Himot ja ällötykset

Mä haluisin itkee. Muut syö kaikkea raikasta, esim hedelmiä... Meil on jokavuotinen juttu,et Brunoja haetaan kilotolkulla ja tänävuonna mä en pysty niitä syömään. Ei vaan maistu hyvältä, nousee samantomien oksennus. :'( Mä en myöskää pystynyt tänään syömään sitä ihanaa maksakastiketta,jota nyt oon himoinnut jo jonku aikaa. Mun mies on siis afgaani ja heillä on maksa melko yleinen elementti ruokalistalla. Haettiin aamulla naudan maksa ja hän sitä täällä monta tuntia laittoi ja hääräs ja ku ruoka oli valmis, se haju vaan ällötti mua. Se iski heti vastaan ku tultiin isompien kans puistosta takasin. Ekaks juoksujalkaa vessaan,talloen meidän koira matkalla ja sit ihmettelemään ääneen et anteeks mut mikä täällä haisee raadolle. Toinen katto mua hetken ihmeissään ja sanoi et nii,mä tein sulle sitä maksakastiketta. Oikeesti meinasin heittäytyä lattialle ja vetää itkupotkuraivarit kun halusin syödä sitä,mut se haju oli aivan hirveä! Omenat haisee mullalle,banaani haisee pahalle,sellaselle imelälle, leipäpussit pitää olla visusti suljettuina ja kahvipaketin sisältä tulee nii pistävö haju et melkein silmist alkaa vedet valumaan ku sen avaa. Silti,kahvi ja maito menevät alas, samaten vesi, mut vaan huoneenlämpöisenä ja niin et siinä on minttua joukos. Suklaata ei pysty edes ajattelemaan ja riisin keittäminen on kiellettyä jos mä olen kotona,koska se haju ei vaan ole mistään kotosin. Aamuinen kaurapuuro lasten lautasilla houkutteli,mut vaan aromisuolan kans. :D Hitto et mä oon vaikee tapaus.

Meillä taitaa jäädä kaikki joulumakeiset ja muut syömättä täysin. Mies ei juurikaan välitä, ja minä joka yleensä herkkupajatson on tyhjentänyt, en vaan pysty syödä mitään makeaa! Täytyy laittaa konvehtirasiat kiertoon kun käydään kavereilla kyläilemässä :wink

Colaa olen pystyny juoda lasin-kaksi ja se on tuntunut hyvältä vaihtelulta veden latkimiselle (kauhee jano koko ajan!). En kauheasti perusta hiilihapollisista - onko kenelläkään hyviä ideoita muusta juotavasta tavallisen hanaveden lisäksi? Vai pitäisikö vaan jääkaapittaa vettä sitruuna/limelohkoilla tms, niin saa vähän makua o_O

Itelle menee vesi mis on kokonainen iso mintun oksa. Siis sellane koko kannun mittainen lehtineen päivineen. Se on ainaki raikasta ja samalla riittävän mietoa maultaan. ;)

Mä haluisin itkee. Muut syö kaikkea raikasta, esim hedelmiä... Meil on jokavuotinen juttu,et Brunoja haetaan kilotolkulla ja tänävuonna mä en pysty niitä syömään. Ei vaan maistu hyvältä, nousee samantomien oksennus. :'( Mä en myöskää pystynyt tänään syömään sitä ihanaa maksakastiketta,jota nyt oon himoinnut jo jonku aikaa. Mun mies on siis afgaani ja heillä on maksa melko yleinen elementti ruokalistalla. Haettiin aamulla naudan maksa ja hän sitä täällä monta tuntia laittoi ja hääräs ja ku ruoka oli valmis, se haju vaan ällötti mua. Se iski heti vastaan ku tultiin isompien kans puistosta takasin. Ekaks juoksujalkaa vessaan,talloen meidän koira matkalla ja sit ihmettelemään ääneen et anteeks mut mikä täällä haisee raadolle. Toinen katto mua hetken ihmeissään ja sanoi et nii,mä tein sulle sitä maksakastiketta. Oikeesti meinasin heittäytyä lattialle ja vetää itkupotkuraivarit kun halusin syödä sitä,mut se haju oli aivan hirveä! Omenat haisee mullalle,banaani haisee pahalle,sellaselle imelälle, leipäpussit pitää olla visusti suljettuina ja kahvipaketin sisältä tulee nii pistävö haju et melkein silmist alkaa vedet valumaan ku sen avaa. Silti,kahvi ja maito menevät alas, samaten vesi, mut vaan huoneenlämpöisenä ja niin et siinä on minttua joukos. Suklaata ei pysty edes ajattelemaan ja riisin keittäminen on kiellettyä jos mä olen kotona,koska se haju ei vaan ole mistään kotosin. Aamuinen kaurapuuro lasten lautasilla houkutteli,mut vaan aromisuolan kans. :D Hitto et mä oon vaikee tapaus.

