Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.
 
Mä yritän kovasti olla löytämättä ällötyksiä, mutta tiedän, että ne löytävät kyllä lopulta taas minut. Valkosipuli ei näköjään enää sovi. Sitä oli eilen ruuassa mausteena ja koko tää aamu menny sitä ällötellessä.
 
Kahvi.. Ajatteleminen tuntuu inholta kurkunpäässä.
Uskon, että voisin kuitenkin sitä juoda 🧐
Juusto on myös jotenkin ällö..

Tää on mulla ollut jokaikisessä raskaudessa inhotus. Helpottaa joskus pidemmälle päästyä.

Oisko tää nyt ekoja tutumpia oireitakin..?
 
Mä en oo vielä löytänyt juomaa, jota tekisi mieli. Eli kaamea jano koko ajan päällä 🙈 ruokailujen yhteydessä yritän sit aina juoda niin paljon kuin napa vetää, ku sillo menee parhaiten alas.
 
Tänään oli ensimmäinen aamu, kun kahvi ei selvästi maistunut. Puoli kuppia ja loppu alkoi etomaan, joten juomatta jäi. Raikkaat asiat kuten porkkanat on helppoja syötäviä. Nälän tunne on, mutta varsinaisia mielitekoja ei. Varsinaisesti mikään ei ole vielä ällöttänytkään ennen tuota tämän aamun kahvia. RV arvio 5+6.
 
Mua ällöttää tällä hetkellä hajut ja tää vaikeuttaa nyt oudolla tavalla... Mun kaulaliinat haisee mun mielestä pahoille! Kaikki laitettava pesuun 🙈
 
Mulla taas kahvihimo! Ihan mustana..normaalisti juon n.0,5 kuppia aamuisin, mutta nyt tahtoisin toistaa tämän puolikuppia monesti päivässä😁 Ällötyksiä ei vielä ole, enemmänkin kaikki maistuu ja makeahimo ekaa kertaa viime yönä. Nyt 4+6 😇
 
Kahvi.. Ajatteleminen tuntuu inholta kurkunpäässä.
Uskon, että voisin kuitenkin sitä juoda 🧐
Juusto on myös jotenkin ällö..

Tää on mulla ollut jokaikisessä raskaudessa inhotus. Helpottaa joskus pidemmälle päästyä.

Oisko tää nyt ekoja tutumpia oireitakin..?
Itsellä myös ensimmäisenä inhokkina on tullut kahvi, näköjään myös nytkin. 😅 Normaalisti tulee juotua arkipäivisin hävyttömän paljon kahvia työpäivien aikana.
 
Kaikki haisee vähän pahalle. Puhdas pyykki yyh.. Ja kookos-suihkusaippua sai mennä sivuun, piti ostaa toista..

Kahvi on karmiva ajatus ! 🤢
Samoin pitkin päivää on enemmän ja vähemmän huono ja heikko olo. Yölläkin heräsin ihan järkkyyn oloon..
Röyhtäilen myös aika paljon ja suu on aina kuiva..
Viikoista ei mitään hajua, 5+?
 
Sipsiä tekee niin mieli 😂 epäterveellistä mutta niin himottais!

Mikään ruoka esim. Ei kauheasti vielä ällöttele mutta syönnin jälkeen saattaa tulla yleisesti etova olo.
 
Täällä himokohteena kala, josta en normaalisti perusta. Voisin vetää joka aterialla 😂 sen sijaan pelkkä sokerin ajatteleminen ja kaupassa herkkuhyllyjen ohi käveleminen saa puistattelua aikaan 😅 onneksi kuitenkin (vielä) hyvin lievillä oireilla, nyt 6+5.
 
sushia tekee mieli niin paljon, otan vaa kasvisushia raskauden aikana. ei raaka kala.. 🙈
 
Sipsiä tekee mieli täälläkin! En normaalisti niitä kauheasti syö, joten pidän sipsinhimoa merkkinä siitä että alkio kaipaa suolaa ja rasvaa. Hyvällä omatunnolla voi siis rouskutella. 😁
 
Tällä hetkellä suolakeksit sekä ihan vaan kurkku ovat olleet mieluisia..😅
 
Olen ihan järkyttynyt, että tällainen Pepsi Max -addikti ei saa alas mitään kolajuomia tällä hetkellä :D ei ehkä huono asia, mutta kuitenkin...
 
@Allure888 täällä sama, Pepsi Max tökkii nykyään pahasti.. 😅

Itsellä tuli pari päivää sitten kauhea himo ihan perus ruskeaan nakkikastikkeeseen, jota sitten kätevänä emäntä tein perheelle kunnon kattilallisen.
Ainoa vaan, että ei se sitten oikein maistunutkaan..😅😂 Jäi nakit itsellä syömättä.. 🤭
 
Appelsiinituoremehu ällöttää tällä hetkellä vähiten, joten sitä vedän Pepsi Maxin sijaan :D oikeastaan kaikki syöminen etoo jonkun verran, mutta jotain oon saanut syötyä kuitenkin.
 
Takaisin
Top