Himot ja ällötykset

Vuohenjuustonhimoiset muuten: minä vetelin juuri eilen vuohenjuustosalaattia niin, että ostin ihanaa chevreä, jonka leikkasin sentin viipaleiksi ja ruskistin molemmin puolin pannulla öljyssä oikein kunnolla. Ajattelisin, että on ihan turvallinen tapa nauttia sitä raskauden aikana, kunhan viipaleet todella kuumentuvat oikein kunnolla myös sisältä. Jos himo kohdistuu nimenomaan ”raakana” nautittavaan vuohenjuustoon, niin silloin ei tuostakaan tietysti mitään apua ole.
 
Ainakin sulla on varsin terveellinen himo. :grin

Minun tekee mieli appelsiineja ja kaikkea raikasta ja... valmisnuudeleita. o_O En ole kovin herkästi antanut tälle jälkimmäiselle himolle valtaa, koska ne nyt ovat melkoisen epäterveellisiä maustepusseiseen, mutta jonain rankkana työpäivänä olen palkinnut itseni kananmakuisilla nuudeleilla. :brb:

Mullakin on välillä tehnyt mieli maman kananuudeita. Yleensä en niitä syö eikä edes tee mieli. Nyt oon pari kertaa syönyt ku on muutenkin ollut sen verran pahoinvointia, et oikein mitään ei tee mieli. Pitää sit syödä jotain jos uppoaa :D
 
Mulla on mennyt kyllä tää alkuraskaus tosi epäterveellisesti syöden koska pahoinvoinnin keskeltä ei ole juuri muuta tehnyt mieli kuin hamppareita :smiley-ashamed008 nekin tosin on tullut usein lopuksi ylös. Töissä onneksi tulee syötyä monipuolisesti ja terveellisesti lounasta. Kalaa olen syönyt hävettävän vähän.
 
Mulla on kyllä niin epäterveelliset himot.. suklaa, lihapiirakat, hampurilaiset ym kaikki rasvainen :hungry: oon kyllä antanut himolle vallan ja lähes joka päivä tulee syötyä jotain epäterveellistä kun niin järjettömästi tekee mieli.

Onneksi limpparia ei tee yhtään mieli, juomana lähinnä vaan vesi, että edes jotain hyvääkin :grin
 
Mullakin on välillä tehnyt mieli maman kananuudeita. Yleensä en niitä syö eikä edes tee mieli. Nyt oon pari kertaa syönyt ku on muutenkin ollut sen verran pahoinvointia, et oikein mitään ei tee mieli. Pitää sit syödä jotain jos uppoaa :D

Sama juttu, syön todella harvoin pikanuudeleita yleensä, nyt niitä tekisi mieli monta kertaa viikossa. :wideyed: Minulla ei onneksi ole ollut kovin pahaa pahoinvointia tässä raskaudessa, esikoisesta oli enemmän. Tai siis kuvottaahan tässä harva se hetki, mutta oksentanut en ole ja syömään pystyn lähes kaikkea. Olen syönyt todella orjallisesti max. kahden tunnin välein, jos yhtään pidemmäksi venähtää väli niin sitten tulee kyllä todella huono olo.
 
Mulle taas ei oikein vesi maistu. Nyt sentään pystyn sitä edes välillä juomaan, kun pari viikkoa sit ei menny oikein yhtään. Tosin pitää juoda vähän kerralla vaikka olis jano, koska muuten alkaa yököttää.
 
Raskauden alusta asti on tehnyt todella paljon mieli appelsiineja, joten niitä menee nyt aika runsaasti. Enkä malta odottaa, että veriappelsiinit tulevat kauppoihin! Appelsiinihan sisältää muuten hedelmäksi yllättävän paljon kalsiumia, joten kiva lisä siihenkin tarpeeseen. :)
 
Raskauden alusta asti on tehnyt todella paljon mieli appelsiineja, joten niitä menee nyt aika runsaasti. Enkä malta odottaa, että veriappelsiinit tulevat kauppoihin! Appelsiinihan sisältää muuten hedelmäksi yllättävän paljon kalsiumia, joten kiva lisä siihenkin tarpeeseen. :)

