Himot ja ällötykset

No mutta eikös sikiön makuaisti ala kehittyä jo todella ajoissa ja maistaa lapsivedestä ainakin kaikki vahvemmat maut. Itse en kyllä suoraan tuohon usko, mutta varmasti voi vaikuttaa siihen tykkääkö lapsi juuri noista vahvemmista mauista.
 
Voihan tuo pitää paikkansa, syön itse tosi monipuolisesti(paitsi nyt alussa) ja meillä lapset syövät tosi monipuolisesti ja melko ennakkoluulottomasti. Jostain syystä kaikilla tullut stoppi lämpimiin kasviksiin 2-4-vuotiaina, mutta sitten taas alkanut maistua kaikki kun sitkeästi ollaan tarjottu kaikkea.

Mun oma äiti syönyt aina melko monipuolisesti, koulutukseltaan opettaja, joten syönyt siis kouluruokaa :) En ole ikinä nirsoillut, mut mun sisarukset taas ovat. Samoja ruokia ja sama kasvatus meillä on ollut, että mikä lie muu vaikuttaa sitten. Mun pikkuveli oli aivan lellitty ja hänelle tehtiin omia ruokia, jos joku yhteinen ei miellyttänyt ja arvatenkin hän on se nirsoin ja syö lähinnä eineksiä ja noutoruokaa...
 
Minulla on himo paistettuun ja kunnolla maustettuun jauhelihaan :hilarious: mutta sitten taas raaka ällöttää niin mies tuota joutuu paistamaan minulle. Tämän pahoinvoinnin keskellä koittaa syödä edes jotain mikä pysyy sisällä niin tuosta on tullut hyvää iltapalaa. Edelleenkään aamupäivällä tai päivällä ei voi syödä kun hedelmiä tai jotain raikasta, mutta illalla tulee yleensä pari tuntia vähän parempaa oloa ja silloin voi syödä vähän enemmän.
 
Mä en edellisessä alkuraskaudessa voinut edes tehdä ruokaa. Eniten ällötti nimenomaan jauhelihan paistaminen. Onneks nyt ei oo sitä ongelmaa ollut, enemmänkin laiskuus. :|
 
Mua väsyttää välillä niin tautisen paljon, että se tuntuu täälläkin olevan suurin ongelma :D Teen aina pariksi päiväksi ruuan kerralla, mut välillä kyllä tekee tiukkaa tehdä jotain ruokaa, mitä ehkä alkuviikosta ajatteli pystyvänsä syömään, mutta loppuviikosta ei enää millään! Paistetut kasvikset ja liha menee aina varmasti alas, joten jos ei sama sapuska uppoa kuin muilla, niin syön itse sit omaa pöperöä. Miellä on aina pakastimessa monta kiloa erilaisia kasviksia, niin on varaa mistä valita.
 
Mulla tuli vähän ennen plussaa hirvee himo maksamakkaraan ja värikkäisiin turkinpippureihin [emoji16] Tänään oli pakko saaha hernekeittoa, eilen Hesen kana-ateria [emoji23] Himot vaihtelee kyllä ihan jatkuvasti, ja oikeestaan kaikki mitä ei tee mieli niin sitten oksettaa..
 
Mun tehny koko viikon mieli kunnon mättöpizzaa. Tänään sit oli se päivä, kun pizzan kävin kotiuttamassa. Kylläpä maistui hyvälle! Melkein itku pääsi kun oli niin taivaallisen hyvää :grin
 
Täällä himot vaihtuu päivittäin :D varmaan sekin vaikuttaa, kun melkein kaikki ällöttää tai etoo vieläkin, nii sit kun saa kerran päivässä sen olon et jotai tekee mieli, nii sit siihen iskee pakkomielle. :rolleyes: nytkin kun luin tätä keskustelua ja oli puhetta perunamuusista. Hirvee himo iski. Ihan pakko saada, ja lihapullia kans. Jaja karamellisoitua sipulia. Apua. Haluan heti :D
 
