Himot ja ällötykset

Däumeline

Kommentoinnin ninja
Elokuiset 2024
Onko jo jotain mitä tekee kovasti mieli? :Face Savouring Delicious Food:
Onko jotain mitä et pysty syömään? Mikä muu yököttää? 🤢

Ja jos olet ollut aiemmin raskaana; mitä himoja/ällötyksiä oli aiemmissa raskauksissa?
 
Meneekö tää ehkä vähän ohi, mutta ruokaa ei ylipäänsä tee kauheasti mieli. Meinaan siis että normaalisti tykkään syömisestä, hyvä ruoka on ihan parasta ja välillä oikeen odottaa et pääsee syömään just jotain tiettyä. Ja oon kunnon herkkuhiiri kans. Ni eipä muuten nyt. Pohdin vaan et pitäis syödä, mut en keksi mitään, mitä haluaisin ja syön sit väkisin 😅 kun yleensä hirveästi mielitekoja tosiaan. 👀
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli esikoisen raskaudessa ja jossain määrin myös kkm-raskaudessa vaihe, jolloin ei maistunut mikään liha, kala, kana -- eikä SUKLAA. 😀 Onneksi se vaihe meni ohi. 😎 Nyt ei ole vielä mitään ällötyksiä.
 
Täälläkään ei vielä mitään ihmeellisempiä, onneksi. Viime raskaudessa oli pitkään se liha/kana ällötys, kärsisin syöden vain hernekeittoa/pinaattikeittoa/bataattikeittoa. Kumpa nyt ei tulisi ihan samanlaista oloa :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Suklaa on mennyt mulla molemmissa aiemmissa raskauksissa ilman mitään ongelmia.
 
Meneekö tää ehkä vähän ohi, mutta ruokaa ei ylipäänsä tee kauheasti mieli. Meinaan siis että normaalisti tykkään syömisestä, hyvä ruoka on ihan parasta ja välillä oikeen odottaa et pääsee syömään just jotain tiettyä. Ja oon kunnon herkkuhiiri kans. Ni eipä muuten nyt. Pohdin vaan et pitäis syödä, mut en keksi mitään, mitä haluaisin ja syön sit väkisin 😅 kun yleensä hirveästi mielitekoja tosiaan. 👀

Täällä ihan samaa. Yritin syödä viikonloppuna vähän suklaata ja sipsiä, mutta plääh eihän ne herkutkaan oikein maistunu miltään, vaikka normaalisti maistuis kyllä taivaallisen hyvältä. Ihan kuin joku ruoka masennus 😅😂
 
Täällä ihan samaa. Yritin syödä viikonloppuna vähän suklaata ja sipsiä, mutta plääh eihän ne herkutkaan oikein maistunu miltään, vaikka normaalisti maistuis kyllä taivaallisen hyvältä. Ihan kuin joku ruoka masennus 😅😂
Haha, se oli ihan kuvaava! Siis tosi outoa 😂 mä joudun normaalisti jotenkin koko ajan vähän hillitsemään itseäni, etten söisi itseäni aivan pyöreäksi jokapäiväisellä possuttelulla. Ja nyt ei yhtäkkiä tee muka mieli mitään 🙊 ihan hyvä kyllä, tää vois jatkua 😂
 
Täällä ihan samaa. Yritin syödä viikonloppuna vähän suklaata ja sipsiä, mutta plääh eihän ne herkutkaan oikein maistunu miltään, vaikka normaalisti maistuis kyllä taivaallisen hyvältä. Ihan kuin joku ruoka masennus 😅😂
Ruokamasennus on kyllä kuvaava sana😂 täällä kans vähän apaattinen ruoka, kun lähinnä tekee mieli kunnon ruokaa ja siitäkin tulee tosi nopeesti kylläiseksi. Eilen söin jälkiruokana mokkapalan ja siitä tulikin joksikin aikaa huono olo, kun oli äklömakeaa 🤢 pitää pysyä jatkossa hedelmissä jos haluaa herkutella.
 
