Helmivaavit tutuksi

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Hele81
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Helou!

yönsäde: en mä tiedä ultrataanko täällä joka kerta mut nyt ainaki on molemmil kerroilla ultrattu. ekas raskaudes asuttii pienemmällä paikkakunnalla ja siel pääsi kyl ultraan joka kerta ku halus. hassua et sit ei isommis paikois pääse ku joissaki jopa vaan sen 2kertaa koko aikana.
voi peeveli ku siel on noita oloja [:'(] jospa ne nyt kohta puolii alkais helpottaa eikä kestäis ainakaa loppuun asti.
tääki eilen okseni eka kertaa vaik nyt on ollu iha hyvät pari viikkoo, välillä vaa ollu oloja. mut eilen illalla pesin hampaita  nii kappas ku lensi vaan ihan varottamatta.
viel tost naamankukkimisesta pitää sanoo...täällä vaa finnit lisääntyy koko ajan ja muistan viime raskaudesta kun ajattelin loppu vaiheesta ku en mihinkää kehannu lähtä et oisin niin mieluummin ottanu sen alkuajan pahoinvoinnin ku tän teininaaman [:D] toiset ne nii on hehkeitä ja punaposkisia raskausaikana mut tästä tulee nii karsee naamanen et huh. no ei maha mittää. [:D] eihän me ny valiteta yhtää [:D][:D]

pallomaha: olipas sielä taas varsinaista palvelua [>:] mut hyvää matkaa toivotan kuitenkin!!![:)]

tipsi: peukut ultraan!! [:)]

jepulis. täällä ehdin hetken istua ja naputella ruokaa oottaessa. --> syömään ja rantsulle köllimään, pitää tuo jätkä viedä uimaan.

ALKUPERÄINEN: Cissi84

Liitä tuo linkki allekirjoitukseesi :)

Tyhmä minä, siis mien se siihen liitetään? =D

Ehkäpä minäkin vihdoin viimein uskaltaudun tänne kirjottelemaan.. Tässäpä oma tarinani:

Yritimme lasta avomieheni kanssa 7kk, kunnes helmikuussa tein positiivisen testin. Päivittäin tuli veristä tuhruilua vessassa käynnin yhteydessä ja kun tästä neuvolassa ja lääkärillä mainitsin, olivat he sitä mieltä että koska ei ole kipuja ja verta tulee niin vähän, ei ole mitään syytä olla huolissaan. Näinpä siis yritin unohtaa asian kunnes ensimmäisessä ultrassa todettiin että pieni oli menehtynyt jo viikolla 6+2 :( Kuollut alkio oli siis ollut kohdussa jo yli kuukauden kenenkään tietämättä. Siinä sitten järkyttyneenä pääsin käymään läpi niin lääkkeelliset tyhjennykset (ei toiminut) kuin kaavinnankin.

Kaavinnan jälkeen pyydettiin odottamaan yhdet kuukautiset ennen uutta yritystä, ja näin toimimmekin. Olin aivan varma että tässä sitten taas yritetään seuraavat puoli vuotta ilman mitään tulosta, mutta yllätys yllätys, raskaanahan sitä oltiinkin taas heti seuraavasta kierrosta! Hieman epätodellinen olo on ollut, mutta erittäin onnellinen.. Kunnes viime viikolla aamulla vessaan mennessäni huomasin että nyt vuotaa verta oikein urakalla, hyytymien kera. Ja eikun pää kolmantena jalkana lääkäriin varmistamaan että missä mennään. Lääkärissä kerkesivät jo kertoa mulle kaiken keskenmenoista (taas) kun olivat sitä mieltä että jos noin alkaa näillä viikoilla vuotamaan, on raskaus varmasti mennyt kesken. Ultrassa kuitenkin heräsi pieni toivonkipinä kun ruskuaispussi löytyi vielä kohdusta ja lääkäri oli näkevinään siellä myös jotain muuta.. Juoksin sitten verikokeissa kun seurattiin Hgg:tä joka oli kuin olikin hienoisessa nousussa. Eilen kävin vielä ultrassa varmistamassa tilanteen ja kuinka ollakaan, kyllähän siellä masussa joku majaili [:)] Viikkoja olisi nyt 7+3 ja laskettu aika 21.2. Nyt vaan toivotaan sormet ja varpaat ristissä että tämä pysyisi mukana (ja elossa) loppuun asti...