Mulla kans vähän himot vaihtelee. Nyt tällä hetkellä himoitsen porkkanoita, mikä ei onneks oo sieltä huonommasta päästä ruokahimoja. Samoin omenat ja appelsiinit maistuu, vielä vaan kun alkais kunnolla appelsiinien kausi.. viime raskaudessa oli kans omput ja appelsiinit kovassa huudossa. Ja sit tietty aina ja ikuisesti - ranskalaiset! Eikä mitään uunissa paistettuja vaan kunnon uppopaistetut ja runsaasti suolatut kiitos. Ja myös ne vihreät pepperonit!
 
Minä ainaki aijon nuita suolalohia syyä jouluna, ehkä vähä kuiten rajottaa.. mut on niitä ennenki voinu syyä eikä niistä oo mittää tullu. Salmiakkia voi syyä jos osaa pitää rajan. Jos syöt sillon tällön yhen, ei oo väliks, mut jos syöt rasiallisen viikossa on jo ihan liikaa. Jostaki luin, et 3 pastillia kärsii syyä päivässä..
 
Minulla himot on tällä hetkellä myös vähän päivästä ja pahoinvoinnista kiinni. Välillä himoitsee kaikkea suolaista ja rasvaista ja välillä taas raikasta ja kevyttä. Mies on ihmeissään kun ei edellisessä raskaudessa juuri tarvinnut minun takia mitään tuoda, mutta nyt saa ravata kaupassa yhtenään :)
 
Pitäs saada ranskalaisia kunnon kuorrutuksella perunamaustetta :wacky: eilen viimeks syötiin, mut ei selvästi riittäny...
 
Kyllä ne vaihtelee niin ettei perässä pysy:wideyed: välillä himoitsen kaikkea missä on mansikkaa, välillä tekee mieli perunamuussia, kunnon kastikkeella. Välillä ällöttää kaikki, varsinkin kanaruoat :hungover: hyh. Jo pelkkä ajatus kuvottaa:yuck:. Välillä vaikea löytää mitään syötävää mitä saisi alas, hyvin vaikea vaihe tämä pahoinvoinnin/ jatkuvan kuvotuksen kanssa eläminen:eek:
 
Tänään tuli hirveä mieli Mäkkärin euron juustoja :laughing002 Mietin että onkohan huomenna käytävä ostamassa :grin Nyt sitten äsken iltalenkillä tuoksuttelin että jossain taloudessa on selvästi pizzapäivä, niin ihan hirveästi alkoi tehdä mieli sitten pizzaa :rolleyes: Näitä "rasvamättö"himoja mulla ei vielä ole ollutkaan, vaan hedelmät ym. raikkaat on maistuneet parhaiten.
 
Vieläköhän niitä nacho-hampurilaisia saa mäkkäriltä, tuli vaan tuosta salainensydämen viestistä mieleen, että haluan semmosen :P
 
Mä heräsin viime yönä ihan yhtäkkiä outoon oloo. Sit se iski, pakko saada Tupla patukka! Siitä sit haaveilinkin koko aamuyön, ei auta kun suunnata patukkakaupoille ennen töitä :hilarious:Viikonloppuna tein suurta herkkuani, kasvissosekeittoa. Maistoin sitä, ja totesin et ei pysty. Ihan kamalaa! Nyt sitä on pakkasessa iso satsi pakastettuna, ja ällöttää ajatuskin. Täytynee syöttää se muille :grin ei mulla esikoisesta ollut mitään himoja, paitsi lähigrillin makkaraperunat, joten tää on ihan kummallista :grin
 
Keltainen kuu, minulla myös viime viikonloppuna iski hirveä himo tupla patukkaan ja pistin miehen niitä tuomaan :grin
 
Käytiin tänään kiinalaisessa lounaalla. Olisin niin paljon halunnu syödä sen niitten sushi pöydän tyhjäks, mut tyydyin muutamaan kurkulla ja kypsällä kalalla täytettyyn.
 
Takaisin
Top