Himot ja ällötykset

Johan maistui kylmä vesimeloni aamupalalla hyvältä! :p
Ruisleipää ja mehua myös otin, mutta silti on vähän heikko olo :wtf:

Hihi, mies oli tehny aamulla juuresmuusia ja lohta. Päädyin kuitenkin suklaavanukkaaseen:grin. Sitä juuresmuusia sekoittaessa nous oksu kurkkuun niin skippasin suosiolla.

No niin! Nyt löytyi jotain, jota tekee mieli. Nimittäin Jungle Juicen Pink Panther -smoothie. Kävelin tänään Jungle Juicen ohi ja kun kävi edes mielessä, että tuota voisi tehdä mieli, päätin katsoa tekeekö mieli vielä siinäkin vaiheessa kun se on kädessä. Oletin, että se olisi aivan liian makeaa ja oksu käy heti, mutta ehei, ensimmäinen kolmannes pienestä mukista oli täydellistä taivasta, sen jälkeen vielä pari kulausta kunnes vatsa rupesi muistuttelemaan olemassaolostaan, ja loput piti jättää myöhempään. Mutta hyvä tieto, näitä pitää jatkossakin ostaa, vaikka kalliita ovatkin. Edes joku maistuu hyvältä.

Mun tekee mieli syödä vain herkkuja. En saa mitään terveellistä alas! Ja oon ennen tätä raskautta syönyt ihan superterveellisesti. Mä en tajua :D Ei tee edes vauvalle hyvää tällainen. Toki pakotan itseni syömään terveellisiäkin juttuja, mutta aina sitä sortuu... ja ennen raskautta tosiaan kerran viikossa joku yksi herkku.

Vähän sama täällä, vaihtelee tosi paljon kyllä nyt. :facepalm: Mutta ennen raskautta söin paljon terveellisemmin

Mun on tehnyt nyt tosi usein mieli salsaa :grin on tullut sitten aika monena päivänä tortilloja syötyä kun ei viitsi purkista vetää salsaa pelkiltään ja saapa jotain ruokaa syötyä kunnolla. Olen kyllä aina tykännyt salsasta ja tortilloista, mutta nyt himoan niitä usein.

Jännä kyllä miten vaihtelee melkein päivittäin yökötykset ja mieliteot.

Kaikki salaatit ja tavalliset kotiruuat mitä normaalisti tykkään syödä etoo ja kaikki suolainen hiilaripitoinen ruoka + makeat herkut himottaa... Miehen hengitys haisee pahemmin kuin koskaan, varsinkin jos on valkosipulia syönyt. Lääkäri sanoi, että kannattaa syödä sitä mitä tekee mieli siihen asti että pahoinvointi helpottaa, muttei tässä ihan överiksi kyllä uskalla vetää :grin

Mä en pysty syömään samaa ruokaa kahtena päivänä. Jos tänään tekee jotain mieli, huomenna se oksettaa. Tosi kiva, ku oon tottunut tekemään ison satsin ruokaa ettei tarvi koko aika kokata. :inpain: No oon kaikki ylijäämäruuat heittänyt pakkaseen, jos joskus tekis sit mieli.

Kannattaa tarkkailla painoa. Jos paino putoaa, niin sitten syö niin paljon kuin vain kykenee. Minä olen syönyt niin paljon kuin olen pystynyt, niitä (epäterveellisiä) ruokia mitä voin, tuntuu, että nyt ainakin tulee painoa takaisin, mutta ei, tippuu edelleen. Pitäisi syödä vieläkin enemmän.

Mulla tippunut 4kg painoa. Mut on ylipainoa, että on varaakin tiputtaa. Oon kyllä aika lailla syönyt sitä mitä tekee mieli ja juonut esim laimeeta mehua vaikka normaalisti en mehuja juo. Esikoisen raskaudessa oli sama homma ja vasta puolenvälin jälkeen alkoi ruoka vähän paremmin maistumaan.

Painon putoaminen alkuraskaudessahan ei ole vaarallista. Aineenvaihdunta kun vilkastuu alkuun niin on jopa ihan normaalia :happy:

Painon putoaminen alkuraskaudessahan ei ole vaarallista. Aineenvaihdunta kun vilkastuu alkuun niin on jopa ihan normaalia :happy:
Totta, jos ei liian nopeasti tipu, ja jos on ylipainoa.

Minä tarkistelin juuri tarkemmin tuota painoani, ja viimeisen kolmen viikon aikana on nyt tippunut 7 kg. Tuo vauhti pitäisi kyllä saada pysähtymään tai edes hidastumaan. Tänä aamuna olin varma, että nyt varmaan hidastuu, mutta ei, 1 kg vähemmän kuin eilen aamulla.

Täällä myös paino vain putoaa, mikään ei oikein maistu/pysy sisällä.

Mä ehkä huolestuisin silti siitä painon putoomisesta siinä vaiheessa jos olo alkaa menemään todella heikoksi tmv.. Kehoon kun mahtuu paljon jo ihan pelkkää nestettäkin :joyful:

Mä ehkä huolestuisin silti siitä painon putoomisesta siinä vaiheessa jos olo alkaa menemään todella heikoksi tmv.. Kehoon kun mahtuu paljon jo ihan pelkkää nestettäkin :joyful:

Näinpä! Kyllä tulee oloa tarkkailtua ja herkästi ottaa yhteys neuvolaan/ terkkaan jos kovin huonoksi menee.
On kyllä hurja miten voikin tehdä näin pahaa!

Joo, sen vuoksi kävin maanantaina lääkärissä, kun oli niin onneton olo eikä mikään pysynyt alhaalla. Lääkärin ohjeet pitäytyä vain niissä ruoissa, jotka eivät tule ylös, olivatpa ne mitä tahansa, ja syödä vain todella vähän kerralla mutta usein, ovat auttaneet, joten nyt ei ole niin surkea olo, vaikka paino edelleen putoaakin.

Veikkaan, että osa tuota surkeaa oloa johtui siitä, etten saanut syötyä riittävästi tai olin vähän kuivunut, ja siinä kohtaa saa syödä todella varovasti, että mikään pysyy sisällä.

Mulla saiskin paino nyt tippua tässä kohtaa, ja melkein ihmetyttää kun ei oo tippunut, ehkä jopa vähän noussut. Luultavasti siihen tosin vaikuttaa turvotus ja ummetus. :banghead:

Oon vähän samaa mieltä tosta, että mieliteoilla kroppa koittaa ehkä saada jotain tarvitsemiaan aineksia. Mulle on nyt maistunut poikkeuksellisen hyvin kaikki kuitupitoinen, ja samoin veden juominen on tuntunut hyvältä idealta. Normaalisti siis juon ihan liian vähän, mutta nyt vesi maistuu.

Miksi, voi miksi ei homma voi toimia niin, että kun jotain hyvää löytyy, voisi sitä sitten syödä tai juoda mahan täyteen ja sitten olisi hyvä olo. Ostin illalla toisen Pink Pantherin, ja ilmeisesti join kerralla kaksi kulausta liikaa, koska sen jälkeen oksetti koko loppuillan, enkä voi edes ajatella juovani sitä enää. :smiley-angry017:sad015

Kyllä mäkin uskon, että (tiettyyn rajaan asti) himot kertoo tarpeesta, mutta tää yleinen roskaruuan himo on vähän epäilyttävää :hilarious: Voihan se tietysti olla tuo suola, kun muakin huippaa aika helposti tällä hetkellä o_O

Takaisin