Helmikuun meiningit

musta taasen on tullu paljo kärsivällisempi raskausaikana. Tulee hyvin testatuksi päiväkotityössä :D. Mies on mielissään,sais kuulemma jatkua raskauden jälkeenki.. Miten niin muka,heh.

Mulla oli vielä aiemmin tosi huonoja päiviä, lähinnä silloin kun olin vielä töissä. Nykyään olen, ainakin omasta mielestäni, hyvällä tuulella ja ajattelen hyvinkin positiivisesti :) Silloin kun oli ne vaikeammat ajat niin olin aivan hirveä, kiukuttelin koko ajan, enkä halunnut olla kenenkään kanssa tekemisissä koska ne vaan ärsytti mua.

Anteeks vaan, mutta ihanaa kuulla, että on muitakin ämmiä, kuin minä :D

Ps. Tänään oli ihanan hyvä päivä. Olin oikeasti hyvällä tuulella ja jaksoin touhuta vaikka mitä! Enkä ees äksyilly kun ihan vaan pari hassua kertaa \o/

Minä sitten menin eilen kaatumaan meidän pihassa... Sisko tuli koiriensa kanssa käymään ja nuorempi niistä yritti koko ajan astua mun vanhempaa uroskoiraa joka ei välittänyt asiasta mitään :oops: No minäpä päätin välittää ja lähdin juoksemaan niitä kohti muovikassi kädessä tarkoituksena heittää muovikassilla (jossa oli pyyhkeitä sisällä) niitä kohti. Enpä ole aikoihin ottanut juoksuaskelia ja paino jostain syystä on tuossa etupuolella niin horjahdin ja kaaduin, onneksi sain tuettua itteni kädellä ja polvella, eikä maha osunut maahan. Sen jälkeen tuntu, että sisäelimet oli jotenkin missä sattuu mutta muuten kaikki tuntuu olevan kunnossa. Normaalisti tuli supistuksia ja vauva piti kovaa mekkalaa koko illan :)
Tarttee varmaan jatkossa olla vähän pitkähermosempi noiden elukoiden kanssa :smiley-angelic006

Missä vaiheessa loppuraskautta täällä kirjoittelevat ovat vielä matkustelleet? Siis ihan kotimaan rajojen sisällä junalla/autolla jne?

Kun itseni tekisi mieli lähteä käymään äitini luona äitiysloman alkaessa. Junalla menisin, niin ei tarvitsisi itse ajaa (autolla matkaan menisi 5-6h), vessatauot ja kävelyt voi pitää pysähtymättä ja vessa on koko ajan tiedossa. Menomatka veisi hieman reilu 4h ja paluumatka mutkan kautta reilu 7h. Ajatuksena oli, että olisin viikon äidilläni ja tulisin sitten takaisin kotiin. Ja kun tuohon aikaan saisi vielä hyvin käytettyä Veturin tarjouksenkin, niin pääsisin 15 eurolla/suunta, kun normaalisti maksaisin yli 50e/suunta.

Mutta mies oli empiväinen ja mietti, että kannattaako minun enää siinä vaiheessa lähteä minkäänlaiselle reissulle, kun laskettuun aikaankin on aikaa vain kuukausi. Mutta entäs sitten jos en mene ja raskaus meneekin yliajalle? Sitten ärsyttäisi kun en lähtenyt äitiysloman alussa käymään siellä kun vielä oli mahdollisuus. Mistäänhän ei voi tietää etukäteen syntyykö lapsi etuajassa, ajallaan vai yliaikaisena.

Neuvolalääkäri minulla on 24.3. ja olin kaavaillut, että lähtisin seuraavana päivänä reissuun. Tietysti jos lääkäri ei suosittelisi lähtemään niin jättäisin väliin, mutta jos haluan ne alennusliput junaan, niin ne pitäisi ostaa jo 10.3. mennessä eikä niitä voi perua.

Kyllä mä varmaan uskaltaisin näin äitiysloman alussa vielä matkustaa SUOMESSA. Koska sitten jos vaikka jotain kävisi, niin noita sairaaloita onneksi hätätapauksessa löytyy. Varmaan tossa vkon 37 jälkeen alan rajoittaa reissaamisia maakunnan sisälle.

Niinpä :) Jos oma olo on hyvä kuten ilmeisesti on niin en näe mitään syytä rajoittaa kotimaan matkailua. Neuvolakortti vaan mukaan. Ja junassa pääsee ihan eri lailla jaloittelemaan kuin vaikkapa autossa tai bussissa.

Mä koitan varata junassa aina sellasen paikan missä on kivasti jalkatilaa eli yleensä lasten leikkipaikan vierestä tai invapaikan vierestä. Pitkä matkakaan ei tunnu niin tukalalta kun ei joudu ahtautumaan masun kanssa ahtaaseen väliin! Mut sit vaan täytyy muistaa ostaa lippu etukäteen niin saa valita mieleisen paikan :)

Suunnitelmissa on reissu Ouluun lentämällä kun loma alkaa. Lippujen oston jätän lähemmäs ajankohtaa niin tietää mikä kunto..

Minä tänään just sanoin miehelle, että mielellään meillä vois alkaa tapahtumaan tuossa n. puolentoista viikon päästä, kun päästään viikkoon 37+0. Mies ei nähnyt asiaa ihan samalla tavalla, ihme kyllä :confused013:laughing002

Samaan hetkeen ite oon laskeskellut eli tohon 37+0. Oon aatellut, et vauvahan syntyy 37-42 viikkojen välisenä aikana eli jäljellä on 2-7 viikkoa. Ollaan myös veikattu tulevaa syntymäpäivää, mies veikkas 1.4. ja mä 8.4. ja la on 3.4. Meillä on kyllä tuo hääpäiväkin 28.3., mikä olis kans ihan kiva, ei tarttis muuta "lahjaa" hommata. :)

Sama, tosin miulla se suunnilleen 3-8 viikkoa vielä :) Miulla on itelläni synttärit silloin 37+ jotain eikä haittais yhtään jos tulis jo silloin. Laskettu ois 13. 4. ja oma veikkaus 9. 4. mut oon asennoitunut kyllä niin että voi mennä ihan sinne huhtikuun loppuunkin vielä. En tiedä miks kuvittelen että tulee aikaisemmin kun yleensähän nuo tapaa ennemmin tulla muutama päivä lasketun jälkeen. :p

Niin, sairaaloita toki löytyy ympäri Suomea eikä miestä se huoletakaan, että JOS lapsi sattuu syntymään etuajassa. Eniten sitä huolestuttaa ajatus, ettei ole itse paikalla jos jakaudun toisella puolella Suomea :grin Yritin ehdottaa sille, että vuokraa helikopterin ja tulee sitten sillä paikanpäälle.
Mutta jos ei tässä nyt mitään ihmeempiä muutoksia oloon ilmaannu, niin enköhän minä siellä äidin luona käväise.

Takaisin