^Oi että! Toivotaan tosiaan, että pikkunen pysyy kyydissä loppuun asti [:)] Taitaa olla tulossa oikea "drama queen tai king", kun noin hurjan alunkin itsellensä kehitti[;)] Tosi ihanasti meni tuo. Lääkäreille pitkää nenää, kun alkoivat jo keskarista höpöttää ennen kunnon tutkintaa.

Onnittelut Hansulainen! Meillähän on peräkkäisinä päivinä LA [:D] Esikoinen syntyi viis päivää ennen laskettua-aikaa. En kylläkään tiedä, onko sillä mitään tekemistä toisen synnytyksen kanssa, YÖNSÄDE, sinulla on tästä varmaan enemmän tietoa?? [:)]

Ens viikolla ois eka neuvola, mutta eipä siellä ole oikeen mitään jännää vielä. Meilläpäin kun ei ylimääräisiä ultrailla! [:@] Ellei sitten satu sama neuvolalääkäri kuin esikoisen kanssa [:D] Mutta nythän käyn ekka terkalla.

Synnytätkö HANSULAINEN muuten missä? Sormet ristissä täälläkin, että tällä kertaa kaveri pysyy mukana loppuun asti!

HELMIMAMMA11, mua ei jännittäny tai pelottanu eka synnytys ei sitte yhtään. Synnytys meni kai ihan hyvin. Ja nyt oikeestaa en oo vielä pahemmin ajatellut koko tapahtumaa, mutta veikkaan, että varmasti tulen jännittämään kun maha kasvaa ja LA lähenee!

SESSYG: parempaa!!!!! [:D] Esikoisen raskausaikana meidän seksielämä oli täyyyyysin kuollutta, mutta nyt ennen ja jälkeen tärppäyksen, peitto on heilunut kyllä ihan kiitettävästi [:)] Ainakin omasta mielestäni... Varmaan sitä osaa nykyään olla jotenkin rentoutuneempi, eikä ajattele masuasukkia väärään aikaan [:D]

Hirmusesti tullu tekstiä... Ei oo jaksanu ja ehtiny lähes viikkoon käydä täällä kun kerran pari vähän lukemassa.

Itellä paha olo jatkuu vaihtelevasti mutta oksennusta ei oo vielä tullu (koputtaa puuta) [:D]. Väsymys sen lisäks on lähes ainoot oireet tällä hetkellä.
Tänää käytiin peseen mattoja ja uimassa sitte kans. Mein pikku herra, 9kk, tykkäs tosi paljon järvestä, vaikka vesi olikin melko viileetä. Ja onneks poika nukku sen ajan mitä mattoi pestiin [:)]. Kiltti poika meillä...[;)]
Viikot menee vauhdilla, välillä tuntuu että ei oo enää pitkä aika helmikuuhun.
Ens viikolla pitäs käydä verikokeissa ja seuraavalla viikolla on neuvola ja siitä viikon päästä eka ultra, siis 27.7! Ootan jo kovasti sitä päivää.

Hyviä jatkoja kaikille. Ja aurinkoisia päiviä [:)]

PEPILUIS: Vantaalla asustelen ja Kättärille olisin menossa synnyttämään. Esikoinen olisi siis meille tulossa.

Itse en kyllä tuosta pahoinvoinnista valita pätkääkään vaikka pari kertaa päivässä oksentelenkin [:)] Tuon viime raskauden aikana oksensin kun oli nälkä, oksensin kun söin tai join jne. Toisin sanoen oksentelin ihan kokoajan eikä mikään pysynyt sisällä. Nyt oksu tulee oikeastaan vaan aamulla ja ehkä illalla, päivällä pystyy elämään suht normaalia elämää [:D] Tosin tuo helle kyllä tekee sen, että auringossa ei oikein voi olla tai tulee tosi huono olo..

Meillä eka neuvola tiistaina, tosin se on aika "turha" kun neuvolatädin kanssa jo sitä mietittiin että varmaan vaan vaihdetaan päivämäärät kaikkiin mun tietoihin ja katotaan verenpaineet yms. Noh, kunhan saadaan sieltä kaikki lähetteet eteenpäin niin saan tietää koska pääsen taas varmistamaan ultraan että kaikki on kunnossa..

HUOMENTA TÄNNEKIN,

...Laitan tänne vielä tekstiä ja sitten kai me kaikki siiirrytään ihan täysipäisesti tuonne Heinäkuun keskusteluihin [;)]??

