Himot ja ällötykset

Onhan tämä jännää aikaa! Mä taas normaalisti syön paljon karkkia mutta nyt ei tee ollenkaan mieli, jotenkin kroppa huutaa oikeaa ruokaa [emoji23] Hedelmiä ja kaikkea raikasta tekee paljon mieli, mutta liha ei oikein maistu, ainoastaan pienissä määrin. Kana ällöttää jostain syystä todella paljon.
 
Mulla oli Nauris pitkään sama, mut nyt pari viikkoa on tehnyt niin järjettömästi mieli ihan kaikkea mikä ei vaa missään nimessä oo terveellistä et ihan jo ahistaa... :sad001
Tänään 11+3
 
Mun pitää syödä kahden tunnin välein tai muuten tulee huono olo. Voi luoja, mikä nesteturvotus näistä hormooneista ja syömisestä on tullut!

Paras ja terveellisin himo iski tänään: blenderiin jäisiä mansikoita, maitorahkaa ja maitoa. Siitä tuli sellainen jääkylmä ja kuohkea mansikkamaitovaahto. Se oli ihanaa!
 
Mun pitää syödä kahden tunnin välein tai muuten tulee huono olo. Voi luoja, mikä nesteturvotus näistä hormooneista ja syömisestä on tullut!

Paras ja terveellisin himo iski tänään: blenderiin jäisiä mansikoita, maitorahkaa ja maitoa. Siitä tuli sellainen jääkylmä ja kuohkea mansikkamaitovaahto. Se oli ihanaa!

Hei kiitos, nyt mullekin iski himo jäisiin mansikoihin. Ostin eilen tuoreita vadelmia ja voi että ne oli hyviä! Nyt pitää kyllä saada noita mansikoita! En malta odottaa kesän marjakojuja, mä oon siellä aina vakioasiakas ja herneitäkin ostan joka viikko :)
 
Nykyinen peruskauppalistani on kokonaisuudessaan seuraavanlainen:
"mehua, hedelmää, mehujäätä".
Pahoinvointi on ollut voimakasta ja minunkin on pitänyt syödä parin tunnin välein, ja ainoastaan nämä asiat kiinnostaisivat päiväsaikaan. Syön kyllä muutakin, mutta aika innotonta se on.
Iltaisin keho sitten jossain vaiheessa tuumaa, että nyt sopisi saada kunnon ruokaa, ja nyt sairauslomalla ollessani olen ajoittain yökokkaillut. Lihaa, pastaa, pitsaa, vokkivihanneksia... Yksi yöhimotus oli miilunpolttajan spagetti, kevyt pikku iltapala.

Alkuviikoilla uhmasin kohtaloa ja söin sekä lakritsia että salmiakkia.
Himoitsin myös monta päivää tavallisten mehujäiden sijasta kermamehujäitä, creamsicles, joita sitten lopulta tein ja söin, enkä voi enää edes ajatella saamatta kuvotuskohtausta.
Entisenä kahviaddiktina ihmettelen kuinka moisen myrkyn juomisesta on joskus kyennyt nauttimaan.

Aika ajoin oksettaa myös, kun yrittää käyttää kännykkää. Kai se yhteen pieneen ruutuun tuijottaminen aiheuttaa pahoinvoinnin.
Ja monta kertaa hampaita pestessä on meinannut laatta lentää. Riittää kun edes kuvittelee sylkisen hammastahnavaahdon suuhun :depressed:
 
Oisko jollain vinkata mistä löytyisi kovia karkkeja, joita saa syödä? Himo on ihan älytön ja kaikissa kovissa karkeissa joita oon löytänyt, on salmiakkia :banghead: Muutenkin en tajua, kun yleensä himoitsen suklaata mutta nyt kuolaan jatkuvasti lakun ja salmiakin perään.
 
Mulle iski himo ruisleipään jossa on päällä juustoa, suolakurkkua ja perunasalaattia. Varmaan tämä(kin) vaihtuu kohta ällötykseksi ja tilalle tulee uusi himotus. :hungry:
 
Mun teki yks päivä ihan hirveästi mieli mun äidin tekemää ruokaa. Itse asiassa saatoin jopa tirauttaa asiasta muutaman kyyneleen :grin asutaan siis ulkomailla joten äidin ruokien eteen ei olekaan tosta noin vaan pääsyä
 
Mulla tänään uponnut vaan sulkaa, hedelmäkarkit ja sipsit... :rolleyes: Voisin mennä neuvolaan esimerkiksi miten ei tulisi syödä :grin Eipä tässä mitään voi muuta kuin syödä sitä mitä pystyy. Ei ole kumminkaan mitenkään tervellistä yrittää syödä terveellistä ruokaa ja oksennella sitten sitä.:cool:
 
Mulla on yhdistelmä noista monista. Tulee pikkusen huono olo, jos on nälkä. Yleensä oon kauhee karkkihiiri, mutta nyt ei tee mieli oikein mitään makeita herkkuja. Mutta ruokaa voisin syödä koko ajan ja joka päivä tekee mieli mm. ranskiksia, pitsaa, hampurilaista tms. Ehkä kerran viikossa oon syöny jotain roskaruokaa, vaikka normaalisti en juuri syö sellaisia.
 
