Helmivaavit tutuksi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hele81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ULTRAKUULUMISET [:)],

NRA: [:(][:(] Toivon sydämestäni,että kaikki päättyy kumminkin hyvin [:)][:)][:)]
Eihän sitä tiedä,vaikka kyseessä olisikin myoma ja se pystytään poistamaan ilman,että sikiö vahingoittuu!!!
Mutta,jos kyseessä on pahanlaatuinen kasvain,niin paljon voimia ja jaksamisia taisteluun!!
*voimahali*

HOPE: Suuremmoiset onnittelut plussasta ja tervetuloa [:)][:)][:)]

JENNY: Ultra onnittelut [:)][:)][:)]
Ja tsemppiä sairaanhoitsu opiskeluihin [:)]
Minäkin olen siis erikoissairaanhoitsu ( sis.kir.sekä psyk.)..En tietenkään enään,kun yrittäjäksi aloin [;)]

DO DIIN...ULTRAKUULUMISIIN:
Kaikki ok [:)][:)][:)]
Pienen pieni yksi sikiö siellä näkyi ja sydän pompotteli kovaa vauhtia
Pää-perämitta 8mm,joka vastasi viikkoja 6+5.Eli tuo minun rv 7+0 pitää hyvin paikkansa,kun näin aikaisessa vaiheessa ei vielä saada täysin tarkkoja mittoja vielä.
Kohtu ok ja munasarjat ok.
Oli ihana miesgyne,joka antoi suoran numeronsakin,jos tulee jotain kysyttävää [:)]
Maksettavaa jäi vain 73,50 euroa eli aika halpaa!
OLEN ONNELLINEN [:)] ja mies myös!!

IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 7+0

Nonniin, eka neuvola takana [:)] Kaikki oli näin ulkosesti ainakin ok. Lippuja ja lappuja tuli paljon ja kaikkee muutaki infoo, meni pää vallan sekasin [:D] Eka ultarin varattiin, saatiin se 26.7. Aikaa siihen on paljon.. Mutta en silti ole ajatellut mennä varhaisultraan. Kaikki etenee kuitenkin omalla painollaan..

LA varmistui ainakin vielä tuo 8.2.2011. Oksetus ja ällötys ei meinaa millään helpottaa [:'(] Ruokahalu on vallan menny... Jos ei syö, tulee paha olo.. Jos syö, tulee paha olo.. Tuorekurkku on ainoa, joka maistuu erittäin hyvin.

Nra, olet mielessäni! Halaus!

Yönsäde ja rötkis ihanaa kuulla hienoja ultrauutisia, kun siihen omaan on vielä puoltoista viikkoa.. Miten ihmeessä jaksan odottaa! Tänään on juilinut masussa hassusti, ei kipeesti vaan sillai "kasvumaisesti". Toivottavasti en kuvittele [:)]

Chak:in ultrakuulumisia odottelen täällä myös innolla [:)]

Adalmis, millaista vauvakirjaa teet? Mulla on sellanen raskauspäiväkirja tässä koneella, jonka teon aloitin sinä päivänä kun raskaustesti näytti plussaa. On sinne kertynyt jo 8 sivua odottelua [:D]

Ja uusia helmivauvoja pukkaa, ihanaa että meitä on jo vaikka kuinka monta!!

Mulla on ollut tänään tunteet tosi pinnassa.. Töissä meni vähän väliä hermot valittaviin asiakkaisiin! Sain pidettyä kuitenkin suuni supussa etten laukoisi takaisin, mutta tosi vaikeaa oli! Miehelle kotiin tullessa tihrustin itkua ja nyt kaikki on taas ihanaa.. Hmm? Tuntuu tosi sekopäiseltä olo [8|][:D]

Nra:lle kovasti voimia, toivottavasti kääntyy parhain päin. Minustakin tuo ajatus suojelusenkelistä kuulostaa aika todelliselta... <3 Jaksamista ja haleja täältä!

Onnea ultrakuulumisten johdosta ko. henkilöille! [:)] Toivottavasti saamme seurata tulevaisuudessa myös kaksosten kehittymistä ja kasvamista! <3

Mulla on semmonen ostettu raskauspäiväkirja, johon sekä minä että mies ollaan kirjoteltu, jos on ollu jotain mielen päällä. Nyt oon ollu jotenki niin väsyny tms., ettei koko ajan pyöri vauva mielessä. [8|] Sitä melkein unohtaa koko jutun, kunnes taas pahoinvointiaalto iskee... Outoa. [:-]

Hellurei ja loistavaa tiistaita [:)]

NRA, voimia myös täältä. Onni onnettomuudessa, jos pahanlaatuinen kasvain löytyi vaikkakin näin ikävällä tavalla [:(] Toivotaan kuitenkin, että kaikki kääntyy vielä parhain päin!

