Himot ja ällötykset

Jos on yli 35 vee, niin joutuuko automaattisesti sokerirasitustestiin? Mun mummolla oli diabetes. Unohdin neuvolasta kysellä. Muutama viikko sitten olisin oksentanut ajatuksestakin juoda lämmintä makeaa nestettä. Nyt on jo parempi tilanne. Tosin edelleen nälkäisenä saattaa tulla huono olo. Syöminen on päivän kohokohta!

Pitäis joutua kun etkö sä ollutkin ensisynnyttäjä? Mutta se on vasta rv 25-28 jos ei oo erityisen suurta muuta riskiä. Onko sun mummolla ollut ykkös vai kakkostyypin diabetes?

Jos on yli 35 vee, niin joutuuko automaattisesti sokerirasitustestiin? Mun mummolla oli diabetes. Unohdin neuvolasta kysellä. Muutama viikko sitten olisin oksentanut ajatuksestakin juoda lämmintä makeaa nestettä. Nyt on jo parempi tilanne. Tosin edelleen nälkäisenä saattaa tulla huono olo. Syöminen on päivän kohokohta!

Mulle se tarjoiltiin viimeksi kylmänä ja vadelmanmakuisena. Meni ihan helposti alas kun maistu liian makealle tripille :) Että oli helpompaa kun olin pelännyt...

Pahoinvointi jo alkaa helpottamaan joten pahoja ällötyksiä ei enäö ole paitsi kahvi.. :D ruoka maistuu, etenkin savustettu kirjolohi ja perunamuusi tai bataatti.

Pitäis joutua kun etkö sä ollutkin ensisynnyttäjä? Mutta se on vasta rv 25-28 jos ei oo erityisen suurta muuta riskiä. Onko sun mummolla ollut ykkös vai kakkostyypin diabetes?

Joo, oon ensisynnyttäjä. Mummolla oli kakkostyypin diabetes ja itse asiassa mun tädillä on ollu raskausajan diabetes. Joudun siis todennäköisesti siihen testiin. Mä haluan kans kylmää ja vadelmanmakuista testilientä! :hungry:

Mullakaan ei eka käynnillä puhuttu mitään sokerirasituksesta vaikka tiedän että siihen joudun, kyllä ne ehtii siitä vielä sulle mainita :-D

Mä oon joka raskaudessa joutunut useamman kerran sokerirasitukseen (ekassa raskaudessa oli yksi arvo koholla), ja taas pitäisi käydä kohta. Mun mielestä se koe ei ole yhtään niin paha kuin usein väitetään. Se neste uppoo mulla ainakin ihan hyvin kun on paaston jälkeen aina kamala nälkä ja jano, ja näin töissäkäyvänä kahden lapsen äitinä on oikeastaan aika mukavaa istuskella itsekseen labrassa kaksi tuntia lueskellen. Verikokeen otosta en vaan oikein tykkää ja tietty tulokset jännittää nytkin.

Mulle esikon kohalla juotettiin lämmintä kokiksen makusta paksua litkua. Ihan hyvin meni alas, mut ois se kylmänä ollu parempaa. Eniten ällötti se paksuus vaikka samahan se on jos juo vaikka soppaa tai smoothieta. Nyt en ole voinu vielä pahoin voinnin takia mennä. Tänään 14+4.

Takaisin