Helmivaavit tutuksi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hele81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heipparallaa!

Kiitos kaikille tuplaonnitteluista :) Ja onnea myös muille ihanista ultrauutisista!

Eilen oli eka neuvola, jossa ei mitään ihmeellistä ollut, olinhan juuri alkuvuodesta samanlaisella käynnillä...Neuvolan jälkeen kotona, vessassa käydessä, tuli pieni tuhruvuoto. Säihkähdin ihan kunnolla, edellisen keskenmenoon päättyneen raskauden aikana, kun vuotoa oli kokoajan. On niin stressaavaa odottaa vielä pari viikkoa NP-ultraan...Onneks vuotoa ei sen jälkeen enää tullu, mutta nyt on kyllä stressitaso huima, niinkun varmaan kaikilla, joilla keskenmeno on taustalla. Toki voi olla, että toinen vauvoista ei oo selvinny ja sieltä on tulossa pois, mut kun niin lujaa toivon että molemmat selviäis. Tuntuis niin raskaalle taas menettää yksi[:(]
Muuten rinnat edelleen pinkeät ja kipeet, ja alavatsalla usein menkkatyyppistä kipuilua, ja vihlauksia...niitäkin säikyn, että enteileekö keskenmenoa??
Vaikka toinen vauvoista menehtyis, pelottaa, että pysyykö se toinen silti vielä...Yritän nauttia tästä raskaudesta, mutta pelottaa vaan kovin!

Yönsäde: Tosiaan vasta np-ultra seuraava n. 3vkon päässä, että sinne asti pitäis jännätä. kuinka malttaa?? [:)]

nyt lähen yövuoroon, hoitamaan muita vauvoja :) Hyvää yötä!

Tässäpä uus plussaaja [:)] selkee haamu tuli eilen 2.7.
avoliitossa ja kihloissa,häät ehkä ensikesänä.
viisi negaa sain tehdä ennen eilistä haamua,oli tasot aika alhaalla kun viikko sitten ei näyttänyt testi vielä mitään..minä 25w ja mies 27.kotona temmeltää koira ja 4 kissaa.
ja tosiaan eka lapsonen olis tuloillaan .viime yö menikin valvoessa.. jotenkin asiat mielessä pyöri..hehe[:)] oli toiveet aika alhaalla noiden aiempien negojen takia,vaikka mieskin mulle toitotti että kyllä noi sun oireet viittaa että sulla masuasukki on..pakko se on nyt uskoa! [:D]
laskettu aika on tällähetkellä 16.2.2011.

ninja tervetuloa ! voi hei olla, että sulla on tapahtunu ovis vaan myöhemmin ja siksi ei oo noussut hormonit vielä? Onnea kuitenkin[:)]

Itelle ei uusia, aina tulee hymy kun yksikin päivä tulee lisää.
Tosi varovaisella mielellä olen edelleen.
Päivä kerrallaan.
Tänään ei ole ollu niin paha olokaan[:)]
Kun ollu niin paljon menossa ja ulkona.
Tulin juuri kaverilta,oltiin paljussa monta tuntia.
Muut jäi kännäämään, mies niille kuskina,
mä otin yhen kaverin auton (ei voi sitä ite ajaa ja me
asutaan naapureissa) ja ajoin kotiin[:)]
Musta yritetään kyllä kauheasti leipoa kuskia noille[:D][:D]
Oon kyllä sanonu että oon tosi huono kuski, kun
nytkin lähin 12 jälkeen kotiin kun olin meinannu nukahtaa jostain 8 asti[:D]

Voikaahan hyvin[:)][:)]

Yönsäde, toivottavasti jaksat kirkossa ja juhlissa ilman uutta ystävää "ökää".[:D]
Onnea vanhemmille ja nuorukaiselle[:D]

Huomenta kaikille!

Tänä aamuna taas vähän etova olo, mutta onneksi ei kuitenkaan tarvitse mennä pönttöä moikkaamaan.[:)][:)]

Jos Tipsi taas päivittelee listaa niin mun tietoihin voi lisätä: ikää 28v. ensimmäinen lapsi tulossa (JEEEEE!!), asuinpaikkana Helsinki ja tuleva synnytys sairaala on Kätilöopiston sairaala [:)][:)][:)]

Aurinkoista päivää kaikille ja voikaahan hyvin!!!