Mutta maksahan on muutenkin ehdottomasti kiellettyjen listalla..
Mulla himottanut monta päivää kovat jauhosisustaiset pääkallosalmiakit. En ees tiijjä mistä sekin tuli mieleen kun todella harvoin oon irttareista niitä ostanut, hyvä jos edes kerran vuodessa.
Eilen ku oli kiukkupäivä niin mies treeneistä tullessa toi pikkiriikkisen pussin pehmeitä pääkallosalmiakkeja. Ei tehnyt edes mieli makeaa mutta niitä pari söin ja vähän suklaata niin hyi olkoon mikä olo! Taitaa olla karkkilakko kokonaan, yök! Toivottavasti pysyis sitten vielä synnytyksenkin jälkeen ettei tarttis palata mussutuselämään :yuck:

Mulla on ihan hirvee makeanhimo :rolleyes: karkkia menis vaikka kuinka ja eilen oli pakko saada daim-jäätelöä. Mies oli jo kauppareissulta palaamassa, mutta käänty takasi hakemaan rouvalle jäätelöä :D Tuli kyllä kinuskijäätelön kans takasi ja hyvin varovasti näytti paketin, että kelpaako :D Kelpashan se, mutta daim-jätskiä on edelleen pakko saada :D
Aamuyöstä taas niin kamala nälkä, että nyt oli jo pakko nousta syömään. Juotavat jogurtit on aivan must! Vaikkei nyt vielä mitään erityistä pahoinvointia ole ollutkaan.. :rolleyes:

Ai kamala, kun sain aamunaurut. laughing7 Miulla on siis afgaaninvinttikoiria ja niitä sanotaan afgaaneiksi niin meinasin vetää teet nenään, kun tietysti ajattelin automaattisesti siulle tuollaisen koiran kainaloon. :biggrin

Ai kamala, kun sain aamunaurut. laughing7 Miulla on siis afgaaninvinttikoiria ja niitä sanotaan afgaaneiksi niin meinasin vetää teet nenään, kun tietysti ajattelin automaattisesti siulle tuollaisen koiran kainaloon. :biggrin

No hitto, välil vois kyl muuten miettiä miten tuosta siipasta puhun. :smiley-ashamed008:excited001å:laughing025

Mutta maksahan on muutenkin ehdottomasti kiellettyjen listalla..
Mulla himottanut monta päivää kovat jauhosisustaiset pääkallosalmiakit. En ees tiijjä mistä sekin tuli mieleen kun todella harvoin oon irttareista niitä ostanut, hyvä jos edes kerran vuodessa.
Eilen ku oli kiukkupäivä niin mies treeneistä tullessa toi pikkiriikkisen pussin pehmeitä pääkallosalmiakkeja. Ei tehnyt edes mieli makeaa mutta niitä pari söin ja vähän suklaata niin hyi olkoon mikä olo! Taitaa olla karkkilakko kokonaan, yök! Toivottavasti pysyis sitten vielä synnytyksenkin jälkeen ettei tarttis palata mussutuselämään :yuck:

Mä oon sellane tyyppi, et en mä kyl ihan pilkuntarkkaan todellakaa ala noudattamaan mitää ruokavaliota. Kivittäkää tai ymmärtäkää,oma on valintanne. Kaikkea syön kohtuudella, koska yhtenä vuotena sanotaan et ei saa syödä tätä ja toisena vuotena saaki syödä taas. Eli käytän maalaisjärkeä ja omaa pääkoppaa täs asias pitkälti. Toki nuo juustot ja kypsentämättömät elintarvikkeet on eri asia, mut muuten syön mitä mieli tekee, mut kohtuudella. :)

