Himottaako jokin ruoka? Entä ällöttääkö?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Tekeekö mielesi jotain ruokaa epätavallisen paljon tai omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Kahvi ei varsinaisesti ällötä, mutta sitä ei tee enää samalla tavalla mieli. Eikä oikeastaan mitään kuumia juomia. 🤷🏼‍♀️ Aamulla juon nykyään kupin teetä. Kaikkea suolaista ja rasvaista tekee mieli, pizzaa, ranskiksia, sipsejä… Toisaalta myös tuorepuristettua appelsiinimehua kuluu paljon, samoin kuin amppari-mehujäätä. Samoja asioita tekee mieli kuin joskus muinoin krapulapäivänä. 😂

Mulla sama eli suolaiset ja rasvaiset asiat himottaa ja toisaalta sitten myös raikkaat asiat. Viime päivät oon herkutellut mansikoilla ja vesimelonilla🤤 Jäätelöä tekee myös jatkuvasti mieli mutta ei niinkään muita makeita herkkuja.

Kahvi ei ajatuksena ällötä mutta siitä on nyt pari kertaa jälkikäteen tullut tosi huono olo niin pakko jättää minimiin.

Täällä vähän samaa kuin edellisillä. Suolainen ja rasvainen ruoka ja hevi-osasto houkuttaa eniten.

Tuntuu, että melkein koko ajan tekee mieli jotain ruokaa. Suolakurkkuja, kalaa, hedelmiä ja juustoa erityisesti. Pyttipannua piti tehdä yksi päivä, kun sitä teki mieli.

Tosi makeat herkut ällöttää välillä. Myös makeat hajut ja melkein kaikki hajusteet.

Mulla sama eli suolaiset ja rasvaiset asiat himottaa ja toisaalta sitten myös raikkaat asiat. Viime päivät oon herkutellut mansikoilla ja vesimelonilla🤤 Jäätelöä tekee myös jatkuvasti mieli mutta ei niinkään muita makeita herkkuja.
Mulla nämä tismalleen samat! 😄

Oon normaalisti kauhea sokerihiiri, mutta nyt oikeastaan jäätelö ainoa jota tekee mieli. Jatkuvasti vähän etova olo, niin se kyl vaikuttaa vähän kaikkeen.

Ne suolakurkut ja sitte yhtäkkiä alkoi tekemän mieli Kingis-jäätelöä. En oo varmaan vuosiin syönyt..Samoten myös kaikki rasvanen ja epäterveellinen ja etikkainen 😂😂😂 erityisesti pizza ja chili-cheese tops.. sitte karjalanpiirakoita alkoi tekemään kans mieli ku näin jonku mainoksen. Appelsiinimehua ja kiiwejä kuluu. 🤭

Takaisin