WASTIS.joo niin voi olla.noh ultrassahan se sit selvii minkä ikänen se oikeesti on..mut mennään nyt tällä et lasken edellisten menkkojen mukaan =).tosin raskausoireitahan mulla on kyllä ollu jo pitempään.et voi olla jompsinkumpsin.. [:D]
tänä aamuna tein toisen testin ja nyt näky selvä plussa.tänään pitäs mennä kertomaan tulevalle mummolle uutiset.jännittää [:D]

JUHLAT ONNELLISESTI TAKANA,

MIMMU: KIITOS [:)]
Otin neuvostasi vaarin,enkä yrjönnyt kirkossa [;)]
Onneksi kaikki vaivat ja ongelmat eivät kulje suvussa ihan kaikille,joten toivotaan ettei sinulle tulee mitään pahempia ongelmia tässä raskaudessa.
Turha sitä kai on etukäteen pelätä ja murehtia [;)]
Minun äidilläni on ollut myös raskauksissa korkeaa verenpainetta sekä r.myrkytystä.Mulla ei ole sitä pelkoa ollut yhdessäkään raskaudessa vaan mulla on aina noi paineet olleet vähän liiankin matalat.
Voihan hyvin [:)]

HILU: Onnea plussasta ja tervetuloa palstailemaan [:)]

TIPSI: KIITOS SUURI onnitteluista minulle Esikon ripille pääsyn johdosta [:)][:)][:)]
Toivottavasti sait nukuttua unirästejäsi vähän pois [:)]
Meillä myös pitkät ajomatkat joka paikkaan..kiitos maalaiselämän [;)]

JENJIRAN: Kuinka nyt voit?
Toivottavasti vuotoja ei ole enään tullut [:)]!!
Kyllähän noita vuotoja tulee monillakin,vaikka kaikki on hyvin.
Tietysti sitä aina pelkää heti pahinta,jos taustalla on keskenmenoja [&:]
Mulla itselläni ikäväkyllä meni toinen kaksosista kesken alkuraskaudessa [:(],mutta mulla tuli silloin runsasta verenvuotoa.

NINJA: Onnea plussasta ja tervetuloa [:)]

GINESSA: KIITOS RAKAS YSTÄVÄ onnitteluista
Heh..Rakas ystäni ökä oli saanut porttikiellon kirkkoon huonon käytöksensä johdosta,joten "jouduin" pärjäämään ilman hänen fiksua ja filmaattista seuraa [;)][:D]

OMAA: JEE JEE..täällä huutelee onnellinen ja ylpeä äiti [:)][:)][:)]
Juhlat menivät hyvin eli säästyin ökiltä ja pyörrytyksiltä.Huonoa teki kokoajan,mutta mä kestin kuin mies [;)].Ja kakat..miehethän eivät kestä mitään [:D]
Kirkossa mulla oli pillimehua ( se on nyt ihan IN ) ja suklaata.

Kirkon jälkeen oli ihana kuulla Poitsulta,mitä hänen luokkakaverinsa olivat sanoneet.
Tytöt olivat kysyneet Poitsulta,että onko tuo sinun äitisi.Poitsu oli vastannut,että on.Niin nämä tytöt olivat sanoneet,että ompa sinun äitisi kaunis.Juu,lämmittihän se meikäläisen mieltä,mutta taisi kyllä tytöillä nyt vaan olla jotain roskia silmissä [:D].

Kyllä kannatti ehdottomasti pitää juhlat juhlapaikassa,jossa oli valmiit ruoat ja kahvipöydät.En kyllä tällä kunnolla olisi jaksanut itse tehdä mitään sapuskoita;saatika sitten siivoilla juhlien jälkeen.
Kyllä meinaten olen nyt aika poikki.Puoli viideltä nousin tänään ylös [&:].
Jeps,ja nuo meitin ihanat vilperit ja pienemmät lapset pitivät huolen,ettei äiti pääse laiskistumaan [:D][:D]

Huoh..Nyt tämä valittava akka menee pesulle ja laittamaan lapsia nukkumaan.Varmaan "sammun" itsekin sängyn pohjalle [;)]

VOIKAAHAN HYVIN [:)][:)][:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 7+5

Tervetuloa kaikille uusille! Onnea plussasta [:)]

Ja onnea kaikille ihania ultrauutisia saaneille!

