Missä vaiheessa loppuraskautta täällä kirjoittelevat ovat vielä matkustelleet? Siis ihan kotimaan rajojen sisällä junalla/autolla jne?
Kun itseni tekisi mieli lähteä käymään äitini luona äitiysloman alkaessa. Junalla menisin, niin ei tarvitsisi itse ajaa (autolla matkaan menisi 5-6h), vessatauot ja kävelyt voi pitää pysähtymättä ja vessa on koko ajan tiedossa. Menomatka veisi hieman reilu 4h ja paluumatka mutkan kautta reilu 7h. Ajatuksena oli, että olisin viikon äidilläni ja tulisin sitten takaisin kotiin. Ja kun tuohon aikaan saisi vielä hyvin käytettyä Veturin tarjouksenkin, niin pääsisin 15 eurolla/suunta, kun normaalisti maksaisin yli 50e/suunta.
Mutta mies oli empiväinen ja mietti, että kannattaako minun enää siinä vaiheessa lähteä minkäänlaiselle reissulle, kun laskettuun aikaankin on aikaa vain kuukausi. Mutta entäs sitten jos en mene ja raskaus meneekin yliajalle? Sitten ärsyttäisi kun en lähtenyt äitiysloman alussa käymään siellä kun vielä oli mahdollisuus. Mistäänhän ei voi tietää etukäteen syntyykö lapsi etuajassa, ajallaan vai yliaikaisena.
Neuvolalääkäri minulla on 24.3. ja olin kaavaillut, että lähtisin seuraavana päivänä reissuun. Tietysti jos lääkäri ei suosittelisi lähtemään niin jättäisin väliin, mutta jos haluan ne alennusliput junaan, niin ne pitäisi ostaa jo 10.3. mennessä eikä niitä voi perua.