Himot ja ällötykset

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Aavistin raskauden dpo10, kun oma lempihajuvesi alkoi haista tunkkaiselle. Nyt ikisuosikki mustikka maistuu kummalliselle puurossa ja mehussa, mutta ei sinänsä ällötä. Mandariineihin iskenyt himo, syön niitä paljon tavallisestikin, mutta nyt oikein himoitsee raikasta syötävää :hungry: tosi alussahan tämä, jännityksellä odotan mitä himoja ja ällötyksiä tulee.
 
Minulle ei kahvi oikein maistu enää. Ennen join heti aamusta jo kaksi kuppia, nyt saatan näin iltapäivällä ottaa puolikkaan kupin. Tee maistuu enemmän ja on toki kofeiininkin suhteen parempi vaihtoehto. Juustopastaa tekee mieli, en tiedä mistä moinen on edes tullut mieleen mutta pirkan valmispussi juustopasta on tullut melkein uniin asti :hilarious:
 
Mä oon kahvin suurkuluttaja, mut viime raskaudessa kahvi alkoi ällöttää melko alkuraskaudessa ja en sit pystyny juomaan ollenkaan koko raskaudessa. Melkeen toivon et näin käy taas ni on helpompi noudattaa rajoituksia :grin Oon kyllä nyt jo vähentäny siihen kahteen kuppiin per pvä. Mun kuppi vaan on semmonen aika iso, tosin maitoa myös iso osa ja nyt oon huomannu et usein myös jää kuppiin... et ehkä se määrä pysyy rajoituksissa näinkin jos ei ällötystä tuu :grin
 
Mitään erityisiä mielitekoja ei ole (ainakaan vielä), enemmänkin vaan oksettaa kaikki :depressed:
Kahvikin menee vielä alas. Mullakin on kahvinjuonti vähentynyt, max. kaksi kuppia päivässä oon juonut jo pidemmän aikaa.
Aamukahvi on pakko saada, iltapäivällä ei ole niin väliä. Saa nähdä tuleeko siihenkin jossain vaiheessa stoppi :grin
 
Mä näin viime yönä unta köyhistä ritareista :hilarious: mies teki niitä mulle jo uudenvuodenaattona, kun teki mieli. Sillon en vielä tiennyt raskaudesta..

Toinen mikä himottais, ois quesadillat :wacky: jotenki tommonen pannulla paahdettu hiilaripitoinen ois nyt kova sana.

Mulla on myös koko ajan nälkä. Voiko se olla mahdollista näin alussa?
 
Mä näin viime yönä unta köyhistä ritareista :hilarious: mies teki niitä mulle jo uudenvuodenaattona, kun teki mieli. Sillon en vielä tiennyt raskaudesta..

Toinen mikä himottais, ois quesadillat :wacky: jotenki tommonen pannulla paahdettu hiilaripitoinen ois nyt kova sana.

Mulla on myös koko ajan nälkä. Voiko se olla mahdollista näin alussa?

Mullakin on koko ajan nälkä, ja toisaalta ei tee mieli syödä yhtään mitään kun kuvottaa kaikki. Ainoa mikä himottaa (tai kuvottaa vähiten) on hedelmät ja mielellään jääkaappikylminä. Tää on sama kuin aikanaan krapulassa - en ole koskaan pystynyt vetämään mitään rasvamättöä vaan hedelmät ja hedelmäsmoothiet on olleet ainoat mitkä saa alas. Kovin terveellistä :grin
 
Vielä ei ole himoja eikä ällötyksiä. Mutta ruokahalu on huono vaikka on nälkä. Yleensä tykkään hirveästi leivästä, mutta nyt ei ole moneen päivään tehnyt yhtään mieli leipää.
 
Nälkä on jatkuvasti, mutta mitään erityistä ei tee mieli, ei myöskään kuvotuta vielä mikään... Edellisessä raskaudessa lounasaika oli pahin, ei tehnyt mieli syödä mitään... Jospa tässä ei tulisikaan mitään.
 
