Himot ja ällötykset

Oon nähnyt tän joskus aikanaan, mutta musta tää on niin ihana teksti! Redditistä vissiin alunperin. Tuli mieleen, ku tänään pahoinvoinnin kanssa mentiin ravintolaan ja ruoka oli lopulta todella hyvää. Olin ite varmaan tuollainen pingviini ruuan jälkeen 🤭

Screenshot_20221104_194103_com.android.chrome_edit_835946802482339.jpg
 
Itsellä ei ole ilmaantunut mitään erityisempiä himoja tai inhokkeja. Salmiakkia oon aina rakastanut ja siitä luopuminen tekee nyt kyllä tiukkaa 😬 Pakko ehkä kohta testata niitä muutamia lakritsittomia...
 
Olen ihan järkyttynyt, että tällainen Pepsi Max -addikti ei saa alas mitään kolajuomia tällä hetkellä :D ei ehkä huono asia, mutta kuitenkin...
Mulla on tää sama!😅 Ennen ois pepsi maxia mennyt päivittäin, nykyään ei tee sitäkään mieli. Samoin joka viikko on pitänyt saada irttaripussi, nyt en oo yhtenäkään viikkona plussan jälkeen halunnut😂😩
 
Mulla alkaa vihdoin kahvi vähän tökkiä. Olin jo huolissani että onko kaikki hyvin kun kahvi maittaa edelleen 😂

Uusimmat himot on kaikki thairuoka! Haluaisin kaikkee tofu tai kanawokkia tulisella kastikkeella 🤤
 
Mulle tuli vastustamaton halu ostaa piimää kaupasta eilen. En edes muista milloin oisin piimää viimeks juonut mutta ai että miten maistu hyvälle!
 
Oi, sain tänään kummitytön synttäreillä Raffeleita. Sopiva sekoitus suolaa ja mauttomuutta! Pitänee käydä kaupassa 🙈
 
Oi, sain tänään kummitytön synttäreillä Raffeleita. Sopiva sekoitus suolaa ja mauttomuutta! Pitänee käydä kaupassa 🙈
Oi, nyt ehkä teit pahasti, kun mainitsit raffelit 🥲 heti rupes tekemään mieli.

Täällä edelleen sokeri ällöttää (eli karkit, leivokset jne), makaronilaatikon hajukin sai tänään ihan hirveän pahoinvoinnin aikaan. Kaikki "mauton" sen sijaan just uppoais, lähinnä kalapuikot, kurkku, sämpylät... Lihapataa kans voisin vetää koko ajan, joku kunnon muree liha 🤤
 
Kaikki ajatuksena inhottaa.. Enemmän tekee mieli kaikkea raikasta ja rouskuvaa sekä makeaa.. Kahvi saa ajatuksenakin oksennuksen suuhun..
 
Mulla suolakurkku ja kiivi himotus on ollut kova! Ajatuskin kanasta ällöttää, varsinkin jotkut kanansuikaleet. Sushia tai graavilohta tekis mieli aivan törkeesti mutta ei nyt voi;( Suunnittelin jo että kesäkuussa synnytyksen jälkeen vedän kala-överit. Rv 9 (8+5) menossa:)
 
Nyt voisin vetää perunaa kattilallisen ilman mitään lisukkeita 🤤 edelleen tekee mieli kaikkea mautonta/neutraalia safkaa. Sokeriöverit ja suolapitoiset taasen aiheuttaa älletystä 😅
 
Karpalomehu ja vihanneksia/kasviksia kiitos :tears:
Kahvi on edelleen nounounou! Ja joskus inhottaa kyllä ihan kaikki. Juominen on erityisen hankalaa välillä.
 
Mulla suolakurkku ja kiivi himotus on ollut kova! Ajatuskin kanasta ällöttää, varsinkin jotkut kanansuikaleet. Sushia tai graavilohta tekis mieli aivan törkeesti mutta ei nyt voi;( Suunnittelin jo että kesäkuussa synnytyksen jälkeen vedän kala-överit. Rv 9 (8+5) menossa:)
Pakastimen kautta (3vrk)saa jonkin uuden suosituksen mukaan syödä myös metwurstia/salamia.
Koskisikohan sama idea kraavi- ja kylmäsavukalaa... toki tyhjiö pakkaukset aina ongelmaisia. Itse tuoreesta kalasta sekä kraavaan että kylmäsavustan ja nyt myös sitä jouluksi itselleni kylmäsavua pakastin...
 
Pakastimen kautta (3vrk)saa jonkin uuden suosituksen mukaan syödä myös metwurstia/salamia.
Koskisikohan sama idea kraavi- ja kylmäsavukalaa... toki tyhjiö pakkaukset aina ongelmaisia. Itse tuoreesta kalasta sekä kraavaan että kylmäsavustan ja nyt myös sitä jouluksi itselleni kylmäsavua pakastin...
Ei valitettavasti koske kaloja.. 😐
Metwurstin ja salamin kohdalla on toksoplasmariski, kun taas graavi-/kylmäsavukalojen kohdalla on listeriariski. Listeria ei kuole pakastaessa vaan vaatii kuumentamisen vähintään +70 asteeseen. Tämä tieto löytyy Ruokaviraston ohjeistuksista.
 
Mustikka, mustikat ja mustikat.
Mehuna, mehukeittona, tuoreena, kekseissä, juustokakussa, fazerin konvehdeissa, rouheena puuron seassa.

Aivan pakottava tarve! 🫐
 
Mä jo ehdin luulla, että mulla ei tässä toisella kolmanneksella olis enää erityisiä himoja tai ällötyksiä, mut voi juku miten hyviä veriappelsiinit onkaan. Tosin ainahan ne on tähän aikaan vuodesta, kun sesonki alkaa, mutta nyt niitä on kyllä tullut vedettyä kaksin käsin.
 
Mä jo ehdin luulla, että mulla ei tässä toisella kolmanneksella olis enää erityisiä himoja tai ällötyksiä, mut voi juku miten hyviä veriappelsiinit onkaan. Tosin ainahan ne on tähän aikaan vuodesta, kun sesonki alkaa, mutta nyt niitä on kyllä tullut vedettyä kaksin käsin.

Mulla on tälläinen ihmeellinen guilty pleasure, paahtoleipää hillolla. En tiedä miten mun aivot on tän yhdistelmän keksinyt, mutta tällä mennään 😂
 
@Aakkoset hillopaahtis on hyvää!

Mun tosiaan ei juuri ole tehnyt mieli makeaa, mutta eilen kaupasta oli pakko saada hedelmäaakkosia. Katsotaan meneekö koko pikkupussi vai loppuuko himo kesken 🙈 sama että silloin tällöin haluan dallaspullan.

Nyt alkanut jo sen verran valon määrä lisääntyä, että alkaa tehdä mieli salaattia. Mulla on ollut monena vuonna, että keväisin haluan salaattia, missä kurkkua, paprikaa, viinirypäleitä, aurinkokuivattuja tomaatteja (en tiedä saako raskaana niitä syödä), viinirypäleitä, cashewpähkinöitä, paistettua grillijuustoa ja raejuustoa. Ai että!
 
Takaisin
Top