Herkku-ja hölpöttelynurkkaus

Meijän pojan kummit on kummatkin sinkkumiehiä (jotka asuu vielä kotona vaikka on aikuisia!), joten mulle ei tulis mieleenkään pyytää niitä leipomaan :D vois olla aika mielenkiintosen makusia leivonnaisia tai sitten ne käskis niitten omien äitien vääntää ne pullat :D
 
No. Onneks pojalla on yks kummitäti joka viittii tehä ja touhuta kaikkee (veljeni kihlattu) veljeni ja pari muuta kummisetää...... no en viitti ees kysyä leiposko ne meille :D Ollaa sovittu et velijeni saa sitten opettaa englannin taidon pojalle :D
 
Tyynenki kummit asuu reilu parin tunnin ajopmatkan päässä. Kummisetä(mun veli) tosin asuu viikot meiän porukoil, ku työpaikka on täälläpäin, mut häven kihlattu asuuki sit siel kauempana; on kyl hakenu täält lähempääki töitä mut ei oo onnistanu. On se niilläki rankkaa ku joutuu etäsuhdetta pyörittämää, mut se onneks on väliaikasta :)
 
Meidän esikon kummit asuvat 1,30 tunnin ajomatkan päässä tytön vajaan tunnin ja 1,30tunnin ja vauvelin 30minsan, mut on aina töissä ja toinen on taas siellä 1,30tunnin päässä. Ja omat porukat asuvat 20minsan päässä, mut eivät poistu kirveelläkään pois kotoa, jos ei ole IHAN pakko.. :oops:
 
Meillä yks kummi asuu 1 km päässä ja nähdään yleensä kerran viikossa. Joskus me on tehty niin, että hän on tullut vahtimaan poikaa niin mä oon saanut leipoa rauhassa. On hän meille kyllä pari kertaa ruokaa tehnyt ja aina soittaa tullessaan, tarviiko kaupasta jotain, kun tohon matkalle jää kauppa.
 
hups,meni sitte tänään vielä yks suklaalevykii,kuvittelin et mun koko päivän kestäny päänsärky johtu suklaan puutteesta mut ei se suklaa auttanukkaa,mullahan on hartiat jumissa.:grin.huomenna sitte lenkkeillää,jos selvitää lääkäristä hengissä.
 
Kyselin 6 vuotta sitten nähdyltä käverilta kuulumisia lauantaina ja nyt sitten hän ja toinen kaveri tulevat huomenna kahville.. Kerrankin nopeata toimintaa :laughing002

Esikko on eilisestä asti varmistellut, että tehdään porkkanakakkua kahvilaan ja ajattelin tehdä sen huomenna, niin siitä riittää sitten kahvilaankin.
Suolainen on vähä vielä kiikun kaakun. Voisin nimittäin tehdä piirakan, ku sen voi pakastaa paremmin, ku voileipäkakun, koska tällä kertaa on käytettävä laktoosittomia tuotteita ja olen fiksu ja säästän jämät sunnuntaille, ku tulee toiset laktoosittomat kaverit käymään kahvilla :happy112

On meinaa hieman kalliita herkkuja nuo laktoosittomat tuotteet meidän perheelle :oops:
 
Meillä asuu pojan kummit molemmat n. Puolen tunnin ajomatkan päässä. Nähdään silloin, ku ehitään. Välillä saattaa mennä viikkojakin, mut kuhan tuo kesä tulee, ni sit varmaan liikutaan enemmän muutenki. Meil rajottaa iltamenoja se, et jätkä jos nukkuu kuuden jälkeen, ni byebye yöunet. Lähe siinä sit autolla minnee, tuo nukahtaa, ku koppaan laittaa :D
 
Meillä on lähimmät sukulaiset parin tunnin ajomatkan päässä. Ja harmillisesti äitini asuu vajaan 300 kilsan päässä. Äiti kun asuu tosiaan yksin, kun isää ei enää ole, ja molemmat veljenikin asuvat Tampereella eli heillä on kotiin vielä pidempi matka kuin miulla. Itse haluaisin kovasti muuttaa takaisin Joensuun seudulle, mutta työasioistahan se riippuu. Eikä kovin hyvältä näytä tilanne. Äidilläkin on työvuosia vielä kuitenkin jäljellä. Mutta jos ei hänen eläkkeelle jäätyä ole päästy lähemmäs, niin äiti varmaan muuttaa sitten lähemmäksi lapsiaan, kun hänellä ei ole oma sukukaan Joensuussa. Onneksi on kyllä lähisuku niin ihania ihmisiä täynnä, että apua saa aina, jos todella tarvitsee. :) Tietenkään ei ihan lyhyellä varoitusajalla onnistu, mutta sellaisissa etukäteen sovittavissa asioissa.

Mie kyllä tykkään ite leipoa niin paljon, ettei meille paljon tarvii tuua mistään muualta mitään. :D Mutta herkkuja aion olla leipomatta sinne asti, kun pitää esikoisen synttäreille leipoa. Eli pari viikkoa. Mutta tänäänkin leivoin kyllä sämpylöitä, kun tarkoitus on syödä niitä sipulikeiton kanssa iltaruuaksi. Nami! :)
 
Suklaalättyjä! Voi höses taas mitä herkkuja täällä saa kieli pitkällä lukea.. samalla kun lusikoi puuroa kitusiinsa. Sekin Kellityksen mainitsema maapähkinävoipannari. Ai luoooooojaa kun kuola valuu, ku aatteleekin. Maapähkinävoi on aika hyvää, mut meille ei sitä voi ostaa, ku mies on nii allerginen. Toisaalta hyvä, koska muuten tekisin varmaan sitä Nigellan maapähkinävoijuustokakkua... :taunt014
 
Valitettavasti meillä ei ole kellään mitään ruoka-aineallergioita, niin kaikkea voi käyttää. :D Hyvä sentään, ettei ruuansulatus ole mallia läpipasko, niin joutuu edes vähän miettimään, mitä suuhunsa pistää, jos aikoo pysyä edes jossain kunnossa.
 
Mie en oo vielä ees miettiny niitä synttärileipomuksia esikoisen osalta siis. Tuleekohan sitten kiire väsätä. :D Pitää oikeasti kyllä suunnitella ainakin kakunkoristeet ajoissa! Jos meinasin itse kyhätä, niin niissä kyllä saa aikaa menemään.
 
Tuli tehtyä kaks vuokaa kaalilaatikkoa ja onnistu vielä ihan hyvin! Ihanaa kun saa kiireisen vauva-arjen keskellä joskus vaan sanoo "mää en jaksa" ja kaivaa kaalilaatikkoa pakkasesta. Kiitos nam!
 
Takaisin
Top