Helmivaavit tutuksi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hele81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heipat helmimammoille [:)]

Hellettä riittää.. Aamupäivällä kävin laittamassa pyykkiä kuivamaan ulos ja kun tulin sisälle, iski hirveä pahoinvointiaalto ja eikun ökäämään [&:] Viikkoon ei olekaan noin huonoksi olo mennyt. Rinnat vähän aristaa, väsymystä ja masussa tuntuu painetta mutta siinäpä ne mun oireet onkin. Tiedän että pitäisi olla iloinen kun vähällä pääsee oireiden puolesta, mutta kun tämä raskaus oli iso yllätys ja ihme niin sitä toivoisi vielä jotain konkreettisempaa oiretta. Mieskin varmaan haluaisi nähdä mun viettävän aikaa pöntön kanssa enemmän, niin sillekin tuntuisi todemmalta [:D] No, perjantaina nähdään mitä siellä on.. Jännittää mennä ultraan, välillä pelkään että kaikki ei pikkuisella olekaan hyvin.

Hei!

Mun taulukkoon tuohon sairaalakohtaan pitäs varmaan laittaa S perään, eli SATKS... taidan olla itse ilmoittanut väärin [:D]. Mä olen täällä taka-alalla joka päivä näitä viestejä lueskellu, mut kipujeni takia en oo jaksellu kirjottaa. Joo tosiaan kolme yötä peräkkäin heräsin niin valtavaan kipuun, et ajattelin että multa lähtee taju. Olin ihan vitivalkoinen ja vaivoin jaksoin haarautua suihkuun ja siellä sitten makailin joka yö, mutta helpottihan se [:)]. Yritin soitella eilen neuvolaan, mut varattua ja punaista luuria paineltiin mulle koko päivän [:@]. Sain tänään sieltä jonkun kiinni ja hyvä niin... sovittiin että käyn antamassa labrassa veri- ja pissanäytteen ja katotaan virtsa yms. muut tulehdukset. Olen katsos lähdössä reissuun torstaina ja ei haluis saada mitään kohtausta siellä. Neuvolan piti olla ens ma, mutta tullaan vasta sillon joten siirsin sen ti:ksi. Mul ei oo ollu oksennus oloa paljoakaan, enemminkin ripa lentää, siks vähän jänskättää tuo reissu ku mennään varsinkin bussilla... joutuuko varaa vessan itelleen koko matkaksi [:D]. Mulla viikot 7+1, enkä ole käynyt varhaisultrassa, mieli tekis, mut jotenkin aika kuluu lomalla niin verkkaisesti että ehkä sitä jaksaa odottaa sinne varsinaiseen ultraan, joka arvailujeni mukaan sijoittunee elokuun ensimmäisille viikoille.

Onks muuten joku ollu raskausaikana ulkomailla? Mitä otitte huomioon, muuta kuin syömiset ja juomavedet?

Kaikille turvonneille tiedoksi, etä mua katseltiin eilen kaupungilla todella pitkään ja sitten itse kävelin vaatekaupan peilin ohi ja ajattelin, et herranjumala ihmiset varmaan luulee et synnytän näillä viikoilla, kyllä niin järkyttävän kokonen mun maha oli. Mulla oli viel sellanen farkkumekko, jossa leikkaus on rintojen alla ja muuten ihonmyötäinen... ei tainnu hame olla enää ees yhtä pitkä edestä ja takaa [:D]. No se raskaudes on hyvä juttu, et kehtaa pitää ihonmyötäisiä vaatteita, ku antaa itselleen jotenkin luvan et maha saa näkyä ja sitä saa jollei peräti pidä olla. Nimimerkki siis todellakin kuvastaa mua [:)].

Tänään alkoi sitten se pahoinvointi. Aloin jo epäilemään, onko siellä vatsassa ketään, mutta kyllä siellä taitaa olla. Pari viimistä päivää olen jo nirsoillut ruuan kanssa (mitä en tee ikinä) ja tänään olen vain voinut pahoin ja ollut kärttyisä. En yleensä ikinä oksenna, joten tämä on jotenkin tosi shokki elimistölle.

