Helmivauvojen ihanaiset odottajat

Voi hyvänen aika täällä tapahtuu, onnea hm86 ja Sash79!!! Kyllä nää tarinat tuntuu olevan jokaisella erilaiset. Aika hurjaa että lähettävät tuollalailla kotiin ja Kica:kin pistettiin takasin kotiin vaikka on noin kivuliasta ja jo noin pitkään kestänyt [8|]
 
Onnea Sash79 ja hm86!!!

Maippi: Tosi kurja juttu... :( Onhan siinä tuehdusriskikin olemassa, jos vettä tihkuu... Neuvolasta muute kannattaa kysyä onko jotain ph:n mittauslappui,joka tunnistaa lapsiveden, yhdellä tutullani oli raskauden lopussa jotai semmosia käytössä.
 
Taas uusi helmivauva, onnea!!! :-)

Mä nyt tarkkailen täällä kotosalla tilannetta, ja menen käymään jos vielä huolestuttaa. Mutta ihanaa lukea vauvauutisia, pian toivottavasti itselläkin on pikkuinen käärö sylissä. [:)]
 
Heipsan
Edelleen ollaan yhdessä kasassa.
Kävin aamulla taas vaihteeks ne sokeri testit. eivät sielä oikein ymmärtäneet että miks mut oli lähetetty sinne kun ei näillä viikoilla ole mitään järkeä ottaa niitä enään. Neuvolassakin ehdin käymään jo tänään eikä sielläkään ollut mitään uutta. ainut mistä olin tosi pettynyt oli se että ennen ei pääse yli aika kontrolliin ennen kuin viikkoja on kasassa 42[:-]. eli jos ei käynnisty ittestään niin kiva sitten odottaa noin kauan
 
Rocks, lupaavaa on että sulta kumminkin se limatulppa irtos, eli koska vaan voi alkaa [:)] Ja Maippi, toivotaan että supistukset alkaa tai sitten sitä nestettä tulee se siteellinen!!

Mullakin on täällä vihdoin jotain "edistystä" (kai). Eilen illalla ja yöllä tuli aika paljon supistuksia. Meni koko maha ihan pinkeeksi ihan alhaalta ylös asti ja tuntuivat jonkin verran tukalilta ja alavatsassa juilimista. Kestivät kerrallaan aika kauan. Vaikee sanoo. En ainakaan osannu sanoo mitään kuinka usein tms. kun tuntui toi maha olevan pinkeenä melkeen kokoajan. Mutta ei voi sanoa että olisivat olleet kivuliaita vielä. Loppuivat sitten ja tänään on tullut vaan pari sillon tällön.

Ei oikein huvita lähteä ulos, oon vaan kuunnellu äänikirjaa ja torkkunu sängyssä tai sohvalla. Toiveet on tietenkin korkeella että ensi yönä alkais oikeesti tapahtua. Saas nähdä. Vai meneekö vielä se 3 viikkoa..
 
Pessimisti täältä kommentoi, että itsellä on mennyt tuo limatulppa nyt 10 päivää sitten, eikä vieläkään mitään sen kummempaa edistystä ole tapahtunut... Eli kannattaa varautua siihen kolmeen viikkoon, niin jaksaa ainakin itse paremmin ja mikäli synnytys käynnistyykin nopeammin, tulee se vaan iloisena yllätyksenä! [:D]

Itsellä ehkä pientä ihmeellistä väritöntä vuotoa tällä hetkellä, toivottavasti olis sitä lapsivettä! Mutta mistä sen voi varmaksi tietää?? Vielä ei ole ainakaan siteellistä tullut, joten ostimme juuri leffaliput miehen kanssa illaksi elokuviin. Tämä pessimisti kun ei jaksa uskoa, että vieläkään mitään tapahtuisi.

41+1
 
Kipa: Vähän samoilla ajatuksilla olen minäkin liikkeellä. Haluaisin uskoa, että tällä viikolla jo tapahtuu, mutta olen kyllä henkisesti varautunut siihen, että vauva antaa odotuttaa itseään vielä pitkään. Sen kunniaksi olenkin ihan juuri lähdössä lenkille. [;)] Leffa on myös hyvä ajatus, mitä olet menossa katsomaan?

Runsasta vuotoa ja menkkamaista jomotusta on ollut eilisestä asti. Lapsivesivuoto on kätilön mukaan kuulemma sellaista vaaleanpunervaa. Mun vuotoni on veristä ja/tai ruskeaa. Ja määrältään vastaa kuukautisvuotoa.
 
Huomenta.
Kylläpäs nukuin viime yön huonosti. Selkää särki niin maan prkeleesti. Ettei mikään asento ollut hyvä. ja vatsa oli kokoajan kiree/kova. onks nää sitten nyt niitä supistuksia? Ne kyllä loppu muutaman tunnin päästä.
 
