Helmivaavit tutuksi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hele81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
hei sorry tytöt, meni sekaisin jo. [:-][:-]
onneksi muillakin noita pöksyihin mahtumis ongelmia. tänään kysyin kaverilta että mistä tiesi kaksosista niin sanoi et ultrassa vasta, mutta massu kyllä kasvoi nopeemmin alussa, mitä olikin ihmetellyt. toivottavasti ei sentään. [:@][:@]
oli siinä vipinää kahden kanssa kyllä.
eikö muutes se ekakin ultra tehdä alakautta, mulla ainakin aiemmat tehty, mut siitä kyl on jo 9 vuotta aikaa, en tiiä onko systeemit muuttuneet????

HILPPA86: Hirmu paljon voimahaleja sinne [:)] Toivotaan, että aika menee tosi nopiaan tuohon ensi torstaihin asti (tosin saa mennä siitä etiäkinpäin) [:)]

BUBBLE: Mäkin vähän epäilen omaa ukkoani. Ei varmaan vielä oo oikein vielä hoksannu, että mistä täs nyt todellisuudes on kyse [:D] Ehkä sitten siinä vaiheessa kun ukko tulee mukaan ultraan (ja jos kaikki on niin kuin pitää). Siinä vaiheessa varmaan iskee tajuntaan, että hänestä tulee isukki.

Tää on kyllä niin jännää..eilen oli oiretta jos jonkinlaista ja tänään ei ole ollut sitten oikein mitään. Paitsi vähän väsyttää mutta eipä sitten muuta. Tänään on tullu oikeesti jopa mietittyä, että onko tää ees totta. Onks must oikeesti tulossa äippä...
Mä kun varasin ekaa neuvola aikaa niin mulle sanottiin puhelimessa, että siellä sit katotaan missä käyn ultrissa ja millon sen ekan ultran varaan. Eli siihen on siis varmaan ikuisuus.. Kun se eka neuvolakin on vasta 8.7. *huoh*
Tili kun tupsahtaa viimenen päivä niin on kyllä pakko mennä ostamaan väljempiä housuja. Tuntuu, että kaikki housut ahistaa. Jännä miten voi näin alkuun paisua ku pullataikina [:D]

Niin ja kaikille hyvää vointia [:)] Voidaan paksusti [:D]

Mulla kun on se eka neuvola silloin 2.7, niin sano et tulla täydellä rakolla sinne ja juoda vaikka pari lasia vielä vettä. Mulla olis silloin rv 8+2, mutta epäilen et näkyykö sillon vielä mitään, kun mahan päältä ultrataan?! Sano vaan vielä, että etkös sä oo aika hoikkakin, JOOO OON OLLU JOSKUS KUUS VUOTTA SITTE! [:D] Viime raskaudessa tuli kiloja lisää 25 kg, huhhuh. Ja niistä jäikin sitten 10 kiloo, jotka ei oo lähteny viiden vuoden aikana [:D][:D] Nyt kyllä pyrin siihen ettei ihan noin paljon noita kiloja kertyis! :D

yönsäde kiittää vesimelonista[:D]

bubble meillä on sitten sama sairaala[;)]  Siis synnäri.
Itsehän olen Porilainen[:)]

_jenny toivottavasti tuo vuoto lopettais sun kiusaamisen ja loppuis.
 Eiköhän siellä kaikki hyvin ole, kun ei paljoa vuoda[:)]

hilppa86 no, hyvä sekin uutinen että on oikeassa paikassa.
Tiedän että on varmasti kamalaa odotella,mutta voimia sulle !

dani76 tervetuloa !

omaa toinen kokonaan savuton päivä takana ja tekee pirun tiukkaa.
Että voikin olla vaikeeta.
Ite en ole soitellut neuvoloita tai muita vielä.
Soittelen kun aikaa on kulunut ja jos ei ole mennyt kesken.
Ei tällä historialla uskalla vielä... Ensi viikolla ehkä...
Toisaalta tekisi mieli mennä yksityiselle jo nyt ja pyytää verikokeista
hormoni arvot... Että tietäisi onko nousussa. Mutta parempi olla käymättä,
nouseehan ne vaikka olisi huonostikin asiat.
Varhaisultraan menen, aikaa varailen myöhemmin.
Anteeksi asenteeni, olen vain niin kovin varovainen,
on mulle kuitenkin jo kolmas raskaus, joista kaksi KM.

