Himottaako jokin ruoka? Entä ällöttääkö?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
"Älä tuomitse minua" sanoin äsken miehelle kun salilta kaupan kautta kotiin tultuani seisoin keskellä keittiötä ja mätin aurajuustopatonkia pala toisensa jälkeen ihan kuin en olis ikinä syönyt mitään 😂😂😂

Tänään mulla iski jokin kumma into leipoa sämpylöitä😁on ykksi hyvä resepti jota en ole tehnyt varmaan vuoteen...no esikoiselle siis oli tarkoitus nää sämpylät pyöräyttää kun itse en oo vaaleeta leipää pystynyt syömään. No söinkin sitten näitä kolme sämpylää yhdellä kertaa🙈Lämmin sämpylä ja voita ahhh miten se olikin nyt hyvää!!!

Mun tekee mieli omenaa. Ja kurkkua. Ja jossain määrin myös kaikki muu raikas menis myös. Tavallinen ruoka taas pitää miettiä moneen kertaan, että ällöttääkö.

Mun tekee mieli omenaa. Ja kurkkua. Ja jossain määrin myös kaikki muu raikas menis myös. Tavallinen ruoka taas pitää miettiä moneen kertaan, että ällöttääkö.
Mulla kans tää. Oon todennut et salaatit ja sosekeitot menee parhaiten😁pinaattikeitto myös upposi. Liharuat ja kaikki missä on sipulia🤢ja mausteiset hajut yöhh..

Mulla ei oikeestaan tällä hetkellä oo mitää himoja tai ällötyksiä. Ehkä enemmän vaan se, että tekee mieli syödä vaan kerran aina jotain ruokaa ja sit se ei enää maistuis ja se on vähän huono, kun jääkaapissa isot satait jotain ruokia eikä mies niitä saa yksin syötyä😬 kahvi maistuu ihan ok, mut ei sitä niinkää tee mieli. Enemmän juon sitä vaan näytelläkseni etten paljasta raskautta😂 ja enemmän ehkä suolanen maistuu edelleen, mut makeetaki välillä syön

Jostain syystä alkoi tehdä ihan rikollisen paljon meili hummukseen dipattuja porkkanoita. Hummuksen mättäminen on vain vähän ongelmallista, kun siinä on kuitekin seesaminsiemeniä, joita ei kauhean paljoa saisi syödä. Vaikka eipä niitä nyt mitään hirveää määrää kyllä hummuksessa ole, mutta toisaalta sitä hummusta tulisi vedettyä aika iso määrä, jolloin tietysti seesamin määrkin olisi jo melko korkea.

Googlettelin asiaa ja ainoa (suomalainen) tieto, jonka hummukseen käyttöön raskausaikana löysin, oli lähinnä listeria-riskiin liittyvää. Siemenistä ei missään tunnuttu olevan huolissaan.

Jostain syystä alkoi tehdä ihan rikollisen paljon meili hummukseen dipattuja porkkanoita. Hummuksen mättäminen on vain vähän ongelmallista, kun siinä on kuitekin seesaminsiemeniä, joita ei kauhean paljoa saisi syödä. Vaikka eipä niitä nyt mitään hirveää määrää kyllä hummuksessa ole, mutta toisaalta sitä hummusta tulisi vedettyä aika iso määrä, jolloin tietysti seesamin määrkin olisi jo melko korkea.

Googlettelin asiaa ja ainoa (suomalainen) tieto, jonka hummukseen käyttöön raskausaikana löysin, oli lähinnä listeria-riskiin liittyvää. Siemenistä ei missään tunnuttu olevan huolissaan.
Ai hitsi hyvä pointti, itsekin oon syönyt leivällä hummusta mutta enpä edes ajatellut että siinähän on seesamia. Jos tekisi hummusta eri reseptillä? 🤔 Siitä on onneksi niin hirveästi eri reseptejä että varmaan löytyisi sellainen jossa ei ole tahinia! Oo löytyi heti yksi joka kuulosti hyvältä, voisin kokeilla tätä

En tiiä onko ne varsinaisesti ollu himotuksia, mutta omenoita vois syödä vaikka koko ajan. Mandariinit/satsumat myös maistuu. Ja yks mikä on ollu taivaallinen herkku, niin Arlan se "feta" juustopala ja nimenomaan se pala 😍 Vähän hävettää myöntää mut oon saattanut syödä sitä ihan vaan suoraan purkista 🙈 Juomista vesi ja hiilihapolliset limut ei oikein mee, niin mehut on ollu ainoo mitä tekee mieli juoda. Nyt oon saanut vichyä onneks juotua.