Torstaina on eka neuvola ja sinne mennään sitten miehen kanssa ihmettelemään. Viikonloppuna kerrotaan vanhemmille, koska haluataan heidän tietävän silloinkin, jos jotain sattuukin ja vauvaa ei tulekaan ja miksi ollaan surullisia. En muutenkaan tykkää olla kertomatta ihmisille. Tuntuu siltä, että valehtelen kokoajan. Ollaan tasasesti kerrottu kavereille, jos on tullut vastaan tilanne, jossa on ollut alkoholia tarjolla. Harmittaa vaan, kun ei voi olla vapautuneen iloinen, eikä kaveritkaan vielä uskalla kovin vahvasti onnitella, vaikka onnellia meidän puolesta ovatkin.

Kauheen hintasia noi varhaisultrat täällä helsingissä, oliko jollaa jotaa "edullista" paikkaa tiedossa täältä? Huomenna sitten päätetään, mennäänkö sinne vai. Riippuu kuinka hyvin saa neuvolan täti meidät rauhoiteltua [:)] Mieluummin ostais niillä rahoilla vaikka vauvalle sängyn tai jotaa. Mutta joo.

Päivityksiin voi laittaa, että ikää mulla on 28 (29 kun vauva syntyy) ja paikkakunta Helsinki. Kättäriin mennään synnyttämään ja haikaranpesään varmaakin haetaan.

Huh, toivottavasti tää olo paranee kun olio kasvaa. Siihen asti hei.

Asiilonia ja Olio 7+3

Mulla ei ole ollut enää kolmeen päivään oikeastaan minkäänlaisia oireita, ellei rintojen kipuilua oteta huomioon. Joskus hyvin satunnaisesti iltaisin jotain menkkakipujen tapaista ja sekin kestää vain pienen hetken. Turvotuskin on alkanut vähitellen katoamaan ja alavatsa on tällä hetkellä yllättävän kiinteä aikaisempaan pieneen pömppikseen verrattuna. Toisaalta pitäisi varmaan olla iloinen, että pääsee näin vähällä, mutta oireiden puuttuminen saa epäilemään, että onko siellä edes mitään. Oli pakko tehdä toinen testi tänään ja positiivinenhan tuo edelleen on. Ehkä sitä pitäisi alkaa vähitellen uskomaan tai ihan viimeistään ultran jälkeen, joka on sitten joskus. Toivotaan vain, että kaikki menee siihen asti hyvin. [:)]

Tänään sitten selvisi, että sain opiskelupaikan ammmattikorkeesta. Kerkesin hakea ennen kuin testi näytti positiivista. Tiesin että näin saattaa käydä, eikä haittaa mua yhtään. Onnellinen olen raskaudestani ja tulevasta lapsesta[:)] En taida kuitenkaan täysin hylätä opiskelupaikkaa vaan siirtää vuodella eteenpäin nyt aluksi, katsoo sit ens vuonna tilannetta uudelleen. Saa sit hermoilla raha-asioistakin.. Keskitytään nyt vain tähän ja hyvinvointiin[:D] Onhan sitä tullut pidettyä välivuosia lukion jälkeen jo viisi (työelämässä), joten eihän se yksi tai pari enää mitään merkkaa[:D][:D]

Listaan voi täydentää vielä: ikä 25 vuotta ( 26 kun vauva syntyy) ja synnytyspaikkana toimii KYS.

Sukris: Pahoja, ekoilla kerroilla pelästyttäneitä kipuja on mullakin ollut. Nivusissa ja alavatsalla. Ja ihan muutenkin kuin äkisti noustessa. Ja turvottaa älyttömästi, anoppihan arvaili siitä asiantilaa jo ennen kuin olin itse edes plussannut..!

Viikkoja nyt 9+1, ja turvotus vaan pahene, vaikka eiköhän se siitä pikkuhiljaa! [;)] Tämä helle on tehdä hulluksi, on niin kuuma muutenkin, jalat ja kädet on kuin kekäleet. Pahassa olossa ja matalan verenpaineen armoilla löntystelen kauppaan ja koiran kanssa kävelylle kun vaan sohvalta ylös pääsen väsymykseltäni..Ja suolaista tekisi mieli napostella koko ajan, salmiakkia eritoten, nyyh. Ekassa neuvolassa oli ihan hauskaa, ei tullut pahemmin uutta asiaa, paljon olin kirjoja lukenut ja kuullut kokeneemmilta kavereilta. Miehen kanssa oltiin yhdessä, esikoisen odottajina tuntui siltä, että molemmat halusivat osallistua. Varmaan sitten niillä myöhemmillä tsekkauskäynneillä ei sitten tarvitse miehen olla aina mukana..Nyt vaan odotellaan normaaleja ultra-aikoja, varhaisultrassa käytiin 7+0 kohdalla.

