Helmikuun horinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sinbbu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me lähettiin ennen 12 Tampereelle viemään vanhaa nojatuolia (jonka tilalle tuli se sohva) siskolleni ja hänen avokillensa. Samalla ostettiin se uus mikro sen salamoivan vanhuksen tilalle ja käytiin Prismassa piiiiiitkästä aikaa..

Sitten tultiin kotiin tein soseet ja marjapuuron. Sitten luin ihaaaaanaaaan romanttisen pokkarin loppuun.. Aaah.. Ja nyt on tyhjä olo, ku ei mun miehestä ikinä irtoo sellasta romantiikkaa, ku noi tarinat pitää sisällään.. Tällä kertaa vuorossa oli Nora Roberts, mut Cartland ym. romantiikan ammattilaiset saavat mut ahmimaan kirjoja.. Ei edes Harry Potterit tullut luettua niin vauhdilla, ku kaikki noi siirapit :love022:Heartred:Heartpink:laughing021

Plaaah... toinen viikko jo perään, kun kattelen putouksen sivusilmällä. On vaa jo liikaa toistoo ja huumorikin vähän mitä lie... Nyt voi lähtee kellalleen. Poika siellä onkin nukkunu jo tunnin ja kolmesti oon saanu käydä pientä silittämässä, kun alkanu itkeen.. Jospa ny jaksais koisaa muutaman tunnin itkuitta. :)

Minä täällä vielä kukun :) laitoin just saunan pesään tulen ja otan lunkisti. Mies nukahti samalla kun meni nukuttaan poikaa. Raaskisko tuota saunaan herättää ees :think005. Pojalla oli menny hyvin täällä sillä välin mummun ja papan kanssa kun käytiin ulkona syömässä ja elokuvissa. Kun tultiin kotiin poika nukkui mummun sylissä. Istuin siihen viereen ja katsoin nukkuvaa poikaani. Kun se siitä heräsi säikähtäen serkkutytön pitäessä meteliä ja itkien, kenenkään muu syli ei saanut poikaa rauhoittumaan kuin minun. Ihana tunne, tietää olevansa tärkeä :Heartred

voi luoja mikä yö takana.meni taas alkuyö tutin laitossa,sitte piti jo kolmen aikaa imasta tytöltä nenästä räät,nukuttamisee vierähti sitte taas melkein tunti.sitte kärvistelin hereillä kun en saa heti uudestaa unta.no sitte puol kuus havahdun siihen kun ukko ykää vessassa.en sitte saanu enää nukutuks ollenkaa ja tyttö heräs seittemän jälkee.kyllä ottaa aivoo,just kun on mun aamuvuoro tytönkaa ja se nukkuu pitkää ni yks sitte herättää ykäilyillää,samperi:smiley-angry019 vatsatautia täällä kaivataakii.

Voi että.. se on kyl niin herkkää, kun äidin syli on lapselle se turvallisin paikka. <3
Meidän poika nukkui hyvin sit taas kolmeen asti. Kitisi tosiaan muutaman kerran, kun nukkui yksin makkarissa pinniksessään ja me katottiin telkkaria olkkarissa. Sit kun tultiin nukkuun, nii poikakin nukkui rauhallisesti. Ja kolmen aikaa yöllä taas se yösyöttö ja poika jäi viereen tuhisemaan. Mussukka.

Meilläkään ei yö mennyt ihan putkeen. Pientä välillä kiukutti ja heräsikin sitten jo ennen seitsemää vääntämään kakkaa. Liekö se kiukuttanut yöllä vai onko lisää hampaita tulossa. Ainakin ylhäällä on ikenet turvoksissa. En kyllä odottanut niitä vielä, joten ehkä se tekee niitä sit pitkään ja hartaasti. Kiva, kiva.

Toivottavasti teillä Jäde vältytään pahimmalta!

no muhun ei kyllä tartu,sen tiiän kun en ikinä oo ollu vatsataudissa(paitsi sillon ykäsin ne juustonaksut,siitähän on ollu jo puhetta).
mut pelkään nyt sit ton tytön kannalta että siihen ei vaan tulis.eikä meillä oo käytössä maitohappobakteereja kun ne ei käy tytsyn vatsalle,niinkun ei munkaa.nyt täytyy vaa oottaa et kauppa aukee et saan käytyä ostamassa miehelle banaaneja,rahkaa ym.

Ykätauti on hanurista. Onneks sen sairastaa aniharvoin. Edellisestä on jo vuosikausia. Mä en selviä ykätaudista muuten ku juomalla paljon vettä ja mehukeittoa. Mehukeitot on iisejä ykää ulos. :D Tiedän kyl, mitä pitää syödä ja juoda ykätaudin aikana, mut selviin helpommalla mehukeiton avulla. :)

Jotain kuivaa ja mietoa syötävää, esim. korput, suolakeksit (suolakeksejä ei saa silti syödä liikaa) tms. Sitten välillä kalium-pitoista juotavaa. Mulla oli kerran yli viikon kestävä viruspohjainen oksennustauti ja jouduin välillä sairaalaan sen takia. Silloin kyl oli äitiä vähän ikävä... sain ohjeeksi syödä just kuivaa ja mössöksi menevää sapuskaa ja välillä appelsiinimehua. Sit joku sanoi joskus, et sitruunanmehu auttaa kans mut en o koskaan koittanu, ku ei oo ollu just sillo sitruunaa himassa.