Yönsäde, hienoja ultrakuulumisia [:)]

Ultrassa käyty siis tääläkin, vauva vastaa mitoiltaa laskelmia ja sydän sykkii tasaisesti [:D]
Ei tässä oikein muuta voi sanoa kuin JEE JEE. Nyt tuntuu jotenkin niin huojentuneelta, kun on omin silmin nähnyt, että kaikki on oikeasti hyvin ja kaveri kasvaa niinkuin pitääkin. Ihanata [:)][:)]

Tipsi: teen sellasta scrapbookkia johon tulee ajatuksia ja kuvia raskauden ajalta ja varmaan jatkan sitten vauvan kuvilla kun vauva syntyy :)

Adalmis ja möttönen 5+3

Voimia Nra!

Onnea kaikille uusille plussasta ja tervetuloa joukkoon [:)]

Yönsäde ja chak kivoja ultrakuulumisia :) Näitä on aina kiva lukea.

Mulla on kans tuollainen scrapbookki tekeillä, ajattelin antaa sen sitten muksulle kun on isompi. Jää muistoja. Mistä Mimmu87 ostit tuollaisen päiväkirjan?

Raskauspäiväkirjoista: mä haluaisin kirja Äidiksi - Minun odotukseni ja sitten myöhemmin samaa sarjaa vauvalle Kulta pieni - Vauvan oma kirja. Mutta tuota äidiksi-kirjaa en nettikaupoista ole löytänyt, taitaa olla painos loppu. Oishan niitä muitakin ihania.. Kun haluan välttämättä sellaisen täytettävän jutun [:)]

Täällä painitaan nyt kauheiden pelkojen kanssa.
Oon nyt jostain saanut päähäni, että torstaina tulee huonoja uutisia.
Ja ihan kamalaa nyt ootella niitä...
No, sen näkee sitten...

Yönsäde mahtia mahtia mahtia ultrakuulumisia <3333

Chak myös sulle, onnea hyvistä uutisista !!!

Nra toivotaan parasta, että raskaus voisikin vielä jatkua. Ihan hirveästi voimia sinne !!!!

Mulla on tänään ollu pikkasen parempi olokin,
tottakai siitäkin nyt saanut päähäni että kaikki on kuitenkin huonosti.
Mahaankin sattuu välissä ja vaikka mitä.
Oon yks oikeen surkuhupaisa tapaus.[:D][:D][:D]
Mutta jos nyt menis kattomaan miestä joka kotiutui töistä, aamulla enne 8 lähtenyt.
Oon kesäsin aika hyvin työleskenä[:D]

wastis: Kaikki on varmasti hyvin! Tuntuu kyllä vähä lässynlää-puheelta, mutta muuta en oikein pysty sanomaan. [:D] Kaikilla meillä on pientä pelkoa ja epätoivoa ilmassa vuorotellen. Yritä jaksella odottaa siihen huomiseen, tulee se sieltä ajallaan, vaikka aika tuntuukin etenevän varmasti etanan vauhtia! [8D]

hilppa: Joskus vuonna kivi ja kirves ostin muistaakseni Suomalaisen kirjakaupan alennuskorista, makso ehkä 0,50€. [;)] Kerranki mulla oli tuuria alennustavaroiden kanssa! [8D]

Omaa: Viikot poksuu taas, nyt jo 10+! [:)] Vissiin alkiovaihe päättyy tähän, nyt meijän Myttysen pitäis sit olla sikiö, eikös se niin mene?

Onko muilla muuten unet lisääntyny? En ennen juuri ikinä muistanu nähneeni unta, mutta nyt nään joka yö monta ja muistan hyvin aamulla!! Mulla ei oo ikinä ollu tapana kävellä tms. unissani, mutta viime yönä kaivelin keittiön kaapista astiaa. [:D] [:D] [:D]  Näin unta, että joku tuli sängyn viereen ja sanoi, että lihavartaista tippuu marinadia lattialle, voisko saaha astian? Aamulla löyty eteisen pöydältä Tupperware-kulho. [:D]  [:D] Ei vitsi että miehen kanssa naurettiin! Kuhan en mitään hölmömpää menis enää tekemään, esim. lähe ulos alasti juoksentelemaan, vähä ois kauheeta! [:-] [8|] Mutta selkeesti hormonitoiminta vilkastuttaa unia. Harvoin vielä mitenkään liittyvät kyllä vauvaan, mutta eiköhän sekin aika tule...