[:D]

Moikkelis!Täälläkin näytti plussaa 5.5, viiva oli aika haalea mutta en alkanut tekemään uutta ja ei ole menkkoja näkynyt niin kyllä se häätyy uskoa, eli raskausviikkoja olis nyt 9vk ja La 9.2 [:D] Vuoden verran mekin yritettiin ja olin ihan varma etten tule enää raskaaksi. Tämä on 3 lapsi, viimeksi ku olin raskaana löydettiin munasarjoista kysta joka jouduttiin sitten kokonaan poistaa, eli toinen jäi vielä. Mutta hyvin kävi ja toivotaan että kaikki menee hyvin. Neuvola olis jo 12.7 enkä jaksais oikein millään odottaa! Tietäis että kaikki on hyvin.. Oireitaki on tullu kivasti [;)] Aivan kauhee väsymys mikä ehkä vähän helpottaa, ja yöllä sen 3 krt käyn veskissä [:-], joka sit tietty häirittee yöunia, joten tänäänki nousin sitten 7 ylös! Närsätystäkin ollut jonku verran, mutta yrittäny syyä vähän terveellisemmin niin auttanut! Ja tietty niitä vihlasu ja menkkakipuja vieläkin. Aamuisin maha aina sekasin ollut varmaan huhtikuun lopusta asti [&o] No kai sekin joskus helpottaa.. Jos saa kysyä niin kuinkas näillä synnyttäjillä joilla on lapsia jännittäkö ite h-hetki? nytkö tietää mitä tulevan pitää? Niin mulla on 11vpoika,3vtyttö ja olen 31v :) 

Heissan!!

Tuli tässä kesken työpäivän mieleen, että onko palstalla yhtään (tulevia) yh-äitejä? Täällä yksi.

Hei mulle tuli mieleen, et olisko ihan hölmö juttu tehdä tonne omat keskustelut neuvolahöpöttelylle ja sitten yleiselle. Vähän kuin tammikuun keskustelussa taitaa olla neuvolakeskustelu ja sitten kesäkuun höpötykset ja heinäkuun höpötykset, jne. Näin saisi tämän "helmivaavit tutuksi" -kohdan pidettyä esittelypaikkana... En viitsinyt lähteä sooloilemaan, kun en tiedä mitä mieltä muut olette [:)] Ymmärsiköhän kukaan mitä  tarkoitin... olen töissä, kauhee olo ja tunti olis ruokatuntiin... Ei ole keskittyminen tällä hetkellä ihan kymppi.

Huomenta tulevat mammat!

Tänään lähti 10. viikko käyntiin. Eilen tuli pikkaisen pelästyttyä ku vessaan mennessäni huomasin vuotavani jotain ruskeaa. Tänä aamuna vielä vähän ja mahassa ja selässä on menkkamaista kipua. Soitin jo neuvolaan ja jätin soittopyynön, mutta toista kertaa raskaana oleva ystäväni sanoi et se on ihan normaalia. Et olis kuulemma "vanhoja menkkaveriä" väristä päätellen. Et hänellä olis ollut joskus ihan samaa. No odottelen nyt soittoa.

Turvotus on ihan älytön. Maha on niin iso et turha yrittää saada mitään vanhoja housuja jalkaan. Onneks on olemassa leggarit ja löysät mekot. Ostin jo ekan mammapaidankin *huoh*.
Naama kiiltää ja on täynnä finnelä. Pientä pahoinvointia ja huimausta edelleen. Kumpa vaan muistais juoda sitä vettä. Ultraan tuli kutsu parin viikon päähän, mut täytyy siirtää se ku ollaan sillon reissussa. Jännittää kovasti se ultra vaikka varhaisraskauden ultra on jo takana.

Vointeja kaikille!!!

HUOMENTA,

TIPSI: KIITOS jälleen listan päivityksestä [:)]
Yök..sinnekin on pahoinvointi eksynyt [:'(]
Koitahan jaksella!

PALLOMAHA: Auts..aika ikäviltä ja kovilta nuo sinun kipusi kuulostaa [&:]
Missä kohtaa vatsalla nuo kivut tuntuvat?Ja tuleeko ne esim.ruokailun jälkeen.
Nuo kivut ja ripuli voisivat johtua vaikka suolistoperäisestä vaivasta [8|]?
Tulehan kertomaan mitä tuloksia sait?
Koitahan jaksella [:)]!

