Himottaako jokin ruoka? Entä ällöttääkö?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Syön Myllärin suklaarenkaita. Ne on hyviä, eikä liian makeita. Ja nyt ku katoin ravintosisältöö nii ei erityisen epäterveellisiäkään 👍

Syön Myllärin suklaarenkaita. Ne on hyviä, eikä liian makeita. Ja nyt ku katoin ravintosisältöö nii ei erityisen epäterveellisiäkään 👍
Näitäkin löytyy täältä vielä jämät! Nyt ei vaa oo tehny niitä mieli hetkeen. Oon samaa mieltä et ihana ku ei oo liian makeita.

Raikkaat hedelmät mm. mandariini ja banaani on hyviä, samoin mehukeitot ja linssisipsit on himoina. Ällöttää tietyt mehut esimerkiks omenamehua ensin teki kauheesti mieli, mutta ei kauaa ku alkoi pelkkä ajatuskin ällöttään. Samoin jotkut keksit

Pakko kehua, kun ostin tänään testiin Ketomon piparkakkujäätelöä, ja se oli ihan taivaallista 😍 jos tykkää raa'asta piparitaikinasta niin maku muistutti sitä. Muitakin makuja oon testaillut ja kaikki hyviä, mutta osa nyt raskaana ollessa sopimattomia (mm lakritsi). Ketomon jäätelöt on sokeroimattomia (makeutettu mm erytritolilla joka on luonnollinen sokerialkoholi joka ei sisällä kaloreita eikä nosta verensokeria), ja tehty aidosta maidosta ja kermasta ilman turhia lisäaineita 🙏 vinkkinä muillekin jos terveellinen herkuttelu kiinnostaa 🙂

Oikeestaan ei tee mieli syödä mitään, mutta kaikki ruoka maistuu 😁 Pahimmat viholliset on nälkä (joka ilmenee lähinnä pahana olona, ei näläntunteena) ja rasvanen ruoka (joka tulee närästyksen mukana ylös) 🥲

Pahoinvoinnin pahimpana aikana elin valkoisilla hiilareilla ja hedelmillä.

Täällä on tullut nyt se kuuluisa suolakurkku kuvioon. Yleensä en tykkää yhtään suolakurkuista, mutta nyt on mennyt monena päivänä muutama siivu leivän päällä juuston kanssa. 😅

Pahimpina pahoinvointiviikkoina ei himottanut kyllä yhtään mikään, vaan kaikki lähinnä ällötti. Mutta nyt houkuttelee kovasti hedelmät ja erityisesti mandariinit, mikä onkin kai aika tyypillinen mieliteko. Samoin sellaisia pieniä Solero-tyyppisiä jätskejä syön melkein joka päivä yhden. Valitettavasti myös lakuja tekee ihan älyttömästi mieli, nyt kun olen päättänyt olla niitä syömättä. 😂

Mä oon vetäny noita satsumoita kilokaupalla.😅

Tänään iski kauhee mieliteko kauppakeskuksessa käydessä. Picnicin uunipotut vihersalaatilla ja kahdella täytteellä. Nam oli niin hyvää!☺️

Mä oon vetäny noita satsumoita kilokaupalla.😅

Tänään iski kauhee mieliteko kauppakeskuksessa käydessä. Picnicin uunipotut vihersalaatilla ja kahdella täytteellä. Nam oli niin hyvää!☺️

Täydellisesti osui näiden sitrusten sesonki juuri tähän alkuraskauteen, itelläninikin lähtee aina verkkopussillinen niitä mukaan kaupasta😋

Satsumarmt best! Harmi, kun puoliveriappelit tulevat vähän myöhemmin. 🥹

Haha niitäkin himoitsen ja olen koittanut jo pitää silmällä 😂 Lidlissä on musta parhaat (puoli)veriappelsiinit, mutta valitettavasti en ole vielä bongannut tänä syksynä niitä hyllystä

Kokoajan on nälkä ja tekmisi mieli syödä ihan hirveesti. Ei varsinaisesti mitään mielitekoja. Välillä nyt varmaan muutenkin tekee mieli suklaata ja kaikkea hyvää. Mutta oi että ootan että pääsen taas syömään sushia!