Onkos maippi vielä yhtenä kappaleena?
 
Huomisesta hiukan sekavat ajatukset... Äippäpolille klo 11 ja sit kattelevat taas vauvan kokoa ja käynnistystä pohtivat. Mie oon niin valmis siihe et jään sinne ja tulen kahdessa osassa pois, mut luonne on niin pessimisti et ei ne kuitenkaa käynnistä sitä. [:@] Ei ole helppoa!!!

Toinen jalka on niin turvoksis ettei mene ku kesä crocsit jalkaan. Tukisukka pikkuse auttanu asiaa mut ei paljoa. Nivusiin sattuu ihan älyttömästi, et tuntuu ettei jalat pysy alla. Nyt on sit selkää juilinu koko päivän, mut sen koen positiivisena josko tuol jotai alkais tapahtua.[&:]
 
Yhtenä kappaleena täällä yhä, vaikka vkonloppu meni käynnistyksessä. Lauantaina ja sunnuntaina tuli molempina iltoina kuutisen tuntia supistuksia, sit hellitti eikä mitään. Maanantaina mut lähetettiin kotiin odotteleen, eräpäivä on 26.2., jos ei sitä ennen mitään tapahdu. Mua yritettiin lohduttaa sillä, ettei se vauva enää paljoa kasva "mahtuu varmaan tulemaan".
No, en voi sanoin kuvailla, kuinka turhauttavaa tämä kaikki oli. Kivuissa kuitenkin kärvistelin kahtena päivänä, mutta synnytys ei alkanut. Huonekaverikin oli espanjalainen nainen, alle 20 raskausviikkoa, jonkun tulehduksen takia siellä ja valitti kipua koko ajan. Hermot siis meni.
Ja sit maanantaina kun kotiin piti mennä, mies soitti, että oli ripuloinut koko yön ja tauti [:@]jatkui. Meikäläinen porukoille "karanteeniin", etten vaan sitä sais. Ja sit tuli poika kipeeks. Valtteri oksensi 12 tunnin aikana 10 kertaa voimalla! Mies joutui siis huolehtimaan kipeenä ollessaan sairaasta pojastakin, joka just ennen vatsatautia oli kuumeessa ja nuhassa...
Tänään tulin kotiin, ekana siivosin paikat desinfiointiaineen kanssa, jonka äitini toi sairaalasta - pitäisi tappaa kaikki pöpöt. Ja tietty käsidesiä hieron käsiini koko ajan. Nyt oon ihan puhki ja yritän vaan selviytyä päivästä toiseen. Supistuksia odotan kuin kuuta nousevaa. Olo on jotenkin niin masentunut, enkä jaksa enempää kirjoittaakaan, ettette te muut vallan masennu. [:@]
 
Me kotiuduttiin pikku-Janen kanssa vihdoin tänään aamulla. Ihanaa olla kotona! Lueskelen kuulumisia tarkemmin vähän paremmalla ajalla, nyt hetken vaan nautiskelen omasta kodista ja äitiydestä :)
 
Onnittelut kaikille jakaantuneille!!!!

Täällä on sellanen v[:@][:@][:@][:@]tus päällä... Mentii sinne äippäpolille ja kätilö siinä jo puhu et olivat lääkärin kans sitä mieltä et jäädää käynnistyksee.Kävin verikokeissa ja ottivat käyrää. Päästii sitte lääkärin luo ja puhuttii käynnistämisestä. Sit se teki sisätutkimuksen ja mittas vauvaa. Kohdunsuulle ei ole vieläkää tapahtunu mitää ja vauvan kooksi sai 3,7kg. Huoneesee tulee toine lääkäri (vanhempi) ja se halusi myös mitata ja sai vauvan kooksi 4,2kg. Totesi et onpa hyvä kokoinen. [:-]. Noh siinä sitte keskusteltiin ja tämä eka lääkäri (gyne) oli passittamassa osastolle ja Cytoteciä napaan.. Ni tää toinen sano et EI TARVI ku on niin hyvänkokoinen ja mulla ei ole mitää myrkytys tms. oireeita. Kahden viikon päästä uudelleen. Morjens! [:'(]

No miehen kans siitä sitte lähettii ulos huoneesta ni tää gyne tuli perässä ja toivotteli ystävällisesti, että toivottavasti tapaamme nopeammin ku kahden viikon päästä. Jurppii niin älyttömästi! [:@][:@][:@]
 
:) tänne syntyi tyttövauva 16.2.2010 klo 18.01. Laitan jossain vaiheessa synnytyskertomusta tulemaan ja syntyneiden listalle tarkemmat tiedot.

tyttö syntyi rytinällä, synnytyksen kesto 7,35h. etuajassa tuli, huomenna vasta laskettu aika.

tsemppiä vielä kaikille ja voimia synnytykseen!!
 
