Helmikuun helinät

Mä oon tuntenu liikkeitä jo jonkin aikaa vaimeina, mutta sunnuntaista asti on tuntunu kunnon potkunyrkkeilyä joka päivä.:Heartred enkä ihmettele tän päivän ultran perusteella, vauva jumppasi kuin sokerihumalainen pikkulapsi! :laughing002

12+4
 
Muokattu viimeksi:
Vau. Tää on neljäs raskaus, mutten vielä tunne mitään (11+1).
 
...mitä nyt menneet vuodet kerukasta huolimatta kuvitellu tuntevani kaikennäköistä liikettä. XD
 
Ja mulla tosiaan oli eilen ultran mukaan 11+0 ja ihan selkeesti tunsin ja näin liikkeet. Esikoisesta tunsin vasta lähempänä rakenneultraa, istukka tosin oli silloin edessä.
 
Kyllä mä eilen yhdistin sitte sen mahan kuplinnan siihen että ne on vauvan liikkeitä ku ultrassa näky liikettä ja sama hassu tuntemus tuli masuun mitä oon tässä jo jonkun kerran tuntenu. Kätilö sanoi että vauva pomppi siellä :p
Mikä lie vieteriukko taas tulossa :grin
Ei ollu esikoisesta näin aikasin liiketuntemuksia, eikä varsinkaan mitään tommosta jumpsutusta. Sillo oli vaan semmosia hipaisuja alussa.
 
Välillä tunnen jotakin pientä ja vähän isompaa, mutten vielä näin kolmannenkaan kohdalla osaa sanoa, onko liikettä vai jotain vatsan omia liikkeitä :grin Kahdesta aikaisemmasta olen osannut arvata liikkeiksi, mutta nyt tuntuu jotenkin, etten enää osaakaan tietää. Ehkä aikaisemmista raskauksista on niin kauan niin unohtunut koko asia:wideyed: Esikoisesta muistelen tunteneeni liikkeet rv 18-20, nuoremmasta rv 14->. Nyt rv 13+3.
 
Joo, eka epäilin mutta se on sellaista heiveröistä tökkimistä tai lepatusta, aina samassa kohdassa. Ekasta taisin tuntea ekan kerran v17-18 ja tokasta vähän aikaisemmin. :) Eka lapsi oli tosi pitkä niin meillä on sellaisia Alien tapaisia filmejä kun kädet ja jalat yritti tulla nahan läpi. Sitten poika pisti jalan aina tonne kylkiluitten väliin ja muljautteli, se teki pahaa... Tyttöä taas kiusas hikka tosi paljon ja tunsin ne, välillä öisin heräsin siihen sen hikkaan. :wink
Tänään olo oli taas tosi "raskas" kun olin tytön kanssa tallilla. Jotenkin kumma että maha voikin olla jo niin tiellä kun putsas hevosen kavioita ja satuloi...huhhuh saas nähdä mitä pystyy tekemään kesällä. Molemmissa aikaisemmissa raskauksissa oon kisannut agilityssä vielä sinne viikolle 30. Nyt ei oo pahoinvoinnin takia pystynyt edes pilatesta tehdä kotona ja jäänyt vaan koiran kanssa lenkkeilyyn mun urheilut...niin tai viime viikolla tuli onneksi vähän lasketeltua.
 
Tänään 13+6 ja kun rauhottu päivälevolle selälleen ni tuntu ihan siltä ku olisi ollut pikkuruinen kala sätkimässä vatsassa. Sellasta pientä lepatusta tuntu jonkin aikaa. Jotenki skeptinen olo kun suolistokin osaa pitää vaikka millasta myllerrystä, mutta toisaalta oon hoikka ja istukka on takaseinässä. Pitää varmaan seurailla nyt jatkuuko samanlaisena ja voimistuuko :)
 
Tänä aamuna en saanut ennen joulua hankittuja rintsikoita päälleni. :sad001 Siis ei itse rintojen takia vaan rinnan ympäryksen takia! Tää on ollut mulla aikaisemmissakin raskauksissa mutta ei näin aikaisin! Siis mulla ekan raskauden jälkeen rintakehä kasvoi, tai siis kylkiluut levisivät. Ja ne ei koskaan palautuneet kokonaan! (Mulla on aina tippunut kaikki raskauskilot+jonkin verran lisää imettämällä ja liikun aikas hyvin eli ei oo makkaroita) Pari juhlamekkoa piti myydä pois kun ne ei raskauksien jälkeen enää mennyt rintakehän kohdalta päälle.
Oon vaan niin yllättynyt että jo nyt vatsan kasvu näkyy rintakehässä, viikkoja on siis vain 11+5! Ja nyt ennen raskautta oon ollut tosi timmissä kunnossa. Ehkä se pahoinvoinnin aiheuttama treenitauko näkyy...jaiks! No, tuli vaan läski olo. Haluun näin alussa vaan pienen masun, voin olla valaskala sitten myöhemmin. :cool::p
 