Ruoka ei vielä juuri ällötä, mutta kaikki makea kyllä. Käytiin tänään ystäväni kanssa kahvilla, ja kaikki pullat siellä vitriinissä ällötti. 🤢
 
Mä vähän toivoisin, että tulisi suklaaällötys, ettei sitä tulisi syötyä koko ajan... Mulla ei vielä ainakaan ole kauheasti mitään ällötyksiä, paitsi jostain syystä vihreä tee.
 
Tällä hetkellä ällöttää kaikki liha. Kahvi, sekä karkki/suklaa ei maistu mikä on ihan hyvä muutenkin😂

Viel ei oo tullu mitään erityisiä himoja paitsi appelsiinimehu. Viime raskaudessa olin koukussa jääpaloihin ja söin niitä ihan pelkästään😂
 
Suolakurkkuihin iski himo, samoin kuin kaupan tuoremustikkamehuun. Vähän meinaa olla takaraivossa, että ruoka ei oo niin miellyttävä asia nyt.. Mutta en tiedä onko se oikeaa ällötystä vai muistikuva esikoisen raskaudesta ja kovasta pahoinvoinnista.
 
Mulle iski himo sellaiseen kunnolla paistettuun pihviin. 😋 Liha onkin nyt ollut parhaiten maistuva juttu tässä raskaudessa, vaikka kaikki syötävä onkin edelleen vähän plääh.
 
Mulla on ollut niin erilaiset kaksi raskautta, esikoinen tyttö ja kuopus poika, että vertaan väkisinkin ja oon varma että poika olis taas tulossa. 😆
Esikoisesta kärsin pahoinvoinnista viikosta 6 yli puolivälin ja sain syötyä vaan kaikkea terveellistä, kuten omenoita ja mansikoita. Loppuraskaudessa olin energinen ja elämäni kunnossa!
Kuopuksesta pahoinvointi kesti viikot 7-9, en saanu enää juotua vettä, vaan litkin mehuja ja koko raskauden teki mieli kaikkea aivan poskettoman makeaa, vaikka yleensä olen ennemmin suolaisen ystävä. Pahoinvointia ei tullut myöhemminkään, mutta viimeinen kolmannes oli todella kamala ja tuskainen olo.
Vielä ei oo pahoinvointi tai ällötykset tulleet, eikä myöskään himot, eli vahvasti tolla poikaraskaudella näyttäs alkavan. 😅
 
Mulla on ollut niin erilaiset kaksi raskautta, esikoinen tyttö ja kuopus poika, että vertaan väkisinkin ja oon varma että poika olis taas tulossa. 😆
Esikoisesta kärsin pahoinvoinnista viikosta 6 yli puolivälin ja sain syötyä vaan kaikkea terveellistä, kuten omenoita ja mansikoita. Loppuraskaudessa olin energinen ja elämäni kunnossa!
Kuopuksesta pahoinvointi kesti viikot 7-9, en saanu enää juotua vettä, vaan litkin mehuja ja koko raskauden teki mieli kaikkea aivan poskettoman makeaa, vaikka yleensä olen ennemmin suolaisen ystävä. Pahoinvointia ei tullut myöhemminkään, mutta viimeinen kolmannes oli todella kamala ja tuskainen olo.
Vielä ei oo pahoinvointi tai ällötykset tulleet, eikä myöskään himot, eli vahvasti tolla poikaraskaudella näyttäs alkavan. 😅
Tää onkin tosi mielenkiintoinen aihe! Muut raskaana olleet: onks teilläkin ollu tiettyjä mieltymyksiä kun odotatte poikaa / tyttöä, tai oliko iho esim. paremmassa kunnossa poikaa odotellessa jne? 😁 Mielenkiintosta kuulla!
 
Mulla ei oo yhtään tyttöä mutta ainakin poikaraskauksissa mulla on alkuun räjähtäny iho ihan kamalaksi. Nyt ei oo kuin ohimoilla muutamia hormoninäppyjä, että voisko se sitten olla tyttö tällä kertaa :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Ruokahimot on vaihdellut myös raskauksissa mutta aina on suolainen maistunut enemmän, niin nytkin🤔
 
Takaisin
Top