Heissan pitkästä aikaa! Onnittelut kaikille vauvautuneille <3 !! Omaa täällä kärsimättömästi odottelen, ei pienintäkään oiretta,että hän ois tulossa...noh,la on vasta 27.2 mut kun ei jaksa enää odottaa...Onkos meitä vielä monta,jotka odottelee kärsimättömästi? rv 38 olin kokoarviossa,jolloin saatiin vastaukseksi 3360g. Ensimmäistä odotan ja yhtään ei synnytys jännitä,saas nähdä miten alkaa jännittää,kun tulee joitain oireita et synnytys alkaa...Viime yönä näin unta et olin synnyttänyt,mut olin ensimmäisestä supistuksesta alkaen tajuttomana 3 päivää,ja kun heräsin kerrottiin et olin synnyttänyt ja äitini toi vauvani mulle,mut en nähnyt kuin niskan,jossa oli 2 punaista viivaa,jotka olivat kuulemma tulleet siitä kun napanuora oli ollut 2 krt pään ympäri....Että sellasii unii... Mut jaksamisia kaikille!!!
 
Onnea kaikille uusille vauvoille, niitä onkin jo paljon! Ja katselin juuri tilastoja ja näin meidän odottavien kannalta iloista on se että suurin osa on syntynyt ennen 41 raskausviikkoa..
Yritän itse kokoajan takoa päähäni että voi vielä mennä 2 viikkoa.. huonolla menestyksellä. Henkisesti alan olla ihan hajalla vaikkei laskettu aikakaan ole vielä mennyt (nyt rv 39 +4).

Mä laitan tähän nyt listan mikä kaikki harmittaa:

sormien niveliin sattuu, varpaat turvonneet pikku nakit, vauva möyrysi eilen koko illan kivuliaasti ja ei rauhoittunut millään, mukavan asennon löytäminen hankalaa, pääkipu, liitoskipuja varsinkin kun nousee sohvalta, en keksi enää mitään kivaa tekemistä. Ja taas kerran heräsin uuteen aamuun ilman synnytyksen alkamista [:@]

sipster, otan osaa.. Mulla on ens pe ensimmäinen äippäpolin kokoarvio/jonkinsortin kontrolli eli se on sitten 40+3. Eli siinä vaiheessa oon varmaan aika samassa tilanteessa kuin sinä ja toivon käynnistystä. Saas nähdä. Toisaalta alitajunta sanoo että onhan se parempi että synnytys käynnistyis luonnollisesti ja yritän ajatella että tässä on nyt jo odotettu näin kauan ja jos lääkärit on sitä mieltä että vaaraa ei ole niin parempi odottaa vielä muutama päivä.. Mutta silti!!! Argh!

Mua pelottaa että se vauva kasvaa niin isoksi ettei mahdu ja sitten tulee joku kauhee tilanne ja se kuolee kesken synnytyksen..

Mä en muuten kattonu sitä Martinan ja Eskon synnytystä vaikka muuten oon sarjaa seurannu. Mulle on viime aikoina aina iskeny kauhee levottomuus/pelko kun katon noita synnytyksiä että suljin telkkarin, vaikka mieli teki. Olis siinä taas menny yhet yöunet.

No tähän loppuun jotain positiivista, eli nukuin viime yön 7h ihan ok ja selvisin 1-2 vessakäynnillä.
 
Silmu, kovin on samat ongelmat ja kivut. Mullaki suurin huoli on ettei lapsi mahdu tulee ja sit tehdää sektiolla tai jotai. Nyt tosiaa koko arvio 4kg, puhivat siellä ,7kg ja neuvolakortis isolla ja alleviivattuna 4kg. Meillä aika äippäpolille tasan rv 41 eli 5.3, ei paljoo naurata! [>:]

Mut onneks on kaunis aurinkoinen päivä, josta ei pääse nauttimaa, koska ei mahdu tarpeeks vaatteita päälle ja ainoat jalkaan menevät kengät on crocsit!!!

Suvimaria, ilmoittaudun kärsimättömäksi!
 
