Himot ja ällötykset

@Jannie Mulla tää menee just toisinpäin :tears: Mulla oli iho aivan kamalassa kunnossa tytöstä ja enkeli-tytöstä, mutta nyt iho on paremmassa kunnossa kuin koskaan mun elämän aikana ja se saa kallistumaan poikaraskauteen :rolling: "Tytöt varastavat äitinsä kauneuden" piti mulla paikkaansa, niin mikä raskaushehku?!

Meillä on jo salaisella puolella oma keskustelu tälle sukupuoliarvailulle :Winking Face:

Mulla esikoistyttärestä iho hehkui, kynnet pysyi hyvänä eikä hiuksia lähtenyt yhtään. Nyt iho on ollut myös hyvä. Toki mulla ei ylipäätänsäkään ole epäpuhtauksia, finnejä yms. mutta huomaa ihosta ihan erilaista hehkua. Pahoinvointia ei oo niin paljon kuin tyttärestä, mutta se taisi alkaa vasta rv6 ja kesti rv17 saakka..

Mulla on poikia ennestään ja raskaudet ollut aika samanlaisia. Normaalisti tykkään enemmän makeasta mutta raskauksien aikana tehnyt paljon enemmän mieli suolaista ja makea on ällöttänyt. Jännää nähdä nyt meneekö samalla kaavalla vai onko tää raskaus aivan erilainen.

Lievästä pahoinvoinnista huolimatta voisin vaan syödä koko ajan 😂 suklaa ja juustot maistuisi koko ajan. Siihen nähden että esikoista odottessa en omasta mielestäni edes syönyt ihan hirveästi enempää, namia ehkä jossain kohtaa meni vähän normaalia enemmän, mutta painoa tuli 30kg raskauden aikana, niin olen vähän huolissani että paljon sitä tulee tällä kertaa kun nyt jo jatkuvasti jotain pupeltamassa 🙈
Se tälläkin kertaa pistää itkettämään ettei kylmäsavustettua kalaa saa jouluna, eikä homejuustoja 😭 muutenkin kaikkea kiellettyä tekee mieli, salmiakki yksi pahimmista

Lievästä pahoinvoinnista huolimatta voisin vaan syödä koko ajan 😂 suklaa ja juustot maistuisi koko ajan. Siihen nähden että esikoista odottessa en omasta mielestäni edes syönyt ihan hirveästi enempää, namia ehkä jossain kohtaa meni vähän normaalia enemmän, mutta painoa tuli 30kg raskauden aikana, niin olen vähän huolissani että paljon sitä tulee tällä kertaa kun nyt jo jatkuvasti jotain pupeltamassa 🙈
Se tälläkin kertaa pistää itkettämään ettei kylmäsavustettua kalaa saa jouluna, eikä homejuustoja 😭 muutenkin kaikkea kiellettyä tekee mieli, salmiakki yksi pahimmista
Ei hitsi, tiiän tunteen ton kalan suhteen 😹 Me ollaan menossa huomenna jouluillalliselle ja siellä on ihana alkupalabuffa joka on täynnä kalaa, mitään ei saa tietenkään syödä... Ja sinappisilliä tekee mieli 😆 Täytyy tyytyä kinkkuun ja laatikoihin.

Suolainen maistuu paremmin ja kova ruokahalu, ja tulee huono olo kun syö helposti liikaa. Sokeripitoiset herkut hieman ällöttää. Aamulla maistuu satsuma.

Nuudelit ja Valion raejuusto 😋 ällötyksiä ei oo vielä ollut. Viime raskaudessa oli myös nuudelit. Kahdessa ekassa kaurapuuro 😅 sitä söin aamuin illoin ison lautasellisen ja päivän ja yön ajan haaveilin seuraavasta kaurapuuroannoksesta 🙈

Tuo suolaisen kunnon ruuan himo täälläkin. Mulla yks päivä harmitti kun perunoita ja jauhelihakastiketta oli jäänyt seuraavalle päivälle liian pieni annos. Ihan puolitosissani huomasin suunnittelevani, että jos tekisin jääkaappiin salaisen satsin samaa ruokaa ihan vain itselleni :tears:
Ja on vaikea löytää sopivia annoskokoja kun aina tekis mieli santsata.

Makeaa ei tee mieli, pari kertaa tullut huono olo liian makean syömisestä. Pitää kyllä silti koittaa jouluna mättää makeaakin, ehkä sitten sitä suolaista tarpeeks alle ettei ala oksettaa.