Miya:
Oiskohan ne tarkottanu sitte pissanäytettä, että siks pitää täyellä rakolla mennä? Ei kai ne noilla viikoilla masun päältä kattele vielä? [:-]

Wastis:
Et kuule oo yhtään erikoinen huolehtimisesi ja varovaisuutesi kanssa! Tänään kaveri sano mulle, että oon selvästi saanu kristillisen kasvatuksen ku en oo mihinkään tyytyväinen ja pelkään aina pahinta ja valitan vaan joka asiasta, kun olin kertonu hälle oireiden loppuneen ja että pelkään, jos kehitys onkin pysähtynyt. [8|] Voin kertoa, että tuntui pahalta! Ei tunnu ihminen ymmärtävän, mikä huoli voi olla tässä tilanteessa, itellään kun ei oo lapsia. Pitihän sitä sitte hormonipieruissa pikku itku tirauttaa ku miehelle kerroin. [&o] Mutta kyllä haluan kuitenki realistisesti ajatella, enkä silleen, että kaikki menee ihan täysin varmasti hyvin, ettei tulis mieleenkään esim. km. Sitte sitä ainaki tippuu kovaa ja korkealta, jos on aivan varma ja käykin toisin... [8|] Siis tää on vaan minun mielipide. Kun meistä kukaan ei ainakaan vielä oo niin yli-ihminen, että pelkällä tahdon voimalla sais pidettyä esim. keskenmenon poissa. Toki ihan liika stressaaminen on varmana pahasta, mutta kyllä minä ainaki koen tarpeellisena saada jakaa tunteitani. Ilmeisesti en enää niitä ainakaan hänen kanssaan jaa... [&o] Ja ihmiset on erilaisia, minä satun huolehtimaan muutenkin vähän ehkä liikaakin... Nii ja en kyllä oo mitään erityisen kristillistä kasvatusta saanu, hohhoi. Mutta joo, voi laittaa hormoonien piikkiin tämänki ahistuksen, joo. [8D]

Mimmu: Niin mä mietin kans, mut sit sano kuitenki näin vielä, että katotaan onko siellä mahassa elämää. :o

wastis jee Porilaiset!

Ja siis tää on varmaan maailman tyhmin kysymys
mutta kysynpä sen silti :D

Kun toi kilojen kertyminen vaihtelee
ihan hirveesti, niin onko siinä
myös kyse geeneistä tms. vai
onko se vaan kiinni liikkumisesta ja syömisestä?

Vähän pelottaa, kun paha olo ei ole vaivannut
ollenkaan ja ruoka maistuu! :D
Onneksi tuo oireettomuus ei estä liikkumista,
niin on päässyt urheilemaankin normaalisti.
Jokseenkin vähän varovaisemmin.

KAHVINTUOKSUISTA AAMUA,

...Kyllä on ihanaa,kun vielä pystyy nauttia aamukahveista [;)][8D]

HILPPA: Sulla on tosiaankin tuo kierto ollut vähän epäsäännöllinen,niin kyllä minäkin uskon lääkärin tapaan,että hedelmöitys on tapahtunut myöhemmin [:)][:)][:)]
Lähetän sinulle miljoonasti voimasäteitä,että jaksat ensi viikkoon [:)][:)][:)]
Ihan varmasti kaikki on hyvin!!!!!

MYY: Kaksoset olisikin kiva ylläri [;)][:D]
Minähän odotin kerran kaksosia,mutta toinen meni alussa kesken [:(]
Silloin minulla kyllä nämä oireetkin alkoivat jo ennen plussatestiä ja oksentelu oli kaksi kertaa rankempaa kuin ykkösraskauksissa.
Tuo turvotus ihan alussa mulla on ollut aina aika massiivista,kuten nytkin.Sitten se turvotus laskee ja kohta alkaakin sitten vauvamasu kasvamaan [:)]
Kyllä..Varhaisultrakin tehdään emättimen kautta ja mielellään rakko täynnä.Vatsan päältä ei noilla viikoilla voida millään saada tarkkoja mittoja.

