Himot ja ällötykset

En normaalisti käytä paljoakaan alkoholia, mutta tällä hetkellä voisin myydä puolikkaan sieluni hyvästä punaviinistä ja pehmeistä haisujuustoista:hungry: Sushi maistuisi myös koska vaan, vaikka yritin syödä niitä varastoon ennen alkionsiirtoa.
Tämä! Ikävöin jo etukäteen sushia ja juustoja. Kertakaikkisen epäreilua, että isät selviää raskaudesta ilman, että niiden tarvii luopua mistään, olen kateellinen :angry1
 
Tämä! Ikävöin jo etukäteen sushia ja juustoja. Kertakaikkisen epäreilua, että isät selviää raskaudesta ilman, että niiden tarvii luopua mistään, olen kateellinen :angry1

Kyllä joskus kuullut että miehetkin sitten ovat syömättä jotain tiettyjä ruokia solidaarisuudesta tai sitten ovat sopineet näin ettei aiheuta lisäharmitusta jos raskaana olevalla on vaikka jäätävä himo esim sushiin ja toinen muuten vetelisi niitä kaksin käsin naaman edessä.. Onneksi itsellä on hyvin harvassa ne ruoka aineet joita normaalisti söisin joita ei nyt saa syödä.
 
Sama! Ei tee mieli mitään, varsinkaan herkkuja. Pakko silti syödä jotain, ettei tule entistäkin huonompi olo.
 
Se on kyllä outoa kun nälkä yllättää tosi nopeasti ja se on heti sitten ihan kauhea nälkä. Ei mitään siltä välillä. Joko täynnä tai nälkä. :laughing002

Kaikki kylmä juoma maistuu täällä edelleen superhyvältä.


Mulla tää ihan sama näläntunteen kanssa!
 
Mielihalut vaihtelee ihan päivittäin. Joskus kun näkee vaikka Facebookissa kuvan jostain tietystä ruoka-annoksesta, niin siihen tulee sellainen himo että olisi pakko heti saada. Kerran näin olohuoneen lattialla jonkin roskan (osoittautui pieneksi takkapuun palaseksi) joka näytti siinä valossa ihan hotrodin palaselta, joten oli pakko hakea kaupasta pussi hotrodeja. Niitä olen nyt sitten pienen jälkkärikipollisen verran vetänyt päivittäin, ja maistuvat aivan taivaallisilta! Lisäksi maksamakkara ruisleivän päällä on suurinta herkkua, mutta valitettavasti sitä joutuu rajoittamaan vain pieniin satunnaisiin annoksiin.

Tällä hetkellä appelsiinit on ykköshedelmä. Pääruoista kaikkein helpoiten alas menee Saarioisten makaronilaatikko, mutta siinä täytyy olla juuri oikea määrä ketsuppia päällä. Jos on yhtään liian vähän tai liikaa, niin ei ole hyvä.

Öisin pahimman nälän iskiessä olen syönyt muutaman pähkinän, joita pidän rasiassa yöpöydällä, kun opin että pähkinät eivät aiheuta happohyökkäystä.
 
Minä voisin syödä joka päivä kanankoipia ja pottumuusia. Muu liha haisee nyt omaan nenään ihan kauhealta, mutta nuo koivet maistuvat. Lisäksi viili marjojen tai sopan kanssa menee kohtuudella. Hedelmiä tekis mieli, mutta nämä pari vuotta sitten puhjenneet allergiat/ yliherkkyydet estävät sen.
 
Hiilihapollista lähdevettä (nimenomaan tää, ei kivennäisvesi :rolleyes:), omenoita, Cheerios-muroja, omena-päärynä Viilistä, Brazil appelsiinimehua, viinirypäleitä, lauantaimakkaraa...

Näitä teki eilen mieli kun kävin kaupassa ja hyllyjen edessä mietin, et mitä sitä tekis mieli :grin
 
Varsinaisia himotuksia ei ole, appelsiini maistuu mahtavalta kyllä. Ainoa vika on että nyt näköjään on suu herkillä ja aftaa pukkaa liiasta aplarista.. Ällötyksenä kaikki suojakaasuun pakatut. Eilen mies teki itselleen lounaaksi valmislihapullia, joista jäi sitten rasiaan jääkaappiin. Nyt mun mielestä jääkaapissa haisee kissan kakka :hungover:
 
Liha ei mene alas... Kasviksia tekee mieli ja hiilihydraatteja, esim. spagettia paljaaltaan... :grin
 
Liha ällöttää, varsinkin kana.

