Hoitolaukku

lunastar

Kunnioitettu kommentaattori
Heinämammat 2014
Tähän ketjuun voisi pistää vinkkiä siitä, mitä hoitolaukusta olisi hyvä löytää ja/tai mitä itse olette miettineet, mitä hoitolaukkuun pakkaatte.

Lisäksi jos löydätte / hankitte jonkun hyvän hoitolaukun, niin siitä voisi laittaa vinkkiä tai vaikka linkkiä nettisivulta, josta sen löysitte.
 
Eli itse ainakin kuulisin mielelläni mietteitä ja vinkkejä siitä, mitä olette ajatelleet, mitä hoitolaukusta olisi hyvä löytyä. Olin vähän miettinyt, että otan sen vain Libero-laukun hoitolaukuksi, mutta toisessa ketjussa kun oli paljon puhetta, niin jäin jo miettiin, että pitäisiköhän sittenkin panostaa :)
 
Mä sain siskolta käytettynä hoitolaukun, se muuten ihan ok mutta väriltään ruskea/beige... mutta sillä nyt ainakin aluksi mennään.

Hoitolaukkuun näin alkuun olen ajatellut pakata (ja osittain onkin jo pakattuna):

- tutti
- vaippoja (kertakäyttö tai kesto)
- kosteuspyyhkeitä
- vaihtovaatteet vauvalle
- pieniä roskispusseja likavaipoille
- hoitoalusta (taitettava)
- harsoja
- pyyhe
- äidinmaidonkorvike
- tuttipullo
- liivinsuojia
- lelu
- sinkkivoide, talkki, Bepanthen
- minigrip-pusseihin vanupuikkoja ja –lappuja
- nenäliinapaketti
- imetyspaita (tms. vaihtopaita itselle puklujen varalta)


Ja sitten kun kiinteitä aloitellaan, niin nämä myös mukaan:

- lusikka
- ruokapurkkeja
- ruokalappu
 
Mulla on DiaberDude-hoitolaukku. Siellä on pari vaippaa, kosteuspyyhe-paketti, nenäliinoja, kakkapusseja, vaihtovaatteet, jotain namia(tikkari, rusinoita,pillimehu). Tietenkään vauvaa varten ei herkkuja tarvi, mut just varatutteja, äidinmaitokorvike ja tuttipullo.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app
 
Ajattelin nyt aluksi käyttää sitä liberon hoitolaukkua tai marimekon peruslaukkua. On eka lapsi tulossa ja en vielä tiedä mitä tarvitsen, myöhemmin ehkä hankin kunnon hoitolaukun.
 
en muista minkä merkkinen tuo on (rankkaa kävellä just nyt toiseen huoneeseen ja kattoa:grin) mut tykkään siitä sen tähen, kun on samanlainen kuten esim suosikki veskani, et siinä on kaks eri "osastoa" eli jako keskellä ja pikkutasku siinä keskijaossa..

Ihan perusjuttuja pidin esikoisen aikaan siellä.. mitä nyt kotonakin voi tarvita :)
 
Kiitti Martuti listasta. Helpottaa kummasti kun miettii, että mitä ihmettä sinne kassiin tarttee ja kannattaa pakata mukaan :) Ja -Stardust-in listasta pongasin tuon "nami" -osaston eli ainakin tää äiti on aina kiukkuinen kuin ampiainen nälkäisenä, niin täytyykin jotain Elovenan välipalakeksejä tms. pistää sinne myös mukaan, niin on hätävara et saa verensokerit kohdilleen ettei ala murina :)
 
Joo, itellekin vois jotain suolakeksejä sinne sujauttaa... ja sitten myöhemmin, kun vauva syö jo kiinteitä, niin hälle rusina-aski namiksi :grin
 
Minä löysin taas Ebaysta useita edullisia ihan kätevältä vaikuttavia hoitolaukkuja, että joku niistä pitäs tässä kohta tilata.
 
Joo mäkin tuota muutaman mainitsemaa Libero-laukkua mietin, että mikä juttu...? Miten&mistä&koska sellaisen saa?
 
Eikun hokasinkin jo, että se on siis se laukku jonka saa synnäriltä, jos kuuluu Libero-kerhoon :)
 
Joo kyl mulle ainakin se liberolaukku tuotiin automaattisesti :) Ja siellä olikin oikesti kaikenlaista järkevää - parempi kuin se pampers-kerhon juttu. Muokkailen tuon laukun sisällön ihan kohta tähän.

Muoks:

Liberolaukun sisältö:
- Duplo esite, jossa kirjain tarroja (ideana, että niitä voi liimata duplo-palikoihin tai vaikka lapsen oveen tehdä niistä nimen)
- Libresse -siteitä
- Libero liivisuojat (1paketti, jossa 2 liivisuojaa)
- Lelu, jonka saa roikkumaan esim. vaunuihin
- Libero hoitoöljy 50ml (sopiva matkakoko)
- Libero vauvan pesuaine 50ml (sopiva matkakoko)
- Libero puhdistuspyyhkeitä (normaali pakkaus, jossa 64 pyyhettä)
- Kirjanen "Hyviä neuvoja uudelle perheelle" (ihan fiksu kirjanen, 58 sivua)
- Pakkaus Libero baby soft 1 & 2-vaippoja (käsittääkseni 5kpl 2-5kg ja 9kpl 3-6kg) vrt. Papers-kerhon pakkauksessa oli 1 vaippa...
-
Itse Libero -kassi... kaikki ei tosin välttämättä tykkää värityksestä... :)
 
Muokattu viimeksi:
Mä tilasin netistä turvakaukalon ja vaunut ja vaunujen mukana tuli sit hoitolaukku. Kaikki samaa hienoo kuosia musta-punasta, valkosilla tähdillä.. Oon niin täpinöissäni tosta kuosista ettei millään malttais oottaa et pääsee käyttään niitä.. :p
 
Meillä ainakin ton libero laukun saa kaikki synnyttäneet, ei tartte kuuluu mihkään kerhoon...
 
Meillä se libero-laukku piti itse muistaa hakea hyllystä että laittakaa muistilistalle :)

Mulla oli hoitolaukkuna välillä se libero laukku kun ei tarvinnut paljoa kamaa mukaan mutta varsinainen hoitolaukku oli alunperin kannettavan laukku :) Siinä käytössä ei tosin koskaan ole ollut vaan varta vasten ostin vauvalle. Tarpeeksi tilava, kaksi eri osiota plus runsaasti taskuja sekä sisällä että ulkona sekä tietenkin omaa silmää miellyttävä kuosi. Ja aiemmissa viesteissä olikin jo hyviä listoja mitä sinne laukkuun laitetaan. Meillä oli aina vähintään mukana pari vaippaa ja vaihtoalusta, varavaatteet, harso ja puhdistuspyyhkeet. Ja yleensä noin 100 muuta tavaraa ihan vain varmuuden vuoksi :)
 
Takaisin
Top