MIYA: Kyllä varhaisultra ja nt-ultra tehdään aina emättimen kautta ja rakko tyhjänä!
Meikäläisellä on meinaten jo viidestä raskaudesta kokemusta [;)][:D]
Nyt sainkin jo neuvolasta ohjeetkin tuohon nt-ultraan ja siinä sanotaan ihan selvästi,että emättimen kautta tehdään tutkimus ja rakko pitää olla tyhjänä.
Ei kyllä noilla viikoilla voi nähdä selvästi vauvan mittoja tai niskaturvotusta,jos ultra tehdään vatsan päältä [8|]?
Tiedän,että käytäntöjä on ollut erilaisia eri paikkakunnilla,mutta aika negatiivista tulosta on tullut tuosta vatsan päältä ultrauksesta liian varhaisilla viikoilla.
Meillä täällä tekee nt-ultran aina gyne ja hän ei edes kokeilisi vatsan päältä ultraamista [:D]

WASTIS: Hyvä,jos vesimeloni kelpasi [;)]
JEE..Onnea savuttomista päivistä [:)][:)][:)]
Varmaan tekeekin tiukkaa ja nostan sulle kyllä hattua *nostaa karvaräyskäänsä*[;)]
Ja ymmärrän kyllä hyvin nuo pelkotilasi,kun olet kokenut jo kaksi keskenmenoa [:(]
Mutta mää tiedän Wastis nyt,että sulla menee kaikki hyvin loppuun asti [;)][;)][;)]

BUBBLE: Tyhmiä kysymyksiä ei olekaan [;)]
Geeneistähän johtuu suuresti meidän ihmisten ruumiinrakenne ja aineenvaihdunta.
Minun mieheni suku on pulskahkoa ja he lihovat jo,kun näkevät Metwurstipaketin [:D]
Minun sukuni on taas pitkää ja hoikkaa;tosin minä olen jo pulskistunut hieman näiden raskauksieni myötä [&o][:D]
Meidän suvulla on ihan huima aineenvaihdunta eli melkeimpä suoraan ruokapöydästä juostaa vessaan tyhjennykselle [:D]
Meillä on siis 5 lasta ja heistä 2 on vähän isomman kokoista eli tulleet isän suvun puoleen.Ja 3 muuta meidän lasta on taas todella hoikkia,vaikka syövät kuin hevoset [:)]
Eli kyllä nuo geenit aika paljon vaikuttaa tähän meidän kroppaamme.
Toki myös ulkoiset tekijät kuten liikunta ja ruokavalio vaikuttavat siihen.

OMAA: Tää on ihanaa,kun ei aamuisin vielä ole kunnon etovaa oloa,että pystyy juomaan kunnolla aamukahvia [8D]
Mulla siis tosiaankin tämä etova olo painottuu iltaan ja yöhön [&:].
Eilen illalla,kun olin lasten kanssa eläimiä hoitamassa,niin yhtäkkiä iski todella paha olo ja pyörrytti ihan sikana.Jouduin mennä istumaan.Yöllä taas heräsin klo.4,kun etova olo oli aika ikävää.No,aamulla oli olo taas hyvä [:)].Ainoa,että hampaita pestessä meinasi lentää laatta [:D][:'(]
Mies eilen ihmetteli mun mahaa..on se aika tuvoksissa jo.Näyttää oikeesti jo ihan siltä,että olisin ainakin jo rv15 [8|][&o][:D].
No,ehkä se siitä vielä laskee tai sitten ei [;)]

VOIKAAHAN HYVIN [:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 5+1

Jee meinasin oksentaa äsken aamupalapöyvässä, ku kinkusta löyty sattuma!! [:D][:D][:D][:D][8D][;)] Ei oo ennen ollu tuommonen olotila näin odotettu ja ilolla vastaanotettu. [:D] Huh, ehkä ne oireet ei sitte loppunukaan kokonaan. [:)]

Tervehdys [:D] 

Uskaltaudunpa minäkin tänne viimein. Plussasin viime sunnuntaina (13.6.) kaksi kertaa, ja vielä eilenkin kerran kun ei tätä todeksi meinaa uskoa. Laskureiden mukaan olen 5.-6. vkolla raskaana. LA määrityksessä haasteena on mun hyvin epäsäännölinen kierto.

2 vuotta esikoisen yritystä takana. Tarkoitus oli aloittaa Clomifen hoito heti, kun menkat vaan alkaisivat. Vielä 1.6. käytiin miehen yhdessä gynellä kuulemassa spermatestin tulokset ja meikäläinen ultrattiin. Ultrassa näkyi kuulema keltarauhanen ja jotain, mutta lääkärikin sanoi, että voishan täältä kohta ne menkat tulla, että päästäisiin aloittamaan kesäksi hoito. Toisin kävi [;)] ja selvisi syy väsymykseen ja vetämättömyyteen.