Kauheesti tullu tekstiä,pariin päivään en oo kerenny ees käydä lukemassa. Ollu synttärit ja kaikkea menoa..
Perjantaina meillä oli ensimmäinen neuvola. Kauheena jännitti, mut tosi kiva on meidän neuvolatäti. Sain kaikenmaailman lippusia ja lappusia mukaan. NT ultra on 6.8 ja sitä ennen verikokeiden ottoa. Kokeet ja ultra yhessä ovat kuulema tarkempia kertomaan vauvan tilasta ja voinnista, niin käyn myös noissa verikokeissa :)

Olo on loistava, ei juuri ollenkaan pahoinvointia. Aamupala ei oikein maistu, mutta hedelmiä oon syöny sitten ja sisällä on pysyny.

Hilppa ja urho rv 7+5

Heissan

Viime kerrasta on tullut taas niin paljon tekstiä ja paljon uusia odottajia. Tervetuloa kaikille!

Onnea Nralle, loistavista uutisista [:)]

Ja kaikille muillekin, jotka ovat ultrassa päässeet näkemään pikkuisensa [:)]

Täälä pyörähti taas uusi viikko käyntiin ja enää reilu viikko ekaan neuvolaan.
Mulle voisi muuten lasketuksia ajaksi päivittää 12.2., kuka sitten listaa päivitteleekin, KIITOS!!

Pahoinvointi on jonkin verran lisääntynyt, mutta onneksi ei ole vielä tarvinut oksentaa. Viikonloppuna kerrottiin tuleville isovanhemmille ja saatiin kovasti onnitteluita [:D] Nyt on vielä enemmän ihmisiä iloitsemassa meidän kanssa jo tässä vaiheessa.

Hurjasti tapahtunut taas kaikenlaista :).

Mulla alko seittemäs viikko lauantaina ja samantein alko ällötykset ja heikotukset. En kyenny tänään töihin, koska jo pelkästään sängystä nouseminen vei jalat alta ja silmissä sumeni. Äskön kykenin kyllä syömään leipää ja mehua, mut oksettaa silti ihan hirveesti [:'(]. Ei oo kyl kivaa :X. Parin tunnin päästä käyn terkkarilla, jos se vaikka kattos verenpaineen ja hemoglobiinin. Ja huomenna on sit se varhaisultra ^_^.

Tulipas nyt omaa napaa vain [8|].

Allu ja möttönen 6+2

Heippa!

Tuohon mun kohtaan voi laittaa, että synnytyspaikkakunta on Kotka, muuten asun Kouvolassa! [:D]

Olotila on on edelleen erittäin hyvä. Vähän ihmetyttää, että onko ketään masussa kotona, kun oireita ei ole. Olen siitä puhunut äitini kanssa, hän sanoi, että juuri samanlaisia ovat olleet hänenkin raskaudet, vähäoireisia. Joten luultavasti kaikki on kunnossa. Toivottavasti.[8|]

Paljon tullut taas tekstiä. tervetuloa uusille!

kiitos taulukon päivittäjälle tipsille. tämän tuo 14päivä ei oo varma mut se varmistunee keskiviikkona neuvolas. myöskään en tiedä vielä synnytyspaikkaa koska saan ite valita kahdesta eri sairaalasta.

yönsäde: hienoa et juhlat meni hyvin!! eikä tarttenu yökkiä. harmi kun sinne on tullut pahoivointia. mulla on menny se kokopäiväinen huono-olokin ohi, ja ilmenee vain välillä yleensä illalla. mulla on myöskin taas iskeny naaman täytee finneja, kurjaa, tiedän et loppuajasta on nii paljo taas et ei varmaa kehtaa lähtä mihinkää [:D]
ai niin ja pillimehuista piti sanoo. mä ostin laatikon kossille ku oltii vkloppu mökillä niin minähän se suurimman osan niistä join. on ne sit käteviä [;)]

jenska84: joillakin on vain vähemmän oireita, kyllä sielä pikkuisella on varmasti kaikki hyvin. mun eka raskaudes ei ollu mitään oireita ekaan kolmeen kuukauteen ja terve pojan nassikka sieltä synty [:)] ehtii niitä oireita vielä tulla sullekki. [:)]

Omaa: väsy on kaamee, taas viime yönä nukuttu 11tuntia ja tiedän tarvitsevani päikkärit kolmen neljän aikaa. huoh.
oltiin mökillä vkloppu ja oli kyl niin kuuma ettei tienny miten päin  olis, sauna oli sit ainut paikka jossa oli vähänkää viileetä eikä yhtää sääskiä [:D]
jeps, tällä ois keskiviikkona taasen neuvola aika, jospa nyt sais ees sen äitiyskortin [:)] no joo, kyl se sano et nyt otetaa verikokeet sun muut ja kirjataa asiakkaaksi. oli tuol eka neuvolas pari viikkoo sit, niin alkuvaihees (7viikol) et eivät vielä kirjannu asiakkaaksi ees.
no mut keskiviikkoa odotellen...

