Himot ja ällötykset

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Kaikki suolainen, nam! Myös appelsiinimehu, jaffa, smoothiet houkuttaa. Kun taas ikuinen rakkauteni suklaa maistuu suurinpiirtein samalta kuin näkkäri ilman päällysiä, eli ei miltään. Mutta ei se sentään ällötä, ei vaan maistu oikeen miltään.
 
Pizzaa ja hampurilaisia tekee mieli, ja kaikki siasta valmistettu oksettaa ajatuksenakin. Savustettu juusto myös ällöttää, vaikka ennen tykkäsin siitä.
 
Kasvikset ja hedelmät houkuttelee tavallistakin enemmän. Maitoa tekee mieli juoda vaikken normaalisti juuri käytä sitä kuin kahvissa.
Kahvi + muut kofeiinipitoiset juomat ja raa’an lihan haju taas ällöttää.
 
Makea ällöttää lakritsia lukuunottamatta, ja sitä kait ei saisi paljoa syödä. Raikkaat juomat ja smoothiet sekä kebab himottavat.
 
Mua on uusimpana käyny leipä ällöttämään. Tuorepuurot taas himottaa, en tiedä pitäisikö tehdä jääkaappiin niitä reilusti että ois aina jotain syötävää mikä maistuisi..
 
Olen yleensäkin mausteisen ruuan ystävä, mutta nyt voisin vetää jalapenoja suoraan purkista, ah!
 
En voi sietää limuja, ranskalaisia tai makeeta ollenkaan (tietenkin jopa hyvä asia) nyt maistuu riisimurot tosi hyvälle ja pastat jota en aikaisemmin voinut sietää.
 
Mun tämän päivän syömiset: suolakurkkuleipää, vesimelonia, suolakurkkuleipää, kiiwiä. Mitäs sitten söis, suolakurkkuleipää? Beaming Face With Smiling Eyes

Lämmintä ruokaa en ole syönyt nyt muutamaan päivään. Tänään tekisi mieli kokeilla, kun puoliso tekee ruokaa, jota on pitkään tehnyt mieli. Tai siis teki, ennen tätä viikkoa.
 
Mun tämän päivän syömiset: suolakurkkuleipää, vesimelonia, suolakurkkuleipää, kiiwiä. Mitäs sitten söis, suolakurkkuleipää? Beaming Face With Smiling Eyes

Lämmintä ruokaa en ole syönyt nyt muutamaan päivään. Tänään tekisi mieli kokeilla, kun puoliso tekee ruokaa, jota on pitkään tehnyt mieli. Tai siis teki, ennen tätä viikkoa.

Kiivit ja sitrushedelmät täällä myös vahvasti mukana. :hungry:
Entisenä kahvisieppona vaihdoin kahvin jo lennosta teehen, kun kahvin hajukin saa voimaan pahoin. :meh:
 
Täällä sama! Ei oo väliä mitä syö. Ja kauheita määriä. En yhtään ihmettele jos paino rupee jo tässä vaiheessa nousemaan.. :D
Nojoo ja turvottaa alavatsaa jo nyt aika lailla :D oon aika laiha muutenki ni pikku pömpötys näkyy selvästi :D
 
Tän päivän hitti on ollu makkara, pekoni ja perunamuusi. Ja näistähän en normaalisti juuri välitä. Viinirypäleet myös maistuu.
 
Eilen himoitsin tonnikalaa, erityisesti chili-tonnikalasta tehtyjä lämpimiä voileipiä Beaming Face With Smiling Eyes
 
Itselläni ei vielä mitään, kaikki maistuu. Työskentelen päivittäin kahvin kanssa, joten jännittää kyllä kuinka painajaismaisia päiviä on edessä Cat With Tears Of Joy
 
Takaisin
Top