Minäkin tahtoisin raskauspäiväkirjan. Jos joku jostain sattuu jonkun hyvän kirjan löytämään, niin kertokaa toki meille muillekin. [;)]

Lueskelin eilen juttuja tuulimunaraskauksista ja niinhän siinä sitten kävi, että eilinen ilta meni murehtiessa sitä, onko kaikki hyvin. Vielä pitäisi 1½ viikkoa jaksaa odottaa, että pääsen ekaan ultraan. Harmittaa nyt, kun en voinut ottaa aikaa jo ensi viikolle, kun neuvolasta sitä minulle ensin ehdotettiin. Ei vaan käynyt meillä ajat yksiin ja olisin joutunut olemaan sit töistä pois. Nyt pitää sit kärvistellä 12 päivään asti. Ja aika kuluu niin mahdottoman hitaasti! [>:]
12 päivä alkaa myös kesäloma, joten kyllä tuota maanantaita on saa odottaa kuin kuuta nousevaa. [:D]

Ja äkkiä nämä viikot tästä saisivat muutenkin mennä pidemmälle, jotta voitaisiin kertoa tästä raskaudesta muillekin kuin minun perheelleni. Tuntuu ikävältä salailla. Ja minä kun olen aina jakamassa ihmisten kanssa asiani, niin hiljaa oleminen meinaa välillä olla vaikeaa.. [:D]

NRA, paljon voimia sinulle! Olet ollut ajatuksissa.

AURINKOISTA AAMUA KAIKILLE,

KIITOS SUURI kaikille,jotka onnittelivat ultrakuulumisista [:)][:)][:)]

TIPSI: KIITOS ultraonnitteluista [:)]
Tuo ultraan odottelu on kyllä pitkää odottelua,vaikka muuten aika menee kuin siivillä [;)]
Koitahan jaksaa [:)]
Nämä ihanat raskaushormonit [:D]..Ne kyllä välillä vievät mennessään,etttei itsekään kyllä meinaa pysyä perässä [:D].Minä olen kanssa ihan räjähdysaltis ihminen näin alkuraskaudessa [&o][:D].Ikinä ei tiedä,että millä päällä sitä on *viheltelee*
Minäkin olen tehnyt aina koneelle raskauspäiväkirjaa [:)][:)][:)]
Sitä on mukavaa lukea jälkeenpäin.

CHAK: JEE JEE..Suuremmoiset onnittelut sinnekin mahtavista ultrakuulumisista [:)][:)][:)]
Ja KIITOS sinulle onnitteluista!!

HILPPA: KIITOS KIITOS [:)]

WASTIS: KIITOS SUURI YSTÄVÄ onnitteluista [:)][:)][:)] *halaa*
Kuule rakas ystävä [:)]..Olen ihan satavarma,että sinun masuasukilla on kaikki hyvin!!!!
Sulla on ollut niin hyviä oireitakin [:)].Ja tuo oireiden vuoristorata on ihan normaalia.
Välillä helpottaa ja sitten taas tulee tuplasti takaisin oireet [;)].
Mutta minä ymmärrän pelkojasi todella hyvin!!!!!Se on niin normaalia pelätä aina,ettei kaikki ole hyvin.Varsinkin jos takana on noita keskenmenoja [:(]
Minä itsekin pelkäsin ettei kaikki ole hyvin,kun olen ollut aika oireeton [&o]
Minä pidän sinulle/teille miljoonasti peukkuja ja varpaita pystyssä,että saatte torstaina niitä parhaimpia uutisia ultrasta

RASKAUS JA UNET: KYLLÄ [:D]..Mulla joka raskaudessa unet ovat huippuhyviä ja todella sekavia [:D].Niinkuin silloin kerran tässä näin sen kaksossynnytys unen,missä mun lapset kätilö käänsi ulkopuolella oikein päin [:D][:D]
Hyvän kirjan varmasti saisi tehtyä,kun kirjoittaisi kaikki unet ylös ja kokoisi niistä opuksen [;)]

OMAA: Ihmisen psyyke on jännä juttu [:D]..Mullahan ei ennen eilistä ultraa ollut oikeestaan yhtään pahoinvointia,josta jo olinkin huolissani.Nooh,eilisen ultran jälkeen sitten pamahti päälle armoton pahoinvointi,johon ei edes pienet ruokailut auttaneet.
Jeps,että minä ja minun pääni [;)][&o][:D].Vissiin ultran jälkeen mun kroppa antoi sitten luvan oireille [;)][;)]