hyviä vointeja kaikille!! [:)] muistakaahan juoda näillä helteillä...vettä siis tai mehuu [;)]

Täällä on kyllä oksettanut niiiiiiin paljon, töistäkin oli pakko olla 4päivää saikulla kun meinannut tulla työnteosta mitään. Menkkamaisia kipuja on, ja paljon. Säikäyttäneet useasti, että onko kaikki hyvin :S Väsymys, rintojen arkuun ja kasvu. Turvotus(!), oksentelu ja mielialan vaihtelut.
Tämä helle ei helpota yhtään tätä meikäläisen oloa :D

Helteistä päivää kaikille! [8D] Mittari näytti aamupäivästä +30, huh [:D]

Itsellä ruvennut nyt myös ilmenemään etovaa oloa ja pahoinvointia. Viime viikolla jouduin töissä juosta vessaan yökkimään ja tänään aamusta oli myös pakko mennä pöntön viereen varmuudeks, onneks ei oksentaa tarvinnu. Inhoan sitä ylikaiken [:@] Oikein mikään ruoka ei maistuis, vispipuuro maidolla menee ja sitten appelsiinimehu, nam! [:)] Toisessa ääripäässä on sitten makkara, hyii[:'(] pelkkä ajatuski oksettaa.

Meillä olis huomenna eka neuvola, katsotaan josko siellä yritettäis niitä sydänääniä kuunnella [:)] Meillä olis siskon häät lauantaina, en tiedä miten asian nyt peittelisin, en tahtois koko suvulle kailottaa näin alussa, kun omille vanhemmillekin ajattelin kertoa vasta 13 viikon jälkee. [8|] On rankkaa sitte kaikille kertoa jos meneeki kesken. [&o]

Onko muilla rinnat aamuisin tyhjemmän tuntuiset? Itsellä aamuisin eivät ole turvoksissa eivätkä edes kipeät, ja päivisinkään eivät ole niin turvoksissa kuin jokin aika sitten. Kovasti ruvennut mietittyttämään [>:] Täytyy huomenna kysyä neuvolasta..

Mukavia kesäpäiviä kaikille ja jaksamisia! [:)]

mmj mulla on ainakin aamulla tissit paljon paremmat (kipeät on kyllä silti) ja iltaan mennessä ne turpoo ja tulee tosi kipeiks. Normaalia olettaisin.

Ite oon huomannu yhen jutun, että kun munhan tekee pahaa. Ja tekee nykyään ihan ympäri kellon.
Niin tää poistuu ulkoilmassa !!! siis ulkona on liki normi olo ! nytkin tosin istun sisällä kun ei ole muutakaan tekemistä, yksin viitsi minnekään lähteä, asun siis ihan kaupungin keskustassa.
Että välissä on kärsittävä. Eilen kävin terassilla juomassa pommackia, se muistuttaa kyllä niin paljon muita juomia ettei ketään kysellyt[:D][:D][;)]

ALKUPERÄINEN: Christina_
Tippalinssissä oon lukenu täältä niin iloisia kuin surullisiakin uutisia (ai mitkä hormoonit?!) [;)]

Eka neuvola olis 15.7 ja kovasti jo odotan sinne pääsyä ^^ 6.8 olis Hyvinkään Sairaalassa se varhais ultraääni seula..

Hello hello,
Kylläpä täällä on tapahtunut, tämä kahvitauko ei riitä edes kaiken läpi käymiseen sitten viime visiittini. [:D][:D] Olen Christinan tavoin seuraillut, hormoonit mukaanlukien, tätä palstaa :)

Itselläni on laskureiden mukaan jo 8. viikko menossa, ja jännitän myös ensi viikon ekaa ultraa (12.7.). Meikäläinen kun ei oikein vieläkään tahdo uskoa tätä todeksi. Menee päiviä, etten asiaa sen kummemmin ajattelekaan. Vielä ei tiedä muut kuin mieheni, äitini ja paras kaverini. Ultran jälkeen olis tarkoitus kertoa muille tuleville mummoille ja papoille.

