Himot ja ällötykset

Mä oon syönyt kauheen terveellisesti pari viikkoa, mut tänään himoitsin pitsaa ja nyt tekee mieli suklaata .... Vesimeloni on kyllä sellanen että se uppoaa milloin vaan. Ihan alussa söin joka päivä rasiallisen vadelmia... Puuro tarttuu kurkkuun aamuisin ja meinaa oksennus tulla, silti joka aamu syön Elovenan pussipuuroa koska oon järkevä :happy118:happy118 Paistettu kala ja kananmuna ällöttää :wacky: myös limu ja karkit (paitsi se suklaa nyt) on onneksi nou nou, ei yhtään tee mieli.. Tuoremehu on kyllä hyvää!
 
Mä jotenkin ennen pahoinvoinnin alkamista ajattelin, että roskaruoka varmaan maistuisi, mutta toistaiseksi on käynyt juuri päinvastoin. Kaikki liian rasvainen ja makea ällöttää. Kaappiin elokuun alusta ostettu suklaalevy odottelee siellä vieläkin, jos joskus tekisi mieli sitä syödä.

Tällä hetkellä tekee mieli lähinnä syödä hedelmiä ja kasviksia, ja muutenkin suht raikkaita asioita. Välillä iskee joku pikainen himo johonkin ruoka-aineeseen, mutta toisaalta tässä vaiheessa himot ja ällötykset näyttävät vaihtuvan niin nopeaa, että eilen himottava ruoka saattaa tänään aivan hyvin ällöttää. Kiva käydä kaupassa ja yrittää etukäteen suunnitella viikon ruokalistaa... :laughing002
 
Välillä iskee joku pikainen himo johonkin ruoka-aineeseen, mutta toisaalta tässä vaiheessa himot ja ällötykset näyttävät vaihtuvan niin nopeaa, että eilen himottava ruoka saattaa tänään aivan hyvin ällöttää. Kiva käydä kaupassa ja yrittää etukäteen suunnitella viikon ruokalistaa... :laughing002

Sama. Pakko käydä joka päivä kaupassa ja välillä jopa kaks kertaa, että olis edes jotain sellasta syötävää mitä sais menemään alas..
 
Mulla on myös tuo sama, että raikasta ja terveellistä ruokaa tekee lähinnä mieli :grin Olen syönyt nyt raskausaikana varmaan enemmän hedelmiä ja vihanneksia kuin aikaisempana vuonna yhteensä :wacky: Sitten on myös tehnyt mieli ihan perus kotiruokaa. Harvemmin sitä on aikaisemmin vesi kielellä odottanut perunoita ja jauhelihakastiketta...
 
Maapähkinävoita ostin ja samalla reissulla pari peanut butter suklaapatukkaa. Outoa. En yleensä osta maapähkinävoijuttuja.
Viime raskaudessa ällötti kahvi... Nyt ei, vaikken juokaan.
 
Tää on kamalaa.. ei tee mieli syödä kotiruokaa yhtään. Mutta voi luoja, kerroshamppari. Niitä olen syönyt joka pv yhden... vissiin viikon ajan.. ihmekös tuo jos paino nousee.. :sad001 saan ihme mielitekokohtauksia... yhtenä iltana tuplapatukkaa piti lähteä erikseen kaupasta hakemaan, koska teki niin kovasti mieli. En kuitenkaan syönyt sitä kotiin tultua, koska se kerkesi alkaa ällöttää.. mulla käy usein niin, että jotain tekee mieli kovasti ja sitten sitä haetaan... Ja ihan jo matkalla kotiin mieliteko muuttui...
Mutta hedelmiä, hedelmäsalaattia, maitoa, piimää ja eniten colaa, niitä tekee mieli ja niitä käytänkin :D
 
Sama. Pakko käydä joka päivä kaupassa ja välillä jopa kaks kertaa, että olis edes jotain sellasta syötävää mitä sais menemään alas..

Ai täällä olikin muilla samaa!! Siis juurikin näin!
 
Mulla on kyllä hyvin samanlaista, että mieliteot menee ihan laidasta laitaan. Tosin nyt koronaa sairastaessa en ole saanut syötyä juuri mitään ja painoa on tippunut viikossa melkein 5kg. Ei vaan yksinkertaisesti pysty syömään kun tulee huono olo heti ja olo on juurikin niin heikko kuin olettaa saattaa. Eikä sillä, hajuaisti on poissa ja makuaisti erottaa vain makean ja suolaisen että mikään ei juuri mikään makuelämys tällä hetkellä olekaan.

Nesteitä pystyy onneksi juomaan, jaffaa ja mehuja sekä nyt mies toi kaupasta gefilusmehua josko auttaisi noihin vatsaoireisiin. Kaakaota olen myös juonut kun se vielä vähän maistuu joltain.
 
Mulla on kyllä hyvin samanlaista, että mieliteot menee ihan laidasta laitaan. Tosin nyt koronaa sairastaessa en ole saanut syötyä juuri mitään ja painoa on tippunut viikossa melkein 5kg. Ei vaan yksinkertaisesti pysty syömään kun tulee huono olo heti ja olo on juurikin niin heikko kuin olettaa saattaa. Eikä sillä, hajuaisti on poissa ja makuaisti erottaa vain makean ja suolaisen että mikään ei juuri mikään makuelämys tällä hetkellä olekaan.

