Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Aika usein tekee mieli thairuokaa, mut ehkä se johtuu siitä etten oo sitä saanut vielä kertaakaan tän raskauden aikana :bored: ei vaan oo jaksanut lähteä minnekään hakemaan kun ihan normi kauppareissu jo vie kaikki voimat. Yhen kerran söin kiinalaista.
 
Rakastan itse thairuokaa, parasta mitä tiedän. Luin ton sun viestin ja aloin miettii, et oispa ihanaa saada. Yhtäkkiä alkoi oikein ajastuskin thairuuasta alkoi ällöttää :hilarious:
 
Kahteen vuoteen en ole maitoa juonut, mutta nyt se maistuu ihan taivaalliselta :p
 
Kirsikkatomaatit on niin hyviä, oon ostanu ja syöny niitä jo vaikka kuinka paljon. Ne on semmosta mitä tekee mieli syödä, ja sellaista ruokaa missä on tomaattia. Ja ällöttää ja inhottaa ruoka jota oon tässä kuvotuksessani kerran syönyt, siis ei toista kertaa maistu, vaan ajatus ällöttää.
 
Paistopisteen lihapiirakoita on tehnyt pari kertaa älyttömästi mieli! :woot: Normaalisti en koskaan niitä syö.
 
Mulla ei oo ollut mitään himoja ainakaan vielä. Odottelin tätä oiretta, mutta ei näy ei kuulu - ainakaan vielä. Kasviksia, hedelmiä, maitoa ja mehua on tehnyt mieli, mutta en koe jotenkin niitäkään semmoiseksi "himoksi", vaan ehkä vaan motivaatio syödä hyvin ja sisällyttää esimerkiksi kasviksia ruokavalioon on noussut. :)
 
En voi himoksi kutsua, mutta ainoa mikä ei tee pahaa syödä on oikeastaan karjalanpiirakat voilla ja juustolla. Ja niitä meneekin paketti tolkulla :hilarious: ja tuoremehut ja jugurtti myös semmoisia mitkä menee alas vaikka olisi pahoinvointia
 
Tänään oli pakko saada kaupan valmis italian salaattia. Nyt mies hakemassa kaupasta mulle jotain kirpeää mehua. Ei tee yhtään mieli mitään makeaa ja kaikki liha ällöttää taas, salaatissa meni kinkunpalat hyvin alas. Muutaman päivän lihat maistui, mutta ei enää.
Kirpeitä omenoita on tullut tällä viikolla syötyä 2kg :p
 
Tänään oli pakko saada kaupan valmis italian salaattia. Nyt mies hakemassa kaupasta mulle jotain kirpeää mehua. Ei tee yhtään mieli mitään makeaa ja kaikki liha ällöttää taas, salaatissa meni kinkunpalat hyvin alas. Muutaman päivän lihat maistui, mutta ei enää.
Kirpeitä omenoita on tullut tällä viikolla syötyä 2kg :p
Hyvä ku sanoit omenasta, ostin niitä nälissäni/himoissani/kuvotuksissani pussillisen yks päivä ja meinasin unohtaa et niitä on vielä jääkaapissa. Puolalaisia Ida Red omenoita
 
Minulla monet makeat, miedonmakuiset ja pehmeät ruuat lisää ällötystä, mausteiset ja/tai rapsakat ruuat maistuu paremmin.. :grin:wacky:
 
Kahteen vuoteen en ole maitoa juonut, mutta nyt se maistuu ihan taivaalliselta :p

Mulla on sama! Mies nauro et juon enemmän maitoo kun lapset. Ja Vichy :p

Suolakurkkua ja punajuuria etikassa teki mieli yhtenä päivänä. Oli siis pakko tehdä ruokaa, johon nuo sopii. Kirpeät vihreät omenat oli himona, mut kun niitä tuotiin ne ällötti. Ananasta ja kirsikkatomaatteja mussuttaisin koko ajan.
 
Olen ollut pitkälti kasvissyöjä monta vuotta, mutta nyt ei mene mikään ns. lihan tai maidon korvike alas. Kaurajuoma ällöttää, vaikka normaalisti sitä menee litra päivässä.

Vastaavasti lihaa, maitoa ja juustoa tekee mieli koko ajan. Tasapainon vuoksi varmaan myös kaikki marjat maistuisi. Sellaisella ruokavaliolla voisin nyt elää - hirveästi marjoja, maitoa, lihaa tai kalaa (ja riisiä/pastaa), ja sitten tietysti keksejä.

Mulla omena on sellainen, että tekee mieli, mutta sitten kun näkee, niin ällöttää :D onneksi oman pihan omput on nyt alkaneet maistua. Kirpeä on täälläkin suosikkimaku tällä hetkellä!
 
Liiankin monet asiat ällöttää, esim nakkikastikkeen nakit :'D omenat on täälläki suurta herkkua!

Pyrin vaan syömään sitä mikä maistuu edes vähänkään, suolakeksit on kans aika hyviä, etenkin aamuisin kun ällötys pahimmillaan.
 
Vichyä täälläkin menee, eikä kelpaa mitkään pirkan pullot vaikka yleensä meenkin halvemman perässä. Ja miniluumutomaatit! Muutenkin kaikki makeat mutta raikkaat asiat eli hedelmät ja marjat lähinnä :Heartred
 
Oli aivan pakko saada kanakeittoa ja sitten kun sain sen valmiiksi ajatuskin kanasta ällöttikin niin paljon, etten pystynyt edes maistamaan kanaa. Kaikki muu kyllä siinä maistui. Alkaa vaan raejuusto ja maitorahka proteiinien lähteenä tympimään pikkuhiljaa.
 
Takaisin
Top