Tänä aamuna en saanut ennen joulua hankittuja rintsikoita päälleni. :sad001 Siis ei itse rintojen takia vaan rinnan ympäryksen takia! Tää on ollut mulla aikaisemmissakin raskauksissa mutta ei näin aikaisin! Siis mulla ekan raskauden jälkeen rintakehä kasvoi, tai siis kylkiluut levisivät. Ja ne ei koskaan palautuneet kokonaan! (Mulla on aina tippunut kaikki raskauskilot+jonkin verran lisää imettämällä ja liikun aikas hyvin eli ei oo makkaroita) Pari juhlamekkoa piti myydä pois kun ne ei raskauksien jälkeen enää mennyt rintakehän kohdalta päälle.
Oon vaan niin yllättynyt että jo nyt vatsan kasvu näkyy rintakehässä, viikkoja on siis vain 11+5! Ja nyt ennen raskautta oon ollut tosi timmissä kunnossa. Ehkä se pahoinvoinnin aiheuttama treenitauko näkyy...jaiks! No, tuli vaan läski olo. Haluun näin alussa vaan pienen masun, voin olla valaskala sitten myöhemmin. :cool::p

Tuisku hei hommaa niitä rintsikan välikappaleita siihen taakse niin mulla auttoi ne viime raskaudessa niin ei tarvinnu liian paljon uusia raskausaikarintsikoita ostaa :)
 
Tuisku mä just salasella puolella puhuin ihan samasta. Mullakaan ei mee liiveistä kii ku löysimmät. Esikoisen odotuksessa oli sama juttu ja ainoot raskausarvet tuli kykiluiden päälle, ei mahaan! Rintakehä levenee nyt ihan kunnolla taas.
 
Aurinkoista kevättä kanssaodottajille!

Kuukauden päivät on hurahtanut tässä foorumitauon merkeissä, nyt taas alkoi kaipaamaan vertaistukea ja ajatusten vaihtoa raskaudesta ja perhe-elämästä :) ehkä vaikuttaa hieman ajankäyttöön kun on nyt kaksi pientä joiden kanssa touhuta ja kauheasti ollut menoja muutenkin tässä alkuvuodesta. Täällä alkaa pikkuhiljaa väsymys ja etominen helpottaa, laskettu aika tarkentui nt-ultrassa ja nyt mennään viikoilla 13+3 :)

Maha pullahti esiin tässä parissa päivässä, miehen kanssa nähtiin la-aamuna ja seuraavan kerran su-iltana niin hän kysyi että missä välissä toi maha on tohon ilmestynyt :p Siinä kai se vuorokaudessa siihen sitten pullahti:grin oli mulla kyllä aiemmin jo sellaista turvotusta että näytin raskaana olevalta, nyt se maha vaan muuttui jotenkin eri näköiseksi :) sellainen pallo tuli tohon alas :hilarious:

En oo vielä liikkeitä tuntenut, aiemmista tunsin joskus 16+ :) nytkin mahassa tuntuis niinkun jotain myllerrystä, mutta mulla oli raskauksien välissäkin haamupotkuja niin en nyt oikein luota ettei olisi jotain suolen liikettä:grin
 
Mullakin tänään eka kertaa äitiyshousut jalassa töissä. Alkaa olla vaikea piilotella. No, keskiviikkona vihdoin NT ultra niin aattelin sen jälkeen kertoa pomolle kun on niin paljon matkoja ja muita suunnitelmissa niin ehkä ne menee uusiksi. ja sitten kerrotaan vihdoinkin myös lapsille. Nyt yritän keksiä jonkin kivan jutun siihen kun kerrotaan. Vähän jännittää vanhimman lapsen reaktio...
Oon niin ihmeissäni että tunnen itseni jo niin isoksi ja ylipäätään niin raskaaksi. Aikaisemmat raskaudet on olleet niin helppoja tähän verrattuna. Ihan eri kokemus. Ehkä tällä kertaa olis sitten helppo synnytys? :wink
 
Musta tuntuu myös, että maha on pullahtanut yhdessä yössä! Tosin vielä ainakin omaan silmään näyttää vain turvotukselta, ei sellaiselta söpöltä vauvamahalta. Toivottavasti muuttuisi seuraavassa yössä.. :rolleyes:
 
Aamumaha on ihan erikokonen kun iltamaha, alkaa turvotus melkein heti aamupuuron jälkeen :D miksei vois vaan kunnolla kasvaa eikä vaan turvottas näin hulluna :D
 
Meilläpä tuli tänään tieto yt-neuvotteluista (tiedossa kyllä oli että jossain kohtaa tulee) mutta tuli työnantajalle kertominen pari viikkoa suunniteltu aiemmaksi :nailbiting: onko muilla kokemuksia?
 
Takaisin
Top