PEPILUIS: Onnea plussasta ja lämpimästi tervetuloa tänne jutustelemaan [:)]!!
No,mullahan on tosiaankin kokemuksia synnytyksistä joo [;)]
Esikoinen syntyi viikkoa ennen laskettua,kun lapsivedet menivät ja synnytys jouduttiin käynnistää ( käynnisteltiin "vain" 3 vrktta ).Kakkonen syntyi 2 päivää yli lasketun,Kolmonen 3 päivää ennen laskettua,Nelonen syntyi tasan laskettuna päivänä ja Vitonen syntyi viikko ennen laskettua aikaa [:)]
Eli aika hienosti ja tasaisesti mulla on noi lapsukaiset syntyneet.
Mulle on ainakin gyne sanonut,että jos aikaisemmat synnytykset ovat menneet hyvin ja raskaus on päättynyt suunnilleen normaaleissa ajoissa,niin yleensä muutkin synnytykset menevät hyvin!
Mutta tietysti ainahan niitä komplikaatioita ja ongelmia sattuu kenelle tahansa ja koska tahansa ja niille ei mitään mahda!Pitää vain ajatella positiivisesti,että raskaus menee hyvin loppuun asti ja synnytys samoin [:)]

HANSULAINEN: Onnea plussasta ja lämpimästi tervetuloa [:)]!!
Peukkuja,ettei verenvuotoa tule enään!!
Ihanaa,että ultrassa oli verenvuodosta huolimatta kaikki hyvin [:)]

RONNY: No me asutaan maalla ja pienellä paikkakunnalla ja täällä neuvolassa ei todellakaan ole omaa ultralaitetta [:D]
Mutta täällä on se hyvä puoli,että täällä ultrataan sairaalassa ( matkaa onneksi vain 25 km ) ja ultraajana toimii aina tosi ihana ja pätevä naisgyne [:)].Hän tekee samalla sisätutkimuksen np-ultran yhteydessä.
Ja täällä pääsee todella helposti ä-polille ultraan,jos vähänkin on jotain häikkää tai epäilystä jostain.
Finneistä..mullahan iski heti plussauksen jälkeen kauheet mokkulat leukaan..yök.
Mutta nyt ne ovat kadonneet ja mun naamavärkki on jälleen hyvässä kunnossa [:)]
Mutta kokemuksesta tiedän,että kohta alkaa jälleen teini-iät ja koko naama kukkii.
Mun gyne aina naureskelee,kun olen raskaana,että kun mulla on niin kukikas tämä naama [8|][;)]..Muo itseäni ei kyllä yhtään naurata.
Toivottavasti sulle ei tule tällaista pahaa olo kuin mulla on [:)][:)] *peuk peuk*
Olen muuten aika varma,että meille tulee tyttö,kun on näin kovaa pahaa oloa [:)]
Ei pojat tällaista oloa äidilleen tee [;)]

OMAA: Laitoin jo kuulumiset Heinäkuun helteisiin [;)]

Yönsäde ja Mini rv 8+3

Listan päivitystä taasen!
Jatkossakin päivittelen listaa tänne "helmivaavit tutuiksi" puolelle, eli uudet helmimasut ja tietojen muutokset edelleen tänne, kiitos [:)]

Pepiluis, minä ja rötkis ainakin synnytetään Jyväskylässä [:)] Sulla ja mulla on vieläpä la:t perättäisinä päivinä, saa nähdä ollaanko yhtä aikaa hommissa [:D]

Täälläkin helmimasu, 7.2 LA, elikkäs nyt olis semmoset 9+6 menossa, tosin ei voida tarkasti tietää sillä niin epäsäännölliset kuukautiset olleet. Ikää 19, ja ensimmäinen lapsi, ja jos nyt saisi isomman asunnon, kolmio ei pahitteeksi olisi poikaystävän kanssa. Innolla ootellaan tulokasta! [:)]

Tervetuloa Ssalla joukkoon! Helmimasujen joukko sen kun vaan kasvaa, mutta niin kasvaa itse mahatkin [:D]
En tiedä minkä kokoisessa asunnossa asutte, mutta minä asun 56neliön kaksiossa avomieheni, 1 vuotiaan taaperon ja pienen koiran kanssa ja hyvin mahtuu!! Niin ja PikkuKakkonen on tulossa (LA 22.2) [:D] No, ei siitä yhdestä lisähuoneesta haittaa olis, mutta me aletaan just rakentaa omaa ni ei raaskita vaihtaa kalliimpaan. Saa luvan riittää nämä huoneet vielä pari vuotta! HUHHHUHH!

Takaisin