Itseäni on hieman ihmetyttänyt, kun tässä raskaudessa ei ole ollut oikein mitään superällötyksiä tai himoja. Esikoista odottaesaani himoitsin sitruunaa, mutta tällä kertaa ei ole oikein mitään himoja.
 
Mulla alkoi viime raskaudessa himot sitten vasta jossain puolessa välissä. Siksi se onkin outoa kun nyt on ties mitä himoja :grin
 
Mun kurkku-tomaatti-hedelmät ruokavalioon on tullut pari uutta jäsentä! Nykyisin voin syödä myös jäisiä puolukoita ja keitettyjä kananmunia! Voi apua miten hyviä noi munat mun mielestä nyt onkaan. :happy:
 
Se niistä himoista. Ei voi syödä vaikka himottais roskaruoka ja kaikki epäterveellinen. Tänään tuli tulokset sokerirasituksesta ja raskausdiabeteshän sieltä tuli tuomioksi :sad001 osasin kyllä odottaa kun ekassa raskaudessa oli kans, mutta kyllä tää taas pahalta tuntuu. Nyt sitten kaikki herkut loppuajaksi pois. Lautasmallin mukaan pitää syödä 3h välein että sokerit pysyy kunnossa.

Onko kohtalotovereita? Muillahan ei vielä edes sokerirasitusta ole ollut kun se tulee myöhemmin, mutta mulla se otettiin jo nyt kun oli ekassa raskaudessa myös.
 
Voi AnniPanni, ikävää. :sad001

Mulla sokerirasitus ens viikolla, otetaan nyt vko 12-16 välillä eka ja sit toinen myöhemmin olikohan vko 26-30. Sukurasituksen vuoksi tutkitaan kahdesti. Ois ollu aika jo tänään, mut juuri sairastetun vatsataudin vuoksi siirsin aikaa. Jotenkin ajatus sen litkun juomisesta ei nyt oikein tuntunut hyvältä. Vähän pelottaa, et kuinka itsellekin käy.
 
Tsemppiä Piipero! Toivotaan että sulla ei tätä inhotusta oo. Onko kuitenkin eka lapsi sulla kyseessä?

Tosin viime raskauden jälkeen olin kiitollinen että mulla oli todettu se radi. Koska se opetti syömään kunnolla ja terveellisesti. Olin viikko synnytyksestä paljon hoikempi ku ennen raskautta, kun tuli loppuraskaudesta katottua mitä laitto suuhun :) viimeksi pysy sokerit kuosissa pelkällä ruokavaliolla, toivotaan että tälläkin kertaa.
 
Sokerirasituskoe ensi viikolla itselläkin edessä. Esikoista odottaessa hoitohenkilökunta kummasteli, kun minulla ei ollut ongelmia sokerien kanssa, vaikka olen ylipainoinen. Myös tällä kertaa jo ensikäynnillä neuvolan hoitaja hämmästeli ettei minulla ole tai ainakin odotusaikana ollut diabetestä. No, nyt sitten olen varma, että tällä kertaa se sitten puhkeaa, kun toinen kerta. Tai oikeastaan kolmas, kun viime syksynä ehdin sokerirasituksessa käydä ennen km ja silloin kaikki arvot oli ok.
 
Kiitti! Juu, esikoista odotellaan ja sukurasitteen vuoksi tosiaan joudun jo nyt testeihin. Muutoin en ns. riskiryhmiin kuulu. Hyvä, et tutkiivat, ei siinä, vihaan vaan neuloja niin se on varmaan tuon kokeen ikävin puoli olla neulatyynynä.

Toivotaan, et pelkkä ruokavalio riittäis sulla tälläkin kertaa. :) Eihän se lautasmallin mukaan syöminen muutoinkaan varmasti pahasta olisi.
 
Mun on alkanut tekemään mieli pihviä ja kokolihaa ylipäätään. En ole aiemmin ollut mikään kova lihansyöjä. Enemmän olen aina tykännyt kanasta. Nyt houkuttaa kyllä myös kasvisruuat. Sitten hedelmiä tekee mieli ja appelsiinimehua. Ylempänä joku mainitsi mehujäätelöt ja jäiset marjat. Voi luoja kun alkoi tekemään mieli. Pakko käydä huomenna kaupassa ostamassa. :)
 
Takaisin
Top