Nyt tekee hirveesti mieli sulatejuustoa. En tiedä miksi, en edes muista milloin oon viimeksi syönyt sulatejuustoa, ehkä tyyliin vuosi sitten kun olen viimeksi tehnyt lohikeittoa ja laittanut sen sekaan? Pitääpä tänään ostaa ja pistää leivän päälle ja air fryeriin ja katsoa että oliko oikeesti sen arvoista 😂

Nyt tekee hirveesti mieli sulatejuustoa. En tiedä miksi, en edes muista milloin oon viimeksi syönyt sulatejuustoa, ehkä tyyliin vuosi sitten kun olen viimeksi tehnyt lohikeittoa ja laittanut sen sekaan? Pitääpä tänään ostaa ja pistää leivän päälle ja air fryeriin ja katsoa että oliko oikeesti sen arvoista 😂
3 sulatejuustopaahtoleipää myöhemmin, kyllä oli sen arvoista!

Edit: 4 🙈

Muokattu viimeksi:
Täydellisesti osui näiden sitrusten sesonki juuri tähän alkuraskauteen, itelläninikin lähtee aina verkkopussillinen niitä mukaan kaupasta😋
Mun esikoinen syntnyt maaliskuussa ja häntä odottaessa söin noin kaksi kiloa satsimia päivässä😅

Nyt tekee mieli tulista ja rasvasta ruokaa. Siis pekonihampirilainen chilimajoneesilla 🤤 tai vaan salsaa suoraan purkista lusikalla😅

Mun esikoinen syntnyt maaliskuussa ja häntä odottaessa söin noin kaksi kiloa satsimia päivässä😅

Nyt tekee mieli tulista ja rasvasta ruokaa. Siis pekonihampirilainen chilimajoneesilla 🤤 tai vaan salsaa suoraan purkista lusikalla😅
Mulla myös esikoinen maaliskuussa syntynyt ja silloin söin niin paljon satsumoita ja veriappelsiineja😆Nyt taitaa olla samat himot kun menee monta satsumaa taas päivässä😋 sitrushedelmät muutenkin maistuu nyt niin hyvälle ja onneksi on just kaupoissa niitä hyvin😀

Joo tän sulatejuustohulluuden lisäksi liityin myös satsumakerhoon, oon himoinnut kirpeää monta viikkoa ja ne maistuu vielä paremmin kuin kirpeät karkit joita ostin aiemmin siihen kirpeän himoon! Nyt oon syönyt 3 satsumaa päivässä, saa nähdä miten viikonloppuna käy jos ostan oikein ison satsin 😅

Voi kunpa mäkin saisin jonkun terveellisemmän kirpeän karkkien tilalle. 😅 Mut myös tosiaan tulinen maistuu tällä hetkellä hyvin. Himoitsee myös Shanghai Tacoja, mut ne Liemen on vähän vaikeita kun siemeniä ja ituja muun muassa, mut josko jaksaisi kotona taas tehdä.

Voi kunpa mäkin saisin jonkun terveellisemmän kirpeän karkkien tilalle. 😅 Mut myös tosiaan tulinen maistuu tällä hetkellä hyvin. Himoitsee myös Shanghai Tacoja, mut ne Liemen on vähän vaikeita kun siemeniä ja ituja muun muassa, mut josko jaksaisi kotona taas tehdä.
Oi mä rakastan Liemen Shanghai Tacoja 😍
Oon syönyt siemeniä silloin tällöin jos osuu joku ruoka esim ruokalassa missä niitä on mukana, mutta en oo niitä päivittäin syönyt tai kotona lisännyt mihinkään ruokaan, niin luulisi sen riittävän! Varmaan niitä raskasmetalleja kertyisi jos ihan joka päivä söisi sen pari ruokalusikallista 🤔

Hyvä kun englanninkielisissä lähteissä edelleen suositellaan syömään siemeniä osana raskauden ruokavaliota ja sit Suomen ruokavirasto vetää tiukempaa linjaa 😆 Seuraan tätä tiukempaa linjaa 90% ajasta mutta jos nyt tulee syötyä siemeniä vaikka 1-2 kertaa kuussa niin ei liene niin paha!

Takaisin