Himoja ja ällötyksiä

Voi joulu, sitä odotan vähintäänkin niin paljon, kuin tän muksun syntymää! Ja nimenomaan noitten ruokajuttujen takia, kinkkua, perunaa, mätiä, sipulia ja smetanaa. Oli juuri puhetta kaverin kanssa joulusta ja sanoin, että kuinka onnellinen voikaan olla siitä, että raskaus sijoittui täydellisesti tähän vuoteen, niin ettei se pilannut yhtään joulua noiden ruokaongelmien takia. Turhamaistako, pah :biggrin

Ollaan miehen kanssa tehty sopimus, että synnytyksen jälkeen kotiutumisen yhteydessä mies hakee Hanko Sushista maailman parhaat sushit, joita on tehnyt ihan sikana mieli, mutta niissä olevan mädin vuoksi on pitänyt jättää syömättä. Joku tylsä äiti-ihminen tosin taisi pilata vähän fiiliksia sanomalla, ettei imetysaikanakaan saisi syödä noita "riskielintarvikkeita". Mitäs sanoo arvon raati, onko tosissaan niin?

Mä olen syönyt sushia raskausaikanakin :oops: Itse en todellakaan aijo enää syömisiä tarkkailla "kiellettyjen" osalta synnytyksen jälkeen. Ymmärrän, että häviävän pieni listeriariski on AINA olemassa, kun syö raakaa kalaa, mutta eihän se aikuisen terveyttä vaaranna, jos listeria sattuisi tulemaan, lähinnä ikäväähän se olisi. Todennäköisyys listerialle on taas olemattoman pieni. Listeriabakteeri ei tietääkseni tartu äidinmaidon välityksellä? Muutenhan edelleen kaikki raat tuotteet, juustot ym. olisi edelleen "kielettyjen listalla" jossain imetysoppaissa

Varmaan se mielipide on aika paljon kiinni ihmisestäkin keneltä sattuu kysymään, jotkut on suorastaan hysteerisen tarkkoja mitä saa ja mitä ei saa syödä ja perustellaan just sillä että että jossain LUKEE että on kielletty. Itse olen syönyt huoletta raskausaikana salaattijuustoa vaikka ei muka saisikaan, mutta koska suomalaiset maitotuotteet on pastöroituja en ole nähny tuossa mitään vaaraa. Samoin oman isäni laittamaa graavilohta olen syönyt, koska se on satavarmasti tuoretta ja hyvää.
Minäkin olen siinä uskossa, ettei listeria tartu äidinmaidon välityksellä.

Itsellä on tässä ihan viime päivinä alkanut aamukahvi vähän tökkimään, mitä ei ole aiemmin tapahtunut. Onkohan TÄMÄ nyt merkki..? Muita merkkejä kun on suorastaan lähes olemattomasti... :/

Ollaan miehen kanssa tehty sopimus, että synnytyksen jälkeen kotiutumisen yhteydessä mies hakee Hanko Sushista maailman parhaat sushit, joita on tehnyt ihan sikana mieli, mutta niissä olevan mädin vuoksi on pitänyt jättää syömättä. Joku tylsä äiti-ihminen tosin taisi pilata vähän fiiliksia sanomalla, ettei imetysaikanakaan saisi syödä noita "riskielintarvikkeita". Mitäs sanoo arvon raati, onko tosissaan niin?

Mä kävin elokuussa suomessa ollessani Hanko Sushissa kaksi kertaa syömässä lohisushia, toisella kerralla rullassa oli siinä päällä vähän mätiä. Olen kuullut useammalta, että ovat käyneet siellä raskaana ja puhuin myös kokin kanssa ja hän sanoi ettei heidän lohi ole vakuumipakattua, vaan ihan tuoretta, ja että hänen vaimonsa kävi useasti siellä syömässä raskaana ollessaan. Totta tai ei, mutta en usko että alkaisi pokkana valehtelemaan selkeästi raskaana olevalle lounasruuhkana. Lisäksi kun jättää merilevät pois (vaikka söin pari sellaista rullaa myös...), niin mielestäni ei ongelmaa. Varsinkaan kun raskaus on edennyt niin pitkälle eikä vauva enää tee muuta kun kerää massaa, niin en näe siinä ongelmaa (toki kaikki tyylillään ja omalla riskillä kuten aina). Ja voin sanoa, oli niin taivaallisen hyvää.. huh!! (Mies veti kyllä herneen nenään kun kerroin...) Ja ihan varmaan vedän sushia sitten jos ja kun imetän!