Nesteitä pystyy onneksi juomaan, jaffaa ja mehuja sekä nyt mies toi kaupasta gefilusmehua josko auttaisi noihin vatsaoireisiin. Kaakaota olen myös juonut kun se vielä vähän maistuu joltain.

Oi voi. Ootko ollut kuumeinen tai muuten kipeä vai onko koronan osalta mennyt ihan ok?
 
Oi voi. Ootko ollut kuumeinen tai muuten kipeä vai onko koronan osalta mennyt ihan ok?

En siis muista koska viimeksi olisin ollut näin kipeä. Tänään on nyt oireinen päivä numero 9. Olo sahaa laidasta laitaan saman päivän aikana. Alkuun ei ollut kuumetta mutta sellainen silmien takana kirvelevä päänsärky ja limaa joka paikka täynnä. Sitten lähti hajuaisti ja ruokahalu, alkoi lämpöily joka meni edestakaisin. Nyt on pari päivää sahannut jo ihan kuumetta, ei meinaa panadolilla laskea jota sitäkin joutunut ottamaan nyt päivittäin. Ei jaksa juuri mitään tehdä, nukun päivässä tosi paljon.

ja mikä pahinta on se että sitten kun olo hetkeksi helpottaa ja sitä jo kuvittelee että toipuminen alkaa niin ei, sitten tulee taas takapakkia.

Just sain taiteiltua vajaan pakastepizzan kitusiin, suurin annos mitä olen yli viikkoon saanut syötyä.
 
En siis muista koska viimeksi olisin ollut näin kipeä. Tänään on nyt oireinen päivä numero 9. Olo sahaa laidasta laitaan saman päivän aikana. Alkuun ei ollut kuumetta mutta sellainen silmien takana kirvelevä päänsärky ja limaa joka paikka täynnä. Sitten lähti hajuaisti ja ruokahalu, alkoi lämpöily joka meni edestakaisin. Nyt on pari päivää sahannut jo ihan kuumetta, ei meinaa panadolilla laskea jota sitäkin joutunut ottamaan nyt päivittäin. Ei jaksa juuri mitään tehdä, nukun päivässä tosi paljon.

ja mikä pahinta on se että sitten kun olo hetkeksi helpottaa ja sitä jo kuvittelee että toipuminen alkaa niin ei, sitten tulee taas takapakkia.

Just sain taiteiltua vajaan pakastepizzan kitusiin, suurin annos mitä olen yli viikkoon saanut syötyä.

Oi että, kovasti tsemppiä :sad001 jospa alkaisi kuitenkin jo pian helpottaa :smiley-angelic001
 
Joku ihme vaihe menossa että kaikki mauton viehättää :pompus: Iso himo pinaattikeittoon ja -lättyihin sekä porkkanalaatikkoon lihapullien kanssa :D Normaalisti pidän miehen tekemästä grilliruuasta, mutta nyt hajukin ällöttää. Grillatut maissit sentään maistuu.
 
Joku ihme vaihe menossa että kaikki mauton viehättää :pompus: Iso himo pinaattikeittoon ja -lättyihin sekä porkkanalaatikkoon lihapullien kanssa :D Normaalisti pidän miehen tekemästä grilliruuasta, mutta nyt hajukin ällöttää. Grillatut maissit sentään maistuu.

Itsekin viime aikoina syönyt ihan kaupan valmiita pinaatti lettuja jo kyllästymiseen saakka kun tuntuu että ne on ainoa ruoka joka menee alas eikä tule huono olo sen jälkeen :joyful:
 
Mun tekis koko ajan mieli vaan pitsaa nyt.... :hilarious: Mut oon kyl tsempannut ja tehnyt ite ruokia.. Tuntuu et pitäs vähän väliä saada napsia jotain sokeripitosta ettei ala pahoinvointi... Pitää varmaan ostaa viinirypäleitä ja omenoita, jos se olis ainakin vähän parempi vaihtoehto.. Omenat maapähkinävoilla on ihania. Ei kai sitä kukaan oo kieltänyt? :p

Marenkipiiraalle isosti tsemppiä, tosi kurjaa... Toivottavasti on jo helpottanut vähän eikä mennyt pahemmaksi :Heartred
 
Roskaruokaa ja herkkuja en himoitse vieläkään. Voin niitä kyllä syödä ihan ongelmitta mutta ei mun tee mieli kuin joskus satunnaisesti jotain pientä herkkua enkä niitä suuria määriä syö silloinkaan. Mä en oo koskaan syönyt näin terveellisesti, toki tosi hiilaripainotteinen ruokavalio on edelleen mutta en tiedä millon olisin viimeksi syönyt näin vähän epäterveellisiä juttuja, ihan ihmeellistä Beaming Face With Smiling Eyes

Lämmin ruoka ainakin kotioloissa maistuu edelleen vähän huonosti. Töissä syön sitten kun mikäkin possu Cat With Tears Of Joy

Himoja:
- Maito! Juon joka aterialla. Niin hyvää. Voisin elää maidolla.
- Valion luumurusinasoppa
- Riisipuuro
- Lakut ja salmiakki. Syön tosi vähän kun tiedän että on kiellettyjen listalla
- Hedelmät, erityisesti tuore ananas
- Kinder country -minisuklaalevy
 
Takaisin
Top