Himot ja ällötykset

Kaikki hapan on uponnut ihan uudenlaisella tasolla. Tekee mieli appelsiineja ja hapankaalia.

Muutoin on ollut nyt toisella kolmanneksella tosi pahasti ruokahalu hakusessa. Onneksi pääsen ravitsemusterapeutille helmikuun alussa. (Ellei sitäkin peruta tunnin varoitusajalla kuten 15.12......)

Onko olemassa jotakin kaloritiheää hapanta ruokaa, joka ei olisi makeaa?
 
@Aakkoset hillopaahtis on hyvää!

Mun tosiaan ei juuri ole tehnyt mieli makeaa, mutta eilen kaupasta oli pakko saada hedelmäaakkosia. Katsotaan meneekö koko pikkupussi vai loppuuko himo kesken 🙈 sama että silloin tällöin haluan dallaspullan.

Nyt alkanut jo sen verran valon määrä lisääntyä, että alkaa tehdä mieli salaattia. Mulla on ollut monena vuonna, että keväisin haluan salaattia, missä kurkkua, paprikaa, viinirypäleitä, aurinkokuivattuja tomaatteja (en tiedä saako raskaana niitä syödä), viinirypäleitä, cashewpähkinöitä, paistettua grillijuustoa ja raejuustoa. Ai että!

Mulla oli ensimmäisen kolmanneksen ihan jäätävät mieliteot mäkkärin el macohampparia kohtaan, sitten kaikki makea ja suolainen olisi mennyt jatkuvalla syötöllä alas. Kaikki puolison kokkaama ruoka sai aikaan pahoinvointia 😅🙈

Itellä vähän samaa, oon nyt alkanut lounaalla tekemään itselleni salaattia ja sitten illemmalla syön lämmintä ruokaa.

Miten usein joudutte syömään? Mulla tulee ihan järkyttävä nälkä kolmen tunnin välein. Yritän tässä miettiä hyviä, helppoja ja nälkää vieviä välipaloja.
 
Mulla oli ensimmäisen kolmanneksen ihan jäätävät mieliteot mäkkärin el macohampparia kohtaan, sitten kaikki makea ja suolainen olisi mennyt jatkuvalla syötöllä alas. Kaikki puolison kokkaama ruoka sai aikaan pahoinvointia 😅🙈

Itellä vähän samaa, oon nyt alkanut lounaalla tekemään itselleni salaattia ja sitten illemmalla syön lämmintä ruokaa.

Miten usein joudutte syömään? Mulla tulee ihan järkyttävä nälkä kolmen tunnin välein. Yritän tässä miettiä hyviä, helppoja ja nälkää vieviä välipaloja.
Syön kunnon aterian kerran tai kahdesti päivässä. Mutta napostelen siinä välissä välipalakeksejä, jogurttia, smoothieita, proteiinivanukkaita, riisi-/maissikakkuja tai hedelmiä (banaani, appelsiini).

Minulla nälän/nälkäkolotuksen vie usein pois kuppi kuumaa vettä tai teetä. Muutenkin kroppa tuntuu tykkäävän enemmän nestemäisistä välipaloista.

Toimisiko jokin kuituisa smoothie vaikka?
 
Syön kunnon aterian kerran tai kahdesti päivässä. Mutta napostelen siinä välissä välipalakeksejä, jogurttia, smoothieita, proteiinivanukkaita, riisi-/maissikakkuja tai hedelmiä (banaani, appelsiini).

Minulla nälän/nälkäkolotuksen vie usein pois kuppi kuumaa vettä tai teetä. Muutenkin kroppa tuntuu tykkäävän enemmän nestemäisistä välipaloista.

Toimisiko jokin kuituisa smoothie vaikka?

Kiitos vinkeistä! Ehdottomasti alan tutkimaan gluteenittomia välipalakeksi vaihtoehtoja. Elovenalla oli maukkaita gluteenittomia yksilöpakattuja välipalakeksejä. Ne vois sopia banaanin kanssa hyvin omaan arkeen ☺️
 
Mun tekee mieli siemennäkkäriä, mutta saiko siemeniä syödä? Sisältää mm auringonkukansiemeniä...
 
Mun tekee mieli siemennäkkäriä, mutta saiko siemeniä syödä? Sisältää mm auringonkukansiemeniä...
Vissiin öljykasvien siemeniä suositellaan välttämään, koska keräävät suuria määriä raskasmetalleja, mm. auringonkukansiemenet keräävät kadmiumia
 
Vissiin öljykasvien siemeniä suositellaan välttämään, koska keräävät suuria määriä raskasmetalleja, mm. auringonkukansiemenet keräävät kadmiumia
Näin mä päättelin, mutta ohje minkä löysin, oli että esim leivässä ei haittaa. Mutta ehkä jätän siis nyt himon täyttämättä.
 
Näin mä päättelin, mutta ohje minkä löysin, oli että esim leivässä ei haittaa. Mutta ehkä jätän siis nyt himon täyttämättä.
Varmastikin tässä tapauksessa on niin että määrä tekee myrkyn :)
 
Kiitos vinkeistä! Ehdottomasti alan tutkimaan gluteenittomia välipalakeksi vaihtoehtoja. Elovenalla oli maukkaita gluteenittomia yksilöpakattuja välipalakeksejä. Ne vois sopia banaanin kanssa hyvin omaan arkeen ☺️
Minua risoo niin paljon että muuttivat niiden gluteenittomien pakkauskokoa ja reseptiä!!!

