Helmivauvojen ihanaiset odottajat

Noniin, täällä oon kärvistelly 2tuntia supistusten kanssa. Tulee 5-17minuutin välein, enimmäkseen 7-8minuutin välein ja kestoltaan ehkä puoli minuuttia kerrallaan. Eiks niiden synnytyssuppareiden pitäis kestää joku 1minuutin aina kerrallaan? Voikun tää tästä yltyis! Niin mieluusti lähtisin jo sairaalaan. Mieskin lähti töihin ja sanoi, että soita sitten tänään että koska lähdetään :) mutta saa nyt nähdä. Jospa vaikka lapsivedet menis niin sekin olis jo jotain, ihan mitä vaan kunhan sais tän nyt liikkeelle!
 
Kica: Sinulla on alkanut tapahtumaan oikein rytinällä! Ehkä tosiaan jo tänä yönä teidän pikkuinen putkahtaa maailmaan.

Täälläkin tapahtui tänään pientä edistystä, limatulppa irtosi. Koetan olla intoilematta. Mutta toiveena on, että ehkä jo tällä viikolla meille syntyy vauva. [:)] Mitään säännöllisiä supistuksia tai edes sellaisia supistuksia, että olisin tajunnut supistelevani, ei ole ollut. Joten tässä voi joutua odottamaan vielä vaikka kuinka kauan. Mutta silti olen iloinen tästä pienestä edistysaskeleesta.
 
Joo, on tässä alkanu kiitettävästi tapahtua. Nyt on 2h tullu 5minuutin välein supistuksia, noin 30-40s. Pari supistusta vielä oottelen sit kyllä soitan miehen ainakin varoiks kotiin ja otan varmaan yhteyden synnärille että jos tässä tuleekin sinne lähtö. Jotenkin epätodellinen mutta innostunut olo! Vaikeimmalta tuntuu, että kun esikoisesta on kyse, että onko tää nyt SITÄ! Että onko tää nyt se tilanne kun "mä tiedän että synnytys on alkamassa". No, kai tää nyt on sitten sitä, kun 2h on jo menny samanlaisena ja suihkukaan ei tilannetta muuttanu. 
 
Kica:lle tsemppiä! Taidat olla jo poistunut vauvanhakumatkalle synnärille [:)]

Mulla ei mitään. Jotain supistuksia oli joitakin viikkoja sitten mutta nykyään ei mitään. Tuntuu vaan että joku greippi jalkojen välissä kun ei pysty kävelee jalat yhdessä ja yleinen ärtyisyys. Aamulla kun herää niin v*****aa ettei taaskaan tapahtunu mitään ja illalla ei saa unta kun jännittää josko nyt alkais tapahtumaan. Tosin eilen illalla oli joku migreenikohtaus päällä niin vajosin horrokseen jo kymmenen jälkeen.

Tän päivän suurin tapahtuma lienee neuvola [&o]
 
Huomenta vaan kaikille
Eipäs ole vieläkään tapahtunut mitään muuta kuin olo muuttuu koko ajan tuskaisemmaksi.
Huomenna pitäis taas mennä sinne sokerirasitus testii[:'(]. EEli miten sitä ihminen pärjää 12h syömättä[:(]
En kyllä ymmärrä mitä järkeä sinne on enään tässä vaiheessa mennä vaikka ne arvot olis kuinka päin peetä niin en usko niitten tekevän asialle mitään. ja oon sitä paitsi käynyt ne jo kerran ja kaikki oli hyvin.
Hitto että alkaa kiukuttaa kun on jotenki vaikee olla kun toisaalta supistelee ja toisaalta ei. ihan koko ajan tulee kivuttomia suppareita. ja ajatukset pyörii siinä että mistäs jos en vaan reagoi suppareihin kipeesti koska on korkee kipu kynnys. ja sitten kun sanotaan että ne tuntuu menkkakivuilta, niin ongelma on siinä kuin ei mulla ole koskaan ollut mitään menkkakipuja. (onneks)
Joo mäpäs lähden koiran kanssa vaikka pitkälle lenkille jos sitten ei taas kuikuttas niin paljon.
 
KICAlle tsemppiä!!!