Huolenani on se, että jos hedelmöitysaika täsmää, niin siitä 2 viikkoa eteenpäin oli melko "kosteaa" Euroviisujuhlineen ja mökkiviikonloppuineen (kun lääkärikin sanoi, että kyllähän ne menkatkin olis tuloillaan). Mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi.

Vielä ei ole kerrottu kenellekään, mutta äidilleni ajattelin kertoa, sillä olis kiva kuulla millaiset raskaudet sillä oli aikanaan. Anoppikin on eläkkeellä oleva kätilö, joten olis kiva kuulla ammattilaisen "vinkkejä" myös...

Työnimeksi ehdotin eilen "Hupua", miehelläni kun on - hyvin insinöörimäinen - teoria prosessista, miten lapsia tehdään: "Tups, hups ja lups". nyt ollaan siis tuossa "hups"-vaiheessa [8|]

Kovasti jännityksellä ja innostuksella odotetaan, ja toivottavasti täältä löytyy tsemppiä - meni miten meni [:)]

huomenia kaikille pikkumassuille!!

Wastis -> kovasti tsemppiä sen röökin kanssa, tiedän itse ettei ole helppoa, mutta mietit aina vauvaa ja vaaraa kun tekee savuja mieli, eikö niin??? kyllä ne oireet kohta helpottaa. mulla toi lopettaminen ei tuonut tuskaa kun tiesin miksi lopetin.

Yönsäde -> kaksosista mä olisin ihan järkyttynyt. kyllä mulla silloin tytön kanssa alkoi aika nopeesti tää turvotus, ja nytkin tekee koko ajan jotain mieli. tuntuu että oikeen nälkä. lenkillä olin eilen ja päädyin jäätelölle mäkkiin (vaikken ikinä edes juuri ole jäätelöihminen ollutkaan)

joku kyseli noista kiloista. mulle tuli tytöstä 20kg ja pojasta 11 kg, lähtenyt aina hitaasti vaikka olen kova punttitreenaaja ollutkin, välillä myös rankkoja jumppakausia. koskaan en ole silti saanut sixpackia ym, vauvamassu näkynyt aina, ja raskausarpia saanut ihan mukavasti. nyt ehkä yritän rasvailla ahkerammin kun olen jo vanhempikin.
yritän nykyään lenkkeillä 2 x 20 min ja 1 x tunti, jotka koostuvat koiran kanssa lenkkeilystä. jos herkuttelen, yritän lenkkeillä extraa. olis kyllä tosiaan hyvä katsoa mitä suuhunsa laittaa, mutta jostain syystä sitä tekee kaikkea epäterveellistä roskaruokaa ja jädeä mieli, tosin jäätelöstä ajattelen saavani kalsiumia kun muuten en maitotuotteita juuri käytä [;)][;)][;)][;)][;)]

hei, onko muilla ollut yöllisiä pahanolonkohtauksia. mulla on nyt parina yönä tullut sylki suuhun kun kylkeä vaihtanut...järkyttävä ällö olo ja siitä tunnin kahden päästä alkaa mahan järjetön kurniminen...en oo ykällä vielä kyllä käyny. kolmesti joutu nousee pissalle yöllä. onko mun rakko tosiaan näin onneton???? [:o][:o][:o]

heippa taas!!!

[font="microsoft sans serif"]Yönsäde: Muttako se ei tarkottanu  nt-ultraa, koska sanoi, että mieti jo valmiiksi haluatko osallistua siihen. Sitä ei tehdä tällä paikkakunnalla ollenkaan, vaan mun täytyy lähteä sinne 120 km päähän missä synnytänkin! No, sen näkee sitten 2.7 neuvolassa mitä tarkoitettiin [:D] tosiaan kun en itekään usko, että vatsan päältä vielä voi nähdä!

Täällä ilmoittautuu juuri vahingossa plussannut, onnellinen äiti :) Rv 7+1 La 1.2.2011 Takana kolme keskenmenoa, nyt jännityksellä odottaen!

Teretulemast kaikki uudet! Meitä onkin jo aika paljon! Ja loppukuun odottajat vielä puuttuu[:D]

Hilppa: Tsemppiä, kyllä siellä varmasti kaikki on ihan hyvin.

