Helmikuun horinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sinbbu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ei paljon telkkaria katsota yhessä. Ihan ärsyttää, kun ei voida edes sellaista tehdä yhessä, kun mies on mieluummin koneella. :D Sekin kyllä hankaloittaa monien kivojen ohjelmien katsomista, kun eivät sovi tuon meidän kolmevuotiaan silmille. Neiti kun menee nukkumaan samaan aikaan kuin me vanhemmat. Tai ainakin melkein yhtä pitkään valvoo. Aamulla kun saa nukkua pitkään, niin tää on hänen rytminsä. Tästä syystä ei ole vieläkään saatu katsottua loppuun Game of Thronesin ekaa tuotankokautta, saatiin se Blu ray -boxina joululahjaksi toissa jouluna. :grin Ei miulla nyt oo oikein sellaisia sarjoja, jotka olisi pakko katsoa. Mutta rikossarjoja katselen, jotain noita kokkisarjoja, Suomen surkeinta kuskia ja jotain realityhömppää neulomisen lomassa. DVD:iltä tykätään miehen kanssa katsoa sci-fiä (Battlestar Galactica, Tähtiportti, Tähtiportti Atlantis, Serenity), mutta ei oo niitäkään hetkeen katsottu.

Kirjoja lukisin mieluummin muutenkin, mutta en ole saanut aikaiseksi käydä kirjastossa hetkeen, niin luepa nyt oman "kirjaston" kirjoja ties monetta kertaa uudelleen. Tykkään ostella kirjoja aina silloin tällöin ja usein toivon niitä lahjaksi. Koska miusta nyt vaan on kiva, kun on hyviä kirjoja itselläkin hyllyssä. :) Fantasiaa ja hömppää iloisesti sekaisin. :D Ehkä yksi suomalainen klassikkokin löytyy hyllystä. ;)

Ai siit domesta on kirjaki ? No yleensä kirjaversiot onki parempia. Game of thronesit me katotaa aina putkeen. Ne on niin hyviä :)

Onneksi on veljellä nuo Game of Thronesit kirjana. Pitäisi se viimeisin osa saada vielä lainaan, harmi, ettei sitä ole vielä ehditty suomentaa. Veljellä on se siis englanninkielisenä. Kyllä ne kirjat vaan on hyviä. Vaikka hyvin on kyllä tehty se sarjaki, vaikkei sitä paljon oo saatu katottua. :D

Nyt muistuikin mieleen uusi harmituksen kohde. Kun sitä Kuninkaansurmaajan kronikan kakkososaa ei oo vieläkään suomennettu, murr! Mieluummin lukisin suomeksi sen toisenkin osan, kun Tuulen nimikin tuli luettua suomeksi. Ja on niin pirun hyvä kirja. Kiva tietysti, että edes pieni kustantamo suomentaa, mutta kun sitten kestää sata vuotta, että saavat tuon suomennettua, kun nuo Valtaistuinpelin jatko-osat menee kaiken edelle. :P

hitsi et tuntuu taas ilta pitkältä,mies läks matikkapilkille ja me jäätii tytsynkaa taas vaihteeks kaksin..

Oompas ollu tänää ahkera; tehny pojalle porkkana, porkkana-riisi ja porkkana-peruna soseita. Kattelu pelin. Siivoillu. Kävin vajaan tunnin lenkillä koiran kans ja noin 10min ennen kotiin saapumista soitin kotii iskälle, että laittaa esikoiselle vaatteet päälle jos se haluis lähteä äitin kaa vähäks aikaa ulos. Noin tunti me sen kans tuol kierrettii lähileikkarit läpi, ja kylläpä hän oli innoissaa ku pääs äitin kans kaksin ulos. Helpotti kyllä hieman myös meitin iltaa, kiukuttelu loppu siihen :) ja iltapalaksi meillä syötii jätskiä! :grin
Vauva nukkuu, iskä nukuttaa esikoista ja rauha saapunut kämppään.. Niin on takana taas yksi päivä.

Laitoin just pojan pinnikseen nukkumaan. Ny meni taas oikein nätisti nukahtaminen. Toivottavasti ei tarttis usein heräillä ennen yösyöttöä. Kut nait vaan evripadi.