HELMIMAMMA: Paljon onnea plussasta ja lämpimästi tervetuloa mukaan tänne jutustelemaan [:)][:)][:)]!
Mulla on tämä nyt kuudes raskaus.Ja minä en jännitä oikeastaan synnytystä yhtään.
Mulla oli Esikoisen synnytys todella vaikea ja pitkä ( käynnisteltiin 3 vuorokautta [&:] ).Mutta sitten muut synnytykset ovat menneet hienosti ja nopeesti [:)]
Eli nytkin ajattelen synnytystä ihan luottavaisin mielin.Eihän sitä kannata etukäteen stressata,koska koskaan ei tiedä,että mitä tässä elämässä sattuu [;)]
Kiva on muuten saada tänne äitejä,joilla on jo ennestään lapsia [:)]

MYY1: Onnea plussasta ja tervetuloa [:)]

CISSI84: Toi on ihan hyvä idea,että ainakin neuvolahöpötykset olisivat erikseen eli sinne laitettaisiin vain neuvolakuulumiset [:)].Aivan kuten ultrakuulumisiin laitettaisiin vain ultrakuuulumiset.
Mulle kyllä käy myös tuo,että tehdään joka kuukaudelle eri keskustelu,jossa puhutaan yleistä [:)]
Katsotaan,että mitä muutkin ovat tästä mieltä [;)]

OMAA: Tänään on ollut helpompaa tuon pahoinvoinnin kanssa..ainakin vielä [;)]
Eilen oli ihan järkky päivä [:'(]

Nyt pannaan piiiitkästä aikaa galluppia ja het sellaista henk.kohtaista [;)][&o]..vastatkaa ken uskaltaa [;)][:D]

SESSYG: Eli miten teidän sessyelämä näin alkuraskaudessa?
Parempaa,samanlaista vai kuollutta?
Oma vastaus: [:'(] [:D]..tuo oli mun vastaus [:D].Siis meillä on sessyelämä ollut aina todella viriiliä,vaikka lapsia on monta ja avioliittoelämään on takana monta vuotta.
Mutta nyt..plääh.Mun ei tee sessyä yhtään mieli..en edes jaksa ajatella koko asiaa.Siis meillä on nyt ollut sessyelämä ihan kuollutta [&o]
No,tämä on tätä meillä aina alkuraskaudessa.Sitten kun väsymys ja pahoinvointi lakkaa,jos lakkaa,niin sitten alkaa taas peitot pöllyämään [:D]

VOIKAAHAN HYVIN [:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 8+1

Huomenia!

SessyG: Ihmeen vilkasta on ollu. [;)] Sillon ku ei oo paha olo, ni tekee normaalia enempi ehkä mieli. Ja jotenki sitä läheisyyttä tarvii paljo enempi. Ja mies tietty innossaan. [:D]

Omaa: Tänään lähetään ajelemaan Ouluun asti. Muistuu vieläki Itä-Suomen reissu mieleen, ku olin just plussannu ja yrjöilin matkalla. Oli maailman kiduttavin matka!! Toivottavasti tää kuluis paremmin. [:)] Niin, ja VIIKOT PAUKKUU taas! <3 12. jo pyörähti käyntiin. [:)]

Vointeja mammoille! <3 [:)]

Olis hyvä laittaa erilleen kuulumisia! Hyvä idea. [:)]

Sessyg: Parempaa!! Omat fiilikset on (ainakin vielä ) mainiot, tuntuma on jotenkin herkempi..Aina on homma mennyt aika kausittain koko yhdessäoloajan (11,5 vuotta ja 5 v. naimisissa). Näinä aikoina sitä on nauttinut selvästi enemmän. [;)]

Kirjoittelin tuonne neuvolakuulumisiin uusimpia juttuja mut tänne laitan taulukon täyttäjälle muuttuneen La.n, la aikaistui ja on nyt siis 8.2.

myy: Onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon mukaan!

yönsäde: hienoa et siel on voitu paremmin, jospa se alkais jo helpottamaan pahoinvointi ja jäis kokonaan pois. toivotaan niin [:)]

lumitähti: saako kysyä missäpäin pohjois pohjanmaata asustelet? tääki nimittäin siellä. [:)]

sessyg: vastaan tylsästi et ihan samanlaista on ollu [:D] paitti jos ukko haisee pikkusenkaa jollekki hiellle tai ees dödölle tai muulle niin yök yök.en tiiä mille pitäs haista tai tuoksua et ois hyvä [:D]

hyvejä vointeja kaikille!!!

sessyg: täysin kuollut, ei siit kertaakaan olla puuhailtu. Meillä muutenkin saattaa tulla viikkokin väliä välissä, mutta nyt mun pahan olon ja väsymyksen ja pelon takia on jääny puuhastelut. Ei tee mieli yhtään ja pelkään niin kuollakseni jos vuodankin jälkeen... Muutenkin tää raskaus on tehnyt musta paljon varovaisemman...