Wastis ja Bubble: Kiva kun on muitakin tällä alueella odottavia:) Wastikselle paljon tarrasukkia!
Onpas Porissa edullinen varhaisultra! Täytyisköhän itsekin ajella sinne...
Juu me käydään neuvolassa Eurajoella. Ensimmäinen neuvola on 5.7.

Ei ole onneksi mitään raskausoireita, muita kuin se herkkyys ja kiukkuisuus. Mahan viiltelytkin on vähentyneet hiukan. Toivotaan, ettei sitä pahaa oloa ainakaan tulisi. Jos yhtään voi verrata äitiini, hänellä on ollut hyvin oireettomat raskaudet, joten toivottavasti mullakin!

Mä luin jostain, että nykytutkimuksen mukaan viikon 6 jälkeen km:n riski olisi enää noin 1-2% luokkaa.

Minä postun tältä osiolta [&o] eilen meni kesken ja kävin ultrassa ja se oli siinä sitten.. eiku uusia yrityksiä kohden.. Hyvää odotusta kaikille :D 

Voimia kaikille joilla on jotain ongelmia ollut alkuraskaudessa tai muuta epätietoisuutta. Kyllä se siitä selviää. Toivottavasti.

Täällä ei edelleenkään pahemmin oireilla... Pojasta mulla oli jonkin asteista pahoinvointia jonki aikaa ja heti alusta mutta se loppu kyllä muistaakseni aika pian. Väsymystä on ilmassa mutta ei paljoo muuta. Väliin aina tuntuu alavattassa jotain nippailuu mutta ei pahemmin niin ja nälkä on koko ajan.
Toinen sairaala mihin luultavasti meen jos ne ei mua huoli Vammalaan on Pori mutta en tiedä niistä vielä kovin tarkasti kun vasta muutettu paikkakunnalle ja edellinen synty TAYS:ssa. Eka neuvola on mula jo ens viikolla! 24.6. Ihmettelin et kui se niin nopeesti...Tosta pojasta menin eka kertaa varmaan vasta jotain 8.rvk. Varmaan nääkin riippuu kunnasta ja sitte kun niillä saatta olla joku kesäsulku kans kuten omalla paikkakunnalla (meen naapuri paikkakunnalle neuvolaan) niin otti sitte ennen sitä.

Ai niin sitä piti viel sanomani, että en mä huomaa vattastani et koska se on turvonnu ja koska ei mutta en kyl huomannu edellissessäkään raskaudessa... Tosin sitä masuu kyl onki vähä liikaa,jääny pojan odotuksesta ku sillo tuli jotai +20kg ja 10kg siitä on suurin piirtein vasta lähteny...

MOIKKA JÄLLEEN PIKKUMASUT,

NIINUSKA: Voi ei [:(]..Suuren suuret pahoittelut keskenmenosta [:(] *halaa*
Paljon voimia teille ja uusiin yrityksiin kovasti peukkuja [:)][:)][:)]
Toivottavasti pian pääset takaisin odottajien puolelle [:)]

MIU79: Suuremmoiset onnittelut luomuplussasta [:)][:)][:)]
Olipas teillekin käynyt onnellisesti tuon raskauden kanssa..aivan upeeta [:)]!!
Alkoholi ei kyllä vaikuta sikiöön vielä tuossa vaiheessa,joten ole huoleti!
Vasta rv6 alkaen sikiöllä ja äidillä on yhteinen verenkierto!1
Ei muuta,kuin onnellista odotusta [:)]

MYY: Sää olet ihan selvästi raskaana [;)][:D]
Mullakin on kokoajan hirvee nälkä [&o][8D]..Mies juuri eilen(kin) sanoi,että kyllä huomaa,että olet raskaana,kun kokoajan on nälkä ja sitten,kun pitäisi syödä,niin ei kelpaakaan mikään [:D].Tosin kyllä mulle uppoisi kebab ja hornetit kokoajan [;)]
Onneksi täällä meilläpäin ei ole mitään kikkareita,joista saisi kebabbeja tai jotain muutakaan "roskaruokaa".
Mullahan siis eniten tuo pahaolo painottuu juuri iltaan ja yöhön [&:]
Kuten edellisessä viestissä mainitsinkin,niin heräsin juuri viime yönä klo.4 kauheen huonoon oloon [:'(]
Ei sun rakkos mikään onneton ole,vaan ihan normaali [:D]..Hormonit ja nopeasti kasvava kohtu vaan laittavat meidät äidit nyt ravaamaan pissalla.
Enhän minäkään käy ikinä normaalisti öisin pissalla,niin nytkin viime yönä kävin jopa 2 kertaa [:D].

