Himot ja ällötykset

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Jes nää himotukset on ihan hauskoja ja ai vitsi mikä fiilis kun saa himon tyydytettyä :biggrin Eilen mies keitti jasmiiniriisiä ja se tuoksui niin hyvältä että säästin loput itelleni. Tänään nälissäni muistin sen riisin ja oli pakko hakea kaupasta sen kylkeen tonnikalaa kun teki niin mieli. En todellakaan syö tämmösiä normaalisti. Hedelmämehu ja kaakao on myös hittejä nyt. Kinkkukiusaus ällötti ajatuksenakin joten jäi syömättä.
 
Ennen plussaa kieltäydyin ekaa kertaa elämässäni lempiruoastani sushista ja nytkin pelkkä ajatus kalasta kuvottaa :yuck: Mielitekojakin on: riisipuuro, omenamehu ja minicocktailkurkut :laughing002
 
En ole huomannut mitään erityisiä ällötyksen tai himon aiheita. Joskus kun paistoin jauhelihaa niin se haisi nenään jotenkin tunkkaiselta mutta hyvillä mielin sen söin :woot:
 
Täällä ei kans vielä ole mitään erikoisia inhokkeja tai suosikkeja.
 
Tuoremehu maistuu. Varsinkin tuorepuristettu appelsiinimehu ja kaikki greippimehut.
 
Mulle maistuu vissy, montakohan litraa tänäänkin jo menny :woot:
 
Ootteko tehneet mitään muutoksia ruokavalioon, siis muuta ku pakolliset muutokset? Ite oon yrittäny lisätä vähän kasviksia kun ennen en oo syöny juuri yhtään :grin Nyt aina jotaki tomaatti, kurkkua, porkkanaraastetta tms lautaselle ruoan lisäksi. Sitten pyrkiny syömään säännöllisemmin ja ne kaks lämmintä ruokaa, mistä toisen normaalisti skippaan. Mutta herkkuja on silti tullu syötyä yhtä paljon ellei enemmänkin. :grin
 
Ootteko tehneet mitään muutoksia ruokavalioon, siis muuta ku pakolliset muutokset? Ite oon yrittäny lisätä vähän kasviksia kun ennen en oo syöny juuri yhtään :grin Nyt aina jotaki tomaatti, kurkkua, porkkanaraastetta tms lautaselle ruoan lisäksi. Sitten pyrkiny syömään säännöllisemmin ja ne kaks lämmintä ruokaa, mistä toisen normaalisti skippaan. Mutta herkkuja on silti tullu syötyä yhtä paljon ellei enemmänkin. :grin

Mulla lähes identtinen tilanne :grin Aiemmin söin kasviksia liian vähän ja nyt olen niitä yrittänyt syödä enemmän. Muutenkin laittaa vähän ajatusta syömisiäni, esimerkiksi kalaa olen nyt alkanut syömään enemmän. Olen myös yrittänyt vähentää herkkuja, mutta saatiin tuliaislahjaksi todella paljon suklaata niin siihen tuli vähän haksahdettua. :meh:
 
Ootteko tehneet mitään muutoksia ruokavalioon, siis muuta ku pakolliset muutokset? Ite oon yrittäny lisätä vähän kasviksia kun ennen en oo syöny juuri yhtään :grin Nyt aina jotaki tomaatti, kurkkua, porkkanaraastetta tms lautaselle ruoan lisäksi. Sitten pyrkiny syömään säännöllisemmin ja ne kaks lämmintä ruokaa, mistä toisen normaalisti skippaan. Mutta herkkuja on silti tullu syötyä yhtä paljon ellei enemmänkin. :grin

Mää oon ainakin yrittänyt jättää herkkuja pois. Välillä se tuntuu todella mahdottomalta. :dead: mutta pyrkimys ois nyt kuitenkin mahdollisimman terveellisesti syödä, ylipainoa kun on muutenkin ja edellisessä raskaudesta tuli 25 kiloa, ja olo oli kyllä niin sen mukainen etten sitä todellakaan haluais uudestaan :smiley-ashamed004 onneksi mulla nyt ne himot mitä tässä on ollut on ollu kaikkea terveellistä, muun muassa kurkku:p ihanan raikasta ja rouskuvaa
 
Niin ja erikoista muuten, mä en pysty koskemaankaan kahviin!!! Tosi kummallista, aina aloittanut päivän kahville, ja töissä menee monta kuppia kahvia. Nyt ällöttää ajatuskin! En oo plussan jälkeen juonu yhtään kuppia. Yhen hörpyn maistoin viikko sitten mutta ei vaan kyennyt enempää. Onko muilla samaa?
 
