Minulla ei oo mitään erikoisia himoja. Salmiakkia tekee joskus mieli ja lakuja tietty kun niitä ei voi syödä. Radin myötä tuntuu ruokailu muutenkin niin vasten mieliseltä kun on pakko seurata ja on pakko miettiä mitä suuhunsa laittaa
No joo ihan sama juttu, söin siis tyytyväisenä alkuraskaudesta just ihan normaalin Liemen Shanghai Tacon ja ei siitä morkkista jäänyt vaikka meni ituineen päivineen. Siemenet tosiaan aika Suomen rajoitusten erikoisuus, niin en myöskään stressaa tai nypi niitä ruuasta pois, jos niitä vähän on.
Luin tänään itseasiassa just neuvolasta saatua painettua listaa, johon en ollut syventynyt ennemmin ja siellä luki "raaka tomaatti" vältettävien listalla. Ikinä kuullutkaan. Ehkä tää tosiaan sit on sellainen puoliksi vihreä oikeasti raaka raaka tomaatti, mutta moniko niitä syö noin muutenkaan...
Mä just eilen totesin miehelle, et mä oon syöny kyllä aika paljon kiellettyjä juttuja täs raskaudessa enkä ihan kauheesti oo stressannu ruokien suhteen. Ollu muutenki niin vaikeeta löytää ruokia mitkä maistuu niin en oo jaksanu sit alkaa ihan pilkun tarkasti syynäämää sisältöjä. En kyllä esikoisenkaa aikaa ihan hirveesti stressannu. Majoneesien kanssa oon yrittäny aina ottaa vegaanista, mut ei se oo aina mahdollista ni sit vaa syöny normaalia.
Tekee mieli kaikkee raikasta, hedelmiä, mehuja, smoothieita. Jätskiä myös kuluu.
Kahvin haju ällötti alkuraskaudessa ja jätin sen kerrasta pois. Esikoisen aikaan vähensin kahdesta muumimukillisesta päivässä ensin yhteen ja sitten lopetin kokonaan, niin ei tullu mitään vierotusoireita. Nyt lopetin vaan yhtäkkiä eikö taaskaan tullu mitään.