Helmikuun helinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sandy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aikooko kukaan viettää 6 kk "synttäreitä"? Mä ajattelin ainakin mummit pyytää kahville :) ehkä nyt sit enempi vain sen takia että musta olis kiva tehdä kakku ja muita herkkui :)

Meillä ei varmaan juhlita sen kummemmin, kun ihmisten kutsuminen kotiin on aina jotenkin niin kamala härdelli. (Viime viikonloppuna vietettiin isännän esikoisen synttäreitä, ja voi sitä hampaiden kiristelyn ja oikeastaan riitelynkin määrää...).
Mutta, meinaan kyllä otattaa liikkeessä puolivuotiskuvat Ellistä, kun lupasi kuvaaja ottaa kaupanpäällisiksi sellaiset, kun otetaan hääkuvaus häneltä. =)

Olis kiva leipoa mutta ollaan miehen kanssa molemmat dieetillä joten ei juhlita :) ei olla muutenkaan juhlija tyyppejä. Toki juhlat pidetään kun aihetta on, mutta esimerkiksi nimpparit, vuosipäivät jne jää juhlimatta. Synttärit toki vietetään ja hääpäivää haluaisin sitten avioitumisen jälkeen aina jotenkin juhlistaa.

Meillä onkin tarkoitus pitää jonkinlaiset juhlat tässä keväällä kun on todellakin aihetta: tuparit, miehen ammattitutkinnon valmistuminen ja mun kolmikybäset ;)

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Puolivuotis-kuvaus on meilläkin varattuna. Kuvaaja tulee kotiin aamupäivällä, jolloin meidän höpönassu on virkeimmillään :-)

Ja varmaan jotkut pienet kekkerit pidetään, kummit ja lähipiiri saa tulla tyttöä tapaamaan.. ja eiks lapsiperheillä oo tapana just pitää kaikenmaailman kissanristiäisiä :)

Meillä ei ole sen kummemmin puolivuotisjuhlia. Isoin velipoika täytti juuri 16-vuotta ja joitain sukulaisia tulee viikonloppuna kahveelle. No voishan sitä ajatella siinä samalla juhlistettavan pikkumiehen pian täyttyvää puolta vuotta:love017.

Mcgonnor, jatkan sun aihetta tänne :)

Mua ei niinkään okseta vauvalätinät, mutta hieman ärsyttää kun jokainen läheinen ystävä ja kaveri on viimevuonna saanu vauvan ja nyt ku heitä näkee ja heidän kans juttelee, niin kaikki asiat ja keskustelun aiheet pyörii vauvoissa ja synnytyksissä.. Kerta toisensa jälkeen... Luulis että monen vuoden ystävyyden jälkeen olis vauva-asioiden lomassa muutakin puhuttavaa, mutta eipä näemmä.

Hei, samoja fiiliksiä täälläkin! Me ei "harrasteta" mitään vauvajuttuja. Mua ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta ventovieraiden vauvat tai jotkuu ventovieraat ihmiset ylipäätänsä. Oon ajatellut että EHKÄ sitten kun tuo vauva kasvaa, niin EHKÄ menisin johonkin ihme kerhoon.... Ihan vaan siis tuon tytön takia. Mutta en usko että näin tulee käymään...

Mulla on yksi hyvä kaveri joka sai vauvan just samaan aikaan. Se riittää vauvatouhuiksi kun noin 1-2 kertaa kuussa treffataan, silloin puhutaan paljon vauvajuttuja, mutta mahtuu meillä muitakin tarinoita.

Ja sitä paitsi meillä tuo tyttö on niiin vaivaton tapaus että ei siinä paljoa oo puhuttavaa! :grin Kaikkeen kun vastaa "hyvin syö, antaa nukkuu, ei itke, jne", niin aika nopeesti ne keskustelunaiheet tyrehtyy. Ex-anoppia kun näin, niin se tokas etten mitää tiedä lastenhoidosta! :p Kun oon vissiin päässyt ihan liian helpolla, heh heh.

