Himot ja ällötykset

Musta tuntuu, että tällä hetkellä maistuu vaan kaikki tuore, raikas ja kylmä. Esim jääkaappikylmät hedelmät ja marjat on niin hyviä 😍
Sama täällä! Melkein alkaa etomaan kun ajattelee lämmintä ruokaa, vaikka olisikin nälkä. Mutta esim. melonit menis kyllä :Smiling Face With Smiling Eyes:
 
Mua ällöttää tällä hetkellä niin moni asia, etten välillä tiedä mitä tekisi. Yksi päivä hirveässä pahoinvoinnissa ällötti pöydälle jääneet munankuoretkin. Kaikki ns. tavallinen lämmin kotiruoka on iso ei. Tänään onneksi keksin uuden turvaruuan ällötyshetkiin, pikanuudelit. Tuntui jotenkin hyvältä, kun pystyi hörppimään sitä suolaista lientäkin.

Eli asiat, jotka tällä hetkellä maistuu hädänkin hetkellä: Sitrushedelmät, appelsiinimehu, leipä, sipsit, nuudelit, mikrohampurilaiset (tämäkin vähän vaihtelee), jotkut pizzat ja tietyt kaupan sosekeitot raejuustolla. Ihanan ravitseva ja monipuolinen ruokavalio! :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Smoothiet ja jogurtit menee myös, ei varsinaisesti tee niitä mieli, mutta ne on niin helppo ja nopea kiskasta alas.
 
Sama täällä! Melkein alkaa etomaan kun ajattelee lämmintä ruokaa, vaikka olisikin nälkä. Mutta esim. melonit menis kyllä :Smiling Face With Smiling Eyes:

Just näin!
Täällä syöty jo vesimelonia ja hunajamelonia tälle viikkoa 😄👍
 
Viiliä sokerilla ja kanelilla teki tässä muutama päivä mieli, se on edelleen ihan hyvää. Myös jäätelöä teki vielä joitain päiviä sitten mieli. Kana pasta salaatti hunajamelonilla ja ilman mitään extra mausteita on hyvä. Paistettu kala ja perunat on myös ihan Ok. Vaikka nyt ei mitään varsinaisesti tee mieli, mutta onneksi nää kotiruuat ei ällötä.
 
En muista tarkkaa aikaa, mutta tammikuun puolella tuli yks kaks täys stoppi kaurapuuron syömiseen. Murot ja mysli kuitenkin menee :Grinning Face:
 
Mä vaan haaveilen salmiakin perään. Äsken namihyllyllä meinas tulla itku kun tajusi, ettei voi syödä salmiakkia. Yritin etsiä täältä niitä suosituksiakin, mitkä oli sallittuja mutten löytänyt. Eli jos jollain oli sallittujen salmiakkien lista lähettyvillä. Otan sen ilolla vastaan ❤️😍
 
Mä vaan haaveilen salmiakin perään. Äsken namihyllyllä meinas tulla itku kun tajusi, ettei voi syödä salmiakkia. Yritin etsiä täältä niitä suosituksiakin, mitkä oli sallittuja mutten löytänyt. Eli jos jollain oli sallittujen salmiakkien lista lähettyvillä. Otan sen ilolla vastaan ❤️😍
Sama! Mä en ees normaalisti syö juurikaan salmiakkia, mut se on ainoa asia mitä mun tekee koko ajan mieli. Ne punaiset kalat varsinkin 😭 Mut ainakin TV-Mix suolainen, Salta katten (pussi, ei rasia) ja irtsareina Sorbisar taisi olla glykyrritsiinittömiä salmiakkeja.

Tekee myös mieli friteerattuja kasviksia, niitä ku ravintolassa aina saa pihvin kylkeen. Ja ehkä pihviäkin, pippurikastikkeella. Sama oli esikoisen raskaudessa 🤣

Ehdoton ei mulla on tällä hetkellä vain kahvi. Muut vaihtelee päivittäin.
 
Mä vaan haaveilen salmiakin perään. Äsken namihyllyllä meinas tulla itku kun tajusi, ettei voi syödä salmiakkia. Yritin etsiä täältä niitä suosituksiakin, mitkä oli sallittuja mutten löytänyt. Eli jos jollain oli sallittujen salmiakkien lista lähettyvillä. Otan sen ilolla vastaan ❤️😍

Namitupa tekee monenlaisia raskaussalmiakkeja. Oon maistanut niiltä veriappelsiinisalmiakkia ja rakkaussalmiakkia, molemmat oli mun makuun oikein hyviä, veriappelsiinisalmiakki oikein yllätti kun se oli yhtä aikaa suolaisen salmiakkinen ja silti mehukkaan makuinen. Noita ei ehkä ihan joka kaupasta löydy, mutta niitä voi myös tilata kotiin jos haluaa kokeilla.

Mut kyllä se vähän riepoo, kun kaupan karkkihyllyllä tajuaa, kuinka suosittuja noi mustat makeiset täällä pohjolassa on. Lakua ja salmiakkia on joka paikka täynnä... @mrz, sydämessä oikein läikähti kun ikävöit tossa taannoin niitä härskejä sillejä 🥲❤️

Vanhempani autuaan tietämättöminä raskaudesta lähettivät mulle tossa pari viikkoa sitten kotiin suurta herkkuani, ihania ruotsalaisia salta hallon - lakritsitankoja. Oon nyt väliaikaisesti kätkenyt ne vaatekaappiin 😂 Tosin varsin todennäköisesti ennen raskauden loppua sieltä muutaman syön.
 
Takaisin
Top