Himot ja ällötykset

Otetaanpas pieni leikkimielinen gallup :)

Jos et ole voinut sietää aiemmissa raskauksissa kahvia kuten ennen raskautta, niin onko tullut tyttö vai poika?
 
Otetaanpas pieni leikkimielinen gallup :)

Jos et ole voinut sietää aiemmissa raskauksissa kahvia kuten ennen raskautta, niin onko tullut tyttö vai poika?

Tätä jään seuraamaan, sillä poikia odottaessa kahvi ON maistunut ja nyt se vähän tökkii niin onko tää joku merkki?! Cat With Tears Of Joy
 
Tätä jään seuraamaan, sillä poikia odottaessa kahvi ON maistunut ja nyt se vähän tökkii niin onko tää joku merkki?! Cat With Tears Of Joy
En tiedä, mutta kaveripiirin (about 10 raskautta vertailussa) empiirisen tutkimuksen perusteella kahvista pahoinvoivat on saaneet tyttöjä ja samat ihmiset kahvin maistuessa raskausaikana on saaneet poikia. Ajattelin, että otantaa voisi laajentaa tällä gallupilla. Beaming Face With Smiling Eyes

Itse juon normaalisti ”pannun päivässä”, mutta raskaana ollessa en ole voinut sietää edes kahvin hajua. Esikoinen oli tyttö ja tästä tulevasta ei tietty vielä tiedä. :)
 
Kahvi menee päivästä riippuen, mielummin ei mutta ei se yökkyytä.
Mutta aivan hirveä himo jouluruokaan tällä hetkellä. Pidettiin miehen kanssa omat pikkujoulut tänään.
 
Otetaanpas pieni leikkimielinen gallup :)

Jos et ole voinut sietää aiemmissa raskauksissa kahvia kuten ennen raskautta, niin onko tullut tyttö vai poika?
Hmmm.. Aiemmissa raskauksissa silloin kun on ollut oikein paha olo nii ei ole menny kahvikaan. Molemmat poikia. Muuten menny se n 2 kuppia päivä varmaan pelkästä tottumuksesta että pysyis töissä hereillä .

Nytkin tökkii kahvi ja ylipäätään kaikki vähän ja juominen hidasta. Mutta oon huomannu että kahvi auttaa pahoinvointiinkin hieman, nyt kun ruuan sulatus on hidastunut niin kahvi laittaa siihen vähän vauhtia?
 
Kahvia vähensin isosta Taika mukista pieneen kuppiin muumimukista, lopulta kun laitoin lirun mukin pohjalle, totesin et parempi vaan lopettaa. Noin puoleen väliin join siis koko ajan vähemmän. Tyttö tuli! Alotin juomaan tosi myöhään kahvia taas uudelleen, oisko esikoinen ollut melkein 1,5v

Nythän en oo kahvia juonu sitten syyskuun. Kävi tökkimään jos ennenku raskauduin.
 
Kahvia en juo muutenkaan, niin en osaa sanoa olisko siinä mitään muutosta. Teetä olen kyllä juonut nyt vähemmän
 
Normaalisti en ole kovin tulisen ruuan ystävä vaikka mausteisesta ruuasta pidänkin. Nyt olen parin päivän ajan pilkkonut chiliä kaikkiin ruokiin. Esikoiselle tein jopa erikseen ruuan, että pystyi wokkiin laittamaan kunnolla valkosipulia ja chiliä… Cat With Tears Of Joy
 
On todella ärsyttävää, kun nää himot ja ällötykset tuntuu muuttuvan koko ajan. Alkuun meni mm. appelsiinimehua, kiiwiä, vesimelonia, sipsiä ja karjalanpiirakoita. Nyt ei ole enää pariin viikkoon tehnyt noista mitään mieli. Nyt menee leipää, omenaa, mandariinia ja rahkaa. Uutena myös: lämmintä ruokaa. Riippuu siis toki ruuasta, mutta alkuun en keksinyt mitään lämpimiä ruokia mitä voisin kuvitella syöväni ja nekin mitä lopulta keksin, meni yhden tai max 2 kertaa. Nyt tuntuu että voisin syödä esim. pelkkää hernekeittoa (tosin vatsa ei kiittäisi :D). Olisi kiva, ettei tarvitsisi (miehen) käydä joka päivä kaupassa, mutta ei aina tiedä, uskaltaako ostaa yhtä pakettia enempää mitään, kun se ei välttämättä seuraavana päivänä enää maistu. Sitten kun sitä on ostettu vaan se yksi, niin se syödäänkin päivässä... Confounded Face
 
Minä vertailen ihan kauheasti tän raskauden himoja ja ällötyksiä keskenmenneen raskauden himoihin ja ällötyksiin. Ällötyksiä ei niin kauheasti vielä ole, lihan paistovaihe haisee epämiellyttävälle, keskenmenneessä raskaudessa tässä välin en voinut lihaa paistaa ollenkaan. Suolakurkut maistuu hyvälle, keskenmenneessä raskaudessa pelkkä hajukin teki vihreäksi naaman.
 
Mulla on outo himo; säilykekala. Nyt sit luin että metallitölkkeihin säilöttyä ruokaa olisi hyvä välttää kun siitä irtoaa jotain ja tonnikalaa muutenkin sais syödä purkin viikossa elohopean vuoksi. Toisaalta en löytänyt Suomen virallista suosituksista näihin kantaa. Mutta lasipurkeissa saa kilohailia säilöttynä öljyyn tai tomaattikastikkeeseen. En voi vastustaa! Ja suolakurkkuja.

Esikoista odottaessani en olisi voinut alkuraskaudessa olla samassa tilassa näiden kanssa! Siksi on niin outoa. Söin vain hedelmiä ja parempina päivinä muroja. Nyt hedelmistä jää jotenkin vajaa olo.

Mulla kesken menneessä raskaudessa ei ollut varsinaisia himoja. Yleistä ällötystä oli.
 
Paahtoleipä ja mandariinit menee parhaiten. Lähes kaikki muu syöminen ällöttää. Kahvin olen vaihtanut teehen. Yllättävän helposti sai lähes 20 vuoden aamikahviputken poikki. Jo pelkkä kahvinkeitinkin nimittäin haisee tällä hetkellä pahalta.
 
Kaikki ruoka maistuu! Voisin vain syödä ja syödä. Kahviakin joisin edelleen, mutta nyt mennyt max.puoli kupillista päivässä.
 
Tää ei nyt liity ruokaan, mutta kyllä alkaa olla mahdotonta tuo kakkavaipan vaihtaminen! Oksennus kurkussa ja pyykkipoika nenään meiningillä mennään! Ja siis mies ne vaihtaa, jos vaan on kotona, mutta eihän se aina oo!
 
Jatkuva nälkä! Makeaa ei oikein tee mieli, mutta tuntuu, että kaikki muu uppoaa. :Grinning Face:
Mullakaan ei tee mieli mitään makeeta, toisaalta myöskään ennen raskautta en ollut mikään sokerihiiri. Nyt esim. limsat tuntuu liian makeilta.
 
Mullakaan ei tee mieli mitään makeeta, toisaalta myöskään ennen raskautta en ollut mikään sokerihiiri. Nyt esim. limsat tuntuu liian makeilta.
Sama, mut vielä vähemmän maistuu mikään. Piparitaikinaa söin vähän mut yhtään piparia en oo syöny vielä ku ei maistu:Speak No Evil Monkey:
 
Takaisin
Top