Himot ja ällötykset

Mulla ei tee mieli oikeastaan yhtään mitään, nyt tullu syömisestä semmosta, että "syön koska ei voi ilmankaan olla". Ainoa ällötys on leikkeleet tai lihatuotteet ylipäätään. Kahvi ei ällötä, maistuu hyvältä yms, mutta oksennan sen silti lähes samantien joten jätin senkin pois.

Ainut himo on jäätee, eka kerran raskausaikoina heräsin viime yönä siihen että tekee ihan järjettömästi mieli jääteetä. Ja jääteetä oon juonut viimeksi varmaan 10 vuotta sitten, enkä silloinkaan oikeen tykänny siitä :grin
 
Täällä iski nyt himo kylmiin pasta salaatteihin, joten hyödynnetään se kerran maistuu. Lämmin ruoka tökkii pahasti edelleen. Ainut ongelma on ettei oikein tee mieli mitään lihaa ja juustoista saa aika tarkkaan katsoa mitä syö, joten proteiinin saanti tulee melkeinpä pelkästään maitorahkasta.
 
Mun tekis niin mieli syödä salaa samiakkia ja lakuja. Ihan pitää keskittyä ajattelemaan muuta :D
 
Täällä iski nyt himo kylmiin pasta salaatteihin, joten hyödynnetään se kerran maistuu. Lämmin ruoka tökkii pahasti edelleen. Ainut ongelma on ettei oikein tee mieli mitään lihaa ja juustoista saa aika tarkkaan katsoa mitä syö, joten proteiinin saanti tulee melkeinpä pelkästään maitorahkasta.

Mäkin oon vetänyt hirveet määrät pastasalaattia, niin hyvää!
Eiks sulle menis esim palkokasvit tms niin saisit proteiinia?
 
Mäkin oon vetänyt hirveet määrät pastasalaattia, niin hyvää!
Eiks sulle menis esim palkokasvit tms niin saisit proteiinia?
Joo tykkään kyllä niistä, mutta vatsa ei kestä suuria määriä. Nytkin tuntuu että ilmaa kertyy ja tekee olon aika tukalaksi :grin
 
Mulla ei tee mieli oikeastaan yhtään mitään, nyt tullu syömisestä semmosta, että "syön koska ei voi ilmankaan olla". Ainoa ällötys on leikkeleet tai lihatuotteet ylipäätään. Kahvi ei ällötä, maistuu hyvältä yms, mutta oksennan sen silti lähes samantien joten jätin senkin pois.

Ainut himo on jäätee, eka kerran raskausaikoina heräsin viime yönä siihen että tekee ihan järjettömästi mieli jääteetä. Ja jääteetä oon juonut viimeksi varmaan 10 vuotta sitten, enkä silloinkaan oikeen tykänny siitä :grin

Mulla kans ainoa ällötys on leikkeleet. Oon ennen niitä syöny paljonkin mutta ihan puistattaa ku näkeekin paketin:hungover: Liha muuten kyllä maistuu.

Varsinaisia himoja ei oo mutta kaikkia raikkaita hedelmiä ja kasviksia tekee mieli:)
 
Täällä myös himona peruna ihan kaikissa muodoissa, normaalisti en syö sitä kovin usein. Laitoin uunilohen kanssa samaan vuokaan perunoita kerman kanssa lohkoina ja voi että oli hyvää, vaikka lohi ei maistunutkaan.
 
Mulla tää ei oo varsinainen mieliteko eikä ällötys, mutta makaronilaatikko maistuu jopa siedettävälle. Ennen ollut inhokkiruoka mitä oon tehny harvakseltaan miehen toiveesta :laughing002
 
Mulla ei ole enää oikein mitään ruokahimoja eikä -ällötyksiä. Kahvikin on alkanut maistumaan taas, tosin sen juontia rajoitan kyllä. Aiemmin oli pakko saada ruisleipää, sitten omenia.
 
Eilen teki pitkästä aikaa mieli Batterya. Olen siis ollut energiajuomien suurkuluttaja jo pitkään, raskaus- ja imetysaikana en ole juonut niitä (kahviakaan en ole koskaan juonut), mutta muuten tölkki-kaksi päivässä. Ja ahh, kun eilen tuli sellainen olo, että kun yhden kylmän Batteryn saisi. Plussatestin jälkeen en ole yhtäkään juonut, onhan ne sellaista myrkkyä.

Ällötyksiin voin laskea sushin. Sitä olen normaalisti syönyt useamman kerran viikossa, mutta nyt raskausaikana meinasin oksentaa ajaessani, kun kaveri söi sushia autossa. Miten joku sellainen, mitä yleensä himoitsee, voikin olla niin ällöttävää? Ihan hassua.
 
Minustakin hassua että jotain josta aikaisemmin on tykännyt ja nauttinut (kuten suklaa ja kaakao), ei suin surminkaan nyt voi nautiskella, vaan se saa inhon väristyksiä aikaan...
 
Minustakin hassua että jotain josta aikaisemmin on tykännyt ja nauttinut (kuten suklaa ja kaakao), ei suin surminkaan nyt voi nautiskella, vaan se saa inhon väristyksiä aikaan...

Mä en taas ikinä juo kaakaoo ja nyt vetelen melkeen päivittäin :grin mut tuo suklaa tökkii myös, en tajua miten kun sitä taas normisti syön päivittäin:wideyed:
 
Mä himoitsen makaronia. En oo ikinä kauheasti tykänny mistään makaronilaatikosta, mutta nyt pitää kerran viikossa sitä tehdä. :hilarious:
 
Käy ostaan niitä Namipajan salmiakkeja, joissa ei oo sitä glytseriiniä (tai jotain sinnepäin:grin) Ihan mahdottoman hyviä!

Mun pitänee myös lähteä nettikauppaostoksille, pakko saada salmiakkia!

Mulla menee myös suklaata päivittäin, murheen päivä oli kun se pääsi kerran loppumaan... Noin muuten täälläkin tuoreet jutut saa veden kielelle, nyt myös omena, ja sushi on alkanut ällöttää, mikä on todella hämmentävää kyllä. Ihan parasta kun töissä on tarjolla joka päivä lautasmallin mukainen ruoka-annos, en ole ikinä ennen syönyt pelkkää vihersalaattia näin suurella innolla. Siinä kyljessä maistuu mikä vaan hyvältä, paitsi nakkikastike, iki-inhokkini.
 
Mun tekee mieli kaikkea "kiellettyä", kuten sushia, lakritsia, salmiakkia. Yksikin päivä vaan tuijotin netissä kuvia sushista silmänruoaksi :D
 
Mulla tekee mieli kans kiellettyjä asioita, salmiakki on kyllä number one, lasten karkkipusseista jää aina salmiakit syömättä niin... Ja toinen on graavilohi... Miten lie, jos sitä ei osta vaan ite graavaa niin voiko sitä jouluna syyä?
 
Takaisin
Top