Himot ja ällötykset

Vielä ei ole selkeitä himoja tai ällötyksiä, mutta näin videon, jossa leivottiin marsipaanista ja se ajatus alkoi kuvottaa. Ei kuulu muutenkaan omaan ravitsemukseen, niin jännä juttu!
 
Oli ihan pakko käydä tänään kaupassa, alkaa tosissaan tökkimään, kun mikään jääkaapissa ei maistu.
Teki mieli kaupasta: actimel juotavia jugurtteja, kinkku-juusto-kroisantteja, sipsejä..

Mua niin harmittaa et tääl Saksassa ei oikeen löydy juustonaksuja :loudlycrying: Lauantaina mennään isompaan kauppaan niin koitan katsoa sieltä jotain vastaavia.

Mitä mä maksaisinkaan et saisin Hesburgerin juustohampurilaisia 🙈
Tää on paha, kun raskaushimojen aikaan tekee mieli suomalaisia makuja. Onneks saan tilattua yhdestä Suomikaupasta edes ylihinnoiteltuna Jalostajan hernekeittoa.
Löytyisikö Twisties? 🤔 Ei aivan sama kuin suomalainen juustonaksu, mutta ehkä helpottaisi himoa
 
Löytyisikö Twisties? 🤔 Ei aivan sama kuin suomalainen juustonaksu, mutta ehkä helpottaisi himoa
Ei ainakaan googlettamalla löytyny et tääl myytäis noitakaan :sad-face: Kaikki juustojutut on jotain Doritos, nacho cheese jne. :Grimacing Face: Täytyy käydä läpi kaikki nuo suomalaiset kaupat, jotka toimittaa Saksaan, josko löytyis näin uudenvuoden alla kausituotteena jotain.
 
Ei ainakaan googlettamalla löytyny et tääl myytäis noitakaan :sad-face: Kaikki juustojutut on jotain Doritos, nacho cheese jne. :Grimacing Face: Täytyy käydä läpi kaikki nuo suomalaiset kaupat, jotka toimittaa Saksaan, josko löytyis näin uudenvuoden alla kausituotteena jotain.
Toivottavasti löytyy jotain!
 
Toivottavasti löytyy jotain!
Itseasiassa sain nyt tehtyä tilauksen yhteen Suomi-kauppaan ja tilasin:
- Pätkis x4
- Kismet x2
- Italianpata jauhopaketteja x3 (Sai vaan Jalostajan, ite oon tykänny Blåbandin/Knorrin enemmän)
- Jalostajan hernekeittoa x4
- Muumi keksejä
- Jotain Fazerin Muumi hedelmäkarkkeja
- Juustonaksuja

Mitäs muuta 🤔 Loppusummaks tuli about 50euroa, mut siitä postitukseen meni melkeen 9e. Tulee kai joskus ensviikon loppupuolella.
Tää on kyl se kurjin puoli ulkomailla asumisessa, kun on ikävä ruokaa/makuja :loudlycrying:
 
@Däumeline apua, onpa ikävä tilanne, kun ei voi vaan tosiaan kävellä kauppaan hakemaan sitä, mikä maistuisi! 😬 Onneks netistä saa siis edes jotakin ja posti kulkee 🙏🏻

Siis en oikeesti kestä, kun kaikki ihanat jouluherkut vaan pilaantuu täällä 🥺 Makea ei vaan edelleenkään huvita kuin vaan tosi pieninä määrin hetkittäin. Tänään kaveri halusi käydä hakemassa irtareita, ihan fiiliksissä menin sit mukaan ja valikoin pussin. Söin muutaman onnessani ja sen jälkeen jo mietin et miksi helvetissä ostin näitä, EN HALUA syödä 😅 En vaan voi sisäistää tätä, kun oon semmoi sokerihiiri normaalisti. Kauanhan tää kestää? 🙈
 
Nyt jotenkin maistuu ihan super hyvin mustikka-vadelma-mansikka sekoitus esim. puuron kanssa, mutta vain tuo sekoitus 😁
 
Mulla on ollut kyllä kaiken maailman himotuksia 😂 Tänään herätessa ihan kuola valui, kun olis tehnyt mieli hodareita... Ja alkuviikosta olisin voinut juosta kauppaan ostamaan maksalaatikkoa, jos en olis ollut töissä. Kumpikaan en ole varmaan 20 vuoteen syönyt 😂😂😂 Makeaa tekee mieli kyllä, mutta tulee heti paha olo. Myös oikeita suolakurkkuja voisin syödä kilokaupalla.
 
Ei ole selkeitä himoja, pääasiassa mikään ei maistuisi. Pizza on uponnut helpoiten tässä viimeisen parin viikon aikana. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: mikään makea, mukaanlukien hedelmät ei todellakaan käy, niistä jää vaan tosi kuvottava maku suuhun. Jääkaappikylmät sitrushedelmät on välillä poikkeus.
 