Mulle sit tää keskustelupalsta onkin ollut se missä niitä vauvalöpinöitä eniten tulee. Siksi olisi kiva että täällä edes vähän kävisi porukkaa :) Useamman kerran mietin sinne facebook-ryhmään liittymistä. Mutta siinä on just se etten tahdo täyttää niillä vauvajutuilla sitä kanavaa. Facebookissa tulee käytyy kuitenkin monta kertaa päivässä ja musta on kiva että se on semmonen "vauva-vapaa" alue :) Laitan sinne välillä tytöstä kuvia kun tiedän että mulla on paljon kavereita jotka oikeesti niitä haluavat nähdä. Mitään varsinaisia "vauva-päivityksiä" multa ei kuitenkaan tuu kuin tosi harvoin, noista koirista ja koirajutuista lätisen sitten senkin edestä :p

Mihinkään ryhmäneuvolaan en todellakaan lähtis! Onneksi täällä ei mitään semmosia oo ehdoteltukaan.

Hassua. Minä taas voisin puhua vauva-asioita vuorokauden ympäri. Mulla onkin onneksi paljon kavereita, jotka on samassa elämän tilanteessa kuin minä niin ei tarvii miettiä että puhutaanko liikaa vauvoista! Mites muuten nukkuuko monien vauvat jo omassa huoneessa tai vielä samassa sängyssä kuin vanhemmat? Tästä on varmaan tosi monia käytäntöjä. Siirrettiin eilen kokeeksi pinnasänky viereiseen huoneeseen (olkkariin) jos saatais kaikki paremmin nukuttua kun vauva ei haista äidinmaitoa ja ei häiriinny siitä kun isäntä lähtee töihin. Tuntu kyllä tosi oudolta nukkua niin, että vauvan pinnis ei ollut oman sängn vieressä! Yö meni kyllä ihan hyvin. Pikku hiljaa kasvatetaan sitte välimatkaa. Meillä on lastenhuone talon toisessa päässä meidän makkarista katsottuna...

Me nukutaan kaikki samassa huoneessa eikä olla vielä edes suunniteltu Ellin "muuttoa". En oikein tiedä mihin Ellin muuttaa sitten kun on aika siirtyä meidän makkarista pois, kun omaa huonetta ei ole vielä valmiina, eikä varmaan tulevana kesänä ehditä remontoidakaan kun on tässä vähän kaikkea hevostaliin ja terassin rakennuksesta omiin häihin. Lisäksi kun mä menen töihin niin on tuo enemmän tekevä osapuoli sitten lapsenhoidossa kiinni. =) No, ehkäpä joku ratkaisu keksitään mutta vielä ei ole siis kiirekään kun nukutaan kohtuullisesti (minä ja Elli yhdellä herätyksellä, isäntä läpi yön) yhdessäkin.

Meillä tosiaan välillä tosi monta herätystä ja poju on alkanu pitää kaikkia hereillä kun ähisee ja pähisee kun harjottelee mm. kääntymistä....

Meillä tyttö nukkuu omassa pinnasängyssä, meidän sängyn vieressä. Olen jo pitkään miettynyt koska siirtäisi omaan huoneeseen. Tytön huone on ihan vieressä eli ei kovin montaa metriä siirtyisi. Nykyään tyttö nukkuu pääsääntöisesti yöt heräämättä. Sen puoleen voisi siirtää omaan huoneeseen, kun tietää ettei siellä koko ajan tarvi ravata. Toisaalta sitten meillä on samalla tavalla kuin Puaprullakin eli eipä tuosta tytöstä ole mitään häiriötäkään vaikka samassa huoneessa nukkuu :)

Heh, meillä poika nukkui juuri viime yönnä ensimmäisen yönsä omassa huoneessa. Kerran heräsi yöllä syömään, kuten on muutenkin viime aikoina herännyt. Ajattelin, että nyt on hyvä aika siirtää vauva omaan huoneeseen, että tottuu eikä isompana tarvitsisi niin opetella. Pojan huone on meidän makuuhuoneen vieressä. Isompana lapsena sitten useamman vuoden ikäisenä saa siirtyä yläkertaan asumaan. Siellä on vielä kaksi huonetta, mistä valita. Toivottavasti on sitten pikkusisarus myös yläkerrassa kaverina ;)

Takaisin