Kakkamooses sentäs..tänäänkin tulee ihan mahdoton helle.Mutta ei parane nyt valittaa tai muuten käy kalpaten ja tulee kuuden viikon monsuunisateet tänne [;)][:D][:D]
Mies tekee kuivaa heinää ( hyvät ilmat ) ja minä taistelen täällä pahoinvoinnin ja lasten kassa [;)][;)].Lapsetkin ovat vielä levottomampia näin helteellä.
Nyt pitäisi siivota ja sitten lähdetään uimaan [8D]

IHANAA VOINTIA KAIKILLE [:)][:)][:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 7+1

Unien näkemisestä: mie olen kyllä huomannu,että näen paljon enemmän unia nyt. Aikaisemmin näin harvoin unia, mutta nyt tuntuu että ihan joka yö ja kauheen toiminnallisia unia [8|] ja sekaviakin. Oon jo nähny unta rippileirini isosesta, johon olin palavasti ihastunut silloin pikkutyttönä [:)] ja seikkailu-unia. Yhden vauvaunen oon nähny, meille syntyi tummatukkainen poikavauva [:D]

Eipä kummempaa tänne, lähden tänään leffaan ja viettämään laatuaikaa itseni kanssa [8D]

wastis: Itsellä myös hirmunen pelko ettei siellä kummiskaa ole ketään tai on menehtyny. Vuodan välillä runsaasti valkovuotoa ja se aina säikäyttää että alkoiko ruskea verinen vuoto [:o] Ei noista peloista vaan pääse irti. [&o] Itsellä nuo rinnat ovat välillä turvoksissa ja kipeät ja sitten seuraavana hetkenä tuntuvat taas tyhjemmiltä eivätkä ole kipeät, joten tämäkin pistää miettimään olenko enää raskaana.. Kun olen muuten kovin oireeton.

Onnittelut kaikille ultrassa käynneille! Ihana kuulla hyviä uutisia! [:)]

Täällä taas uusi odottaja ilmoittautuu joukkoon. On ollut tosi ihana lueskella näitä teidän juttuja. Minä arkajalkana uskaltauduin mukaan vasta nyt kun äsken soitin neuvolaan ja varasin ajan ensi viikolle. Jotenkin tästä asiasta tuli todempi nyt.

Ollaan miehen kanssa pidetty yhtä jo 10 vuotta ja muutama kuukausi vasta ehdittiin odottelemaan ennen kun tärpäsi. Tuntuu jotenkin hurjan nopealta kun tässä lähipiirissä on ollut paljon päinvastaisia tilanteita. Mutta siis tietysti hyvä näin ja ollaan iloisia ja kovin sekaisin tästä kaikesta vielä.

Oireita on ollut jos jonkinmoisia. Turvotusta on tosi hurjasti, en ollutkaan tiennyt että se jo heti alussa näin vaikuttaa. Hinkit on kun olisi silikonilla täytetyt, pikkasen ärsyttää nyt kesähelteellä kun ei toppia meinaa kehtaa päälle laittaa ettei vaan kukaan tajua tästä vielä mitään. (Mies kyllä tykkää) Kamalia finnejäkin on tullut ihan hirveästi mutta huonoa oloa ei vielä ole näkynyt. Jotkut ruuat ei kyllä maistu mutta kun ei niitä syö niin olo on ollut muuten ok.

Nyt sitten jännitellään että onko kaikki kunnossa mutta eipähän täss auta kun odotella. Ensi viikolla siis neuvolaan ja mulla viikkoja nyt takana 7.

Ihanaa odotusta kaikille!

Ehdinkin jo tuonne maalismasujen puolelle kirjoitella, mutta täältäkin ilmoittautuu yksi helmimasu mukaan. Ensimmäisen la:n laskin väärin, koska muistin viimeisimpien menkkojen alkaneen hieman yli viikko myöhemmin kuin mitä oikeasti alkoivat ja la olisikin siis 24.2. -> rv 5+6 [:)] Plussasin maanantaina (28.6.) ja ensimmäisen neuvola-ajan varaan huomenna.

Oireita oli jo ennen plussaamistakin, kuten vatsan nipistelyä, rinnat ovat arat (etenkin nännien alueelta) ja turvonneet, sekä aina silloin tällöin tulee kuvottava olo, varsinkin ennen nukkumaanmenoa. En kuitenkaan ole oksentanut. Vessassakin joudun käymään kerran tai pari normaalia enemmän. Mitään sen suurempaa ei vielä ainakaan ole ollut ja toivottavasti pysyykin näin helppona.

