi sellasia tilanteita tulla ja laukku sopii hyvin silloinkin lapsen hoitotavaroiden sun muun kuljettamiseen. Laukussa on myös termos osio mihin saa lämmintä/viileetä mukaan vauvalle (tai itsellekin) :)
 
Ei mullakaan koskaan oo hoitolaukku vaunulenkeillä ollu(en käytä vaunuja, ku lenkeillä ja ulkona nukutukseen). Mutta jos vauvan kans lähtee yli pariksi tunniksi johonki, ni laukku on oltava mukana. Minä en kyllä ajatellu miestäni, kun laukkua ostin, vaikka se merkiltään onkin diaperdude. Eli siis tuon merkin takana on mies, joka tympiintyi siihen, ettei kehdannut kantaa mitään hoitolaukkua mukana, ku ovat niin naisellisia. Kehitti sitte hoitolaukkusarjan, joka kelpaa myös miehille. Tosi kivoja kuoseja. Mutta anyway, mieheni ei laukun ulkonäöstä ole ikinä ollut kiinnostunut ja aina se nakkaa sen olalle, ku lapsen kans johonki lähtee.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
^ Mutta voisiko tilanne olla toinen, jos hoitolaukku olisikin selkeemmin naisen käsilaukun näköinen? :wink Tarkoitan siis sitä, kun nyt miehesi ei ole laukun ulkonäöstä kiinnostunut vaan nakkaa sen vaan olalle ja menoksi...
 
En usko.. Vaikka on tarkka pukeutumisestaan ja mun ostamat vaatteet harvoin kelpaa, ni ei se varmaan hoitolaukkua vierastas, vaikka ois minkä näkönen. (Tää laukku on tummanruskea, vaaleanpunasilla terenauhoilla ja koristepainatuksilla.) Kyllähän kaikki näkee ja ymmärtää miksi miehellä on laukku olalla, jos rattaissa on pieni vauva.

Ja jos joku ei ymmärrä, ni se ei tiedä mikä onni se on, ku vaimon pakkaamasta hoitolaukusta löytyy apu joka hätään ja itkuun :wink

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
Kyl meillä ukko tulee varmasti kulkeen vauvan kans kahestaankin, tuntuu että se oikein jo odottaa sitä ja meil on kyl niin siisti toi kuosi et menee molemmilla hyvin! :) Ja ukko on kyl sellanen et olis sen laukun kuosi sit mikä hyvänsä niin varmasti kantais ylpeenä mukanansa.. :rolleyes:
 
Meillä on hoitolaukkuna ollu esikoisen syntymästä lähtien Brion vaunujen mukana tullu hoitolaukku, ihan perus musta laukku, ja on välttäny, miusta on ehkä vähä turhaa hifistelyä hommata saakelin kalliita merkkilaukkuja, koska eihän se ole kun vauvan tavaroille joku kuljetusväline. Ja meillä mies on ihan tyytyny kantaa tota laukkua, on siis aika paljon kulkenu muksun kanssa mm. kalalla ym. ja hyvin on mahtunu jopa kahden muksun tavarat tohon laukkuun kulkemaan, nyt sit en tiedä et mahtuuko 3 tavarat tohon, pitää kai yrittää?

Ja meillä tuo laukku on silloin mukana kun lähetään kauppaan, neuvolaan, kahvittelemaan jonnekin, missä nyt sattuis vaippoja ja vaihtovaatteita tarttee, ja siellä on aina pakattuna vaippoja, puhdistus pyyhkeitä, vaihtovaatteet muksuille, harsoja, neuvolakortit, lähtiessä sit pakataan mukaan ruoka/välipalat, riippuen kellon ajasta milloin ollaan liikkeelle lähdössä...
 
Mä kävin tänään Tammistossa Marimekon outletissa ja ostin tällaisen hoitolaukuksi: http://www.scandinaviandesigncenter.fi/Products/eur1/Trademark/Marimekko/15916/Vapa laukku¤cychanged=1. Maksoi 69 euroa, mikä oli ihan hyvä hinta ko. laukusta. Samalla mukaan tarttui kolmet sukat ja kaksi hattua vastasyntyneelle sekä bussi-kuosia oleva sinivoittoinen body ja sekä siihen kuuluvat raidalliset housut. Rahaakaan ei palanut ihan älyttömästi, kun kaikki ostokset olivat yhteensä vähän alle satasen.
 