Himoja ollut vaihtelevia. Tässä niitä joita olen nyt himoinnut, vaikka en ole aiemmin syönyt: luumupiltti, taatelit, pensasmustikat, veriappelsiini, cheerios-murot,kaurapuuro kauramaitoon keitettynä :)
 
Mua alkaa ällöttää yleensä ne asiat, mitä olen vasta syönyt. Eli en vois kuvitella syöväni samaa ruokaa kahdesti tai aina samaa väli- tai iltapalaa. Ja koko ajan pitää olla syömässä, joten tää on aika hankalaa. Hiilarit maistuu, myös hedelmät ja kurkku. Muut kasvikset ei, myöskään marjat ei mene alas pakkasesta. Liha maistuu vähän huonosti. Liian rasvainen ruoka ällöttää. Makea maistuu liian makealta eli totaalinen ei karkeille ja muille vastaaville. Tällä hetkellä paras on varmaan makaroni, hedelmät (mango), leipä jossa juustoa, jogurtti. Silläpä sitä elellään.
 
Mikään makea ei ole maistunut koko alkuraskautena. Samoin jossain vaiheessa tuli stoppi perus kotiruualle, mitä tottunut tekemään...
Parhaiten uppoaa kylmät ja raikkaat jutut, kuten salaatit, hedelmät, marjat. :)
 
Mua alkaa ällöttää yleensä ne asiat, mitä olen vasta syönyt. Eli en vois kuvitella syöväni samaa ruokaa kahdesti tai aina samaa väli- tai iltapalaa. Ja koko ajan pitää olla syömässä, joten tää on aika hankalaa. Hiilarit maistuu, myös hedelmät ja kurkku. Muut kasvikset ei, myöskään marjat ei mene alas pakkasesta. Liha maistuu vähän huonosti. Liian rasvainen ruoka ällöttää. Makea maistuu liian makealta eli totaalinen ei karkeille ja muille vastaaville. Tällä hetkellä paras on varmaan makaroni, hedelmät (mango), leipä jossa juustoa, jogurtti. Silläpä sitä elellään.

Aika sama mulla et kahta kertaa ei pysty syömää samaa ruokaa. Annosmäärät on puolittunut. En huomaa erikseen mitään himoja olevan. Salaattiin ja vihanneksiin tuli stoppi, hedelmät menee. Yksinkertainen ruoka paras.
 
Tuntuu että kaikki ruoka ällöttää lähtökohtaisesti. Hirveän vaikeaa keksiä mitään mistä ei tule välitöntä ”hyiiii” reaktiota.

Tavallaan tekisi mieli jotain raikasta syötävää, mikä olisi kuitenkin täyttävää. Salaatit ei täytä tarpeeksi ja tulee nopeasti huono olo kun pian taas nälkä, ja hedelmät maistuu liian makeilta. Vaikeeta on :sorry:
 
Whoooo, nyt on alkanut ihan kunnon syömättömyys... Mikään yhtään mausteinen, rasvainen tai makea ei toimi - tänään tehtiin uunikalaa juustokuorrutuksella ja ehei, en syönyt, vaikka yleensä olisi ollut ihan herkkua. Myös pelkkä ajatus useimmista ruoista inhottaa, oikeastaan ainoat lämpimät mitä voin kuvitellakaan syöväni on tyyliin paahtoleipä ja uuniranskikset, lohi yksinkertaisesti maustettuna ehkä menisi. Vihanneksia sen sijaan himoitsen! Yksi päivä tuli käsittämätön himo jäävuorisalaattiin, ja paprikaa voisin syödä ihan loputtomasti. Kuitenkin tässä nyt 14. viikolla jo mennään, että tää on vähän myöhässä :hilarious:
 
Mä en kans pysty enää laittamaan juustokuorrutusta mihinkään (esim lasagneten tein ilman juustoraastetta), ällöttää se... Ja normisti siis rakastan kaikkea juustoista ja överit on parempi ku vajarit :grin Raskausaika on kyl vaan niin outo :grin

Omenamehu on ihanaa! Veriappelsiini on ihanaa! Kaikki raikas on siis jees.
 
Eilen söin iltapaksi pelkkää perunaa ja ketsuppia vaikka olin tehnyt jlihakastikkeen kylkeen. :grin
Vaihtelee ihan päivittäin se että mitä pystyy/tekee mieli syödä :p
 
Mä pitkästä aikaa himoan lämmitettyä juustosämpylää jota en oo vuosiin syönyt! Eilinen meni lähes pelkästään niillä ja suorastaan hirvittää kuinka ravinneköyhää se oli :angelic: mutta kerran sitä eletään ja aina muutenkin vedän hedelmiä ja juon niin.. ehkä se ei haittaa :bag:
 
Takaisin
Top