Ennen niitä oli neljä rapsakkaa ohutta keksiä per annos ja nyt semmoinen löllö natku yksi kappale omassa pussissaan.... :sad001

Siirryin Schärin kekseihin, kun otti niin kunnolla kuuppaan.

Sentäs Myllärin gluteenittomat suklaamurot ovat vielä ennallaan. Lapsuusajoista tutut murovälipalat anteliaalla lorauksella täysmaitoa tuntuvat uppoavan :)
 
Mun tekee mieli siemennäkkäriä, mutta saiko siemeniä syödä? Sisältää mm auringonkukansiemeniä...
Senkus syöt palan tai pari!

Itse vedän melkein päivittäin chiasiemeniä puuron seassa ruokalusikallisen. Toiset lähteet väittävät että ok, toiset että ei. Seesaminsiemeniä isken wokkiin ja siemensekoituksia (auringonkukka, kurpitsa, pinja) salaatin sekaan.

En siis joka päivä kisko siemeniä kaksin käsin, mutta en myöskään välttele, jos mieli tekee. :)
 
Minua risoo niin paljon että muuttivat niiden gluteenittomien pakkauskokoa ja reseptiä!!!

Ennen niitä oli neljä rapsakkaa ohutta keksiä per annos ja nyt semmoinen löllö natku yksi kappale omassa pussissaan.... :sad001

Siirryin Schärin kekseihin, kun otti niin kunnolla kuuppaan.

Sentäs Myllärin gluteenittomat suklaamurot ovat vielä ennallaan. Lapsuusajoista tutut murovälipalat anteliaalla lorauksella täysmaitoa tuntuvat uppoavan :)

Aijaa, mä tykkään näistä ja en oo huomannut koostumuksen olevan lölly 🤔 Suht kova keksi tuo on, välillä dippailen sitä teehen 😂 Tykkään kans yhdestä keksistä per pakkaus, muutoin väljehtyisivät muut keksit. Syön niitä siis silloin tällöin ja yhden keksin kerrallaan.

Mulla oli alkuraskaudessa kauhea himo muroihin. Silloin söin ensimmäistä kertaa 7 vuoteen muroja 🤣 Ostin sellaisia suklaataskumuroja, ai että ne oli hyviä! Enää ei tee mieli muroja 🤔
 
Nonni! Nyt se kahvi lakkasi maistumasta. Kofeiinilla.

Ystävä antoi onneksi vaihdossa tosi hyvää kofeiinitonta kahvia! :)
 
Mä kaipaan niitä kovia vadelma-salmiakki karkkeja, joita saa irttarihyllystä! Ja Batteryä... Ilmoitin jo, että niitä saa sit tuoda sairaalaan tuliaiseks 🤭
 
Mulla sushi on ollut sellainen, josta on ollut vaikea luopua 😅 Toistaiseksi ei ole ollut jäätävä halua, mutta kyllä tässä haaveilen kesällä syötävistä sushista 🍣
 
Bataatit ja lohi ovat alkaneet himottamaan suunnattomasti!

Onneksi bataattiranskiksia on helppo tehdä itse :)
 
Mulla sushi on ollut sellainen, josta on ollut vaikea luopua 😅 Toistaiseksi ei ole ollut jäätävä halua, mutta kyllä tässä haaveilen kesällä syötävistä sushista 🍣

Sama juttu mulla 😅 syön kyllä susheja raskauden aikana mutta ei raaka kala. Muta esim tonnikalasushi syön kyllä myös kasvisushia ja olen tehty itse monesti kotona kurkku/avokadosushia. Nam!!

Synnytyksen jälkeen ostan paljon sushia kotiin 🤤 onneksi Prismassa on sushimyymälä niin voi ostaa sieltä
 
Sama juttu mulla 😅 syön kyllä susheja raskauden aikana mutta ei raaka kala. Muta esim tonnikalasushi syön kyllä myös kasvisushia ja olen tehty itse monesti kotona kurkku/avokadosushia. Nam!!

Synnytyksen jälkeen ostan paljon sushia kotiin 🤤 onneksi Prismassa on sushimyymälä niin voi ostaa sieltä

Kävin juuri tänään ystävän kanssa sushilla (vege ja ilman merilevää), olipas hyvää! 🤤 Mun lempparit on nigrit, joten ne on kokonaan kielletty.

Meillä taas cittarista saa super hyvää tuoreelta tehtyä sushia. ☺️
 
Ei tee ruokaa muuten mieli, mutta kaksi himoa päällä - perunalepuskat ja vispipuuro! Ei siis yhtä aikaa, mutta voisin elää niillä. Tosi hyvät näin radia ajatellen 😅 Eilen illalla oli pakko käydä ostamassa vispipuuroa ja tänään koukkasin lisälenkin, että sain lepuskoja leipomolta 🙈 Muuten lähinnä tekee mieli appelsiini- tai mansikkarahkaa sekä pehmeetä pullaa kylmän maidon kanssa. Onneksi ihan oikea ruoka kyllä maittaa kun alkaa syömään, mutta mieli sitä ei tee.
 
Takaisin
Top