Tietenkin pitää maalaisjärkeä käyttää ja jokainen tekee omat valintansa ja kuuntelee intuitiotaan :) en minäkään pilkun tarkkaan noudata suosituksia, mutta vaikka rakastan esim maksalaatikkoa niin sitä a-vitamiini-riskiä en aio uhmata. Mutta niinkuin sanottua, kaikki ollaan erilaisia ja päätetään omista asioista. :happy:

Mä huomaan nyt ottavani iisimmin, kuin esikoista odottaessa. Radin pelossa aloin syödä tosi fiksusti, ja vältin kirjaimellisesti kaikkea mitä tolla eviran listalla on. Nyt oon jo kahdesti syönyt pastöroitua vuohenjuustoa, joka on vielä pannulla kypsennetty. Eli siis ei mitään ongelmaa, edes Eviran mukaan, mutta esikoista oottaessa en olisi voinut katsoa juustoon päinkään. Silloin join kans puolivälissä raskautta n.1dl energiajuomaa ja pidin sitä tosi hurjana temppuna. :rolleyes:

En meinaa toki nytkään alkaa popsimaan multaisia porkkanoita tai syömään jäisiä puolalaisia pakastemarjoja, mutta ehkä otan vähän iisimmin!

Himoitsen ruisleipää! Ja kun asun ulkomailla niin ei kunnon suomalaista ruisleipää noin vain saa. Mutta nyt äiti on tulossa tänne pariksi viikoksi ja lupasi että puolet matkalaukusta on täynnä ruisleipää:Heartred:Heartred ja sitten tonnikalaa tekee mieli.

Ja esikoisen aikana vedin kauheasti salmiakkia ja nyt kai siinä on rajoituksia? Eli kyllä yritän noudattaa suosituksia mutta jos välillä otan salmiakkia muutaman niin en usko sen haittaavan. Tässäkin tietty eri maissa eri suositukset, eihän täällä tiedetä mitään salmiakista niin ei oo kieltojakaan:hilarious:

Mulla ei ollut esikoisen raskaudesta mitään himoja / ällötyksiä, eikä ole tästäkään.. Oon kummallinen :grin ei mitään oireita/himoja/ällötyksiä, maha vaan kasvoi :grin

Esikoisessa oli hienoinen tonnikalahimo, mutta aika huomaamaton, eikä oikeastaan muita himoja. Mitään ruokaa ei hirveästi tehnyt mieli, ja sen takia laihduin esikoista odottaessa 13 kg.

Nyt on alkanut tuo sama ruokahalun menetys, tosin vielä ei ole tullut edes tuota tonnikalahimonpoikastakaan.

Mulla oli viimeksi himona peruna :hilarious: perunaa kaikissa muodoissa oli saatava. Coca Cola zero maistu myös turhanki hyvin. Saa nähä tuleeko nyt mitään.

Kaikki muu etoo, paitsi hedelmät ja mäkkärin ranskanperunat, enkä muuta sitten tänään oo ees yrittänyt syödä. Tässäpä hieno ruokavalio! :rolleyes:

Mulla ei ole ollut varsinaisia himoja vielä, mutta tänään alkoi sylkirauhaset tuottolinjalle, kun mietin kasvisSubia chilimajoneesilla ja suurella määrällä jalapenoja! Nam! :wacky:

Koirat sai tänään maustamattomia kanasuikaleita ja en oo tienny, että ihan pelkkä raaka kana voi haista noin hirveälle :yuck: Siis mua yököttää jo tästä kirjoittaminenkin :yuck: :hilarious:

Mullakaan ei mitään hirveen erityisiä himoja ole, mutta kaikki raikas tuntuu hyvältä: klementiinit, viinirypäleet, mustikkarahkapirtelö, salaatti, jne. Felixin amerikkalaiset suolakurkut on myös ollut toivelistalla jo jonkun aikaa, mutta aina unohdan ostaa niitä! Jouluruoat ällöttää, mutta en kyllä muutenkaan ole laatikoiden ja kinkun kova ystävä, vaan ennenkin menny enemmän kala/juustolinjalla (nyt niidenkin kanssa piti vähän soveltaa).

Eilen kaupassa kaikki, jopa jauhohylly, haisi niin pahalle että piti pitää nenästä kiinni :D

Mulla ei myös mitään erityisiä himoja ole, mutta eniten tekee mieli syödä kaikkea raikasta. :)Kissan ja koiran ruokien hajut ällöttää, kun niitä eläimille annan.

Takaisin