Himot ja ällötykset

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Onkos muilla alkanu löytyy mielitekoja? Tai ruokia? Vahvimpana on ollut kylmät perunat chilimajoneesilla. Ja pitää olla kylmät, jääkaapista otetut :D Ja muutenkin tekee mieli sellaista hiukan tulista ruokaa koko ajan.
 
Jostain syystä ei tee mieli yhtään syödä lihaa, vaikka sekasyöjä olenkin. Nyt on sama ko viime raskaudessa, et on ihan selkee et mitä pitäis syödä tai tehdä ruoaksi :D
 
Mua ällöttää valkosipuli :D Viimeks oli ihan sama. Mies tykkää valkosipulista ja söis sitä paljon mut mua yököttää se haju :sad001
 
Ja oon ite kyllä tykänny aina valkosipulista mutta raskausaikana se ei maistu yhtään ja hajukin yököttää. Miehelle oon sanonu, että jos vähentäis valkosipulin käyttöä :D
 
Mä oon pääsääntösesti kasvissyöjä mutta nyt oon himoinnu leikkelettä, kananmunia ja toissapäivänä oli pakko mennä ostaan kebabia :D
 
Mä oon pääsääntösesti kasvissyöjä mutta nyt oon himoinnu leikkelettä, kananmunia ja toissapäivänä oli pakko mennä ostaan kebabia :D

Haha :D just tämä mullakin oli viime raskaudessa, teki mieli lihaa aina lämpimällä ruualla. Muuten ei kyllä yhtään :wink
 
Jostain syystä ei tee mieli yhtään syödä lihaa, vaikka sekasyöjä olenkin. Nyt on sama ko viime raskaudessa, et on ihan selkee et mitä pitäis syödä tai tehdä ruoaksi :D

Mulla sama. Eilen yökötyin porsaanlihasta oikein huolella, ja päätin et sitä ei hetkeen syödä. Tänään kun käytiin kaupassa niin teki sit mieli kanaa, mut kotona kun pääsin niitä paistelemaan pannulla, niin hyi kamala sitä hirvittävää hajua, sitä iljettävää olomuotoa, koko ällötystä, yök yök! :yuck::grumpy:
 
Mä uskaltauduin syömään kanaa ja viel liekkisiipiä kaks kappaletta nii eiköhän törkee närästys alkanu heti ja sai miettiä kupliiko ne ylös asti :sad001 meni kyll noi kieltolistalle samantien
 
Mä en voi syödä yhtään tulista ruokaa nyt, koska mullakin alkaa närästys heti. Illalla ei tehny mieli mitään joten iltapala jäi syömättä. Taitaa enteillä pahoinvoinnin alkamista...
 
Mulla tekee mieli just kaikkea chilimajoneesia tms. Mutta noi liekkisiivet tais olla liikaa. Tänä aamuna sit saikin käydä pönttöö halailee :sad001
 
Mulla ei oo vielä mitään tiettyä, paitsi sitruunaomenoita tekee mieli melkein joka ilta :D Ei oo aiemmissa kahdessa raskaudessa ollu oikeestaan mitään ni nyt tässä joskus pelkkä ajatus jostain ruuasta alkaa närästämään :O Ehkä siks raikkaat ruuat on mieleen.. Vielä kun osais pysyä siinä ni oishan se hyvä :D
 
Minä se vaan himoitsen ruokaa ympäri vuorokauden. Siis oikeaa kotitekoista ruokaa: lihaa, pottua ja kasviksia. Kaikista suurin ällötys on ollu työkaverin hengityksessä haiseva nortti :hungover: Saa vatsan heittämään volttia.
 
Mullakin suolainen maistuu paremmin. Vähän väliä tulee syötyä jotain ettei pahoinvointi iske.
 
Tänään alkoi tehdä hirveästi mieli salmiakkia vaikka olen yrittänyt olla ilman. Ehkä ihan vähän ostin :D
 
Sama täälläkin, että kaikki raikas maistuu, iltasin napostelen kurkkua, tomaattia ja paprikaa. Mut välillä tulee niin kova mielihalu johonkin tiettyyn ruokaan, ettei sitten mikään muu meinaa maistua. Mekin kun ostetaan aina viikon safkat kerralla ja sit ei yhtäkkiä teekkää mieli niitä ruokia :D
 
Takaisin
Top