Mulla on joka talvi veriappelsiinihimo (ja annan himolleni sumeilematta vallan :D), joten niitä odotan minäkin! :)
 
Mulla ei oo niinkään ilmestyny himoja, mutta tosi paljon on pudonnut ruokia inhokkilistalle / että ei vaan yksinkertasesti tee yhtään mieli / pelkkä ajatus ällöttää mm.
Paistettu/keitetty kananmuna, Pekoni, Broileri, Makkara/nakit (pelkkä haju :wtf:), Ruisleipä, SUKLAA!?!
Ja oikeestaan kaikki kotiruuat ajatuksena ällöttää.
Aika turhauttavaa käydä kaupassa kun mitään ei tee mieli.
Paitsi salmiakkia kamalasti. Joka päivä. Joka tunti.
Oonkin sortunut tänä aikana kaks kertaa ostamaan värillisiä turkinpippureita vaikka ei saiskaan. Aika hyvin oon kuitenkin onnistunut tästä ainoosta himostani kieltäytymään:sorry:
 
Ihan alussa himotti ranskalaiset ja suolakurkku, nykyään tekee jatkuvasti mieli maissia ja omenoita. Yhdessä vaiheessa kahvin haju sai miltei oksentamaan, mutta sitä kesti onneksi vain pari viikkoa. Kahvin juonti kyllä vähentyi tuon jälkeen huomattavasti, ei vaan tee mieli.
 
Ihan ukko tossa naureskeli mulle yhtenä iltana ku väsäsin ihan perusvihreää salaattia itelleni illalla puol ykstosta.. Seuraks piti tietty saada ukkokin ottaan iltapalaailtapalaa. Mut mun eväät oli kyl paremmat ku ukon. edellisessä raskaudessa mun teki mieli kamalasti maustekurkkuja ja appelsiineja.. Nyt ei pysty lähestymään kumpaakaan.. Ja jauhelihan näkeminen saa jo yökkörefleksin päälle, niin sitte ku sitä pitäs vielä ruuaksi asti laittaa, niin ei kiitos..
 
Voisin syödä hedelmiä pelkästään. Ja salmiakkia. Lämpimät ruuät ällöttää, eikä kaapissa tietenkään koskaan sitä mitä voisi ajatella syövänsä. Nuudelit tosin menee (:
 
Mulla on ällötyksen aiheuttaja myös jauheliha, mies saa sen paistaa ja itse syön sitten jotain muuta. Himon kohteena ovat:Banaanit, mandariinit, karjalanpiirakat ja fitness murot :)
 
Himon kohde on vaihtunut ja se on salaatti ja keitetyt kananmunat :D ja iltapalaksi saatava. Ja jos kananmunien kypsyys ei oo täydellinen nii alan itkeä ja koko iltapala on pilalla :D
 
Mulla on muuten myös himona salaatti tietyllä kastikkeella: oliiviöljyä, seesaminsiemenöljyä, viinietikkaa, kuivattua basilikaa, mustapippuria ja ripaus hunajaa. Luojan kiitos tuosta tykkää myös mies ja lapsi, tätä kun on syöty meillä nyt melkein viikon päivät joka päivä ruokailujen ohessa. :p
 
Mulla ei oo niinkään ilmestyny himoja, mutta tosi paljon on pudonnut ruokia inhokkilistalle / että ei vaan yksinkertasesti tee yhtään mieli / pelkkä ajatus ällöttää mm.
Paistettu/keitetty kananmuna, Pekoni, Broileri, Makkara/nakit (pelkkä haju :wtf:), Ruisleipä, SUKLAA!?!
Ja oikeestaan kaikki kotiruuat ajatuksena ällöttää.
Aika turhauttavaa käydä kaupassa kun mitään ei tee mieli.
Paitsi salmiakkia kamalasti. Joka päivä. Joka tunti.
Oonkin sortunut tänä aikana kaks kertaa ostamaan värillisiä turkinpippureita vaikka ei saiskaan. Aika hyvin oon kuitenkin onnistunut tästä ainoosta himostani kieltäytymään:sorry:

Error: Mitä ihmettä, ihan täysin samat oksetukset ja himot ku mulla :D Paitsi turkinpippuri mustana :D
 
Takaisin
Top