Tänne ei uutuuksia.
Neuvola olis maanantaina.

ALKUPERÄINEN: Pallomaha

Hei!

Mun taulukkoon tuohon sairaalakohtaan pitäs varmaan laittaa S perään, eli SATKS... taidan olla itse ilmoittanut väärin [:D]. Mä olen täällä taka-alalla joka päivä näitä viestejä lueskellu, mut kipujeni takia en oo jaksellu kirjottaa. Joo tosiaan kolme yötä peräkkäin heräsin niin valtavaan kipuun, et ajattelin että multa lähtee taju. Olin ihan vitivalkoinen ja vaivoin jaksoin haarautua suihkuun ja siellä sitten makailin joka yö, mutta helpottihan se [:)]. Yritin soitella eilen neuvolaan, mut varattua ja punaista luuria paineltiin mulle koko päivän [:@]. Sain tänään sieltä jonkun kiinni ja hyvä niin... sovittiin että käyn antamassa labrassa veri- ja pissanäytteen ja katotaan virtsa yms. muut tulehdukset. Olen katsos lähdössä reissuun torstaina ja ei haluis saada mitään kohtausta siellä. Neuvolan piti olla ens ma, mutta tullaan vasta sillon joten siirsin sen ti:ksi. Mul ei oo ollu oksennus oloa paljoakaan, enemminkin ripa lentää, siks vähän jänskättää tuo reissu ku mennään varsinkin bussilla... joutuuko varaa vessan itelleen koko matkaksi [:D]. Mulla viikot 7+1, enkä ole käynyt varhaisultrassa, mieli tekis, mut jotenkin aika kuluu lomalla niin verkkaisesti että ehkä sitä jaksaa odottaa sinne varsinaiseen ultraan, joka arvailujeni mukaan sijoittunee elokuun ensimmäisille viikoille.

Onks muuten joku ollu raskausaikana ulkomailla? Mitä otitte huomioon, muuta kuin syömiset ja juomavedet?

Kaikille turvonneille tiedoksi, etä mua katseltiin eilen kaupungilla todella pitkään ja sitten itse kävelin vaatekaupan peilin ohi ja ajattelin, et herranjumala ihmiset varmaan luulee et synnytän näillä viikoilla, kyllä niin järkyttävän kokonen mun maha oli. Mulla oli viel sellanen farkkumekko, jossa leikkaus on rintojen alla ja muuten ihonmyötäinen... ei tainnu hame olla enää ees yhtä pitkä edestä ja takaa [:D]. No se raskaudes on hyvä juttu, et kehtaa pitää ihonmyötäisiä vaatteita, ku antaa itselleen jotenkin luvan et maha saa näkyä ja sitä saa jollei peräti pidä olla. Nimimerkki siis todellakin kuvastaa mua [:)].

Heippa taas...

Pakko tulla purkamaan. Soitin noista pissa ja verituloksista tänään neuvolaan. Veren tulokset eivät olleet tulleet ja virtsasta hoitaja sanoi, että siinä on jotain. Lähden huomenna reissuun, joten tarttin reseptin. No ylläri, et lääkäri oli lähtenyt ja hoitaja selvitti että mun pitäs soittaa terveyskeskukseen ja selittää tilanne että saan reseptin. No soitin sinne ja juteltiin pitkään oireista yms. muusta. Hoitaja vilkaisi tulokset ja sanoi, että ei me todellakaan anneta sulle reseptiä, VARSINKIN KUN OLET RASKAANA. Täh, olin ihan ymmälläni. Kyselin leukosyyttejä ja ne oli OK, punasolut olivat plussalla, eli tarkoittanee tuo, että verta oli virtsassa. Täti sitten siellä luurin päässä melkein nauroi minulle ja kysyi, että oikeestiko neuvolasta pyysivät tänne soittaa. Tulipa tyhmä olo mulle. Enkai mä nyt turhaan lääkkeitä halua syödä!!! Mietin just, et oiskohan siel neuvolas ollu joku harjoittelija/kesis... yhtään heitä väheksymättä, koska ei osannut lukea labratuloksia.Nyt en sit tiedä, minkä piikkiin pistäisin nuo kovat vatsakivut ja sitten tosiaan on lähipäivinä tullut aina verta virtsan mukana. Toivottavasti selviän matkasta hengissä, huah [&:]

Ihanaa huomenta!

