Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.
 
Mulle iski tänään kauhee himo niihin pakastealtaan valkosipulipatonkeihin 😅 pakko siis todennäköisesti hakea niitä
 
En oo oikein huomannu vielä mitään 🤔 Välillä saattaa ruoka tökkiä ja välillä taas maistuu oikein hyvin 😄
 
Monikin asia himottelis nyt kun on nälkä kokoajan. 😅
Esimerkiksi @Ninjaa mainitsemat patongit menisi aika kivasti. Pannukakkukin kelpaisi. Äsken iltapalaksi syödyn juustoleivän ja rahkan voisin ottaa uudelleen. 😂 Kuuluukohan tässä vaiheessa kropan ilmoitella et hei kerätäänpä vähän energiaa tulevia viikkoja ajatellen kun se ruoka ei ehkä enää maistukaan?
 
Mulla teki eilen niin kovasti mieli kalakeittoa, että piti oikein tehdä. 😁 Sama kun uuden vuoden aattona söin hurmiossa tortilloja joiden sisällä oli oliiveja vaikka en normaalisti edes kauheammin tykkää oliiveista.
Oikeastaan kaikki makea ällöttää ja voisin syödä pelkkää suolaista.
 
Muokattu viimeksi:
Eilen oli hirveä himo saada Janssonin kiusausta ja niinpä sitä tekaisin pienen vuoan itselleni, koska muut eivät sitä syö. Tänään töissä tuli hirvittävän huono olo kun muistin että kotona jääkaapissa se odottelee minua 🤢
 
Eilen oli hirveä himo saada Janssonin kiusausta ja niinpä sitä tekaisin pienen vuoan itselleni, koska muut eivät sitä syö. Tänään töissä tuli hirvittävän huono olo kun muistin että kotona jääkaapissa se odottelee minua 🤢
Eikä, toi on niin kurjaa...
Muistan itse edellistä raskaudesta kun miesparka yritti tehdä mulle ruokaa. Se mieli muuttui just niin nopeasti että ei siinä pysy perässä. 😬
 
Uunikala alkoi tänään yökkäyttää. 🤢 Ja ajatus kuvottaa edelleen... Jännä nähdä saanko hajuista samanlaista kuvotusta kuin esikoista odottaessa. Raskauden aikana tai sen jälkeen roskiin lensi ainakin vessojen pullossa olevat hajusteet ja kasvojen puhdistusaine, joiden haju sai voimaan pahoin. 😂
 
Mulla on alkanut esiintyä himoa kaikkeen appelsiinin (tai mandariinin) makuiseen. Oli se sitten mehua, limsaa, karkkia... itse hedelmiäkin menee kyllä, mutta tuo mieliteko kodkee nimenomaan muita asioita.
 
Meillä on sellainen sipulipurkki, jossa säilytämme kelta- ja punasipuleita. En kestä nuuhkaista purkkiin, koska se haisee mielestäni aivan kammotukselle. Mies sanoo ettei purkki haise juuri miltään 🤣

Pystyn kyllä syömään sipulia, mutta en näköjään haistelemaan 🫣
 
Täällä ällötykset myös nostaa päätään. Aluksi ei ollut mitään, mutta nyt melkein ympärivuorokautinen kuvotus saa melkeen kaiken syötävän ajatuksen tasolla yökkäyttään. Jostain syystä kaikki lämpimät ruoat, joita on tottunut tekemään on tällä hetkellä aivan tosi iso ei. 😅 Päädyinkin tekemään kana- ja nakkikeittoa, kun jostain syystä ne ei aiheuta kammotusta.

Ja kaikista pahin on tällä hetkellä sinappikurkkusalaatti! Mies osti onnellisena ison purkin tarjouksesta jääkaappiin ja nyt mun ei tarvi ku nähä se purkki, niin yökäyttää. Miehen pitikin loppujen lopuksi piilottaa se purkki jääkaapin perimmäiseen nurkkaan, ettei oo mun katseen alla jääkaapille mennessä 😂
 
Itsellä periaatteessa tekee kaikkea mieli, mut sitkun pitäisi syödä jotain nii käytännössä mitään ei tee mieli. Kaikki mahdollisimman mietoa onneksi menee alas esim. Maustamaton jugurtti on täydellinen turvaruoka.
 
Siis eilen kun paistoin jauhelihaa niin meinasin oksentaa. 🤢
Tänään ostin kaupasta viininlehtikääryleitä ja söin niitä aivan euforiassa vaikka normaalisti en niitä voi sietää. Sama myös oliivien kanssa. Niitä tuli pari pakettia ostettua 🤭
 
Siis eilen kun paistoin jauhelihaa niin meinasin oksentaa. 🤢
Tänään ostin kaupasta viininlehtikääryleitä ja söin niitä aivan euforiassa vaikka normaalisti en niitä voi sietää. Sama myös oliivien kanssa. Niitä tuli pari pakettia ostettua 🤭
Mulle kans yks pahimpia on jauhelihan paistamisesta tuleva haju. Hyi. 🤢🤢
 
Musta tuntuu, että tällä hetkellä maistuu vaan kaikki tuore, raikas ja kylmä. Esim jääkaappikylmät hedelmät ja marjat on niin hyviä 😍
 
Ainiin ja kahvi on aina ollut mun ykkönen heti aamusta, mutta nyt en ole pystynyt juomaan ollenkaan. Maistuu jotenki tosi ummehtuneelle..🙊
 
Takaisin
Top