En oo ite viittiny ottaa mitään riskiä ton sushin kanssa, vaiks melkee itkuu monesti vääntäny ku tekee mieli iha jumalattomasti sushia! :D mutta tosiaanki synnytyksen jälkeen aion syödä roppakaupalla sitä. :) sain työkavereilta mammalahjaks mm. 30€ Lahjakortin sushi paikkaan, tuolla jääkaapin ovessa mua kiusaa! :D

-Sanuliini & papu 40+0!!-

Kasvis/rapususheja minäkin uskalsin syödä raskausaikana, mutta kun eniten luonnollisesti himottaa se kielletty ruoka-aine :) Mutta ehkäpä uskallan imetysaikana syödä myös mätisusheja.. Varmistan vielä neukulta, niin on sitten hyvä omatunto.

Jänniä mielitekoja. Ei tarvinu kuin nähdä karkkipaperi maassa, alkoi tekee niin tolkuttomasti mieli hopeatoffeita että niitä piti saada. Nyt tekee ihan sikana mieli lakuja..
Eilen mietin kaupassa mitähän sitä söisi ja ostin sitten maksalaatikkoa, sitä ei ole tullu syötyä kyllä ihan tosi pitkään aikaan. Hyvin upposi koko rasialllinen.. :)

Mä oon kuullu aika monelta, että synnytyksen jälkeen alkaa himoita makeeta.
Valitettavasti en oo poikkeus..
Sen todistaa se, että mun paino ei oo tippunu pariin viikkoon YHTÄÄN! :'(

Myös täällä on ollut ihan järkyttävä makeanhimo... Eilen leivoin suklaa-juustokakun, oli taivaallisen hyvää. :) mutta tästä päivästä lähtien syömme terveellisesti ja mässäily loppu nyt. Yöllä kun imetin yläosa paljaana tuijotin tota löllöä mahassa... Huoh... Ei se ainakin juustokakulla lähde...

Ei ole minullakaan paino tippunut nyt vähään aikaan mutta eikös ne sano että hiljaa hyvä tulee.. :) On yks terveellinenkin himo mitä on saatava: viiliä ja vadelmahilloa/vadelmia. Nam.

Minut on suorastaan pakotettu syomaan makeeta. Kahdesta eri vauvalahjapaketista loytyi myos fazerin sininen suklaalevy ja yhdessa oli pantteri-karkkeja ja lontoon rakeita. Pakkohan ne oli syoda pois kerta postipoika toi ne ihan kotiovelle saakka. :laughing002

Mulla on ihan kamala suklaanhimo. Ja siis normaalisti se ei ole mun pahin paheeni, vaikka hyväähän se on, mutta ei niin hyvää kuin jäätelö. Paino on tosin siitä huolimatta laskenut, joten kyllä toi imetys jotain kuluttaa. :happy093
Mutta ällötykset... Tiedän yhden naisen, joka ei raskauksien jälkeen enää tykkää kahvista, ja yhden jolla homejuustot jäi pysyvästi pois. Minä maistoin tuossa viikko sitten tilkan punaviiniä, ja miten kävikään? Maistui ihan hemmetin pahalta. :sad001

Minulle nuo energiajuomat eivat sitten olleetkaan ihan yhta hyvia kuin mita raskausaikana kuvittelin. Kuitenkin niitakin on tultu juotua jonkin verran. Kahvi maistuu tosi hyvalle ja ihanaa kun voi juoda kahvia ihan milloin vaan laskematta montako kuppia on tullut vedettya... Yhdet irkkukahvitkin olen juonut, sen kummemmin en ole alkoholia maistellut. Se punaviinitilkka kylla houkuttaa.

Joko muuten olette kayneet ulkona syomassa niin etta vauvakin on mukana? Ja miten on mennyt? :)

Mä olen himoinnut kahvia sekä suklaata, mutta joudun nyt väittelemään imetyksen aikana, kun niistä tulee ilmeisesti meidän herkkävatsaiselle masuvaivoja :( Littlered ollaan käyty jo ulkona syömässä muutaman kerran, mutta aina tankata vauva täyteen maitoa että nukkunut aina rauhassa niin selvitty ilman huutoja ravintolassa :)

Takaisin