Mä katon päivittäin sydänmailla, kaunarit, masterchef ja salkkarit. Nyt on tullut vähän huonosti seurattua myöhäisillan sarjoja kun mennään pojan kanssa nukkumaan ysiltä. Miehen kanssa katsotaan sit kaikenlaisia sarjoja tietokoneelta. Nyt on menossa hbo:n true detective. Aikas hyvä on :)

Tallentava digiboxi on kotiäidin paras ystävä :) minä katon sydänmailla, rillit huurussa, holmesin, walking deadin, domen, revolutionin, voice ofin ja putousta. Salkkarit sillon kun sattuu ruutuun. Synnytyksen jälkeen kun alkoi tuo walking deadin uusi kausi niin eka jaksoa oli tooosi hankala katsoa. Välilä piti laittaa silmät kiinni ja nousta sohvalta ja mennä muualle ja tuli ihan tosi huono olo. Sen jälkeen ei enään.

Juuh, kyllä samoja ajatuksia walking deadistä kuin Tinkalla. Ja nyt viime jaksossa olo helpottui huomattavasti :wink

Ja katotaahan meki putousta, ja varmaa paljon muutaki mikä ei nyt tuu mielee. ja tosiaa tallentava boxi on huippu :)

Meillä ei oo tallentavaa, niin menee vaan paljon jaksoja ohi. Kun ei kaikkea aina muista tai ehdi katsoa sitten netistäkään. Mutta eipä tuo onneksi niin elintärkeää ole! :D Onneksi kirjoja ei tarvitse pistää nauhalle.

Meil on tallentavat.. makkarissa ja olkkarissa. Pakko olla, jos meinaa kattoa joskus ne mieluisat sarjat. Ja kun mieskin haluaa ne katella, nii koitetaan sit aina löytää yhteinen aika katella niitä. Se on kans fantasiahörhö, niinkuin minäkin. Mut mä oon hörhömpi.. mä kirjoitan omia tarinoita, piirrän lohikäärmeitä ja larppasinkin nuorena tyttönä. :D

meijän tallentava on vähän rikki..se ei toimi niiku pitäs,ja sekös jurppii.pitäs tallentaa kahta kanavaa samaa aikaa ja samal pitäs voida kattoo yhtä kanavaa,no jos niin tekee ni se ei tallenna kumpaakaa.
jos katot nelosta ja laitat tallennuksen liville niin sit et voi kattoo samalla sitä liviä etkä foxia,tv5:ttä ym.
jos oot laittanu ajastuksen vaikka yöllä yheltä,boxin pitäs mennä ite päälle ja ruveta tallentamaa mut niin ei siis käy.
eli domea kun ruvetaa tallentamaa niin mä laitan tallennuksen ja mies sitte lopettaa sen.hirveesti hyötyä tosta tallentavasta.

Me tehtiin eilen ennätys. Saatiin katottua hefet ja kaks walking dödöö. Sit tää äippä meinas polttaa koko torpan maan tasalle. Laitoin pellin ja livinpaperin valmiiks hellan päälle, ettei jätkä herää. Sit laitoin uunin päälle, tai niinhän mä luulin. Ihmettelin, ku palaneen käryä tuli. Luulin, et uuniin on vaan tippunu jotain, mikä kärtsää. No onneks sit nostin ahterini ja menin kattoo. Ei ois varmaan menny, ku minuutti, ni ois tulipalo ollu. Olin siis laittanu vahingossa levyn päälle.

Nii ja sit ku olin saunassa, ni luulin, et kiuas räjähti. Ne oliki hornetit, jotka rikko äänivallin.

Sitte yöllä heräsin siihen, et käsi on täysin tunnoton. Siinä sitä sit varmaan vartin läimin. Vieläkin jomottaa.

Vähän liikaa äksönii. Jos tänää vähän iisimmin.

Nyt on kyllä ulkona niin huono ilma et myö ei ulos kyllä mennä.toivottavasti ei tuu aika pitkäks jos joutuu sisällä koko päivän olemaa.

Mä olen ollut kipeitten kersojen kanssa muutaman päivän kotona. Tänään pääsin aamupäivällä kavereiden kanssa metsään ratsastelemaan ja taas jaksaa olla pirteä kotiäippä :) Sain vielä molemmat tytöt kerrankin samaan aikaan nukkumaan niin vähän kerkii koneellekkin!

Mulla kaikki "oma" aika menee tallilla, juuri yhtään en telkkaria kerkeä katselemaan. Joskus saatan hetken aikaa telkkua katsella kun vauvan oon kympin maissa saanut kainaloon nukahtamaan :)

Kyl mä vaihtaisin milloin vaan telkkarin ja sarjat siihen, että voisi touhuta vaikka talleilla tms. Mä lähes kärsin tästä sisällä elämisestä.. vaan minkäs teet kaupunkilähiössä. En kyl viihdy yhtään enää nykyisin.. :( Autolla joutuu ajaan aina pitkälle, et pääsee metsään samoileen. Jospa sitä vielä joskus pääsis maalle..

Takaisin