Silloin kun itse sain sen hemmetin noro-viruksen useampi vuosi takaperin, niin meni myös mehukeittoa paljon. Onneksi se oksentaminen loppui yhdessä päivässä silloin, maha oli sekaisin vielä joitakin päiviä sen jälkeenkin. Mutta itse inhoan oksentamista yli kaiken, joten olen kyllä ollut onnekas, kun ei ole raskauksissa joutunut kertaakaan oksentamaan. Vauvojen kanssa se vaan on hankalaa, kun miten niille saat pakotettua ruokaa tai juomaa alas? Turha niille on selittää, että kun on pakko ja se tekee hyvää. :( Täytyy toivoa, ettei meille tule mistään moista! Yksi oksennustauti oli joskus vuosi sitten esikoisella (ja miulla, jee), se nyt oli sentään jo siinä iässä, että sen sai juomaan sentään. Ja helpotti onneksi jo ennen yötä.

Jaa-a. Se pitäisi sitten suunnata tallille ja sen jälkeen pakata perhe karvakasoineen autoon ja suunnata Itä-Suomeen. Katsotaan kuinka pihalla oon jutuista ensi viikon. Tuskin mummolassa niin paljon ehtii ja viitsii olla koneella. :) Ihana päästä kotikotiin, näkee kavereitakin pitkästä aikaa. Onneksi ootte kuitenkin te, niin voi edes kuvitella olevansa sosiaalinen täällä "evakossakin". :D

Ai niin! Piti muuten harmitella, kun Kiira on löytänyt tiensä koiran vesikupille. Kahdesti jo kaatanut sen iloisesti loiskumaan pitkin lattioita. Sitä joutuu sitten keittiössä touhutessa nostelemaan ylös, niin eilenkin illalla olin unohtanut laskea sen takaisin lattialle. Koira ollut yön ilman vettä. Onneksi se taisi nukkua koko sen ajan, kun ainakin aamulla kaipasi enemmän ruokaa kuin vettä!

Tota vatsatautii ja varsinki noroa kuuluu olevan paljon nyt liikkeellä o_O Samoin influa ja kaikkii mahollisii muitaki tauteja. Eilen piti olla ne homcare-kutsut joita jo kerran oli siirretty, ni sielt tuli ilmotus et peruttu, ku poika korkeas kuumeessa, ja viikolla oli niitten tyttö korkees kuumeessa. Meil taidetaa olla terveitä kaikki ainaki hetken verran, vasta päästy siitä flunssast eroon, esikolla tosin on vieläkii räkästä yskää. Toisaalt hyvä et se on räkästä eikä sitä kuivaa mitä meil muil oli.

Me ei hirveesti varsinaista telkkaria, pääsääntösesti viikonloppuna lastenohjelmat, mut johtuu ihan siitä et on netflix käytössä. Sielt sit katotaaki vaikka ja mitä, ite oon nyt eniten tykänny kattoo supernaturalia sieltä, mut kohta on kaikki tuotantokaudet katottu, tai se 6.kausi on viel kokonaa näkemttä ja 5.stä viimenen jakso. Oon niin koukuttunu siihen sarjaa et en kyl tiiä mitä sitte teen ku sen on saanu katottua. Haluisin myös kattoo game of thronesia, mut miehen kans sovittu et katotaa vast sit ku se koko sarja on tullu ulos ja DVD:lle sama koskee walking deads:ia (tai siis 1. ja 2. kausi on jo katottu mut kolmatta ei olla viel hankittu).

mies tossa aikasemmin tuumas et oli eilen mummollaa syöny vanhaks mennyttä leikkelettä!he*vetin tollo!
mä en tiedä ketää kellä on niin herkkä vatsa kun tolla mun miehellä(paitsi tytöllä mut sitä ei lasketa kun ei oo aikuinen)
mut joo,ennemmin ruokamyrkytys kun noroviirus.ruokamyrkytys ei kumminkaa tartu.

Mulla on herkkä vatsa, todella herkkä ja vetää itsensä sekasin välillä ties mistä. Jo pelkkä stressi saa sen toimimaan oman halun mukaa. Olen kans saanu muutaman ruokamyrkytyksen, ja se ei oikeesti oo kivaa touhua.
Tosin ruokamyrkytyksessä on se helppous, että se on yleensä noin vuorokaudessa ohi. Vatsatauti kun saattaa kestää parikin päivää..

Sama täällä. Vatsa menee ihan hetkessä kuralle, jos jännittää liikaa tai stressaa. Mut en mä oikein oo (valitettavasti) ruoille mitenkään erityisen herkkä.. ainoo, et pitää olla VL sapuskaa, muuten voi tulla vaivoja.

miehellä oli muutama vuos sitte noroviirus,ja aika paha.sillä lähti taju matkalla vessasta makkarii.mä säästyin sillon siltäkii taudilta.

huhhuijaa..täälä tartteis korvatulppia..tyttö on tän viikonlopun testailla äänensä kantavuutta...välillä tuntuu korvissa sirisevän itellä kun tyttö kokeilee ääntänsä :D

Hihhih... Ja voi sitä vauvan riemua siitä oman äänen kantavuudesta, vai mitä Keijuli! :D

Mulla on laktoositon ruokavalio.

Haha, sinkkuaikana mun maha veti aina stopin kun joku uus mies pyöri ympärillä. Perhoset vatsassa aiheutti sen, että söin viikon-pari vain jätskiä :p Siinä oli aina kauhean mukava, kun uusi tuttavuus ehdottaa ravintolaa syömää tai hän tekee minulle sapuskaa. Joo mikäs siinä, mutta en mä saa alas mitää :grin samoin myös ruokahaluttomuus iski, jos joku asia ei mennyt niinkuin olisi halunnut..

Pitäisköhän ottaa ero tosta miehestä, jos vaikka sillä keinolla laihtuis muutamia kiloja :laughing001

Takaisin