Viime viikonloppuna oli sukujuhlat, ja meidän suvun juhlissa ei olla ilman alkoholia jos ei ole kunnon syytä (ärsyttävää). Joten pakotin mieheni juomaan siideriä juhannuksena ja latasin sidukkapulloihin alkoholitonta sisältöä - eipä tarvinu selitellä kellekään, mutta tuntui siltä ärsyttävältä...[:@] Tältä palstalta sain myös vinkin, että Ginger ale näyttää lasissa siideriltä. No sitä tuli nautittua tiimin kesäpäivillä...

Itselläni on huono olo pysynyt poissa, kun vaan syön 1-2 välein pienen snäkin esim. hedelmän tms. ja nukun tarpeeksi. Mutta kun selailin foorumia niin tuli myötätunnosta ällö olo [:'(] Rinnat on kyllä edelleenkin arat ja kireät, lisäksi ne kutiavat (kasvavat varmaan [:)], hui!)

Tsemppiä vaan kaikille!!

Aijaijai, että oli taas hienoa käydä terveysasemalla No, kirjoittihan se jopa tämän ja huomisen saikkua, oujee. Täti oli sitä mieltä, että tämä ei voi olla raskauspahoinvointia koska sitä on ympärivuorokauden. Raskauspahoinvointia on vain joko iltaisin tai aamuisin Voi jeesus sanon minä. Oli siis sitä mieltä, että mulla on tavallinen vatsatauti (kerroin kyllä että en ole oksentanut kertaakaan ja vatsakin toimii normisti). Ehkäpä soittelen neuvolaan niin saa sitten ihan oikeetakin palvelua kun ei tuo selkeesti halunnut minua hoitaa . Verenpaineet otti kuitenki ja ne oli ok.

Laitoin just ruuan uuniin ja toivon kovasti että pystyisin syömään ^_^.

Allu

ai niin piti kysyä:

Onko teillä muilla sääskien/hyttysten puremat ollu ärhäkämpiä, kipeempiä tmv nyt ootusaikana??
mulla nimittäin tuon vklopun mökkireissun jälkeen on kaks aivan hirveetä pahkuraa, toinen pohkeessa jotain 8x8senttiä levee, kovahko punainen kutiseva ja lämmin alue. toinen reidessä pitkulan mallinen samanlainen alue. mietittiin vaan illalla miehen kans et oonko nyt jotenki herkempi pistoille tai jotain ku ei kyl ihan normaaleja jälkiä ole, mut en sit tiiä oisko joku muu ötökkä voinu purasta/pistää..sääskiä siel oli hirveesti, muutama paarma lenteli mut en huomannu ainakaa et ois purassu, eikä nuo kyllä punkin jälkikää oo. hmm..

niin ja wastis: sama täällä että parempi olo on ulko ilmassa (ellei sit hirmu kuuma oo).

miu: jep nuo kesän juhlat on tympeitä näin alkuvaiheessa just siks ku ei viittis viel kertoo kellekkää tai ainakaa kaikille ja sit pitää selitellä jotain et miks ei juo mitään alkoholia tai kehitellä tuollaisia piilojuomia. [:D] no mut eiköhän nämä viikot täst edisty nii saa kertoo sit [:)]

Heppa [:)] Aattelin tulla esittäytymään vihdoin ja viimein. Olen jo kauan lukenut palstaa, ja kerran aiemmin kirjoitellutkin ensimmäisen raskauden yhteydessä, joka sitten lakkasikin melkein yhtä nopeasti kuin oli ehtinyt alkaa [:(] Odotan siis ensimmäistä lasta, ja yritystä on nyt takana 9kk. Ensimmäinen raskaus alkoi heti pillereiden syönnin lopetettua, ja päättyi rv 11+0. Sen jälkeen 1kk odotus, ja uutta yritystä, ja nyt siis olen plussannut pari viikkoa sitten haaleeaakii haaleamman roskishaamun joka sitten varmistui clearbluen testillä selkeäksi plussaksi. (joka tietenkin piti vielä varmistaa yhdellä digitaalisella testillä, kun en millään meinannut todeksi uskoa) [:D]
Laskettu aika on omien laskelmien mukaan nyt sitten 25.2 ja olen siis nyt rv 6+3. Ensimmäinen neuvola on varattu ja se on vasta rv9.
Oireena plussan jälkeen tullut arat rinnat, väsymys, ummetus, nippailut mahassa, ja nyt viimeisinpänä etova olo ja ärsyttävät hajut.
Ei tällä kertaa kummempia [:)]

Takaisin