Aiemmin kaikki ruokaisena on todella hassu tunne kun mitä tahansa ei teekään enää mieli. 😄 Erikoisimmat ruokaan liittyvät yllättäjät itsellä:

- Tuoremehu tai jaffa/fanta lasilliset päivittäin, normaalisti en juo mehuja ollenkaan
- lemppari ruisleipää ei tee mieli, mutta vaaleapaahtoleipä meetvurstilla on toimiva välipala
- Kanaa ei tee mieli, jauheliha menee joka yleensä tökkii
- syön vähän mutta usein, normaalisti panostan annoskokoihin kun kiva syödä kerralla enemmän
- pienet annoskoot aiheuttanut yöllä nälän ja yöllä syötävä esim anaani tai leipää
- suklaa tökkii 😳 ja lemppari valio profeel suklaamoussea ei voi ajatellakaan

Hauska listata ylös erikoisuudet 🤭😄
 
Mitään ei himoitse, mutta ällötyksiä on paljon..

Olin juuri työmatkalla ulkomailla ja aamiasella en pystynyt syömään melkein mitään.. Paistettu kananmuna on yleensä hyvää, mutta nyt aivan hirveä ja ne paistettiin samassa huoneessa 🤢 lisäksi monissa hedelmissä oli outo sivumaku joka oli ällö.

Ravintoloissakin kaikki paistamisen haju ja erityisesti lihan tekee ihan super pahaa 🤢
 
Aiemmin kaikki ruokaisena on todella hassu tunne kun mitä tahansa ei teekään enää mieli. 😄 Erikoisimmat ruokaan liittyvät yllättäjät itsellä:

- Tuoremehu tai jaffa/fanta lasilliset päivittäin, normaalisti en juo mehuja ollenkaan
- lemppari ruisleipää ei tee mieli, mutta vaaleapaahtoleipä meetvurstilla on toimiva välipala
- Kanaa ei tee mieli, jauheliha menee joka yleensä tökkii
- syön vähän mutta usein, normaalisti panostan annoskokoihin kun kiva syödä kerralla enemmän
- pienet annoskoot aiheuttanut yöllä nälän ja yöllä syötävä esim anaani tai leipää
- suklaa tökkii 😳 ja lemppari valio profeel suklaamoussea ei voi ajatellakaan

Hauska listata ylös erikoisuudet 🤭😄

Meetvursti taitaa olla rajotuksien listalla..?
 
Meetvursti taitaa olla rajotuksien listalla..?
Oho, tätä en ollu tullu ajatelleeksi. Suht maalaisjärjellä tarkistanu osaa ruoka-aineista mutta tässä menny huti 😯 onneksi kuitenkin kotimaista merkkiä tullut syötyä 😄 täytyykin googlailla vähän tarkemmin 😁
 
Edeltävällä viikolla maistui vaan kaikki mieto & terveellinen, kuten puuro & marjat. Sitten iski joku pakottava tarve kaikkeen mahd.hiilaripitoiseen, kuten paistotiskin pulliin & suolaisiin tuotteisiin, pastaan, riisiin.. Nyt taas tullut tuo puuro, marjat & sitrushedelmät vaihe 😁
 
Mulla kans vaihtelee toi makea/raikas & suolainen. Pahimpina pahoinvointipäivinä en jaksanu laittaa ruokaa ja jäi suolanen syömättä, mut sit se kostautui illalla, kun en millään voinu mennä nukkumaan vaan oli ihan pakko saada syödä jotain suolaista.
Ananas & maitorahka on pelastus, menee aina.
 
Mulla oli vaihe jossa teki hirmusesti mieli appelsiinimehua, ja sitähän lipitinkin aika tavalla.. nyt onneksi jo mennyt ohi. Mikään ruoka-aine ei ole varsinaisesti ällöttänyt, mutta makea ei maistu ihan samalla tavalla kuin aikaisemmin. Sipsejä tekee usein mieli.. 😅
 
Mulla oli alkuun koko ajan nälkä, mutta se meni ohi samalla kun pahoinvointikin tossa helmikuun puolivälissä. Tuntui tosi oudolta, että ällötti syödä, mut sit kun alkoi syömään, niin se tuntuikin ihan hyvältä.
Mulla ei ehkä himotuksia oo ollut, mutta jääkaappikylmät hedelmät, etenkin veriappelsiini oli ihan parasta siihen etovaan oloon <3
Nyt on ruokahalu tasoittunut normaalille tasolle, eikä oikeen oo vielä tökännyt minkään ruuan syöminen. Kahvia tosin en pystynyt juomaan kun pari huikkasua, ja sitten se alkoi maistua ihan hirveelle. Sitä on ikävä! Samoin kaikkea, mitä ei saa syödä :D
 
Mut sellaisen muuten huomasin, että kun olin savikurssilla, ja levitin sellaista mutaisen vihreän väristä väriä saven pintaan, niin sen väriaineen sekoittaminen ällötti tosi paljon! En tiedä oliko se se väri vai se massan koostumus 🤢
 
Miulla ei oo oikeestaan ollu mitään himoja tai ällötyksiä missään vaiheessa. Ehkä ainoa on hedelmät, niitä on pakko olla koko ajan saatavilla. Oonkin saanu syötyä terveellisemmin kuin normaalisti, vaikka ei normaalistikkaan tuu syötyä kovin epäterveellisesti :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Takaisin
Top