Liityn tiimi suolaiseen! Makea jotenkin ällöttää ja ei tee suklaata yhtään mieli. Sipsit toisaalta kuulostaa tällä hetkellä hittijutulta (en siis oikeen välitä sipseistä ja en oo ikinä ostanut sipsejä itselleni...) eli näillä mennään 😅

@Jannie Mulla tää menee just toisinpäin :tears: Mulla oli iho aivan kamalassa kunnossa tytöstä ja enkeli-tytöstä, mutta nyt iho on paremmassa kunnossa kuin koskaan mun elämän aikana ja se saa kallistumaan poikaraskauteen :rolling: "Tytöt varastavat äitinsä kauneuden" piti mulla paikkaansa, niin mikä raskaushehku?!

Meillä on jo salaisella puolella oma keskustelu tälle sukupuoliarvailulle :Winking Face:
Voi vitsi kun en hoksannut ajoissa tehtailla tarpeeksi vastauksia. Nyt joudun odottamaan salaiseen ryhmään pääsyä keskiviikkoon asti 😅.

Eilen vielä maistui jouluruuat, mutta nyt kaikki laatikot ja tofukinkut ym. on liian imeliä tai suolaisia .. riisipuuro vielä maistui 💪

Ja suklaakin menee! Mut sipsit super hyviä, en itsekään niitä koskaan osta, niin onneksi mun vanhemmilla oli vajaa pussi valmiina 💪

Täällä kans päivä päivältä vähenee jouluruuat, joita pystyy syödä. Tänään meni enää kinkku ja saaristolaisleipä. Ekan kerran jouduin myös päivystämään vessassa, tuntui että oksun tuleminen oli tosi lähellä..

Eilen vielä maistui jouluruuat, mutta nyt kaikki laatikot ja tofukinkut ym. on liian imeliä tai suolaisia .. riisipuuro vielä maistui 💪

Ja suklaakin menee! Mut sipsit super hyviä, en itsekään niitä koskaan osta, niin onneksi mun vanhemmilla oli vajaa pussi valmiina 💪
Mulla on nyt pahin ällötys hävinnyt ja pahoinvointi selkeesti helpottanut. Kesti onneks vaan 2 viikkoa ellei tee paluuta😂 kahvi ainoo mikä ei nyt maistu ja suklaa😃

Tekee mieli kaikkea suolaista, joulusuklaat eivät uponneet joka on kyllä hälyttävää 🤭😂

Vitsit kun nyt maistuu vain pelkkä nallemakaroni ketsupilla :D mikään muu ei oikein maistu :D Äitini teki sitä lapselleni nopeasti ruuaksi, niin onneksi riitti minullekin, nyt jo toista päivää syön sitä :D

Suolainen maistuu täälläkin paremmin kun makea,mikä tietty hyvä painonnousun kannalta. Aiemmissa raskauksissa aika maltillinen nousu,tullut +10 kg mutta pahimmillaan toista odottaessa +30. Kesäkuumalla oli aika tukalaa ja turvotusta senkin edestä.

Täällä nyt sellanen vaihe meneillään, että syöminen unohtuu, koska ei oikeastaan kiinnosta mikään. Ei oo pahoinvointia, mitä vaan pystyn syömään, mut mitään ei tee mieli.
Rv 6+3

Oli ihan pakko käydä tänään kaupassa, alkaa tosissaan tökkimään, kun mikään jääkaapissa ei maistu.
Teki mieli kaupasta: actimel juotavia jugurtteja, kinkku-juusto-kroisantteja, sipsejä..

Mua niin harmittaa et tääl Saksassa ei oikeen löydy juustonaksuja :loudlycrying: Lauantaina mennään isompaan kauppaan niin koitan katsoa sieltä jotain vastaavia.

Mitä mä maksaisinkaan et saisin Hesburgerin juustohampurilaisia 🙈
Tää on paha, kun raskaushimojen aikaan tekee mieli suomalaisia makuja. Onneks saan tilattua yhdestä Suomikaupasta edes ylihinnoiteltuna Jalostajan hernekeittoa.

Muokattu viimeksi:
Hesen kerrosateriat oli mun raskaushimo ekassa raskaudessa :Face With Tears Of Joy: onneks oon nuuka, niin ei tullut silti ihan jatkuvasti syötyä. Jostain syystä varsinki raskauspahoinvoinnissa semmoset lapsuusruuat menee parhaiten alas. Maustetut viilit, hapankorppu, näkkäri, kylmä viinimarjamehu ym

@Jannie Kylmä viinimarjamehu!! Apua, kumpa nyt olis sitä :loudlycrying: Mun mummi aina teki mehutiivistettä marjoistaan kylmiöönsä litratolkulla.

Takaisin