Neuvolaterveiset

RR 112/81
pissa --
turvotus +
SF 38
syke 140-150

Ens keskiviikolle varas ajan, et jos käynnistävät nyt perjantaina tulee täti silloin meille kodii ja jos yhtenä kappaleena mene normisti neuvolaa. Eilisest sano vaa et kohtu valmistautuu. Nyt ei riittäis hermo enää millää odotella, vaik on jo aika pitkää malttanu, mut nyt heti kaikki mulle tänne!!!! [:D]

rv 38+4
 
kiitos tsemppauksista!
nyt on supisteltu 3-5minuutin välein yhteensä 12h!!!!! yöllä käytiin synnärillä kääntymässä ja sain vahvaa kipulääkettä, joka ei auttanut kuin tunnin. takasin kotiin kärvistelemään. varmaan tän päivän aikana vielä lähdetään takaisin. kohdunkaulaa oli vielä jäljellä noin 1cm, elikkä vielä pitkään tässä saa vielä ootella. mutta supparit ei helpota yhtään joten uskoisin parin päivän sisällä syntyvän. saa nähdä tunnenko oikein.

aika helvettiä tää suoraan sanoen on!! kipu on jotain mitä ei voi kuvailla.......
 
Ajattelin tulla kertomaan, kun supistuksien pituuksista olette jutelleet täällä, mulla oli koko ajan tosi lyhyitä supistuksia, myös synnytyksen ajan... :) Ne kyllä tuli 3-5min välein, mutta ne eivät yli 30sekuntia kestäneet... Lopuksi ponnitusvaihetta juuri vähän ennen laitettii supistuksia voimistavaa lääkettä, mutta ei ne silloinkaan mitään pitkiä olleet... =) Kipeitä kylläkin...

Toivotan jokaiselle, jolla ei vauva vielä ole maailmassa kovasti tsemppiä synnytykseen, muistakaa levätä nyt kun voi... Itse valvoskelin synnytyksen aikana lähes vuorokauden putkeen, väsymys oli kova, mutta kun ei nukutuksia kovista supistuksista johtuen saanut nukutuksi...
 
Tsemppiä KiCa! Kyllä se siitä etenee, hitaasti mutta varmasti! Mieti, että jokainen supistus vie askeleen lähemmäs vauvaa! [:)]

Itse otin eilen illalla uuden asenteen tähän odottamiseen: Vauva tulee reilun viikon päästä käynnistyksellä ja piste. Ja kyllä on helpottanut! Viime yönkin nukuin paremmin kuin pitkään aikaan, kun ei miettinyt koko yötä, että "tuntuikohan tuo vihlaisu nyt siltä miltä pitää???" Minulle ei nimittäin todella sovi tämä kotona kököttäminen sohvan, tietokoneen, telkkarin ja jääkaapin välillä. Töissä ollessa sairaslomapäivätkin olivat aina yhtä tuskaa ja mielummin meninkin töihin hieman kipeänä, kuin olisin jäänyt kotiin kuolemaan tylsyyteen... Tänään siis olen päättänyt lähteä kaupungille shoppailemaan ja lounaalle, niin kuin äitiysloman alussakin! [:D] Katsotaan mihin asti voimat riittävät, mutta yritys hyvä ainakin.

Joku kirjoitteli täällä, että on viimeaikoina ollut aktiivisempi laittautumaan ja meikkaamaan, jotta on sitten edustavan näköinen synnärillä... Itselle on ainakin käynyt totaalisen toisin päin! Ennen piti (tai sai) töihin laittautua joka päivä, meikata, laittaa siistit vaatteet, käyttää koruja, oli väriä hiuksissa ja geelikynnet viimeisen päälle ranskalaisella manikyyrillä... Nyt on verkkarit ja rönttöset T-paidat tulleet hyvin tutuiksi. Hyvä kun jaksaa päivisin hampaat pestä ja harjata hiukset. Hiuksissa hirvee juurikasvu, edellisestä värjäämisestä kun on aikaa ja kynnet lohkeilee ilman geelejä... Jospa sitä vaikka tänään yrittäisi laittaa itseään vähän ihmisen näköiseksi ja meikkiä naamaan, kun lähtee ihmisten ilmoille!

Aurinkoista päivää kaikille! [:D]

41+0
 
Kipaliini: Mulle kävi juuri se että on "pakko" laittautua joka päivä, mun työ on kyllä ihan päin vastaista sinne ei viitti laittautua koska naama pitää päästä pesee ainakin kymmenen kertaa päivässä. Nyt tavallaan nauttii siitä että saa laittautua.
 