Täälläkin ilmoittaudutaan mukaan, vaikkei vielä ole uskaltanut olla kovin iloissaan. Päälle vuoden yritettiin tätä esikoista ja nyt olisi sitten LA 19.2., viikkoja siis 6+4. Pelottaa vaan, että jotain sattuu. Mitään pahoja oireita ei ole, mitä nyt ajatuskin sushista ällöttää (ajattelin sen pois jättämisen olevan se vaikein asia). Nälkä on kova ja tissit on arat.

Kaikki vatsan nippailut jännittää, ja ärsyttää, kun ei vielä uskalla huudella pitkin kyliä tästä ihanuudesta. Alan jo kallistua varhaisultran puoleen, kun mietityttää joka hetki, onko siellä vatsassa elämää. Ostin kuitenkin jo kirpparilta yhden pikkupipon, jotta saan täällä jotain konkreettista hiplata.

Mutta katsellaan, ensiviikolla neuvola ja sitten varmaan vähän jotenkin rauhallisempi olo, vaikkeivat ne täällä helsingissä taida edes yrittää sydänääniä tässä vaiheessa kuunnella.

Hei. En vielä oo kaikista päässy kärryille kun täällä on niin paljo väkeä [:D] ihanaa ku onki monta helmimasua!

yönsäde: Kiitokset peukutuksista tupakin lopettamiseen. mä en tajuu itteeni, ku pitää vaa saaha vaik aina ärsyynnyn täysiä ku kuulen et joku odottava polttaa [:(] jospa tää täst vielä jäis ja jäähän se!
ihanaa et sielä ultrassa mini näkyi oikeassa paikassa ja sydämen sykekin näkyi!! mut voi hitsi tuota pahoinvointia, ajatteleppa nyt pois se! [:D]

nra:[:(][:(] en oo lukenu kaikkia tän palstan viestejä enkä tiedä mitä/mikä tuo sun kasvain on, mut säikähdin kun lujin viestisi kun sait tuon soiton ja kyyneleet nousi silmiin! voimia lähetän sinulle ja toivon parasta ja ettei sielä tarvitsisi keskeytystä!!!

wastis: täällä on sama et pelkoa on tullut et kaik ei oo hyvin. mut eiköhän kuitenkin mein molempien pikkuiset pärjää siel masus loppuun asti? [:)]

mimmu87: täällä on myös nähty jo mitä ihmeellisempiä unia. yleensä en näe mitään tai en ainakaa muista nähneeni. ykkösen kohdal oli paljo peuhailu unia[;)][:D] mut ne ei oo viel ilmaantunu täs raskaudes. ei siin et oottasinkaa niitä [;)][:D][:D]

Moni on jo käynyt ultrassa, onnea hienoista ultrakuulumisista! [:)] on se niin ihmeellistä aina nähdä se pikkuinen siellä [:)]

kaikille hyvää vointia!

itsellä ollut nyt ihan suht hyvä olo. väsy on sit sitäki kovempi! onneks tuo esikko nukkuu viel päikyt nii saa itekki kellahtaa peiton alle.
mäkin kiinnostuin nuista raskauspäiväkirjoista, mistä niitä saa??
 mä oon vissii vähä etuajassa, ku huusin netistä imetyspaitoja ja liivejä [:D][:D] oli vaan niin soppelin halpoja uusiks paidoiks et pitihän ne huutaa. antais vaik siskolle ne nyt alkajaisiks ku sil on pikkuinen imeväinen. [:)]
oon mä ostanu myös yhet äitiyshousut jo vaik en vielä tartte, ja yhdet pikkuiset vauvan sukat. mä oon joku ihme sukkafriikki, siis juuri vauvojen sukkien suhteen, ne on niin yli söpöjä ja pieniä et tykkään ostella niitä iha hirveenä, esikollaki oli vaik minkälaisia ja vaik kuinka monet sukat. mut mikä on sen ihanempaa ku viiden sentin sukkapari?? [:D]

jeps, enpä muista oliko viel jotain asiaa....ens viikolla uus neuvola aika josa otetaa sit verikokeet ja muut sydeemit.
ai niin piti kysyä sokerirasituksesta??? ku mä joudun nyt ilmeisesti siihen ku paino indeksi on vissii sen 25, eli siis miten se toimii ja miten sen litkun saa muka alas??ihan vissinä mä sen oksennan [&o]

jeps mut hyvää vointia kaikille ja tervetuloa uusille!!!

Takaisin