Himot ja ällötykset

Jännä nähdä kuinka nyt käy, kun edellisissä raskauksia on iskenyt ihan kauhee lihanhimo. Ekassa raskaudessa olin kasvissyöjä, edellisessä vegaani ja edelleen. Mutta oon päätynyt syömään lihaa, kun oon aatellu, että en sit vissiin kasvisruuasta saa jotain oleellista ravintoaineita tarpeeksi.
 
Mulle on himoksi muodostunut nähtävästi kananmunat :biggrin niitäkään ihan rajatonta määrää sopisi syödä, niin koittanut vähän hillitä.
Hajuaisti terävöitynyt entisestään ja kahvi haisee suoraan sanottuna kuselta. En itse kahvia juo, mutta miehelle sitä välillä keitän nenääni nyrpistellen :sick009
 
Mä jo tuolla ruoka-topicissa sivusinkin miten vaikeeta on olla juomatta kahvia. Toisena cola, jota en normaalisti edes juo.. :joyful:

Mutta noin niinkun muuten tuntuu olevan tosi haastavaa ylipäätään saada syödyksi mitään, paitsi yöllä, jolloin heikotus ja nälkä iskee samanaikasesti.
 
Mehua kuluu! :biggrin Appelsiinimehu ja greippimehu, selkeästi kirpeänkarvaat maut miellyttää. Eilen vetäisin paketillisen kalapuikkoja, ne maistui niin hyviltä ja tekis mieli lisäääää... Huomenna kalapuikkokaupoille..?
 
Kaikki raikas on ihanaa ja kahvia en oo enää pystyny juomaan. Ekassa raskaudessa oli sama Pitää myös muistaa syödä säännöllisesti tai paha olo menee sietämättömäksi.
 
Kirpeät maistuu esim. mandariini ja suomalaiset kirpsakat omenat. Appelsiini mehu toimii myös hyvin.

Näiden lisäksi välillä rasvaisen ruuan himotusta esim. pizza tai ranskikset ja majo.

Onneksi kuitenkin suurimmaksi osaksi kaikki terveellinen maistuu :grin

Mulla myös sama mitä muut jo aiemmin sanoi, että mitään makeita herkkuja ei tee mieli (karkkia tms.). Mikä on kyllä jännä :grin kun yleensä niitä kyllä tekee välillä mieli.

Tänään oli eka päivä, kun hajut tuntui vähän voimakkailta, niin sitä kautta saattoi tulla jostain tuoksusta tai ruuasta ällötys.
 
Mäkin tuun komppaamaan muutes tota, ettei tee herkkuja mieli. Tosi jännä! :grin
 
Mullakaan ei tee yhtään mieli herkkuja! :grin Jäätelötkin on saanut olla rauhassa pakastimessa :laughing002
 
Samalla linjalla; jopa tän sokerihiiren on helppo pysyä ruokavaliossaan, kun ei tee makeaa mieli. Mun B&J -jäätelönkin annoin tytön ja miehen tuhottavaksi oman jumpan ajaksi. :joyful:

Eilen kahvi jotenkin kärysi todella voimakkaalle - jopa pahalle. Pienen kupin kuitenkin join, koska muuten olisi tullut liikaa ihmettelyä. Sanoin kotona miehelle, että jos en tietäisi olevani raskaana, olisin viimeistään tuolloin sen kyllä tajunnut.
 
Mullakaan ei tee sokeria mieli ja oon kyllä tosiaan normaalisti kaiken makean perään! Mikään ei erityisesti ällötä tai mitään tee niin mieli. Nälkä on kyllä jatkuvasti.
 
Mä oon aina tykännyt mm. suklaasta ja jogurtista, mutta nyt kumpikaan ei maistu yhtään :yuck: Tänään yritin kiireessä syödä välipalaksi yhden suklaapatukan ja pitkin hampain meni alas.
 
Tänään (6+0) on tehnyt hirmusesti mieli smoothieta ekaa kertaa. Tuttu himo ensimmäisestä raskaudesta.
 
6+1 ja kahvi tökkii :yuck: Esikoisen raskaudessa kahvi jäi kokonaan pois, katotaan miten käy nyt :grinlempparijogurtti maistui aamulla ihan ylimakealta myös.
 
Minulla myös on kahvi jäänyt kokonaan pois. Töissä saa onneksi kahviautomaatista myös kaakaota! Lähinnä syy kyllä on paha närästys, joka tuntuu alkavan pelkästä hajusta.
 
Sipsit tökkii... Suklaa tökkii.. Yleensä tykkään näin vklopun kunniaksi popsia. Myös yleisesti kaikki ruoka mutta menee kyllä alas hyvin. Smoothiet on aamun pelastus ja ne maistuu
 
Mä oon yleensä kauhee sokeripossu mutta nyt ku oon syöny makeeta niin alkaa tökkiä nii että jopa saattaa seuraavalleki päivälle jäädä ja tätä ei mulla käy ikinä! Kahvi myös ällöttää maku ja haju. Himoina ollu tuoremehut ja purkitettuja punajuuria oli pakko ostaa :p
 
No nyt se tapahtui! Oon nimittäin tähän asti juonut kahvia ihan mielellään, hyvältä on maistunut, mutta tällaiselle kahviaddiktille toisaalta vähentäminen on ollut yllättävän helppoa eli jotain se kehokin on jo kertonut.

Mutta eilen! Olin nukkunut aika huonosti ja kaadoin kuppiin oikein "paljon" kahvia. Eli pari desiä, jolloin mahdolliselle iltapäiväkahville jäisi vain yksi desi. :woot: Ja kahvi tuoksuikin ihan hyvältä ja normaalilta. Sitten otin hörpyn ja samantien ihan kamala kuvotuksen aalto - vaikka muuten aamulla ei ollut pahoinvointia lainkaan. Kahvi meni samantien viemäriin eikä tullut enää loppupäivästä testattua. Jäi niin jotenkin epämiellyttävänä mieleen tuo kokemus, että tämän aamun aloitin suosiolla teellä. Ja ei näköjään ole kahvipäänsärkyä tai mitään kummempia oloja tästä kahvittomuudesta. Yllättävän kivutonta!
 
Mun ainoa ällötys tähän mennessä on selkeesti kananmuna. Ennen oon syönyt lähes päivittäin, mutta nyt tekee tosi tiukkaa ja jääkin vielä huono olo kananmunan syömisen jälkeen. Myös paistetun kananmunan haju on järkyttävä.. (ennen oon tykännyt)
Tää toinen ei varsinaisesti oo ruoka, mutta siis puhtaat matot ja mäntysuovan tuoksu! :wtf: En meinannut pystyä oleen kotona, kun joka huoneessa haisee toi karsee mäntysuopa. Että pitikin pestä matot! o_O
 
Takaisin
Top