Himot ja ällötykset

Erilaisia himoja tulee ja menee. Ihan alkuun olin pilttismoothieiden suurkuluttaja, kunnes kyllästyin täysin. Sen jälkeen söin todella paljon ruisleipää, kunnes taas kyllästyin täysin. Jossain vaiheessa meni kolmekin appelsiinia päivässä, nyt ovat nekin jääneet.
Tällä hetkellä voittotuote on itse tehty mehujää, muttei niinkään himon kohteena vaan se tuntuu olevan paras lääke pitämään hormonipäänsärkyä edes hetken loitolla. Jääpalojen imeskelyä en ole vielä kokeillut, kun mehujäätä on niin paljon helpompi annostella. Ja siinä on hieman makuakin.
 
Tänään meinasi laattaa lentää, kun avasin jääkaapin aamulla :wtf: Keitetyt kananmunat, eilinen salaatti ja makaronilaatikko haisivat kyllä aivan järkyttävältä :hilarious:

Viime viikolla oli sama tilanne, kun avasin aamulla spagettikattilan ja aromit oli mulle aivan liikaa :hilarious: Aina miettinyt niitä tarinoita, että raskaana ollessa ei voi enää tyyliin pussata puolisoa, joka on juonut kahvia tai avata roskiskaappia. Nyt ne on täyttä totta! :woot:

Mulla oli jonkinlaisia mielitekoja tässä, kun halusin suolakurkkuja ja voimakassuolaista juustoa paahtiksen päällä. Niitä söin varmaan viikon joka aamu-, väli- ja iltapalalla. Niiden kanssa omenamehua.
 
Mä oon oksentanut melkeen kaiken alku raskauden ajan. Alussa oli helpompi miettiä, et mitä uutta tänään tekisi mieli tai ehkä ennemminkin mikä ruoka vähiten kuvottaa (ja sitten oksentaa:happy093). Mut sit kun on oksentanut kaikkea monta kertaa, niin ei tee kyllä mieli enää yhtään mitään. Onneks ehkä vähän laimentunut tila, mutta ei tee edelleenkään yhtään mitään. Päärynään on ehkä vähiten kammo. :salut
 
Niin hillitön lakritsan- ja salmiakinhimo on nyt vaivannut viime viikkoina että apua. Vesi herahtaa kielelle kun vaan ajatteleekin Lakrisalia, tuorelakua, Halvan salmiakkiruutuja tai tai tai... Ihan kauheeta :woot:
 
Niin hillitön lakritsan- ja salmiakinhimo on nyt vaivannut viime viikkoina että apua. Vesi herahtaa kielelle kun vaan ajatteleekin Lakrisalia, tuorelakua, Halvan salmiakkiruutuja tai tai tai... Ihan kauheeta :woot:

mä oon kyl syöny, muutamia sillon tällön. Ymmärtääkseni sillee se on sallittua..
 
mä oon kyl syöny, muutamia sillon tällön. Ymmärtääkseni sillee se on sallittua..

No söin kans (vähän epähuomiossakin) yksi päivä kun oli sirkusaakkosia kulhollinen töissä, ja yhden pienen lakupatukan myös, kun tuli jonkun verkkokauppaoston kylkiäisenä. Mutta koko ajan vaan tekis mieli!
 
Joo mieli tekis! Fazerin kissasalmiakit vähän auttaa himoon mut tosi vähän :grin

Muutamia näitä sallittuja salmiakkeja löytyy, ootko niitä kokeillu?
 
Joo mieli tekis! Fazerin kissasalmiakit vähän auttaa himoon mut tosi vähän :grin

Muutamia näitä sallittuja salmiakkeja löytyy, ootko niitä kokeillu?

En ole kuullutkaan tällaisista, tarvii heti selvittää!
 
Mäkin samaa tehnyt että syönyt muutaman jos tehnyt mieli ja saattanut useana päivänä peräkkäin tehdä näin, mut sit pitänyt parin viikon taukoa tms, että on pidemmällä aikavälillä satunnaista kuin jatkuvaa. Pitäisi varmaan katsoa noita glykyrritsiinittömiä, mutta monet mitkä tulleet vastaan on jotain ns maustettuja (esim sitruuna salmiakki) kun tykkään nimenomaan syödä ihan salmiakkia itsessään.
 
En ole kuullutkaan tällaisista, tarvii heti selvittää!