MIYA: Aika jännä juttu [:D]..Mikäköhän tutkimus se oikein on,johon sinua pyydettiin osallistumaan?Arvaas vaan,että rupesiko meikäläistä mietityttämään [;)][:D]

NRA: Sydämelliset onnittelut plussasta ja tervetuloa [:)][:)][:)]
Peukkuja paljon,että tämä raskaus sujuu hyvin loppuun asti!!

MÖLLIMÖYKKY: KIITOS jälleen listan päivityksestä [:)]

ANNULI84: Vas on tosi hyvä paikka synnyttää,jos raskaus vaan on sujunut hyvin eikä ole mikään riskiraskaus [:)]
Olen siellä 3 lasta synnyttänyt [:)][:)][:)]

RASKAUSKILOT: Mulla on jokaisesta tullut 12-18kg.Hyvin on lähtenyt imetyksen myötä pois.Nyt tosin Kuopuksesta on jäänyt vielä n.4kg ylimääräistä.

Laitetaanpas jälleen galluppia [;)]
VITAMIINIG: Eli mitä vitamiineja syötte nyt raskaana ollessanne vai syöttekö mitään?
Oma vastaukseni on: Syön lisäkalsiumia,mutta sitä syön muutenkin.B-vitamiinia.

OMAA: Aamulla,kun pääsin kehumasta,ettei huonoa tee kuin iltaisin ja yöllä,niin eiköhän tänään ole etonut ja pyörryttänyt koko aamupäivän [&:]
Ei pitäis ikinä avata tätä suutaan [;)][:D]
Pienimmät ovat päikkäreillä.Päikkäreitten jälkeen sitten jälleen ulos.Ihana ilma [8D]

VOIKAAHAN HYVIN [:)][:)][:)][:)][:)]

Yönsäde ja Mini rv 5+1

Niinuskalle voimia.

Turvotusta täälläkin jo ja reippaasti. Kaikki housut ja hameet tuntuu puristavan, sukkahousut on kirous. Turvotus varmaan johtuu ihan siitä, että vatta on ihan omilla raiteillaan, pahoinvointia jatkuvasti. Yöllä heräilen pari-kolme kertaa vessaan ja joka kerta alkaa jumalaton pahoinvointi. Oksentaa ei oo onneks tarvinnut kuin pari kertaa ja töihinkin päässyt takaisin, yksi päivä siis jäi viikon alusta pois kun aamu alkoi oksennusrumballa.

Mä kyllä ihmettelen jos pystyn joltakulta tän salaamaan vko:lle 12 asti. Yritystä on, mutta vointi on niin heikko jo nyt ja paljon olisi sukulaisyökyläilyjä luvassa lähiviikoille.

VITAMIINIG: Meikällä menee raskaus- ja imetysajalle tarkoitettu vitamiinivalmiste (olisko multitabs-sarjaa), maitohappobakteeri ja e-epa-valmiste. Samat pillerit normaalistikin, paitsi vitamiinivalmisteen nyt tietty vaihdoin sopivampaan.

Niinuskalle suuret pahoitteluni, kovasti voimia sinne!! <3  [:(] [:(] Jaksamista!!

VitamiiniG: Syön pelkästään foolihappoa. Sitä syötiin siis molemmat ennen plussausta, mies sitte lopetti ku plussasin. [:)] Ilmeisen tehokkaita tuntuivat olevan. [:D] Oon miettiny, että pitäskö sitä sit ruveta jotain muitaki vitamiineja popsimaan, pitää yrittää muistaa kysyä perjantaina siellä ultrassa... Varsinkin, kun en syö kalaa ollenkaan, ni varmaan tarviisin niitä ravintoaineita?

Tänään ollu vähä huono olo ja nälkä koko ajan. Pitää vaan yrittää hillitä ittensä, etten ois hirvee sotanorsu puolen vuojen päästä kun tätä painoa on nyt jo enemmän ku tarpeeks. [8D]

Takaisin