SUPER KÄRSIMÄTÖN täällä edelleen yhdessä koossa... Mitään suurempaa edistystä vaan kun ei tunnu tapahtuvan! Tää alkaa oikeasti tuntua kovin epäreilulta, että tällä tavalla laitetaan ihmisiä kärvistelemään! MIKSEI SE VAUVA YMMÄRRÄ SYNTYÄ?? Minun kun piti saada lapsukainen jo heti helmikuun alussa, kuten kerroin innoissani kaikille. Olin jostain syystä aivan varma, että syntyy etuajassa...heh... Kohtahan se alkaa jo maaliskuu häämöttää, ei kai ne vauvat ikuisesti voi tuolla masussa viihtyä?? [&:]

Noh, maanantaille on varattu aika yliaikakontrolliin. Aion valittaa niin pirusti siellä äippäpolilla, että niillä ei ole muuta vaihtoehtoa kun pistää käynnistykseen! [;)] Tiistaina tulee kuitenkin täyteen jo 42 viikkoa! Kai tämän on joskus loputtava??

Huomenna olis muuten aika hauska syntymäpäivä vaaveille, joka olisi isukeidenkin helppo muistaa: 210210 [:D]

41+4
 
Kirjoittelen nyt kuitenkin, vaikka ensin ajattelin, etten halua kirjoittaa mitään sen epäonnistuneen käynnistyksen jälkeen. Täällä siis odotellaan luonnollista käynnistymistä. Limatulppa on tullut su-ma vastaisenä yönä, muuta varsinaista merkkiä synnytyksen käynnistymisestä ei ole. Olo on todella tukala, kunnon nukkumisasentoa on mahdoton löytää tai edes kunnon olemisasentoa hereillä ollessa.
Tulevana pe on siis aika äippäpolille taas aika, jos ei mitään ennen sitä tapahdu. Toivon niin hartaasti, etten joutuis enää siihen käynnistykseen. Pelottaa tietty vähän, että miten synnytys menee lapsen koon (arvio 4 kg) vuoksi, koska kasvuahan ehtii vielä tapahtumaan. Kun lääkäritkin puhuvat toinen toista ja toinen toista. Mutta sen sanon, että jos vielä käynnistämään joudutaan ens vkonloppuna, eikä homma käynnisty, en lähde enää kotiin vaan saavat mun puolesta vaikka sitten tehdä keisarinleikkaukasen.
Jaksamista meille kaikille vauvamasuille[;)]!
 
Hohoi,
Täällä yksi taka-alalla pysytellyt odottaja, joka vihdoin löysi käyttäjätunnuksen että pääsee purkamaan itseään...LA mennyt aikapäiviä sitten, viikkoja kasassa nyt 41+5 eikä supistuksen supistusta. Koko mammaloman ajan vaivannut paheneva turvotus, sormet on ollut tunnottomat jo viikkoja ja jalat..no niistä ei kannata edes puhua, muistuttavat enemmän räpylöitä. Kävin tiistaina TYKS:ssä yliaikakontrollissa, kun neuvolasta meinasivat että olisi alkava raskausmyrkytys. No kaikki muut arvot kohdallaan, ja koko arvio antoi lapsen kooksi alle 3,5 kg, joten totesivat vaan että ei ole mitään syytä käynnistää synnytystä. Antoivat uuden ajan maanantaiksi, joilloin sitten käynnistetään ellei käynnisty itsestään ennen sitä. No tässä vielä ollaan ilman mitään merkkejä. Odotan huomista kun kuuta nousevaa.

Jännittää tuo huominen kun ei lainkaan tiedä mitä silloin tapahtuu. Sanoivat vaan että silloin jäät tänne...
 
Heipä hei!

Mulla tuli eilen kirkasta verta vessassa käydessä, ei paljon. Soitin synnärille ja siel piti mennä käymään. Käyrille ensin, "tehokas" hoitaja siinä laittoi laitteet kiinni mahaan ja ei edes kuulunu sydänääniä, sanoi et etsi itse kohta jos sydänäänet ei kuulu. Noh siinä sitte 1,5h makoiltii ja vähä väliä joutu etsimää uudestaa kohdan. Lääkäri katto käyrän ja hoitaja siinä puhu että paljon on sykkeen laskuja, mie sinne välii huutelin ettei laite ollut kunnolla. Ei apua, sisätutkimuksen jälkeen osastolle seurantaa. Supistuksiakin tuli puolen tunnin välein. [:D] Uusi käyrä 45min heti osastolle päästyä ja se oli normaali ei mitää poikkeavaa. Aamulla otettii taas n. tunnin ja sekin oli normaali. Sisätutkimukses ei mitää erikoista ja pääsin kotiin. Kohdunsuu hiukan pehmentynyt ja 2cm pitkä. Verta ei tullu enempää. Lääkäri mietti aamulla et oisko perjantai aamuisesta tutkimuksesta tullut joku haava ja se ois auennu eilen. Mut nyt tiedän mille supistusten tulee tuntua ja sydäääniä kuunneltu paaaaljon! Nukkuminen sairaalassa on ihan pyllystä.
 
Takaisin
Top