Muokattu viimeksi:
Mä tilasin tuolta Backstreetiltä tuon Martutin linkittämän skottiruutulaukun punasena, tuli tänään! Säädettäväl olkahihnal sen sai hyvin roikkuun vaunujen työntöaisaan, ja että on nyt magee yhdistelmä ku on mustat vaunut punasil tehosteil ja sit tuo laukku!! :cool:
 
^ Jee :) Minkä kokoiselta tuntui, ajattelisitko että sinne saa kaikki tarpeellisimmat jutut? Mä meinaan itse nyt edelleen mietin sen tilaamista... eikä oo todellakaan pahan hintanen, sehän on nyt tarjouksessa!
 
Joo ei tod oo hinnal pilattu :grin Kokeeks tungin sinne vaihtovaatekerran (body, housut, hupparitakki), kaks kestovaippaa, villahousut, yks iso harso, neljä pientä harsoa ja yks iso tuttipullo. Eli tommoset perusjutut sinne meni ihan hyvin, mut ei nyt tosiaan mitään monen päivän tarpeita.
 
Mulla on emman rattaiden mukana tullu musta hoitolaukku. Ja tosiaan hoitolaukku ainakin meidän perheessä kulkeutui psri ekaa vuotta aina melkein mukana. molemmissa autoissa oli vielä erikseen "kiinteet" pakkaukset vaippoi, tuttipullo, korviketta/soseita/pillimehua/jotain suolakeksii tai pähkinöit/rusinoita ja pyyhkeitä ja vaihtovaatetusta. Kun enimmäkseen autoilla kuljetaan..meillä mies on esikoisenkin kaa touhunnu kahestaan alusta asti joten aina joutunu vähän miettii että passaaks miehelle ipanan jutut ja vaatteet. toi mies ku on tollanen kalju partasuu hevari-liiviprätkämies ni ei ihan heti tuu itellekkään mieleen ostaa pinkkejä vaunuja o_O Mut onneksi mies on kuljenu ylpeenä pinkkihörhelöhameisen pellavapää tyttösen kans kylillä..... päiväkodis ne kyl tuumas että huomaa kyl milloin isänsä pukee neidin sinne kun suosii enemmän pääkallokuvioo ha harlikkavaatetta ja mä taas bamsee ja muuta tyytömäisempää :)

Mä, päätin jo esikoisen kohdalla etten ala mitään kulutusjuhlaa vauvan myötä. Sama pätee tänkin tulokkaan kanssa. Esikoiselle ostin halvimmat yhdistelmärattaat mitä löysin. Tulokkaalle kirppikseltä. Meillä vaunut oli vaan pihapäikkäreitä varten ja satunnaisia kävelylenkkejä varten, käytettiin ehkä puolivuotta niitä. Matkarattaat olikin sitten pikkasen tyyriimmät, ne saa ihan makuuasentoon ja kasaan yhdellä sormella nostaen.. baby mini city joggerit. Ihan huiput!!!
 
Muokattu viimeksi:
hani, täytyyki laittaa noi rattaat johonki ylös, näytti aika hyviltä! Useimmat perus matkarattaat ku on vaa niiiiiii rumia... ;D
 
Noi on oikeesti tosi hyvät. Kevyet ja kuomun saa ihan alas suojaamaan... ja tosiaan menee pieen litranaan ja yhdellä sormella nostaen kun mun halppis yhdistelmää piti kahdella kädellä vetää vivuista vinottain , polvella työntää ratasosaa ja nilkalla nostaa jalkavivusta. Niiden kaa meni heti hermot ja mun sporttii ku ne nosti vei koko tilan takakontista. Noi matkarattaat murto osan ja silti tukevat eikä mitkään räpsyttimet.. :D
 
Näin tänään mammaliikkeessä niin hienon hoitolaukun et onneks ei ollu raha ostaa sitä!! :D se on tosi bling bling, kerman väristä nahkaa ja niitä oli sekä sinisillä että vaaleanpunaisilla koristeilla.. Lähes mauton, mutta sopii tyyliin. :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
  • Tykkään
Reaktiot: tiu
Me lähdettiin tänään ostamaan ihan vaan sitä mustaa Emman hoitolaukkua. No, sitäpä ei liikkeessä ollut, mutta kun oli pakko tällä keikalla laukku ostaa, niin mukaan lähti Lässigin Casual Messenger -laukku. Suolanen oli hinta, mutta toivottavasti se nyt kestää sitten ja ajaa asiansa muutaman vuoden. Mieskin tykkäsis siitä, ei kuulemma ollut liian naismainen :grin

Tässä vielä linkki:
http://www.lastenverkkokauppa.fi/lassig-casual-messenger-bag-hoitolaukku-stardust-ebony-p-3077.html
 
Takaisin
Top