Mäkin ostin vihreitä omenoita ja ne kyllä maistuu, sais olla vielä kirpeämpiä!
Tänään myös ostin kirpeitä karkkeja pienen pussin ja vedin ne yhdeltä istumalta, jotenkin kirpeä maistuu nyt hirveän hyvältä :folded:

Muokattu viimeksi:
Mulla ei maistu tällä hetkellä mikään ruoka… rasvaset hampparit menee alas…

Meitä omenan (mullaki vihreän!) himoilijoita on aika paljon, mikä on erikoista 😄 Mulla on alkanut tulemaan herkemmin sellasta, ettei oikein tee mitään mieli ja ällöttää ajatus syömisestä. Enemmän kuitenkin kaikki kana- ja liharuuat ajatuksena etoo, mut kyl mä saan niitä syötyä. Pakkokin on, kun pahoinvointi helpottaa aina syömällä, vaikka ällöttäiskin.

Meitä omenan (mullaki vihreän!) himoilijoita on aika paljon, mikä on erikoista 😄 Mulla on alkanut tulemaan herkemmin sellasta, ettei oikein tee mitään mieli ja ällöttää ajatus syömisestä. Enemmän kuitenkin kaikki kana- ja liharuuat ajatuksena etoo, mut kyl mä saan niitä syötyä. Pakkokin on, kun pahoinvointi helpottaa aina syömällä, vaikka ällöttäiskin.
Mulla on tätä samaa. Melkonen limbo kun on hirvee nälkä, mut ei tee mieli syödä mitään, no on pakko syödä tai tulee huono olo. Sit kun syö niin tulee huono olo ja jos ei syö ni tulee vielä huonompi olo 😅

Mulla ruokahalu ollu jo muutamia viikkoja aika normaali 😅 kaikki ruoka melkeinpä maistuu. Yks päivä alko tekeen mieli muroja niin niitä ostin 😋

Mulla ruokahalu ollu jo muutamia viikkoja aika normaali 😅 kaikki ruoka melkeinpä maistuu. Yks päivä alko tekeen mieli muroja niin niitä ostin 😋
Mä oon melkein vaihtanut kaikki aamu- ja iltapalat muroihin 😅 Niitä tekee mieli.

Mäkin ostin vihreitä omenoita ja ne kyllä maistuu, sais olla vielä kirpeämpiä!
Tänään myös ostin kirpeitä karkkeja pienen pussin ja vedin ne yhdeltä istumalta, jotenkin kirpeä maistuu nyt hirveän hyvältä :folded:
Ja ostinpa sit lisää kirpeitä karkkeja ja taas meni kaikki, osan söin jo kotimatkalla... 🤣

@Maggi96 @Hyyris Mitä muroja syötte? Yritin viimeksi kaupasta kaivaa olisko jotain vitamiineilla kyllästettyjä suomalaisia muroja mutta en löytänyt, joko on sellaisia makeita lastenmuroja missä on lisättyjä vitamiineja tai sit aikuiseen makuun ilman mitään lisättyjä ravintoaineita. Toki vedän aamulla raskausmonivitamiinin niin ehkä se riittää.
Tai sit seuraavalla kauppareissulla palaan lapsuuden lemppareihin ja ostan jotain sokerikuorrutettuja suklaamuroja! 😂

@Maggi96 @Hyyris Mitä muroja syötte? Yritin viimeksi kaupasta kaivaa olisko jotain vitamiineilla kyllästettyjä suomalaisia muroja mutta en löytänyt, joko on sellaisia makeita lastenmuroja missä on lisättyjä vitamiineja tai sit aikuiseen makuun ilman mitään lisättyjä ravintoaineita. Toki vedän aamulla raskausmonivitamiinin niin ehkä se riittää.
Tai sit seuraavalla kauppareissulla palaan lapsuuden lemppareihin ja ostan jotain sokerikuorrutettuja suklaamuroja! 😂
Mä syön cheerios niitä neljän viljan muroja👌🏼 niitä meni esikoisenki raskaudessa kiitettävä määrä

Mulla menee täl hetkellä Nestle Fitnessin täysjyvämurot, joissa on niitä jugurtilla päällystettyjä sattumia. Välillä maidon kanssa ja välillä jugurtin, riippuu mieliteosta 😄

Mulla menee täl hetkellä Nestle Fitnessin täysjyvämurot, joissa on niitä jugurtilla päällystettyjä sattumia. Välillä maidon kanssa ja välillä jugurtin, riippuu mieliteosta 😄
Nää on ihan mun lemppareita! Pyysin viimeks puolisoa tuomaan kaupasta ja se toi niitä missä ei oo noita ihania jugurttisattumia 🥹🙈

Takaisin