Niin ja erikoista muuten, mä en pysty koskemaankaan kahviin!!! Tosi kummallista, aina aloittanut päivän kahville, ja töissä menee monta kuppia kahvia. Nyt ällöttää ajatuskin! En oo plussan jälkeen juonu yhtään kuppia. Yhen hörpyn maistoin viikko sitten mutta ei vaan kyennyt enempää. Onko muilla samaa?
Mä join normaalisti 2 kuppia aamulla, sit iltapäivällä kupillisen tai kaks ja joskus iltaisin vielä yhden kupillisen. Nyt kun alkoi tää ivf-hoito niin jätin heti alkuunsa kaikki muut kahvit paitsi ne 2 aamukahvi kupillista pois. Noin viikon ajan aamuisin on maistunut se eka kupillinen mut tokan kohdalla tökkii heti ja se jää juomatta. En oo juonu myöhemminkään päivän aikana, poikkeuksena eilinen kun mun äiti oli käymässä illalla.

Aiemmissa raskauksissa kahvi on muistaakseni alkanut ällöttää alussa ja sit taas joskus rv15 jälkeen sitä on pystynyt juoda. Alkuraskaudessa tuskallista on aina ollut jotkut synttärikahvit ym kun on ollut pakko juoda kuppi tai kaks. Yleensä siitä seuras se et koko seuraavan yön velloi huono olo eikä saanut oikein nukuttuakaan.
 
Täällä kanssa entistä kahvinjuojaa ällöttää jo pelkkä ajatuskin kahvista:hungover: alkuun yritin väkisin juoda aamuisin mutta nyt on jo parin viikon ajan ollut kokonaan pois. Muuten ruokamieltymykset menee ihan päivän mukaan ja vaihtelee. Esim vähän aikaa sitten teki kauheasti mieli hapankorppuja ja söinkin niitä paljon, tänään taas on oksettanut ajatus korpuista. Alkuun teki mieli myös appelssiinimehua ja paahtoleipää, ruisleipä taas ällöttää.
 
Täälläkään ei maistu kahvi, vaikka päivässä mennyt ennen useampi kuppi. Myös rasvanen kunnon mättöruoka ällöttää. Sen sijaan tällä hetkellä mehut ja hedelmät maistuisi. Sushia tekisi kovasti mieli, mutta sitä saa hetken vielä odottaa :grin
 
Pitäisi yrittää syödä vähän terveellisemmin, himottaa kaikki herkut. Tänään oltiin rippijuhlissa ja söin kaksin käsin tarjolla olevia kakkuja ja herkkuja. Jälkikäteen tuli kyllä huono olo...
 
Toistaiseksi ei oikein tee mieli syödä ees mitään. Mutta on pakko, koska tulee huono olo. Täällä kans yritetään vähentää herkkuja:nailbiting:.

Viime raskaudessa lohi ja itsetekemäni puuro ällötti (mies joutui keittään mulle puuron:angelic:)
 
Mikään tietty ei vielä ällötä, vaikka paha olo on jo läsnä! Vesimeloni maistuu, samoin omenalohkot, jos on paha olo. Tavallinen lämmin ruoka tekee myös hyvää. :)
 
Viileät, raikkaat ja/tai nestemäiset jutut maistuvat: smoothiet, jogurtit, tuorepuuro, hedelmät, avokado… isoista kunnon lämpimistä aterioista tulee nyt huono olo eli yritän päivän mittaan syödä parhaani mukaan kaikenlaista pientä. :wacky:
 
Toistaiseksi kovia himoja tai ällötyksiä ei oo tullut, normi kotiruoka maistuu ja raikkaat jutut erityisesti. Kahvia juon vielä kupin aamulla. Pääasia, että syö säännöllisesti, jos nälkä pääsee yhtään päälle, niin sit tulee ökö olo. :dead:
 
Toistaiseksi kovia himoja tai ällötyksiä ei oo tullut, normi kotiruoka maistuu ja raikkaat jutut erityisesti. Kahvia juon vielä kupin aamulla. Pääasia, että syö säännöllisesti, jos nälkä pääsee yhtään päälle, niin sit tulee ökö olo. :dead:

Sama täällä tuon säännöllisen ruokailun kanssa. Ostan töihinkin ihan peloissani kauheat kasat eväitä ettei vaan nälkä yllätä:hilarious:
 
Takaisin
Top