Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.
 
Voikohan kotimaista keltaista luomupaprikaa, sellaisina ihanina jääkaappikylminä viipaleina syödä liikaa? Pistin sille lauantaina hankintarajan 1 kpl/vrk.
Nyt alitajunnantani mielestä käteni syöttää sitä suussani rouskuteltavaksi liian harvoin ja liian vähän.
Seuraavaksi hankintarajatuotteeksi nyt ehdolla mikropopparit, niissähän lienee suolaa liikaa. Mitähän muuta rouskuteltavaa sitä keksisi, kun tuorekurkku närästää normaalistikin.
 
Mulla on alkanut yllättäen tehdä mieli kaikkea tulista - en tosin tiedä, yhdistyykö tää raskauteen, vai onko vain joku muuten vaan -mieliteko.

Raskauden kanssa ei omien kokemusten perusteella ehkä chilit ja tuliset kastikkeet ole kuitenkaan se kaikkein paras kombo, sillä närästys on tulisten herkkujen jälkeen ollut nyt entistäkin enemmän läsnä. 😅
 
Mä oon ihan kummissani kun oviksesta eteenpäin ja kun plussasin yms. niin ei ole tehnyt yhtään mieli mitään makeeta! Ja normaalisti oon kauhee herkkuhiiri joka kaipaa karkkia ja roskaruokaa yms. ennen menkkoja ja normaalistikin. Nyt ei mitään.
 
Mä oon ihan kummissani kun oviksesta eteenpäin ja kun plussasin yms. niin ei ole tehnyt yhtään mieli mitään makeeta! Ja normaalisti oon kauhee herkkuhiiri joka kaipaa karkkia ja roskaruokaa yms. ennen menkkoja ja normaalistikin. Nyt ei mitään.
Mulla itseasiassa sama! Kyllä söin viikonloppuna karkkia kun oli tarjolla, mutta sellainen älytön himo, joka on mulle hyvin tavallista, on poissa. Mies on tästä innoissaan koska kuvittelee että tän perusteella vauva on poika 😅
 
Uusi parasjuttu: pikkutomaatit, ihan sama kirsikka-, luumu- tai vaikka normi kunhan on pieni! Niitä huuhdottuina jääkaappiin odottamaan, kunnes se ovi aukeaa kuin itsekseen ja tomaatti toisensa jälkeen katoaa nenäni alla olevaan aukkoon.
Mikropopparikiintiö tuli tänä iltana täyteen. Yli puolipussia päätyi suoraan biojätteeseen.
 
Ei mulla oo kyllä mitään haluja tai himoja vielä tullut 🤔
Kaikki hyvä tulee aikanaan, kyllä ne vielä sullekin jostakin pompsahtaa! Jokos nauru on herkemmässö tai kyynelkanavat putsaavat itseään?
 
Oon yleensä herkkusuu, mutta nyt tuntuu että se on laantunut. Jäi päälle siitä kun tehtiin viikko sitten mokkapaloja ja oli niiiin ällömakeaa ettei pystyny syömään koko palasta ja jäi tosi ällö olo loppupäiväksi 😅
Lasten vaahtokarkit söin eilen kun kirjoitin esseetä, yleensä en siedä vaahtokarkkeja yhtään 🙈
 
Kaikki hyvä tulee aikanaan, kyllä ne vielä sullekin jostakin pompsahtaa! Jokos nauru on herkemmässö tai kyynelkanavat putsaavat itseään?
No kaks kertaa on tullu itku ihan älyttömästi syystä 😅 tänään oli aamulla tukka kriisi mm. 😅 Eiku vaan itkemään vessaan.
 
Nyt ei ole ollut vielä mitään himoja tai ällötyksiä.. ensimmäisessä kummallisesti himoitsin suolakurkkuja joista en normaalisti tykkää yhtään saa nähdä iskeekö sama taas
 
Mullakaan ei oo vielä ilmennyt mitään himoja tai ällötyksiä, ruoka maistuu normaalisti mutta nälkä normaalia useammin.
 
Tänään päätyi kahvi viemäriin. En edes normaalistikaan juo, kun vain aamukahvin, mutta se on ollut aina tärkeä rutiini. Nyt pelkkä ajatuskin puistattaa.

Himoksi olen saanut päähän ajatuksen leipäjuustosta ja valkosipulisuolakurkuista. En ole vielä tätä mielitekoa toteuttanut, mutta kummittelee mielessä päivittäin 🤪
 
Voisin syödä aamusta iltaan vaan kananmunia 😂 Keitetty tai paistettu, kaikki käy 😅
 
Ei ole vielä tullut mitään tiettyjä himoja eikä ällötyksiä. Tai makeeta tekee mieli kyllä säännöllisesti, mutta niin teki ennen raskauttakin. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Hirveä pastan himo ollu, viime yönäkin heräsin haaveilemaan pastasta 😅 Tänään sitte vihdoin tein tonnikalaversiota ja laitoin normaalista poiketen joukkoon myös fetaa ja paprika-chili tuorejuustoa 😄

Muita himotuksia on ollu keltanen limsa ja sipsit.

Kahvia en juonut tänään kuin aamulla ehkä 1 dl. Täysin epänormaalia 😅 valkosipulin haju ällöttää, ja tänään kaks lasta osti tietty sipsien kaveriksi valkosipulidippiä, karsea lemu ollu talossa 🤢
 
Sweerchili -kastike. On tehnyt mieli jo päiviä, vaikka en sitä ole vuosiin syönyt 😅
 
Söin eilen leipäjuustoa mitä ajattelin himonneeni, mutta ei se maistunut miltään 🥲 mikään ruoka ei juurikaan maistu ja jää ruokailut kesken. Olis nyt kiva, kun löytyisi joku ruoka, tai aines, mikä maistuisi hyvältä.
 
Takaisin
Top