Hitto että kyllä käy päivät pitkäks. Onneks huomenna on neuvola ja se labra. ainut huono puoli on että se labra on 7.15[:@]
 
Eipä mun sitte tarvinnut tulla yhdessä koossa enää tänne, siis meille syntyi pieni poika 10.2. klo 18.16. Limatulppa meni silloin tiistaina, vedet ke aamulla kun oltiin tekemässä lähtöä sinne polille yliaikakontrolliin. Jos vedet eivät olisi menneet, olisivat saattaneet lähettää mut vielä kotiin (koska vauvalla kaikki hyvin ym.). Lopulta poika syntyi kiireisellä sektiolla. Painoa prinssillä 3385g (aamulla arvioivat polilla 3,7kg) ja pituutta 50cm. Aika pieni mies syntyi siihen nähden että meni 10 päivää yli (41+3).

Päästiin sunnuntai-iltana kotiin ja eilen kävin poistattamassa tikit. Väsyttä kauheasti, mutta valtavan onnellinen olen!! <3 Kirjoittelen tarinaa synnytyksestä tuonne sitten kunhan ehdin ja jaksan [:)] Nyt tuijottelemaan nukkuvaa pikku prinssiä!
 
Nyt sitten irtosi lima tulppa.[:)] Toivottavasti ei menis enään kauan. Elikkäs nyt lähden koiran kanssa pitkälle lenkille jos vaikka jotain alkaa tapahtumaan niin on ainakin koira käynyt ulkona niin ei tarvii siitä huolehtia
 
Plääh... Olisipa olemassa jonkinlainen kotitesti sille, että onko tämänhetkinen vuoto lapsivettä vai ei... Millään ei viitsisi mennä käymään päivystyksessä "turhan" takia. 
 
Maippi mä olen ihan samaa mieltä että sais olla joku kotitesti, koska ei viitti huvikseen sairaalaan lähtee ku se maksaa kuitennki joka kerta
 
Neuvolassa sanottiin, että hyvä tuntomerkki on, jos terveysside kastuu ihan litimäräksi. Ihan niin paljon vuotoa ei vielä ole tullut, eli varmaankin uskaltaa olla vielä kotosalla. Seurailen vielä tilannetta jonkin aikaa ja sitten kysyn neuvoa tuolta synnäriltä. Ehkä ensi yönä alkaa supistella... Ne uskoisin tunnistavani, vaikka olenkin tällainen keltanokka!
 
Maippi... Mulla ei edes kastunut side alkuun, vaikka se sitä olikin... perjantaina jo ekan kerran meni ihan vähän... Sunnuntaina vasta alkoi kunnolla tiputtelee... Kannattaa laittaa mieleen koska ekan kerran luultavasti meni, meinaan mulla ainaki aloitettiin i.v antibiootit sen takia kun oli niin pitkä aika ekasta kerrasta ku vettä meni...
 
Sannukka: Soitin hetki sitten synnärille ja sieltä sanottiin mun vuotojen olevan normaaleja loppuraskauteen kuuluvia vuotoja. Kuuluu kuulemma kohdunkaulan kypsyttelyyn. Käski huolestua vasta sitten, jos side kastuu likomäräksi tai jos lapsi ei liiku normaalisti. Eli ei kuulemma kannata mennä synnärille. Tuli ikävä fiilis kun soitin sinne, ihan kuin olisi häirinnyt kamalasti kysymyksilläni. [8|]
 
Moro mammat ja mukulat!

Lopultakin meidän neiti armahti äitinsä ja tulla "tupsahti" tälle mukavammalle puolelle mahan röllykkää!
Hidasteli aikansa ja sitten kun kyllästyi masuhuudeihinsa tulikin ryminällä, hyvä että ehdittiin sairaalaan. Tai siis oltais ehditty hienosti ja saada jotain kivunlievitystäkin mutta meidät ajettiin takasin kotiin kesken kaiken "ottamaan vauhtia"... no lopulta sitä vauhtia otettiin sen verta paljon, että luomuna mentiin ja autosta suoraan ponnistamaan... [8|] 

Mutta pääasia, että se on vihdoinkin siinä!!!! <3 <3 Kirjoittelen synnytystarinaa tuossa vähän tuonnempana kunhan käyn sen ensin oman pääni sisällä läpi.
 
Takaisin
Top