Mun oli ihan pakko tilata Kulta pieni - vauvan oma kirja.. Ja eilenhän se tuli! Ooo, aivan ihana kirja! Paksu, ihan kuin albumi ja täytettävää jo ennen vauvan syntymääkin. Vollotin sitä selatessa, aivan ihana [:)] En kuitenkaan ala vielä täyttämään, eihän tässä vielä tiedä miten käy. Mutta joka tapauksessa eka vauvasöpöilyjuttu ostettu [;)]

Huomenna ultraan moikkaamaan pientä! Voi luoja, kumpa kaikki olisi hyvin!

Sessyg: Meillä normaalitilanteessa peitto heiluu vähintään joka toinen päivä (vaikka ollaankin yhdessä oltu 11 vuotta.. [:D] ) Mutta nyt on ollut aika hiljaista sillä rintamalla. Kyllä olisi haluja molemmilla, mutta otetaan varovasti, ettei pienelle vaan käy mitään.. Ehkä se tästä reipastuu kun päästään lääkärin juttusille [:)]

HUOMENTA PÄIVÄÄ,

PALLOMAHA: Kannattaisi varmaankin käydä ihan lääkärin vastaanotolla!
Eihän tuo nyt ihan normaalia ole,että pissan mukana tulee verta [&:]

TIPSI: Suuret peukutukset huomiseen ultraan [:)]!!

RONNY: Neuvola onnittelut [:)][:)][:)]
Siis toi on niin ihanaa,että teillä neuvolassa aina ultrataan samalla [:)]
Ihanaa,että siellä se teidän pikkuisen sydän sykkii hienosti!!
Heh ja yök..siis mulla vaan pahenee tämä yökötys [:'(]..Mulla on nyt vain nämä aamut parempia ja sitten aamupäivästä alkaa todella huonot olot.Eilenkin olin jälleen puolikuollut ja 3 kertaa oksensin [:'(].
Mutta eiköhän tämä kohta tästä [;)]..viimeistään synnytyksen jälkeen loppuu [;)]

OMAA: Jeps eli eilen oli tosiaankin jälleen tappopäivä tämän olotilan kanssa.Nautin näistä aamuista,kun silloin vain vähän etoo.Kyllä tämä olotila ei enään pahempi voi olla,mutta hyvän asian vuoksihan tässä kärsitään

Mutta kohta lasten kanssa ja ulos ja hommiin.Peekakkaa..tänään pitäisi siivotakin TAAS [:'(]
Ei paljoa jaksaisi näillä helteillä siivota.
Olisko mulla jotain positiivista [;)][:D][:D]..elämä on ihanaa,vaikka vähän paljon pahaa tekeekin [;)]

VOIKAAHAN HYVIN [:)][:)][:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 8+2

Heipparallaa ja hikistä huomentapäivää kaikille!
Täällä ilmoittautuu uusi masun kasvattaja. Heti kärkeen siihen listaan LA 22.2.11 ikä 26 ja toista lasta odotellaan, asun ja synnytän Jyväskylässä. Nyt ollaan sitten 7+2.

Mullakin on ollut ympärivuorokautista pahoinvointia, onneks oksentaa ei ole tarvinnut [:-]. Ja maha on täälläkin niinku ois jo vaikka miten pitkällä!! Kai sillä on jotain merkitystä, että edellisestä synnytyksestä on vasta vuosi. Meidän perheeseen kuuluu lisäksi avomies ja parsonrussellinterrieri Peppi [:)]

Me käytiin varhaisultrassa Mehiläisessä viime viikolla, menkkojen mukaan silloin ois ollut 7+0, mutta ultran mukaan 6+2. Tähän uskotaan, koska raskaustestit kierron 24. ja 28. päivinä oli negatiivisia, sitten kierron 34. päivä positiivinen. Ovis oli ilmeisesti ollut vähän myöhemmin ku normaalisti. Meillä tärppäsi heti ekalla yrittämällä :) Esikoinenkin oli ihan "helppo nakki".

Minä tässä yritän etsiskellä sitä lilypie ohjetta...

Takaisin