Ostin lähikaupasta ainoita suolaisia välipalakeksejä mitkä löysin, mutta en olekaan pystynyt edes maistamaan niitä, koska patukan päällä lukee isoilla kirjaimilla "JUUSTO" ja pelkästään se ällöttää :D
 
Vähän alkanut aamupuuro etoa, väkisin syötävä sitä. Pitää parhaiten nälän loitolla.
 
Ei ole vieläkään tullut mitään erityisiä himoja mitään ruokaa kohtaan. Lähes kaikki haisee niin kuvottavalta että tekee mieli pysyä kaukana kaikesta ruuasta.
Aamuksi oon tehnyt nyt smoothieita, johon oon lisännyt kaurahiutaleita, ne saan menemään alas.
Kylmää vettä voisin juoda koko ajan.
 
Mun makuaistille on tapahtunut jotain... Mun lemppariherkku eli Ainon ihana maitosuklaa ei maistu enää miltään! Ihan kamalaa! Tavallaan ehkä hyvä, niin eipä tuu herkuteltua :hilarious:

Viime päivinä on tehnyt hirveästi mieli paahtoleipää. Mulla on kyllä pysynyt vointi nyt hyvänä, kun katon kellosta tarkemmin, että mihin aikaan syön ja millon pitää syödä seuraavan kerran. Syömistä on mukana myös käsilaukussa työmatkoja varten.
 
Vitsi että kahvi haisee pahalle. Ja yleensä tykkään kahvin tuoksusta. En sitä juurikaan juo, mutta piti kyllä miestä käskeä juomaan kahvinsa kauempana.
 
Vaikka plussasinkin aikaisin, niin mulla ehti olla pari itselle epätavallista ruokahimoa, joista aavistelin jo tulevaa plussaa. Ensimmäinen oli sipsit. En syö enkä himoitse yleensä niitä ikinä.:shy:
Onneksi mies on vähän kuin orava sipsiensä kanssa ja jemmailee aina niitä kaappiin, niin pääsin toteuttamaan mielitekoa.:grin Toinen omituinen mieliteko oli riisimurot. Maitoa en oikein osaa käyttää, mutta noissa se maistui ihanan raikkaalta. Onkohan mulla joku kalsiumin puute.:think005
 
Tänään ei maistu kahvi.. todella outoa. Mut erittäin hyvä juttu. Yleensä juon sen 2-3 kuppia päivässä, et jos nyt tippuis pois tai ehkä se 1 kuppi ni ois hyvä.
 
Täälläkään ei enää kahvi maistu. Nyt kolmas päivä, että suurinpiirtein väkisin puolikuppia juon ettei tuu hirvee päänsärky. Oon siis normaalisti kahvin suurkuluttaja. Muistelen, että tyttöjä odottaessa tuli yhtä äkkiä täysstoppi kahvinjuontiin, mutta poikia odottaessa oon pystyny juomaan aamukahvit normaalisti. Joten saas nähdä onko taas tyttö tulossa..
 
Ei ole kuvotuksia mihinkään ruokaan vielä tullut. Esikoista odottaessani aikanaan aamuherkkuni kaurapuuro alkoi ällöttää, jo pelkkä haju sai aikaan yökkäysrefleksin Onneksi vauvan synnyttyä moiset yökkäilyt loppuivat ja aamut ovat alkaneet puurolla taas monta vuotta.
 
Tänään savun haju takasta ja keitetyt kananmunat jääkaapissa sai aikaan yökkäyksen :yuck:

Rasvasen ruuan mieliteko on väistynyt. Viikonloppuna vielä juusto ja runsas voikerros leivällä oli parasta. Nyt syö mieluiten jugurttia ja hedelmiä.

Edellisessä raskaudessa olisin syönyt pelkästään pizzaa jos se ois ollut terveellistä. :grin
 
Takaisin
Top