Namituvalta löytyy tämmöinen raskauspakkaus

https://namitupa.fi/verkkokauppa/kauppa/salmiakki/raskauspakkaus/

Tuossa on yksi pelkän salmiakin makuinen, eli tuo rakkauspakkaus, missä vadelman ja salmiakin makuisia. Sitä löytyy varmasti jostain marketista, oli meidän yhdessä kihlajaislahjassa. Miehen työkaverit oli koostanut lahjan, jossa erilaisia rakkausaiheisia juttuja, luulen että ne oli Prismasta tai vastaavasta.

Mut ei noi kyl oo niin hyviä ku tavalliset salmiakit. Mutta vie ne pahimman himon pois. Ja jotenki alkaa äklöttää nopeemmin, ei tarvi ku pari karkkia syyä ja riittää. Toi pakkaus on ollut meillä tammikuusta asti, vasta maisteltu paria eriä juttua noista :grin
 
En ole kuullutkaan tällaisista, tarvii heti selvittää!
Joo eli nää on kyl ihan hyviä! Pitää vaan olla tarkkana, että on just tää 70g pussi, edellisessä eripainoisessa oli kuulemma lakritsiuutetta, joka siis on se pahis.
https://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/13344/salta-katten-70-g/

Ja toinen ihan kelpo, mut ei niin hyvä kyl, on tää
https://www.cloetta.fi/tuotteet/makeispussit/mini-tv-mix-suolainen-110g/

Ja sit on tosiaan noi Henskukan mainitsemat Namituvan :) en oo niitä ite viel tilannu
 
Vautsi! Kiitos namisuosituksista :hello2
Hirveä salmiakki- ja lakuhimo, vaikka en normaalisti edes juurikaan syö niitä.
 
Mulle on tullut tietynlaisena himona kananmuna :woot: kun niitä keitän niin saatan syödä useamman putkeen...
 
Joo eli nää on kyl ihan hyviä! Pitää vaan olla tarkkana, että on just tää 70g pussi, edellisessä eripainoisessa oli kuulemma lakritsiuutetta, joka siis on se pahis.
https://www.fazer.fi/tuotteet-ja-asiakaspalvelu/13344/salta-katten-70-g/

Ja toinen ihan kelpo, mut ei niin hyvä kyl, on tää
https://www.cloetta.fi/tuotteet/makeispussit/mini-tv-mix-suolainen-110g/

Ja sit on tosiaan noi Henskukan mainitsemat Namituvan :) en oo niitä ite viel tilannu

Oi kiitos tästä tiedosta! Salta kattenit on hyviä, en ollut tajunnutkaan, että ne on sallittuja! Salmiakkihiirelle päivän pelastuslaughing7

Itse kyllä rakastan namituvan erityisesti passion ja persikkasalmiakkia:Heartpink Rakkaussalmiakki on ihan jees, mutta ei hintansa väärti. Meilläpäin Citymarketeista namituvan tuotteita myydään, mutta prismassa ei.
 
Salta katteneita en ole vielä löytänyt (ruokaostokset Prismasta, siellä ei ole näkynyt + tuskin kuuluu pikkumarkettien valikoimaan) mutta noita tv-mixejä just mussutan tässä! Ei oo tarpeeksi väkeviä mun makuun, mutta tyhjää parempia todellakin.
 
Salta katteneita en ole vielä löytänyt (ruokaostokset Prismasta, siellä ei ole näkynyt + tuskin kuuluu pikkumarkettien valikoimaan) mutta noita tv-mixejä just mussutan tässä! Ei oo tarpeeksi väkeviä mun makuun, mutta tyhjää parempia todellakin.

Löysin Salta katteneita K- marketin valikoimista ja aika pienestä kaupasta jopa. Oisko k-kaupoissa niitä sitten yleisemmin. Tv mix suolaiset tarttuivat myös mukaan. Salta kattenit kieltämättä parempia, mut hyviä noi toisetkin.
 
Löysin Salta katteneita K- marketin valikoimista ja aika pienestä kaupasta jopa. Oisko k-kaupoissa niitä sitten yleisemmin. Tv mix suolaiset tarttuivat myös mukaan. Salta kattenit kieltämättä parempia, mut hyviä noi toisetkin.

Parista K-marketista oon etsinyt kanssa, mutta vissiin valikoimat sitten vaihtelee kauppiaan mukaan? Mutta vielä mä niitä löydän!
 
Joo vaihtelee tosi paljon mistä niitä löytää. Ja sit kun löytää niin kandeeki ostaa koko hylly tyhjäks :grin

Ite oon löytäny vaan k-ryhmän valikoimasta ja joskus pienestä k-marketista, joskus isommasta supermarketista.
 
Takaisin
Top